بازدید 3127

میزان پیش بینی برای تجهیز مراکز پژوهشی دانشگاها

کد خبر: ۷۶۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 17 January 2018

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیش بینی 40 هزار میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی دانشگاه ها در لایحه بودجه سال آینده کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین عسگریان ابیانه عصر چهارشنبه درجمع برخی اعضای هیات علمی و نماینده کارمندان دانشگاه گنبدکاووس، گفت: با تصویب این بودجه که از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده، تجهیزات فعلی آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی دانشگاه ها نوسازی می شود.

وی با فرسوده دانستن بخش قابل توجهی از تجهیزات فعلی آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی دانشگاه ها، تصریح کرد: دانشگاه ها به این بودجه شدیدا نیاز دارند.

دکتر عسگریان اضافه کرد: اگر قرار است به سمت دانشگاه های نسل 3 و 4 گام برداریم و اهداف برنامه ششم توسعه کشور و نیز سند چشم انداز 1404 مبنی بر قرار گرفتن ایران در مکان نخست توسعه علمی منطقه محقق شود، لازم است که بودجه پیش بینی شده تصویب و تخصیص یابد.

وی با اشاره به وجود 30 هزار نیروی انسانی قراردادی و شرکتی درمجموعه دانشگاه های کشور تصریح کرد : براساس موافقت سازمان امور اداری و استخدامی باید این افراد تا پایان برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت شوند که برای سال اول 5 هزار نفر پیش بینی شده که تاپایان امسال بخشی از این نیروها تبدیل وضعیت می شوند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دربخش دیگری از سخنان خود از وجود افزون بر 200 طرح عمرانی با پیشرفت بالای 75 درصد در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: قرار است اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح ها بصورت کامل تخصیص یابد.

دکتر عسگریان ابیانه افزود: علاوه بر این از مشارکت خیرین و درآمدهای دانشگاه ها نیز برای تکمیل طرح های عمرانی، آموزشی و خوابگاهی استفاده می شود.

وی ادامه داد: به هر میزانی که خیرین یا درآمد دانشگاه برای تکمیل طرح ها اختصاص دهند به همان میزان نیز وزارت علوم اعتبار تخصیص می دهد.

دکتر عسگریان ابیانه همچنین از بدهی 6 هزار میلیارد ریالی دانشگاه ها به پیمانکاران و نیز معوقات به همکاران خبر داد و افزود: با رایزنی های انجام شده 50 درصد این بدهی تخصیص یافته که بزودی در اختیار دانشگاه ها گذاشته می شود.

به گفته وی، نیمی از مبلغ تخصصی برای پرداخت دیون پیمانکاران و نیمی دیگر نیز مربوط به معوقات همکارات و هزینه های جاری دانشگاه ها می باشد.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه رئیس دانشگاه گنبدکاووس، معاونین و برخی اعضای هیات علمی و نماینده کارمندان نیز به بیان گزارشی از وضعیت دانشگاه و نقطه نظرات خود پرداختند.

لازم به توضیح است که سفر معاون وزیر علوم به همراه دکتر سیامک خادمی رئیس دفتر نظارت بر طرح های عمرانی این وزارتخانه به دانشگاه گنبدکاووس با هدف بازدید از طرح های عمرانی این دانشگاه و افتتاح مجتمع کلاس های آموزشی آن صورت گرفته است.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل