بازدید 3304

واحدهای دامپروری گرفتار مشکلات بانکی

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشی از واحدهای دامپروری در استان ۳۰درصد ظرفیت خود تولید دارند که علت این مشکل بدهی های سنگین بانکی آنها و بهره وری پایین تولید است.
کد خبر: ۷۶۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 17 January 2018

 

محمد حسینی اظهار داشت: پیگیری های مکرری در رابطه با رفع مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان صورت گرفته تا بتوانیم با جذب اعتبارات سال جاری و آینده، اقدام موثری را به منظور ارتقای حوزه کشاورزی و حل مشکلات معیشتی مردم این شهرستان ها که عمدتا کشاورز و دامپرور هستند به انجام برسانیم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: طی سال های اخیر اعتبارات مطلوبی به این منظور پرداخت شده اما نکته اینکه فعالان بخش دامپروری در برخی روستاها دچار مشکلات هستند در حالی که به جرات می توان گفت سال های قبل یک پنجم محصولات لبنی استان مرکزی در شهرستان فراهان تولید می شد.

حسینی بیان کرد: این فعالان حوزه دامپروری به دلیل اینکه طی سال های گذشته ناچار شده اند تسهیلات بانکی با نرخ سود بالا دریافت کنند، امروز به جمع بدهکاران بانکی پیوسته و حتی مکان این مشاغل توسط بانک ها مصادره شده و با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس خاطرنشان ساخت: برخی از این افراد به سبب بدهی های خود متواری شده اند و یا اینکه اموال ضمانت کنندگان وام های آنها ضبط شده که در جلسات متعددی این مشکل را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مقرر بود جریمه بدهی های بانکی تولیدکنندگان بخشیده شود، اما این قانون به تمام بانک ها تسری پیدا نکرده و به همین سبب اموال این فعالان حوزه دامپروری مصادره شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: امید است با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اراک در روز ۲۸دی ماه جاری، برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

حسینی افزود: تسهیلاتی که تحت عنوان رونق تولید از سال گذشته پرداخت آن آغاز شده، به دلایل مختلف از جمله نرخ سود بالا و زمان کوتاه بازپرداخت وام ها و همچنین بهره وری پایین بخش کشاورزی، نتوانسته تحرک لازم را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در جلسه اقتصاد مقاومتی فراهان که اخیرا با حضور استاندار مرکزی تشکیل شد، مقرر شد مکاتبه ای با رئیس بانک مرکزی انجام پذیرد تا سهمیه ای از محل احکام بودجه سال جاری یا سال آینده برای حل مشکل این واحدها تخصیص یابد.

به گزارش مهر، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: ۴۵ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی کشور مقرر است در حوزه کشاورزی تخصیص یابد که امید است با تخصیص آن زمینه حل مشکل واحدهای دامپروری که هم اکنون ۳۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید دارند، فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار