بازدید 3708
امروز در بازارهای جهانی؛

نفت افزایش اخیر قیمت را از دست داد/ نفت آمریکا تهدیدی بر بازار

امروز در بازارهای جهانی، نفت تا حدودی افزایش‌های اخیر قیمت را به دلیل پیش‌بینی افزایش تولید نفت آمریکا از دست داد، اما همچنان مسیر افزایش برای این طلای سیاه با بالا رفتن تقاضا باز است.
کد خبر: ۷۶۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 17 January 2018

امروز در بازارهای جهانی، نفت تا حدودی افزایش‌های اخیر قیمت را به دلیل پیش‌بینی افزایش تولید نفت آمریکا از دست داد، اما همچنان مسیر افزایش برای این طلای سیاه با بالا رفتن تقاضا باز است.

به گزارش فارس به نقل از امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 36 سنت کاهش داشت و بشکه‌ای 68 دلار و 79 سنت به فروش رفت.

قیمت نفت آمریکا هم کاهش 22 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 63 دلار و 51 سنت معامله شد.

در گروه فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین با 2 سنت کاهش، گالنی 183 دلار و 82 سنت به فروش رفت. نفت کوره و گازوئیل هم کاهش‌هایی به ترتیب 1.19 و 5.50 دلار را ثبت کردند.

نفت افزایش اخیر قیمت را از دست داد/ نفت آمریکا تهدیدی بر بازار

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: امروز نفت خام اگرچه افزایش‌های اخیر را تا حدودی از دست داد، اما همچنان مسیرهای افزایش برای نفت خام باز است. قیمت نفت پس از آنکه افزایش‌های روزهای گذشته را امروز چهارشنبه از دست داد، اما تقاضای جهانی همچنان برای این طلای سیاه بالاست.

توماس وارگا تحلیل‌گر در اتحادیه PVM OIL در لندن گفت: در حال حاضر هیچ دلیلی مبنی بر اینکه تغییر عمده‌ای در بازار رخ بدهد، وجود ندارد. تنها عرضه بیشتر پس از افزایش قیمت‌های اخیر، تا حدودی قیمت بازار را اصلاح کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه از ژانویه سال گذشته طرح کاهش تولید نفت را کلید زده‌اند که قرار است تا مارس 2018 ادامه یابد.

بر اساس این طرح کشورهای تولیدکننده نفت تولید خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش داده‌اند. در حال حاضر این طرح کاهش تولید نفت با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و نیز رشد اقتصاد جهانی همزمان شده و نتیجه آن تقویت بازار نفت شده است و این عوامل توانسته قیمت نفت را از ژوئن 2017 تاکنون 50 درصد بالا بکشد.

اما تحلیل‌گران معتقدند که بازار نفت تحت فشار افزایش تولید نفت آمریکا قرار گرفته است. روز سه‌شنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد در ماه فوریه تولید نفت این کشور افزایش یابد.

بر این اساس پیش‌بینی شده است که تولید تنها نفت شیل با 111 هزار بشکه افزایش به 6.55 میلیون بشکه در روز برسد و تولید نفت خام آمریکا پیش‌بینی شده است که از 10 میلیون بشکه در روز فراتر برود و چالش جدی برای بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان یعنی روسیه و عربستان ایجاد کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر