بازدید 13241

8 محرم بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر

اكبری افزود: هدف مجمع از برگزاری اين مراسم تعظيم شعائر حسينی و تربيت نسل انقلابی و مكتبی با حضور مادران و كودكان شيرخوارشان، توسل به حضرت علی اصغر(ع) و اظهار مظلوميت شيرخوار امام حسين(ع) است كه مظلومانه در كربلا شهيد شد.
کد خبر: ۷۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰ 10 December 2009
مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) كه هر سال از سوی مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) در اولين جمعه ماه محرم برگزار می‌شد، امسال هشتم محرم مصادف با 4 دی برگزار می‌شود.

ابومهدی اكبری، مسئول روابط بين‌الملل محافل جهانی شيرخوارگان حسينی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: انتخاب جمعه هشتم ماه محرم امسال به عنوان روز جهانی علی اصغر(ع) در كنگره‌ امسال مجمع در مشهد، اعلام و به مسئولان مجمع در ايران و ساير كشورهای جهان ابلاغ شد.

اكبری افزود: هدف مجمع از برگزاری اين مراسم تعظيم شعائر حسينی و تربيت نسل انقلابی و مكتبی با حضور مادران و كودكان شيرخوارشان، توسل به حضرت علی اصغر(ع) و اظهار مظلوميت شيرخوار امام حسين(ع) است كه مظلومانه در كربلا شهيد شد.

وی در توضيح اهميت برگزاری اين مراسم افزود: در تاريخ اسلام انحراف بزرگی صورت گرفته است؛ مجمع جهانی بزرگداشت علی اصغر(ع) اين مراسم را با هدف اثبات حقانيت نهضت عاشورا، خلافت و امامت الهی و ربانی امام حسين(ع) و راه و مسير ايشان برگزار می‌كند؛ بايد به جهانيان بگوئيم كه حكومت يزيد بن معاويه و حكومت ظلم و ستم بنی‌اميه، حكومت زور بوده و غصب خلافت كرده و عاشورا، نهضتی است كه برای اصلاح امت پيامبر(ص) شكل گرفت و اگر صلح امام حسن محتبی(ع) و نهضت و انقلاب امام حسين(ع) نبود، اسلام از بين می‌رفت.

اكبری با بيان اينكه حضرت علی اصغر(ع) نماد مظلوميت همه كودكان جهان است، تصريح كرد: نه تنها مسلمانان بلكه مسيحيان، يهوديان و ساير مذاهب و اديان نيز در اين مراسم شركت می‌كنند؛ رسالت پيامبر(ص) و ائمه(عليهم‌السلام) برای همه جهانيان است نه تنها برای شيعيان؛ ما از هر مظلومی دفاع می‌كنيم زيرا امام حسين(ع) متعلق به تشيع نيست متعلق به همه انسان‌هاست.

وی همچنين يادآور شد: 6 سال قبل، اولين مراسم در ايران در مهديه تهران و نيز همزمان در كشورهای عراق، بحرين، كويت، عربستان سعودی(منطقه‌الشرقيه و قطيف و توابع آن‌)، قطر، امارات، عمان، هند، پاكستان، افغانستان، تايلند، هلند، دانمارك، سوئد، كانادا، لندن، آلمان، فرانسه، آمريكا در ميشيگان ـ توسط عراقی‌های مقيم آمريكا و استراليا برگزار شد.

مسئول روابط بين‌الملل محافل جهانی شيرخوارگان حسينی گفت: هماهنگی اين مراسم بر عهده مجمع و معاونت بين‌المللی برگزاری اين مراسم در جهان است كه هر سال هيئات و حسينيه‌ها و كانون‌های مستعد را شناسائی می‌كند؛ اين مراسم به دور از حمايت‌های دولتی و خودجوش و مردمی است؛ هيئت‌هايی از سراسر جهان برای برگزاری اين مراسم با مجمع هماهنگ می‌كنند و ما افراد شاخص جامعه (روحانی؛ خادم امام حسين (ع)) را به عنوان نماينده مجمع در همان منطقه انتخاب می‌كنيم.

امسال در سومين كنگره مسئولان مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(ع) كه از سوی مجمع و با همكاری توليت مقدس حرم امام رضا(ع) در محل تالار شيخ طوسی بنياد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد؛ شخصيت‌های به نامی همچون آيت‌الله زابلی از نزديكان آيت‌الله سيستانی، دكتر عزت‌الله دهقان، نماينده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، دكتر رمضانی، مدير ماهواره ثقلين وابسته به مجمع جهانی اهل بيت(عليهم‌السلام) و علامه شيخ عبدالعظيم مهتدی بحرانی، مسئول مراسم همايش شيرخوارگان حسينی در بحرين شركت داشتند.

سال گذشته در مصلی بزرگ امام خمينی(رضوان الله تعالى عليه) محفل شيرخوارگان با حضور بيش از 60 هزار مادر و طفل شيرخوار برگزار شد، امسال نيز اين مراسم در مصلى و با حضور بيش از هفتاد هزار نفر برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پیشنهاد میشود این روز، روز جهانی کودک اعلام شود.
و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار