بازدید 1680

گوترش نگران توافق بازگشت روهینجایی‌ها به میانمار است

دبیرکل سازمان ملل نگرانی خود را درباره توافق بنگلادش و میانمار برای بازگشت روهینجایی‌ها به کشورشان ابراز کرده است.
کد خبر: ۷۶۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 17 January 2018

دبیرکل سازمان ملل نگرانی خود را درباره توافق بنگلادش و میانمار برای بازگشت روهینجایی‌ها به کشورشان ابراز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان یک نشست خبری در مقر این سازمان در نیویورک گفت: بر این باوریم که حضور آژانس عالی آوارگان سازمان ملل در روند بازگشت آوارگان روهینجایی‌ها از بنگلادش به میانمار تضمین کننده این است که این عملیات براساس استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت که از آژانس آوارگان سازمان ملل درباره این توافق مشورت گرفته شده اما هنوز هیچ یک از طرف‌های امضا کننده این توافق به آن عمل نکرده‌اند.

این توافق برای بازگشت 750 هزار مسلمان روهینجایی است که از اکتبر 2016 و 25 اوت سال 2017 در پی سرکوب دولت میانمار این کشور را به مقصد بنگلادش ترک کرده‌اند.

گوترش گفته است که بازگشت داوطلبانه روهینجایی‌ها بسیار مهم است و باید به آنها اجازه داده شود تا به خانه‌های خودشان بازگردند نه به کمپ‌ها و اردوگاه‌هایی که برایشان ساخته می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل پس از ارائه اولویت‌های کاری‌اش در سال 2018 به مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت:‌ بدترین کار این است که این افراد را از اردوگاه‌هایی در بنگلادش به اردوگاه‌هایی در میانمار منتقل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل