بازدید 14663

بودجه برای انتخاباتی که وجود ندارد!/ به بودجه شورای نگهبان در صحن علنی اعتراض می کنیم

نظارت بر اجرای انتخابات، در حالی در بودجه سال آینده شورای نگهبان، رقم 50میلیاردی را از آن خود کرده که قرار نیست در سال 97 برگزاری هیچ انتخاباتی در دستور کار مجریان و ناظران انتخابات باشد و آنچه بر این امر صحه می‌گذارد، رقم صفر بودجه «برنامه برگزاری انتخابات» با کد بودجه 1002014 در لایحه بودجه سال آینده است.
کد خبر: ۷۶۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 17 January 2018

بودجه برای انتخاباتی که وجود ندارد!/ به بودجه شورای نگهبان در صحن علنی اعتراض می کنیمبر اساس لایحه پیشنهادی، دولت در سال ۹۷ برای شورای نگهبان مبلغ 1.057.900 میلیون ریال دو بخش هزینه ای و تملک دارایی و سرمایه ای در نظر گرفته است. این بودجه در سال 96، مبلغ 1.282.860 میلیون ریال برای شورای نگهبان بود.

به گزارش «تابناک»؛ دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال 97، بودجه شورای نگهبان را حدود 224.960 میلیون ریال کاهش داد؛ اما در جدول شماره 4 پیوست یک با کد بودجه 1001005، 50میلیارد تومان هم با نام برنامه نظارت بر انتخابات به زیرمجموعه دریافتی شورای نگهبان اضافه کرده است.

حال با توجه به اینکه قرار نیست در سال آینده انتخاباتی برگزار شود، اختصاص 50 میلیارد تومان ذیل ردیف بودجه‌های شورای نگهبان برای نظارت بر انتخابات، موضوعی است که در عالم خبر و در شبکه‌های اجتماعی مورد مناقشه قرار گرفته است.

بودجه اختصاص یافته به شورای نگهبان در جدول شماره 7 لایحه بودجه سال97 که خلاصه بودجه دستگاه‌های اجرایی برای سال آینده را مشخص و معین می‌کند، در قالب کد بودجه 101600 با دو ردیف بودجه با عنوان‌های شورای نگهبان و کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی مجموعا 100میلیارد تومان برآورد شده است.

اما این همه بودجه در اختیار این نهاد نیست و در جدول شماره4 پیوست یک با کد بودجه1001005، 50میلیارد تومان هم با نام برنامه نظارت بر انتخابات به زیرمجموعه دریافتی شورای نگهبان اضافه شده است.

نظارت بر اجرای انتخابات، در حالی در بودجه سال آینده شورای نگهبان رقم 50میلیاردی را به ‌خود اختصاص داده که در سال 97برگزاری هیچ انتخاباتی قرار نیست در دستور کار مجریان و ناظران انتخابات باشد و آنچه بر این امر صحه می‌گذارد، رقم صفر بودجه «برنامه برگزاری انتخابات» با کد بودجه1002014 در لایحه بودجه سال آینده است.

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال97 با تأیید اختصاص این بودجه به شورای نگهبان اظهار داشت: اختصاص رقم 50میلیارد تومان برای برنامه نظارت بر انتخابات در قالب بودجه سال آینده درست است و این رقم به شورای نگهبان تعلق می‌یابد.

نماینده آمل سپس در پاسخ به اینکه در سال آینده انتخاباتی قرار نیست برگزار شود، پس علت اختصاص این بودجه چیست، گفت: این بودجه متعلق به دفاتر استانی نظارت بر انتخابات است که همواره در امور نظارت بر انتخابات و پیش و پس از آن دایر هستند و بر امور تأیید صلاحیت‌ها دقت می‌کنند.

یوسفیان ملا افزود: درست است که سال آینده انتخاباتی نداریم اما شما فرض بگیرید، بنده می‌خواهم برای دور بعدی مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوم. تأیید صلاحیت من نیازمند پروسه‌ای است که نباید یک‌شبه حاصل شود. این دفاتر استانی هم برای همین امر هستند که اقدامات و عملکرد اشخاص را همواره مدنظر داشته باشند و در زمان بررسی صلاحیت‌ها به مدد شورای نگهبان بیایند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: «دفاتر نظارت بر انتخابات که در مراکز استان‌ها شعبه دارند هر کدام دارای مجموعه کارمندها و پرسنلی هستند که زیر نظر نهاد شورای نگهبان استخدام می‌شوند و مداوم و روزمره فعالیت می‌کنند. به همین دلیل هم مضاف بر بودجه خود شورای نگهبان که برای امور دیگر به آن تعلق می‌یابد، ردیف بودجه مجزایی برای آنها در جدول شماره4 لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه، قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: البته دو کار دیگر هم در کنار این بحث ها در مورد انتخابات در جریان است؛ یک بحث مربوط به الکترونیکی کردن انتخابات است و نیاز به یکسری زیرساخت و دستگاه دارد؛ البته این بودجه در وزارت کشور دیده شده و ربطی به شورای نگهبان ندارد.

وی گفت: هم اکنون شورای نگهبان در شهرهای کوچک کارمندانی دارد و جمع کارمندان آن در کل کشور حدود 100 تن می شود. با این حال مشخص نیست، این بودجه چقدر تحقق پیدا می کند و معمولا دریافتی ها کمتر از چیزی است که تخصیص پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: اگر این ها را سرشکن کرده و از کل بودجه مورد نیاز کم کنیم، به نظر می رسد که بودجه تخصیص یافته اضافه است و نباید دیده شود. ما این موضوع را در صحن بررسی و به این موضوع اعتراض خواهیم کرد.

این نماینده مجلس افزود: برای شورای نگهبان حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و اگر قرار است حقوقی هم به کارکنان پرداخت شود، باید از این محل باشد؛ اما اختصاص این مبلغ مختص برگزاری انتخابات ـ آن هم در سالی که انتخاباتی در آن نداریم ـ برای ما هم محل سؤال است.

وی همچنین یادآور شد: چون موضوع وزارت کشور با توجه به مواردی که گفتم ضروری است و من این موضوع را تحقیق کردم، اما درباره لزوم پرداخت اعتبار برای برگزاری انتخابات به شورای نگهبان در حالی که انتخاباتی پیش روی نداریم، ضروری نیست و باید مشخص شود این مبلغ برای چه کاری در نظر گرفته شده است.

همچنین محمد محمودی شاه نشین، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون شوراها در گفت وگو با تابناک با اظهار بی اطلاعی از این موضوع اظهار داشت: ما سال آینده انتخاباتی نداریم و من این ردیف را ندیده ام. تنها از اعتبار جاری آن خبر دارم. باید بررسی شود این بودجه برای چه کاری در نظر گرفته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۳
یک سفره ای پهنه دیگه !!!
فقط بايد خخخخخخخخخخخخخ به حال و روزمون!
بعدا می گید چرا کسی هشدار نداد.
لطفا جلو رانت و فساد در همه جا گرفته شود
آخه کدوم نماینده جرات داره به این بودجه اعتراض کنه. مگه دوره بعد نمیخواد احراز صلاحیت!! بشه
مگه میدونن کی قرار کاندید بشه که بر رفتارش نظارت کنند؟
حالا غیر از اینا "کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی" دیگه چه صیغه ایست؟!
در عوض یارانه ها قطع میشه خوب بالاخره باید این پول ها یه جوری خرج بشه چرا شما مته به خشخاش میزنید؟
هدف شما از تضعیف نظام چیست؟
ای آقا این مبلغ که قابلی نداره .
بودجه اضافه نمي أيد در بالأ بين خود تقسيم ميكنند نگران نباشيد .
وجداناً پول بیت المال را درست خرج کنید. در مملکتی با پول نفت، مالیات، خمس، زکات، صدقه، نذورات و وقف، همچنان فقیر داشتن زشت است!
جالبه این همه هزینه برای چی هست ؟ به نظرم کار موازی با سایر دستگاه ها داره صورت می گیره
اين ها به خدا اسراف است و اگر تا اكنون اين مقدار دريافتي داشته اند بايد جوابگوي خدا باشند....
سبک کیلویی در بودجه نویسی
به نظر مطالعات چندانی در بودجه صورت نگرفته...
وقتی هنوز معلوم نیست چه کسی کاندید می شود،(اقدامات و عملکرد)چه کسی را می خواهند زیر نظر داشته باشند؟
اعتراض نکنید تایید صلاحیتتون نمیکنن از ما گفتن
/به نظر من بسیاری از پول هایی که افراد به کار گرفته در بعضی نهادها تحت عنوان حقدق دریافت میکنند اشکال شرعی دارد ازجز جمله همین موردی که در این گزارش اساره شددجرا که نه تنها کار مفیدی انجام نمیدهند بلکه در مواردی به ضرر مملکت نیز میباشند چرا که همین افراد مانع از ورود افراد با صلاحیت به مجلس مبشوند خلاصه هرکسی باید وجدان خودشو قاضی کنع و ببینه ایا در مقابل کاری که انجام میدهد چه نفعی به جامعه میرساند البته اگر اعتقادی به قیامت و حساب و کتاب داشته باشد
نکته اخر اینکه این افراد اکثرا وابسته به جناح مومن و مخلص اصولگرا میباشند
از ما گفتن بود خود دانند
خب میخوان بهشون پاداش بدن
کاری به رقم سنگینش ندارم
ولی مگه فقط انتخاباته؟
نظارت بر تصویب قوانین چیه پس؟
ولی آیا مجلس بودجه نجومی خودش رو کم میکنه؟
احمدی نژاد میگفت برای دفاتر نمایندگی هر نماینده 450 میلیون اونم سال 91 گرفتن
الان حتما به دو تومن رسیده
خدا بدادمون برسه
شورای نگهبان این همه بودجه میخواد چیکار؟
پیشنهاد من اینه به جای حذف این بودجه، وجود اون را به فال نیک بگیرند و مجلس سال بعد برای استفاده مفید از این بودجه، چند همه پرسی تصویب کند تا نظر مردم را در خصوص فلان موضوع مهم (مثلا حذف یارانه ها، افزایش قیمت سوخت، درصد افزایش حقوق نیروهای دولت، روند افزایش مالیاتها و قیمت خدمات و عوارض دولتی) سوال کند. بالاخره اصل 59 قانون اساسی باید یک بار اجرا شود دیگه. مردم حق دارند درخصوص مسائل مهم نظر بدهند
خرج که از کیسه ملت بود،مدیر سازمان برنامه بودن آسان بود....
ما بیچاره اطمینان به این وآن شده ایم الحذر الحذر فقط یک راه اصلاح موجود است وآن اینکه تمام درآمدهای دولتی وملی یعنی از پول فروش نفت وگاز تماما به یک حساب یعنی خزانه واریز شوند ارگا نها اعلام نیاز کنند براساس نیازهای واقعی بودجه پیش بینی و مجلس دقیقا بررسی کند ودیگر چیزی تحت عنوان جدول17 نداشته باشیم چند تا سایت ورسانه واقعا ملی در اختیار عموم باشند تا نطرات مردم از کارهای خوب تا تخلفات درج شوند تابناک وعصر ایران تاحدودی به نفع کشور عمل میکنند علیرغم اینکه تابناک دراردوگاه اصولگرا و عصر ایران ارگان اصلاح طلبان هستند بدلیل مدیریت متعهد هردو موفق هستند تا یادم نرفته تمام دریافتیهای مستخدمین وبازنشستگان در یک فیش درج ودر معرض دید وقضاوت دیگران باشند با شانتاژ و فرافکنی و فیلتر کشور روبه خرابی میرود الان همه از میزان فساد آگاهند تنها راه شفافیت و آزادی بیان است موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
از شما بعیده؟؟؟؟؟
یعنی هر عضو شورای نگهبان سالانه هشت ونیم میلیارد تومان خرجش میشه! چرا شفاف سازی نمیشود ؟
به داد بودجه موسسات و شرکتهای بی حسای کتاب دولتی برسین برو بالای ۳۰۰هزارمیلیارد
بنده حقیر یه کارگر ساختمانی هستم هشت ماهه یک ریال درآمد نداشتم نه جرات دارم حرف دلمو بزنم نه اگه بگم تو جرات داری درجش کنی...فقط میگم خدایا کجایی دقیقا کجاییییییییییییییی؟
سرزمین عجایب
بابا یک شیرمرد نیست جلو پاداشهای میلیاردی رو بگیره تابناک بخدا مردم بخاطر این مساعل دیگه جونشون بلب رسیده
چرا آقایان فقهای شورای نگهبان. خودشان به این بودجه عکس العمل نشان نمی دهند.
انتظار دارید کی قانون و رعایت کنه؟؟
اقایون لطفا دیگه تو دستو بال شورای نگهبان نپیچید اونجا سالمترین نهاد این کشوره
دوستان کشور بدجوری گران اداره میشه. واقعا امیدی به آینده نیست. چون اراده ای برای اصلاح این سبک وجود ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان