بازدید 16181

تنها یک پزشک داشتیم که به نام یک چوپان حساب باز کرده بود/پزشکان از میزان پرداخت مالیات ناراضی هستند/ وزارت اقتصاد به زودی سازوکاری برای جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تدوین می کند

اتفاقات جنجال‌آفرینی که در یکی، دو سال اخیر پای پزشکان را به رسانه‌ها باز کرده، هیچ وقت به نفع آنها تمام نشده است؛ تا جایی که حالا هر خبری که مربوط به این بخش از جامعه باشد ـ چه به خطاهای انسانی برگردد چه مسائل مالی ـ می‌تواند جنجالی تازه به راه بیندازد و بار دیگر خیلی از مسئولان بزرگ و کوچک را به واکنش وادارد.
کد خبر: ۷۶۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 17 January 2018

تنها یک پزشک داشتیم که به نام یک چوپان حساب باز کرده بود/پزشکان از میزان پرداخت مالیات ناراضی هستند/ وزارت اقتصاد به زودی سازوکاری برای جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تدوین می کند«مالیات پزشکان 700 میلیارد تومان در سال است، ولی اکنون این قشر 150 میلیارد تومان مالیات می‌پردازند و 550 میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند»؛ اینها بخشی از سخنان سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گزارش «تابناک»؛ اتفاقات جنجال‌آفرینی که در یکی، دو سال اخیر پای پزشکان را به رسانه‌ها باز کرده، هیچ گاه به نفع آنها تمام نشده، تا جایی که حالا هر خبری که مربوط به این بخش از جامعه باشد ـ چه به خطاهای انسانی برگردد چه مسائل مالی ـ می‌تواند جنجالی تازه به راه بیندازد و بار دیگر بسیاری از مسئولان بزرگ و کوچک را به واکنش وادارد.

نمونه‌اش حرف‌هاي اخير رئيس سازمان امور مالياتي کل کشور است که در برنامه گفت‌وگوي ويژه، از فرار مالياتي گسترده پزشکان خبر داد. سيد کامل تقوي نژاد، که اين روزها فيلم حرف هايش در شبکه‌هاي اجتماعي هم دست به دست مي‌شود، سهم پزشکان از فرار مالياتي را 600 ميليارد تومان اعلام کرد و به دنبال آن واکنش‌هاي بسیاری به راه انداخت.

این موضوع باعث شده است تا مجلس شورای اسلامی نیز به آن ورود کند؛ هرچند در میان نمایندگان، هستند کسانی که اعتقادی به این حرف ها ندارند و اغلب اعضای کمیسیون بهداشت مجلس حرف های تقوی نژاد را تأیید نمی کنند، ولی نمایندگان کمیسیون های اقتصادی، نظرشان برعکس کمیسیون بهداشتی هاست و بر این باورند که فرار مالیاتی در این قشر وجود دارد و باید راهکارهایی برای کنترل آن در نظر گرفت.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه بسیاری هستند که از پرداخت مالیات به دولت طفره می روند. در این بین، پزشکان هم با وجود درآمد بالایی که دارند، خیلی تمایلی به پرداخت مالیات ندارند و به عناوین گوناگون، از زیر پرداخت مالیات فرار می کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پزشکان از دستگاه پوز استفاده نمی کنند و یا حساب های بانکی به نام افراد دیگر است، گفت: وقتی پزشکان از این روش ها استفاده می کنند، ردیابی مالیات را دچار مشکل می کنند. اینکه برخی می گویند به هر حال این پول ها به بانک می رود و باید مالیات بر درآمد پرداخت شود، حرف غلطی است.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ یک از بانک های کشور، از سپرده های مردم مالیات نمی گیرند؛ مثلا زمانی که پول جمع آوری شده در مطب به صورت سپرده به بانک می رود، دیگر شامل پرداخت مالیات نمی شود و از این طریق پزشکان مالیات خود را پرداخت نمی کنند. این در حالی است که پزشکان باید مالیات خود را پرداخت کنند؛ بنابراین، باید برای آن سازوکار معینی در نظر گرفت تا آنان را ملزم به انجام این کار کرد. اگر پزشکی به نام دیگری حساب باز کرده، باید بررسی شود. همچنین باید حساب های اطرافیان آنها را نیز بررسی کرد و سازوکارها مشخص شود.

وی گفت: ادامه این روند توسط پزشکان قطعا به نفعشان نخواهد بود و مجبور می شوند قوانین سفت و سختی برای کنترل آنها در نظر بگیریم، به عنوان مثال، ممکن است طرحی برای کنترل تعداد بیماران در نظر گرفته و مشخص شود که یک پزشک در روز چه تعداد بیمار را ویزیت کرده و یا راه های دیگری که مشخص کند درآمد این افراد چه میزان است.

محمد حسن نژاد در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: شاید کسی بخواهد حق وزیت را نقدی پرداخت کند و یا کارت بکشد. نمی توان کسی را مجبور کرد که تنها از یک روش برای این کار استفاده کند.
با این حال قرار است سیستمی برای این کار در نظر گرفته شود و مقرر شده دستگاه برای مکانیسم فروش راه اندازی شود و همه ملزم هستند به اسم خود حساب باز کنند، اگر این سیستم اجرایی شود بخشی از این مشکلات حل خواهد شد.
از آنجا که مطب پزشکان هم جزو اصناف به حساب می آیند، پزشکان هم ملزم به استفاده از دستگاه صندوق فروش خواهد شد و همه جا بخصوص مطب ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی این صندوق ها نصب می شوند تا بتوان گردش مالی را کنترل کرد.

وی گفت: با این روش هم از قاچاق کالا ممانعت و هم مالیات افراد کنترل می شود. تلاش ما این است که فرار مالیاتی را کم کنیم و تمام کسانی که به روش های مختلف می خواهند از زیر این کار قسر در بروند، کنترل نماییم. البته جامعه پزشکی ما و همه پزشکان این گونه نیستند که نخواهند مالیات پرداخت کنند و تنها شمار کمی هستند که از این وضعیت سوءاستفاده کرده اند و با باز کردن حساب به نام افراد دیگر، باعث بدبینی نسبت به این موضوع شده اند. شاید ما تنها یک پزشک داشتیم که به نام یک چوپان حساب بانکی باز کرده بود، بقیه پزشکان این گونه عمل نمی کنند. البته وزارت اقتصاد هم سازوکارهایی برای رهگیری پول پزشکان در نظر گرفته و به زودی امکان سوءاستفاده از ترفندهای اینچنینی را از افراد سودجو خواهد گرفت.

همچنین بهروز بنیادی درباره فرار مالیاتی پزشکان در چند سال اخیر گفت: عمدتا فرار مالیاتی پزشکان در شهرهای بزرگ مانند تهران رخ می دهد، حال آنکه فرار مالیاتی در شهرهای کوچک کمتر اتفاق می افتد و اغلب در شهرهای بزرگ شاهد برخی فرارهای مالیاتی از سوی پزشکان هستیم.

وی یادآور شد: برای رفع فرار مالیاتی پزشکان باید نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی همکاری کرده و مانع از فرار مالیاتی پزشکان شوند. از سوی دیگر، وزارت بهداشت نیز باید نظارت های خود را نسبت به این موضوع افزایش دهد.

بنیادی تأکید کرد: گاه دیده می شود، در شهرهای بزرگ برخی پزشکان بدون گرفتن پروانه مطب به ارایه خدمت می پردازند که این مهم، نقش نظارت ها را پررنگ تر کرده و با اینکه وزارت بهداشت برای کنترل و نظارت های خود، کمبود نیرو دارد، می طلبد با مدیریتی استراتژیک، نظارت همه جانبه بر نحوه فعالیت ها داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره علت فرار مالیاتی پزشکان گفت: واقعیت این است که دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد؛ اما یکی از علت ها این است که عمدتا پزشکان از تبعیض بین سایر صنوف در پرداخت مالیات ناراضی بوده و معتقد به اصلاح این روند هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۷۲
زورتان به قشرتحصیلکرده وبخصوص پزشکان میرسد؟ چرادرمورد دارای ژن خوب کاری ندارید؟ اگر درآمد هزارتا پزشک راروی هم بگذارید به اندازه درآمدیکی ازآنهانمیشود!!!! برویدسراغ آنها به اندازیه کافی فرارمغزها داریم شمابیشترش نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
تو اروپا و آمریکا بین 60 تا 90 درصد مالیات از پزشکان گرفته میشود ولی در ایران به اندازه یک کارمن از پزشکان مالیات گرفته میشه یعنی سالی حدود 3 میلیون. یه پزشک متخصص میتونه بین 70 میلیون تا 1 میلیارد در ماه کاسبی کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خیالت راحت پزشک فرار نمی کنه
کجا بره بهتر از اینجا
درآمد بی خساب کتاب
خدایی کردن واسه مردم و سایر تحصیل کرده ها
اخترام بی حد و حسر
لذت جویی و فساد
اره اصن مشکل مملکت پزشکان هستن.همه کارشون رو درس انجام میدن به جز پزشکان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بله . یه دندونپزشک با هفت سال درس خوندن که 28 سالشه ماهی 50 میلیون در میاره و استاد تمام 60 ساله دانشگاه صنعتی شریف با اون همه سواد و معلومات 8 میلیون.
بمحض اینکه فشاردریافت مالیات رابیشترکنندمطبم راتعطیل میکنم کاری که خیلی ازهمکارانم درسالهای اخیرکرده وعطای مطبشان رابه لقایش بخشیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
شما تو همین طرح تحول جیب پزشکان اینقدر دراوردین که تا هفت پشتتون بسه. حنای این
تهدیدات تون هم دیگه رنگی نداره.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خرج زندگی را چگونه تامیین می نمایید؟
در همه جای دنیا پزشکان درامد بالاتری نسبت به بقیه مشاغل دارند
اما نه دیگه 20 برابر بقیه مشاغل . حتی تا 100 برابر هم تو ایران هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
درکانادا تولید کنندگان و متخصصین و تجار چندین برابر پزشکان درآمد دارند.
خدارحم کنداینطورکه بوش میاد سال ۹۷ براساس حجم ریه هامالیات نفس کشیدن هم خواهندگرفت !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
تو آلمان درامد پزشک از معلم کمتره ولی 70 درصد ازش مالیات میگیرن. اینجا پزشک 100 برابر معلم در میاره ولی اندازه اون مالیات میده. این روند باید اصلاح بشه.
من یک پزشک بادرجه فوق تخصص هستم که برای مهاجرت به کانادااقدام کرده ام ترجیح میدم آنجابیکاربشم تااینکه پول زور بدم ! بااین کارهافقط فرارمغزهاراتشدیدمیکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اسم خودت رو پزشک نذار که داری بخاطر مادیات اینجوری سینه چاک میدی تو باید بخاطر بیمارت سینه چاک بشی

من با همه چیز این مملکت مشکل دارم ولی این حرفت باعث شد بیشتر از پزشکای ایرانی جماعت بدم بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
فرار تجار زیاد میشه.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
باید اینجا راننده تاکسی بشوی چون کانادا مدرک پزشکی ایران را قبول ندارند. در آمریکا قبول دارند.
درکانادا هر پزشک با بدهی 250000 دلاری بابت شهریه و.. وارد کار میشود و بایستی یک سوم درآمدش را مالیات به پردازد. فرار مالیاتی امکان ندارد چون حق ویزیت فقط توسط دولت پرداخت می شود.
سلام.
به نظرذ بنده برای وزیت بیماران و کنترل تعداد و حتی این که آیا بیماری با دفترچه خودش مراجعه کرده یا خیر میتوان از اثر انگشت بیماران در هنگام پذیرش با استفاده از دستگاههای معمول امروزی و ثبت کد ملی و سپس تایید آن اقدام کرد. حال مهم نیست که به چه طریقی بیماران هزینه را پرداخت میکنند.

این اقدام بویژه برای شرکتهای بیمه میتواند بسیار با ارزش باشد و هم از تقلب و همم از فرار مالیاتی پزشکان جلوگیری کند. انشاالله
سال دیگه میخوان خون ملتوتوشیشه کنند
این حسرت رابه دلتان میگذاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
دیگه دوره کارانه های نجومی و ماهی 300 میلیون درامد و زیر میزی و رو میزی و معرفی مریض به رادیولوژی خود و سهم گرفتن از داروخونه چی و مالیات اندازه کارگر و حق ویزیت یک دقیقه ای معادل یک روز کارگری و ... تموم شد دادا. میخوای بری برو راه بازه. ببینم کجای دنیا میذارن کار کنین.
متاسفانه واقعیت این است که پزشکان کشور نسبت به اکثریت قاطع مردم جزو قشر مستضعف و فقیر هستند. پیشنهاد میکنم حسابی توسط سلبریتی ها جهت جمع آوری کمک برای پزشکان پیشنهاد بشود تا مردم غنی و ثروتمند کشورمان که اکثر جمعیت کشور را تشکیل میدهند، کمک های نقدی خود را جهت ارسال برای پزشکان و خصوصا جراحان زیبایی و ... به این حساب ها واریز نمایند.
اگر هم کمیته امداد در این امر کمکی نماید واقعا خدمت بزرگی کرده است.
بیا هر دفعه هم واسه اینکه بهشون بر نخوره الکی میگن تعداد کمیشون اینجوری هستند ولی ما مردم میدونیم که اینطوری نیست چون با این قشر برخورد داشتیم
درس خوندن با پول بیت المال، پول کندن از مردم با هزاران بهانه، استفاده از بهترین امکانات داخل کشور، عشق و حال در خارج همه و همه بدون پرداخت مالیات
بده مگه؟ بهشت پزشکان هست اینجا برا همین مهاجرت در بین پزشکان تقریبا صفره چون نه اونجا مدرک و سوادشون رو قبول دارن و نه میتونن اینجوری جولان بدن
بعد تا یکی حرفی بزنه فوری خودشون و رئیس روساشون با قیافه حق به جانب میگن پزشکهای آمریکا فلان هزار دلار درآمد دارن اما دیگه بعدش نمیگن پزشک آمریکایی 40 تا 50 درصد درآمدش رو مالیات میده حالا سواد تعهد و دلسوزی که دیگه بماند
دکتری در بیمارستانی در غرب تهران فقط با انجام آندوسوپی 50 نفر در روز مبلغ 25 میلیون تومان در آمد دارد . چرا ایشان نباید از درآمد 750 میلیونی در ماه خود مالیات بدهد آنوقت یک کارمند با حقوق حدود دو میلیون باید مالیات را قبل از دریافت حقوق از حسابش برداشت کنند؟
بعضی از پزشکان در ماه میلیاردی سود پول از حساب سپرده گذاری میگیرن این انصافه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
50 آندوسکوپی در یک روز ؟؟
دروغی بگو که بگنجه
پزشکی که در روز بالای 50 بیمار ویزیت میکنه و متخصص هم هست و دستگاه پوز نداره معلومه که مالیات نمیده
پزشکی که روزانه100 میلیون در آمد دارد و در ماه 3 میلیارد تومان سود خالص دارد را محاسبه کنید در تعاد پزشکانی که داریم..این قشر حداقل 10 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند..شما مامور مالیات اگر به صورت یک مریض به مطب یا آزمایشگاه پزشکان بروید می بینید هیچ کدامشان دستگاه کارت خوان ندارند..قسری هستند بسیار نامرد و پول پرست..
هیچ کار سختی نیست مالیات گرفتن
تنها کافیست دولت اعلام کند افرادی که فیش خرید از فروشگاه یا دیگر مراکز خدماتی ارایه نمایند نیمی یا یک سوم مبلغ مالیات آنرا جایزه خواهدگرفت.
متاسفانه قشر زیادی از پزشکان به زیرمیزی گرفتن پراخته اند که دولت هیچ راهکاری برای آن نیاندیشیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
این راه حل استاندارد تمام دنیاست.
منتها چون اگه این کار رو بکنند نمی تونند از کارمندا دو بار مالیات بگیرند یکی از حقوق یکی موقع خرید!!
بنده پزشک نیستم ولی هر قشری که بتونه فرار مالیاتی داشته باشه کار بدی نمیکند چرا که در صورتی که مالیات رو هم می داد پولش به دهها موسسه و نهادکه به کسی پاسخگو نیستند می رسید.
من یک بار برای تابناک نوشتم. در دهه 1950 آلکاپون دهها نفر کشت ولی پلیس نتوانست سندی بر علیه او جهت دستگیریش پیدا کند ولی کارمند اداره مالیاتی امریکا با یک سند نپرداختن. مالیات اورا زندانی کرد وتا اخر عمر درزندان بود.در امریکا سالی چند نفر به علت گیر مالیاتی خودکشی میکنند.نتیجه قانون سیستم مالیاتی صحیح وقوی دارند.پس قانون ما ضعیف وناکارآمد است.تابناک این را اعلام کن.
فرار مالیاتی بعضی ازصنوف و هولدینگ های اقتصاد کشور باعث می شود که به کسبه جزء
کشور فشار مضاعف وارد شود برای مثال: با صداقت کامل حاضرم درست به قرآن ببرم که من درطول سال 95 بدون در نظر گرفتن حقوق برای خودم با کسر هزینه هایم جمعآ 9 میلیون تومان درآمد داشتم با توجه به اینکه تا سقف 15600000تومان سقف معافیت سالانه است با این حال 1760000تومان برایم مالیات برآورد کردند که پس از کلی اعتراض و توضیح 930000 تومان کردند و گفتند اگر به اینهم راضی نشوی پرونده به هیئت حل اختلاف میرود
و بیش از یکسال طول می کشد رسیدگی کنند درآنجاهم بیشتر از 20-30% تخفیف نمی دهند بعلاوه 2.5% هم برای دیر کرد مالیات جریمه می گیرند منهم مجبور بتوافق شدم.
آخر یک کارشناس ارشد مالیاتی تشخیص اش نباید بیش از10-20% از واقعیت در آمد یک مودی مالیاتی کم و زیاد باشد نه اینکه بیش از100%.
ساز و کار تشخیص باید طوری باشد که نه امکان فرار مالیاتی داشته باشیم و نه کارشناس تشخیص دهنده امکان اجحاف و اشتباه بیش از 10-20% داشته باشد.
کسبه جزء چه گناهی دارند که تاوان فرار مالیاتی بعضی ها را پرداخت کنند؟
پوز ندارن که مالیات ندن !!!! دیگه تقریبا همه دکترا پول نقد میگیرن فقط !!!
با سلام
هر مرغی که چاقتره تخم مرغش کوچکتره
الان که بیشتر دکترهای محترم هنگام نوبت دهی اعلام میکنن کارت خوان نداریم با خودتون پول نقد بیارین
علت فرار مالياتى عدم اجرا قانون است كه جوامع غرب وحتى تركيه اگركسى ماليات مقرر را پرداخت ننمايند به زندانهاى طويل مدت محكوم مى شوند فرار ماليات،٨٠درصد قاچاق كا لا ودرصد بالاى فساد بانكى همه وهمه باعث ان مديران نالايق مى باشد همين وبس
خیلی از پزشکان با دریافتی و درآمدهای بسیار بالا کارتخوان ندارند و کلا بیچاره حقوق بگیران که مالیات میدند و حتی از بازاریها هم بیشتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
تازه حقوق بگیر ها دو بار مالیات میدن یک موقع دریافت حقوق دیگری موقع خرید
پزشگي ذر شهر ما است كه فقط پول نقد ميگيرد كارت قبول نمي كند اين جماعت منهاي درصدي از آنها بقدري بي انصاف شدهاند كه ماليات چه عرص كنم حتي پول آب و برق خود را نمي خواهند بپردازند بمحضي كه بيمار وارد ميشود يك تومار دارو وآزمايش رديف ميكنندتا پورسانت از داروخانه وآزميشگاها دريافت كنند اميدواريم كه وزير بهداشت كه بنظر آدم دلسوزي هست يك فكري بحال مدم بيچاره بكند آزمايشگاهي در تهران شنيدم ماهي 800 مليون تومان در آمد دارد كه فكر نمي كنم سالي 50 مليون ماليات بدهد پزشگي از كانادا بر گشته بود ميگفت در آنجا هوا غذا آراش خوب بنابر اين مريض نيست خدا به ايران بركت بده هوا آلوده غذا آلوده مردم ناراحت و رواني بيمار فراوان درآمد فوق آلي
با سلام من یک راهکار بسیار ساده دارم ایمیل من را لطفا به اقای تقوی نزاد بدهید البته انعام من 200 میلیون تومان است اگر نتوانستم 200 میلیارد پرداخت می کنم
سازمان امور مالیاتی به چه حقی مالبات پزشکان را 3 درصد حساب می کند در حالی که باید مثل بفیه شامل جدول مالیاتی بشود؟
نظر رئیس مالیاتی درست بوده واز سوی مجلس ودولت باید حمایت شود در شهر کوچک مثل ایلام پزشکانی مثل متخصص سنوگرافی. تخصص زنان . رادیولوژی و گوش وحلق وبینی . .. داریم. ماهیانه 120 میلیون تومان درامد دارند در شیفت عصر که بعضی انها. دستگاه پز ندارند؟!؟! چرا این همه درامد مالیات 25 درصدی ندهد؟؟؟؟؟
البته اگه زورشون برسه
بنده فکر کنم ده بار در همین سایت عرض کردم اما پیگیری نشده
بخش عمده ثروت چه پزشک چه غیر، میرود در بخش مسکن و زمین
چه منطقی دارد آپارتمان یا خانه ای که ماهی ۳ میلیون تومان حق شارژ دارد، مالیاتی برای آن تعریف نشده باشد؟
پزشک دکترگفتی دلم گرفت یعنی باور کنم که موردتوجه قرار میدهید پول ویزیت بدون دفترچه بدون داروشده 26 هزار تومان البته آدر ماه ولی دی ماه شده 28 هزار تومان دفترچه تامین اجتماعی که داری نام داره بیمست باید بیمه پول ویزیت بده که نمیده مامیدیم همراه بادارو شده 30 هزار تومان بعدا پارسال ازمایش رفتم بیمه اتیه سازان حافط خیلی خوب بود پول همون موقع داد ولی امسال آدر ماه که رفتیم گفتن نمیشه اول شمابرین آزمایش بعدا برگه رابیارین ماپول بدیم امسال گفتن خودتان بدین امروزبعد ازیک ماه هنوز پول ندادن دیگه کی میخوان بدن ازرشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
البته سلمانی هم 20 تومان می گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
البته وقتی پول بیمه میدی هزینه هارو اون باید بده
ولی بیمه ها هی می پیچونن
جالبه میگه از 700 میلیارد مالیات، پزشکان محترم فقط 150 میلیارد آنرا می پردازند، بعد برای دلجویی میگه البته فقط تعداد کمی هستند که مالیات نمی دهند؟!!!
چرا تعارف می کنید؟ چرا نمی گویئد مردم ما مسئولیت پذیر نیستند؟ چرا نمی گوئید باید به شدت با آن برخورد شود؟!!!
همه مالیات میدهند و فقط پزشکان مونده؟این هم ازون ترفندهاست.هر بار ی مشکل بروز میکنه ی خبر برا پزشکان کار میکنند.الانم وضع بد اقتصادی عاملش هست.خدا رو شکر که عامل وضع بد اقتصادی و کسری بودجه و افزایش قیمت دلار و ...پزشکان هستند.
1 درصد مالیات بر ارزش افزوده+10 درصد هدفمندی یارانه ها + بودجه سالانه دولتی= طرح تحول جیب پزشکان
خروجی اش هنوز هم اگه اون سر ایران یکی بسوزه باید بیاد تهران همون بیمارستان قدیمی سوانح سوختگی.
هنوز نسبت پزشک به جمعیتمون کمتر از تاجیکستان و ترکمنستان و ارمنستان.
ولی پزشکمون 7 برابر آلمان در میاره.
عزمی برای مقابله با فساد و مشکلات نیست وگرنه هم مشکلات روشن است و هم راه حل ها.
ببینید چطور ملت رو به جون هم انداختن...
عده کمی ازپزشکان. هستند که ازپرداخت مالیات شانه خالی میکنند ! از ۷۰۰میلیاردی که باید پرداخت شود ۵۵۰میلیارد تومان پرداخت نمیشود !
شمافکرنمیکنید درهیچ کجای دنیا جایی پیدا شود اینگونه مردم را ابله ببینند ؟
یکی جلوی اجرا شدن طرح تحول جیب پزشکان رو بگیره. داره کل کشور رو بدهکار پزشکان میکنه. اصلا کارانه چه معنی میده؟ چرا پزشکان درامد خودشون رو طبق نظام پرداخت آمریکا درست کردن؟ مگه کارگر ما اندازه اونجا دستمزد میگیره که اینا دارن طبق اونجا و بیشتر میگیرن ولی اندازه کارگر مالیات میدن.
روحانی یارانه ی من کارمند را با 3 میلیون درآمد قطع کرده به پزشکان می دهد ولی باز هم برایشان کافی نیست بگویید یارانه ی کارگران راهم قطع کند و به پزشکان بدهد
مشکل پزشکی ما انحصار هست. تعداد پزشک در ایران به نسبت جمعیت از تاجیکستان هم کمتره. خود پزشکان نمیذارن دست زیاد بشه و تو کنکور تجربی پذیرش رو بسیار پایین نگه داشتن.
من یک پزشک هستم، موافقم که در اکثر کشورهای جهان پزشکان نیز باید مالیات بدهند. در ایران، مالیات فقط برای فقیر و کمتر موفق کشور است. اگر فکر می کنید این باعث می شود پزشکان ترک کنند. هیچ کشوری در جهان پزشکان ایرانی را برای دیدن بیمار نمی پذیرند. آنها باید امتحانات را بپذیرند و مجددا به دانشگاه بروند و مجوز بگیرند. همچنین آنها باید در آن زبان صحبت کنند. می دانید چقدر سخت است. پزشکان بسیار هوشمند هستند و از پرداخت مالیات فرار می کنند.
طرح سلامت درآمد پزشكان را به عرش رسوند، هيچ جاي دنيا پزشكان مثل ايران درآمد بي حساب و كتاب ندارند، در اروپا فوقش ٤-٣ برابر يك فرد عادي درآمد دارند، ايران بهشت پزشكان است.
راست میگید از اقازاده ها ونهادها مالیات بگیرید
جواب ناشناس که گفتند پزشکان با پول بیت المال درس خوندن:
مگر بقیه دانشجوها با پول خودشون درس خوندن؟هر کسی دانشگاه دولتی خونده با پول بیت المال درس خونده! تازه بقیه رشته ها مثل پزشکا مجبورشون نمیکنن بعد از فارغالتحصیلی طرح بروند.ضمنا کسی جلوی شما رو نگرفته بود که کنکور قبول بشی و پزشکی بخونی..حتما یا استعدادشو نداشتی یا حوصله درس خوندن نداشتی.بله عزیز جان کار هر کس نیست....
کشور داری با عزیزم وجانم. واجرای قانون باتعارف درست نمیشه اگر اداره مالیات. همانطوریکه با اصناف جز برخورد میکنه باساز وکارهای فنی. یعنی الزام نصب پز در کلیه اصناف ومطبها. اقدام کنه هم مر قانون اجرا میشه هم جلو تبعیض گرفته میشه. هم پزشکها وقت کافی برای معاینه بیمار میزارند. .چون میفهمند هرچه درامد بیشتری داشته باشند باید مالیات بیشتری بدهند.والبته از سپردهای پزشکان باید مالیات بگیرند تاپولها به گردش دربیادِ واینکه تهدید بستن مطب میکنند طبل توخالی است اونها برای عدم پرداخت مالیات قانونی میمیرند.به خارج برند اونجا باید مالیات بیشتری بدهند مثل ایران که نیست!؟؟
بابا جون اینکه کاری نداره الان همه مردم دفترچه بیمه دارند و پزشکان داروی بیماران را در دفترچه می نویسند و یک نسخه حتما به داروخانه می رود و تعداد ویزیت پزشکان مشخص می شود
ولی خدا وکیلی با این طرح تهوع سلامت دیگه تیشه به ریشه پزشکان بخش خصوصی به خصوص در شهرهای کوچک زده شده و خود من به شدت دنبال شغل آبرومندانه دیگری هستم و با گوشی و روپوش سفید برای همیشه قصد خدا حافظی دارم در ضمن خداوکیلی تا حالا این دارایی چی ها دنبال مالیات آرایشگاهای زنانه رفتن؟
دنبال مالیات دکل خر ها رفتن؟
دنبال مالیات کسانی که یک مغازه را تبدیل به دکان ثبت اسناد کرده و درامد چند میلیاردی به جیب میزنن رفتن؟
دنبال طلا فروش ها که سالی چند میلیارد مالیات بر ارزش افزوده از مردم میگیرن ولی سالی دو سه میلیونشه به دارایی میدن رفتن؟
دنبال میدان باری ها که خون کشاورزان را می مکن رفتن؟
دنبال آقا زاده ها و ژن های خوب رفتن؟
درود برتابناک دارید به وظایف. رسانه ای مردمی خودت عمل میکنید.من خودم. چند روز پیش به مطب سنوگرافی مراجعه نمودم از ساعت 4 تا 7. 70 نفر پزیرش کرد از هرنفر. که دفترچه داشتم نقدی 100 الی 150 هزارمیگرفت .نمی دانم ازاز دفترچه تامین اجتماعی که داشتم چند میگیره .مریضها هرروز همین جوری شلوغاست.متاسفانه بعلت حرص وطمع دقت گافی به کارهم ندارند.چرا نباید مالیات قانونی که 25 درصد درامد است بدهند؟!؟!؟.
جناب تابناک عزیز. به نظرم به جای پرداختن به این مسایل بهتره یک نگاهی به طرح تحول سلامت بزنی که داره نفس آخرش می زنه. دولت بودجه نداره شیپور تبلیغاتی برداشته. اگر بتونی گزارشی از کمبود سرم یا دستکش در بیمارستان های دولتی مشهد انجام بده و اینکه بعدش زنگ بزن به شماره چهار رقمی جهت طرح تحول سلامت بگو منو فرستادن برای خرید سرم بیرون. اون موقع ضایع میشی می فهمی جوابتو می دن می گن خوب مریض اگر اورژانس باید برین بخرین. ببینم این مسولین شما میگین با این تیتر اوضاع اسفناک طرح تحول سلامت ایا واکنشی می دن یا نه تا اینکه دنبال مالیات گرفتن باشن. مردم بد بخت و بچاره دارن چوب یک طرح می خورن که بدون بودجه داره ادامه میابد. امیدوارم به جای اینکه دنبال ریس امور مالیاتی کشور باشی دنبال وزیر بهداشت بری و یک گزارش از کمبود ها و مشکلات اورژانس دولتی بنویسی. مطمنم اون موقع باید گریه کنیم به حال این مردم. بعدش برو دنبال مالیات بگیر ها.
با سلام . تابناک عزیز مردم به امید دریافت کدام خدمات از دولت محترم باید مالیات پرداختکند؟اگر در کشورهای پیشرفته نظام مالیات قدرتنمد وجود دارد در ازای آن بیمه بیکاری و خدمات درمانی کامل و هزاران خدمات مشابه دیگر آن هم به مردم ارائه میشود . هر وقت در ازای مالیات خدمات ارائه شد آنوقت از مردم انتظار خوش حسابی در زمینه مالیات داشته باشید . نه در زمانی که در هیچ زمینه ای شفافیتی وجود ندارد. نه وقتی که به یک مداح بدون تخصص پول ملیاردی پرداخت میشود آنهم به عنوان کار فرهنگی
انحصار رو از پزشکان بگیرید و قیمت ویزیت را ازاد کنید انوقت خواهید دید که پزشکان ایرانی با یک دهم قیمت کنونی هم ویزیت میکنند
متاسفانه وزیر بهداشت فقط دنبال کار نمایشی بود و با طرح تحول فقط جیب پزشکان را پر کرد و بدین ترتیب پول برای تولید و صنعت نماند.. پزشکان همکه آن پول را خرج سفر های بیرون از کشور میکنند.
نظام پزشکی و وزارت بهداشت ایران بهشت پزشکان دنیا کرده است
چندبرابر سرانه پزشکان دنیا
کمترین مالیات در دنیا
و کمترین پاسخگویی به قصور در دنیا
پزشکان جراح زیادی هستند که حداقل هر ۶ماه یک خانه ۵میلیاردی در تهران یا خارج کشور میخرند.
حالا باز بروید یارانه را قطع کنید بدهید به طرح تمول پزشکان و شرکتهای تجهیزات پزشکی و دارویی!
همه اقشار افراد پردرآمد و کم درآمد دارند از وکلا، تجار، اغذیه فروشان، صاحبان شرکت و کارخانه. اگر به صورت پله کانی از همه مالیات گرفته شود خوب است ولی شامل همه بشود. در جواب آن دوستی که درآمد یک پزشک موفق را با استاد دانشگاه شریف مقایسه می‌کند باید بگویم استاد دانشگاه شریف هم ممکن است عضو هیات مدیره یا مدیرعامل تعدادی شرکت باشه و درآمد خیلی بالاتری هم داشته باشه. فی نفسه هیچ‌کدام بد نیستند چون برای آن زحمت کشیده شده.
این همه صغری کبری نداره. متاسفانه سالهاست رشته پزشکی بشدت انحصاری شده و همین باعث چاپیدن مردم نمونشو تو انحصار در صنعت خودرو سازی میبینیم به هر صورت با این روش باعث از بین رفتن رشته های فنی مهندسی میشویم و عاقبت خوبی برای مملکت نداره قطعا چون نون هر کشور به تکنولوژی و صنعتش وابستس
بنده سال ۵۶ بیامرزی ویزیتم ۷۰ تومان یعنی ۱۰دلار اما در سال ۹۶ بیست وپنج هزار تومان از بیمه میگیرم که میشود ۳۵ هزارتومان یعنی حدود زیر ۸دلار حالا بنده باید مالیات زیاد بدهم یا مداحی که برای ساعتی ملیونی پول میگیرد یا بساز و بفروشی که ملیاردی در امد دارد یا کسانیکه از اسکله های معروف جنس وارد میکنند مالیات هم نمیدهند یا.........
فقط گرفتن مالیات که نیست مصرف درست و بجا هم مهمه تو این کشور اگر ده برابر مالیات بدیم و نفت هم ده برابر شود مطمینا برای مردم کشور فایده نخوانده کرد.شرح بودجه امسال فقط گوشه ای از وضع خراب مصرف بودجه است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی