بازدید 17101
۵
گزارش

جزییات قراردادکی‌روش لو رفت/بندهای عجیب؛مالیات تادندانپزشکی ازجیب فدراسیون!

فدراسيون فوتبال رقم قرارداد كي‌روش را از دلار به يورو تبديل و اعلام كرد كه كي‌روش با رقم قبلي حاضر شده قراردادش را امضا كند و در ايران بماند. در شرايطي كه با همين تبديل واحد پولي قرارداد از دلار به يورو، رقم قرارداد افزايش ١٥تا٢٠درصدي پيدا كرد. از طرفي فدراسيون زير بار تعهد پرداخت ماليات كي‌روش رفت كه طبق فرمول مالياتي كشور سالانه چيزي حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد يك ميليون و چهارصد هزار يورو را بايد به اداره ماليات بپردازد.
کد خبر: ۷۶۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 16 January 2018

قرارداد فدراسيون فوتبال با سرمربی پرتغالی اش امروز از سوی یکی از روزنامه سیاسی ایران منتشر شده است و حتی جزییات آن هم در دسترس عموم قرار گرفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، بندها و جزییات قرارداد کارلوس کی روش به فدراسیون فوتبال ایران در روزنامه اعتماد منتشر شده و این روزنامه اینطور ادعا کرده که این نوشته ها دقیقا عین قرارداد امضاشده دو طرف است. در همه جاي دنيا بر اساس قوانين كشورها، ماليات را براي درآمد حاصله در نظر مي‌گيرند. اما در قرارداد كارلوس كي‌روش با فدراسيون فوتبال اینطور نیست، از همين موضوع ساده مي‌توان به نتيجه‌اي كلي درباره نوع بستن قرارداد بين طرفين پي برد.
ماليات بر عهده فدراسيون فوتبال است. رقمي بيش از يك ميليارد تومان. آن هم سالانه! در شرايطي كه در آمد براي كي‌روش است؛ اما پرداخت ماليات قرارداد بر گردن فدراسيوني‌ است كه در اين خصوص نبايد تعهدي داشته باشد، چراكه پرداخت ماليات با كسي است كه پول را دريافت مي‌كند نه مجموعه‌اي كه پول قرارداد را پرداخت مي‌كند.

جزییات قرارداد کی روش لو رفت/بندهای عجیب؛مالیات تا دندانپزشکی ازجیب فدراسیون!
اعتماد نوشته همين مديريت حاكم بر فوتبال ايران، در ابتداي فصل گذشته، با ابلاغ يك دستورالعمل تمامي باشگاه‌ها را از پرداخت ماليات بازيكنان و مربيان خود منع كرد. اما خود ماليات قرارداد كي روش را بر عهده گرفته است. آن هم در شرايطي كه هيات رييسه فدراسيون فوتبال به خاطر غيرقانوني بودن اين كار، دو بار پيشنهاد كفاشيان براي تصويب پرداخت ماليات كي‌روش را رد كرده بود.

حالا سوال اصلي اين است كه فدراسيوني كه قوانين وضع شده‌ خودش را به اين شكل آشكار زير سوال مي‌برد و دور مي‌زند، چگونه مي‌تواند كنترل لازم براي استفاده بهينه از يك مربي بين‌المللي را داشته باشد؟اين قرارداد بدون شك نمونه‌اي بارز از فدراسيوني‌ است كه نه برنامه استراتژيك حرفه‌اي و استاندارد براي خود دارد و نه ساختاري كه اين مجموعه را به چنين برنامه‌اي برساند!نتيجه‌اش هم مي‌شود عقد قرارداد با يك‌مربي بزرگ چون كارلوس كي‌روش و رفتن زير بار تعهداتي كه در نوع خود عجيب و غريب است.
براي مثال، علي كفاشيان در حاشيه مذاكرات خود با كي‌روش براي تمديد قرارداد اين مربي رسما اعلام كرده بود او به دليل اينكه ايران را دوست دارد حاضر شده كه با رقم چهار سال اول قرارداد در ايران بماند. اما واقعيت به شكلي ديگر است. در واقع مهندسي تمديد قرارداد باعث شد كه واقعيت از چشم منتقدان دور بماند. داستان پرداخت ماليات از همان اول يكي از مباحث اختلافي طرفين بود. به اين صورت كه اگر قرار مي‌شد ماليات را خود كي‌روش پرداخت كند، مبلغ قرارداد او با افزايش قابل توجهي روبه‌رو مي‌شد كه بدون ترديد با اعتراض همگان مواجه مي‌شد. اما در آن مقطع يك راه‌حل براي اين اتفاق پيدا شد.

فدراسيون فوتبال رقم قرارداد كي‌روش را از دلار به يورو تبديل و اعلام كرد كه كي‌روش با رقم قبلي حاضر شده قراردادش را امضا كند و در ايران بماند. در شرايطي كه با همين تبديل واحد پولي قرارداد از دلار به يورو، رقم قرارداد افزايش ١٥تا٢٠درصدي پيدا كرد. از طرفي فدراسيون زير بار تعهد پرداخت ماليات كي‌روش رفت كه طبق فرمول مالياتي كشور سالانه چيزي حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد يك ميليون و چهارصد هزار يورو را بايد به اداره ماليات بپردازد.
شايد فدراسيون در آن روزها هيچ‌وقت فكرش را نمي‌كرد كه اين مساله روزي براي همگان آشكار و داستان ماليات به بزرگ‌ترين بحران اين قرارداد تبديل شود. كي‌روش براي عقد‌ اين قرارداد از دو مشاور حقوقي بين‌المللي استفاده كرد. اما از نحوه نگارش اين قرارداد كاملا پيداست كه هيچ حقوقداني فدراسيون را در تنظيم مفاد اين قرارداد همراهي نكرده است كه اگر اين اتفاق افتاده بود، وكيل حقوقي آشنا با قوانين مالياتي كشور، رسما جلوي زير بار رفتن اين تعهد را مي‌گرفت و اعلام مي‌كرد كه پرداخت ماليات قرارداد توسط فدراسيون تخلف آشكار و خلاف قوانين مالياتي كشور است.

فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي علي كفاشيان
كارلوس مانوئل بريتو ليال كي‌روش شهروند پرتغال
هر دو طرف قرارداد براي امضاي موافقتنامه‌اي جهت سرپرستي كارلوس كي‌روش به عنوان سرمربي تيم ملي ايران تمايل دارند. توافق شده است كه:

بخش اول: موضوعات و استانداردها
سرمربي تيم ملي وظيفه دارد تمامي تلاش حرفه‌اي و اخلاقي خود را با رعايت تمامي قوانين مربوط به فيفا در جهت پيشرفت قابليت‌هاي تكنيكي و تاكتيكي فدراسيون به كار گيرد.
سرمربي موظف است گزارشاتي منظم و جامع درباره شرح فعاليت‌ها و پيشرفت‌هاي تيم را به مقامات فدراسيون اعلام كند. وظايف خاص سرمربي شامل اين موارد زير مي‌شود:

١- انتخاب اعضا، آماده‌سازي و هدايت تكنيكي تيم ملي بزرگسال جمهوري اسلامي ايران. هر دو طرف قرارداد بايد آگاه باشند كه فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران، سرمربي تيم ملي را از اختياراتي كه در اين پاراگراف بيان شد، بركنار خواهد كرد، بركنار نخواهد كرد مگر در صورتي كه كل قرارداد به دلايلي فسخ شود.

٢- نظارت و هدايت تيم ملي طبق يك برنامه مدون تمرين و آماده‌‌سازي.

٣- ارايه گزارشاتي دوره‌اي به فدراسيون از وقايع، اخبار، كمبودها و كاستي‌هايي كه براي آماده‌سازي تيم ملي وجود دارد. همچنين شرحي تحليلي در نقاط قوت و ضعفي كه آماده‌سازي و موفقيت تيم را تضمين مي‌كند.

٤- ارايه برنامه‌ريزي‌هاي دقيق براي تمرين‌هاي تكنيكي و كارهاي اجرايي كه شانس موفقيت‌ تيم ملي را بالا مي‌برد.

٥- هدايت تمامي فعاليت‌ها و تمرين‌‌هاي تئوريك و تكنيكي پيش از مسابقات و رقابت‌هاي پيش رو و هر برنامه ديگري كه نيازمند آمادگي تيم ملي و بازيكنان است.

٦- نظارت بر آماده‌سازي تكنيكي تيم ملي المپيك و تيم ملي ١٩‌ساله‌ها طبق برنامه‌ريزي‌هاي فدراسيون فوتبال.

بخش دوم: مدت قرارداد

اين قرارداد اگر طبق مفاد آن پيش از موعد مقرر فسخ نشود تا آخرين روز جام جهاني ٢٠١٨ در روسيه اعتبار دارد. تاريخ معتبر شروع به كار سرمربي مي‌تواند توسط طرفين تعيين شود اما بايد پيش از اول آگوست سال ٢٠١٨ باشد.

اگر تيم ملي جمهوري اسلامي ايران نتواند در جام جهاني ٢٠١٨ روسيه در تورنمنت‌نهايي، مقامي به دست بياورد، فدراسيون فوتبال حق دارد اين قرارداد را به استثناي بند بعدي فسخ كند و طرفين هيچ تعهدي نسبت به يكديگر نخواهند داشت. اگر بدون هيچ دليلي فدراسيون فوتبال قرارداد را فسخ كند، كارلوس كي‌روش تمامي مبالغ پيش از فسخ را دريافت خواهد كرد و فدراسيون موظف است حقوق مقرري سه ماه آينده كي‌روش را پس از فسخ قرارداد بر اساس جدول مقرري در بند پرداخت كند.

بخش سوم: وظايف و تعهدات سرمربي در جايگاه سرمربي تيم ملي

١- سرمربي بي‌قيد و شرط تعهد مي‌كند كه در جايگاه سرمربي تيم ملي در هيچ رويدادي شركت نكند و به هيچ عنوان حركتي نكند كه بتوان آن را به هر شكل به تبليغ براي شخص خود يا نفع تبليغاتي و سود‌آور هر شخص، شركت يا نهاد ديگري تفسير كرد. مگر با موافقت كتبي رييس فدراسيون

٢- سرمربي همچنين مي‌پذيرد كه در هيچ مصاحبه يا كنفرانس خبري درباره مسائل فدراسيون فوتبال بدون موافقت كتبي و هماهنگي با روابط عمومي صحبت نكند. به استثناي پرسش و پاسخ‌هاي مربوط به وضعيت تيم ملي در زمين فوتبال.

٣- به علاوه سرمربي تعهد مي‌كند كه با هيچ سازمان يا نهاد ديگري به غير از فدراسيون فوتبال در طول مدت اين قرارداد كه در بند دو آمده است، قراردادي نبندد و مسووليتي بر عهده نگيرد.

٤- سرمربي بايد تمامي قواعد مربوط به اسپانسرهايي كه با فدراسيون قرارداد دارند را طبق توافقاتي كه با فدراسيون كرده‌اند بپذيرد. البته اين موارد شامل كفش ورزشكاران نمي‌شود و سرمربي حق دارد به سليقه خود كفش بازيكنان را از برند تجاري ديگري انتخاب كند.

٥- سرمربي موظف است يك برنامه مدون مشروح از وظايف خود براي تمرين‌ها و رقابت‌هاي پيش رو طي يك ماه پس از امضاي قرارداد ارايه كند.

٦- برنامه‌ريزي مربوط به حضور و غيبت سرمربي بايد به فدراسيون اعلام شود و توسط رييس فدراسيون به صورت كتبي مورد موافقت قرار گيرد و نبايد بدون علت موجه به تاخير بيفتد يا معلق نگه داشته شود.

٧- غيبت سرمربي در تمرينات تيم بايد به پشتوانه موافقت كتبي رييس فدراسيون و همراه با كسر مبلغي از دستمزد تعيين شده براي سرمربي باشد.

الف) به هر روي غيبت غيرمجاز طولاني (بيش از پنج مرتبه) موجب فسخ قرارداد مي‌شود

ب) بند ٧ و تبصره الف در صورت بيمار بودن سرمربي و تاييد آن توسط گواهي پزشكي معتبر نخواهد بود.

٨- سرمربي موظف است قواعد فرهنگي اسلامي ايران را محترم شمارد. براي مثال خودداري از هرگونه ابراز نظر و عقيده توهين‌آميز و تحقيرگونه و همچنين قوانين و مقررات ايران.

٩- سرمربي اذعان مي‌دارد كه با هيچ باشگاه يا انجمن ديگري همزمان با اين قرارداد قراردادي نبسته است.

١٠- سرمربي بايد به تيم‌هاي ملي در سطوح ديگر به ويژه به عنوان مدير تكنيكي براي تيم‌هاي المپيك و جوانان ١٩ ساله، مشاوره دهد و بر تمرينات‌شان نظارت داشته باشد. در عين حال ممكن است فدراسيون از او درخواست كند كه به عنوان مربي در بعضي از جلسات آموزش‌هاي تكنيكي‌ اين تيم‌ها حضور داشته باشد. سرمربي موظف است در اين جلسات با توافق طرفين حاضر شود.

١١- سرمربي تعهد مي‌كند كه با كميته‌هاي فني و توسعه فدراسيون فوتبال همكاري و ارتباط موثري داشته باشد. سرمربي در جلسات اين كميته به رياست رييس فدراسيون شركت خواهد كرد.

١٢- اگر سرمربي از تعهد و انجام هر كدام از موارد ذكر شده وظايفش سرباز زند، فدراسيون حق دارد جريمه‌اي معادل ٢٠ هزار دلار به ازاي هر بند را اعمال كند.

بخش چهارم: وظايف و تعهدات فدراسيون و شرايط پرداخت دستمزد

١- فدراسيون موظف است سالانه يك ميليون و چهارصد هزار يورو تا روز پايان جام جهاني ٢٠١٨ روسيه به سرمربي پرداخت كند.

٢ - برنامه پرداخت كه شرح آن در جدول آمده است.

٣- فدراسيون موظف است مبالغ تشويقي زير را با در نظر گرفتن شرايط اين قرارداد به كارلوس كي‌روش پرداخت كند:

الف) سرمربي براي برد در مسابقات مقدماتي جام جهاني و آمادگي براي مسابقات دوستانه دو برابر بيشتر از مبلغي كه به بازيكنان تعلق مي‌گيرد را دريافت كند. البته اين مبلغ نبايد كمتر از ٢٠٠٠ دلار امريكا براي هر بازي باشد.

ب) اگر فدراسيون فوتبال به جام جهاني ٢٠١٨ روسيه راه پيدا كند، ١٠ درصد از مبلغي كه فدراسيون از فيفا بابت ورود به جام جهاني دريافت مي‌كند به تيم مربيگري تعلق مي‌گيرد. سرمربي در ادامه موظف است پس از مذاكره با تيم مربيگري به بهترين شكل ممكن اين مبلغ را تقسيم كند و فدراسيون در مقابل نتايج اين تصميم‌گيري وظيفه‌اي نخواهد داشت. فدراسيون موظف است نسبت به پرداخت اين مبلغ طي پنج تا هفت روز پس از دريافت جايزه از فيفا اقدام نمايد.

ج) در طول جام جهاني ٢٠١٨ روسيه تيم مربيگري ١٠ درصد از مبالغ تشويقي فيفا در طول اين رقابت‌ها‌ را دريافت مي‌كند كه قاعدتا تا زمان حضور تيم ملي در جام جهاني ادامه خواهد داشت. سرمربي موظف است پس از مذاكره با تيم مربيگري به بهترين شكل ممكن اين مبلغ را تقسيم كند و فدراسيون در مقابل نتيجه اين تصميم‌گيري وظيفه‌اي نخواهد داشت. فدراسيون فوتبال موظف است نسبت به پرداخت اين مبلغ طي پنج تا هفت روز پس از دريافت جايزه از فيفا اقدام نمايد.

٤- فدراسيون فوتبال موظف است هزينه اقامت و اياب و ذهاب كارلوس كي‌روش به عنوان يك سرمربي حرفه‌اي بين‌المللي را تقبل كند. براي نمونه وقتي كي‌روش به عنوان سرمربي تيم ملي در سفر است فدراسيون بايد هزينه بليت هواپيمايي درجه بيزينس، اقامت در هتل درجه يك، ترنسفر انحصاري درجه يك و وعده‌هاي غذايي را پرداخت كند. سرمربي به طور مستقيم با رييس فدراسيون در تماس است و گزارشش را به او ارايه مي‌كند. علاوه بر اين سرمربي تمامي نياز‌ها و احتياجات خود را به سرپرست تيم اعلام مي‌كند و در بقيه مراحل دخالتي ندارد. سرپرست تيم به نمايندگي از او اين موارد را به رييس فدراسيون اطلاع مي‌دهد.

٥- كارلوس كي‌روش حق در اختيار داشتن يك تلفن همراه مدرن با قابليت دريافت و ارسال ايميل را علاوه بر كليه‌ هزينه‌هاي مخابراتي دارا است.

٦- فدراسيون دسترسي به اينترنت DSL را بدون هيچ هزينه‌اي براي سرمربي فراهم مي‌كند.

٧- فدراسيون هزينه خدمات پزشكي خصوصي(از جمله دندانپزشكي) و همچنين خدمات دارويي مورد نياز كارلوس‌كي‌روش و خانواده‌اش را در طول مدت اين قرارداد تقبل مي‌كند.

٨- كارلوس كي‌روش حق دارد به ازاي هر سال از مدت قرارداد، شش هفته مرخصي داشته باشد. كه البته اين مرخصي‌ها بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه به تعهداتش در مقابل تيم ملي خدشه‌اي وارد نكند.

٩- كارلوس كي‌روش پنج بليت هواپيمايي رفت و برگشت درجه بيزينس براي هر سال از تهران به مقصد محل اقامتش و بازگشت به تهران يا به مقصد مشابه را در اختيار دارد.

١٠- فدراسيون فوتبال بيمه عمر و سلامت كارلوس كي‌روش و خانواده او را در مدت قرارداد در ايران پرداخت مي‌كند.

١١- فدراسيون فوتبال هزينه اقامت، امكانات رفاهي، خودرو و خوراك و خدمات خشكشويي براي سرمربي در مدت قراردادش را تامين مي‌كند و همچنين هزينه حمل و نقل هوايي متعلقات كي‌روش را به ايران در ابتداي اين قرارداد و در زمان فسخ آن به هر علتي به كشور محل اقامت كي‌روش پرداخت مي‌كند. طرفيت قرارداد همچنين با اين موارد موافق هستند:

الف) در ازاي آپارتمان مبله لوكسي كه گفته شد فدراسيون بايد به آقاي كي‌روش ماهيانه ١٥٠٠ دلار پرداخت كند و اين مبلغ حتما بايد به صورت ماهيانه پرداخت شود.

ب) كارلوس كي‌روش مي‌تواند اين آپارتمان مبله با تمامي امكانات (برق، تلفن، گاز، خشكشويي و نظافت) را كه توسط فدراسيون تامين مي‌شود و با توافق طرفين انتخاب مي‌شود، بپذيرد. آقاي كي‌روش موافقت مي‌كند آن مبلغي را كه در مورد الف ذكر شد به محض تحويل آپارتمان به ايشان ديگر پرداخت نخواهد شد.

١٢- تمامي هزينه‌ها با در نظر گرفتن ماليات دولت جمهوري اسلامي ايران براي دستمزد و مبالغ تشويقي، بيمه درماني، گواهي اشتغال به كار و رواديد بايد توسط فدراسيون پرداخت شود. فدراسيون در صورت نياز مدارك مربوطه را به وزارتخانه ماليات كشور محل اقامت كي‌روش ارايه مي‌كند تا كي‌روش را از پرداخت مجدد ماليات معاف كند.

١٣- كارلوس كي‌روش حق دارد دو مربي غيرايراني را به عنوان دستيار با حقوق سالانه حداكثر ٥٠٠ هزار دلار امريكا استخدام كند. هر كدام از اين مربيان براي دريافت خدمات با فدراسيون فوتبال جداگانه قرارداد امضا مي‌كنند. از اين گذشته دو مربي ديگر، ايراني خواهند بود و توسط فدراسيون به سرمربي معرفي مي‌شوند. سرمربي حق دارد اين دو مربي را بپذيرد و در غير اين صورت مي‌تواند مربيان ايراني ديگري را به فدراسيون پيشنهاد كند و با بالعكس!

بخش پنجم: فسخ قرارداد
١- در صورتي كه فدراسيون قرارداد را پيش از موعد مقرر به صورت يك طرفه و بدون علت معتبر فسخ كند، كارلوس كي‌روش حق دارد تمامي مبالغي كه در صورت عدم فسخ قرارداد تا آخرين روز جام جهاني ٢٠١٨ وعده داده شده را دريافت كند.
٢- بند اول مجددا قابل اجراست در صورتي كه فدراسيون قرارداد فعلي را به گونه‌اي نقض كند كه كارلوس‌ كي‌روش بتواند به دلايل معتبري فسخ قرارداد را اعلام كند.

شرايط اضطراري
اگر فعاليت‌هاي سرمربي در اثر بر هم خوردن شرايط نرمال به علت يك وضعيت اضطراري (جنگ، انقلاب، فعاليت‌هاي تروريستي و...) براي هر بازه زماني طي اين قرارداد مختل شود، قرارداد با توافق طرفين فسخ مي‌شود. فدراسيون هم موظف است تمامي مبالغ وعده داده شده تا روز فسخ قرارداد را تسويه كند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
مشکل مالیات فقط مربوط به آقای کی روش نمی باشد
تا اینجا که ارزششو داشته ، هرچی بهش داده شده وبگیره نو شه جانش !!!!
حالا نشون نمیدهند....
نمیدونم چرا یهو یاد فتحعلی شاه قاجار افتادم
راحت بگو ترکمن چای مگه رودربایستی داری؟
بیچاره مایلی کهن حق داشت اینقدر جوش میزد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر