بازدید 8322

نرخ واقعی دلار با محاسبه اتاقی‌ها چند است؟

کد خبر: ۷۶۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 16 January 2018

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است نرخ واقعی دلار بر اساس محاسبات انجام شده در اتاق بازرگانی ۴۵۰۰ تومان است و اگر پایین‌تر از این میزان در بازار فروخته شود به ضرر تولید داخلی و به نفع واردات است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: نرخ ارزی را که ما در اتاق بازرگانی تهران با توجه اختلاف تورم داخلی و تورم خارجی محاسبه کردیم به ۴۵۰۰ تومان رسید. هر چه نرخ دلار از این عدد کمتر باشد میزان صادرات کمتر و میزان واردات بیشتر می‌شود.

وی افزود: اکنون حالتی شده که دیگر تولید داخل مقرون صرفه نیست. تنها چیزی که مقرون به صرفه شده، واردات است و این میزان واردات هم با شعاری که برای امسال در نظر گرفته شده است یعنی " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال " اصلا همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی افزود: باید یکبار دولت به سمت تک‌نرخی شدن ارز برود و اینکه اجازه دهد قیمت‌گذاری ارز بر عهده بازار باشد؛ یعنی به شکلی که با دخالت دولت نرخ ارز پایین نگه داشته شود که باعث خواهد شد اقتصاد شکل مطلوب‌تری به خودش بگیرد.

وی همچنین توضیح داد: درصورتیکه قیمت ارز بالا رود و قیمت مواد اولیه تولید هم افزایش یابد، باعث می‌شود تولید محصول نهایی هم با مشکل مواجه شود.

نجفی منش اضافه کرد: اگر تولید و اشتغال سیاست کلی دولت است باید این موانع را از سر راه بردارد. تا جایی که اطلاع داریم دولت پذیرفته است که ارز به نرخ واقعی خودش نزدیک شود، چراکه منطقی نیست محصولی که قیمتش ۴۵۰۰ تومان است پایین‌تر فروخته شود. اگر اینگونه شود تولید داخل از رقابتی بودن خارج و واردات بیشتر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۹
چی صادر میکنن؟ مواد خام؟ نخواستیم حاجی نخواستیم
اگر 45.000 ریال شود انگاه می گویید ارزش پول ملی کمتر است و نرخ 50.000 ریال را به بهانه صادرات بیشتر و واردات کمتر می گویید
وقتی باید بگین قیمت ها رو بازار تعیین کند که بازار ازاد ورقابتی وجود داشته باشد
... دلار قیمتش از 4000 تومن هم پایین تره...
قیمت واقعی دلار 5000 است
ارزش دلار 7 تومان است
محبت كنيد پنجاه تومان ديگه بذاريد روش تا براتون بصرفه همچنین فرمول محاسباتتون رو اعلام کنید
افزایش دلار کاهش توان خرید، گرانی و رکود اقتصادی انقدر داوطلبانه به استقبال گرانی نروید عواقب خوبی نداره از ما گفتن !!
متوجه نشديم قيمت دلار چقدر باشد خوب است !!!!!!!!
در مرد مقایسه حقوق و دستمزد با کشورهای دیگر چیزی نگفتند؟
اين اتاق موقعي ميتونه حرفش ملاك باشه كه دستمزد رو هم به دلار حساب كنه
و حداقل دستمزد 1000 تا 1500 دلار باشه
نه 222 دلار...........................
ممکن این محاسبات را شرح بدهید که چگوته به دلار 4500 رسیده اید.
یسه دیگه یک عده از مسئولین هی میایند و میگویند نرخ واقعی دلار 7000 باید بشه یکی میاد میگه 4500 باشه یکی میاد میگه بنزین باید اندازه ترکیه 8000 تومان باشه یکی میاد میگه اندازه فوب خلیج فارس باشه یکی میاد میگه زیر 2000 تومان نباید باشه

مسولین محترم آیا در ایران زندگی میکنند ؟ میبینند که مردم با چه فلاکتی زندگی میکنند ؟ حقوقها را آیا میبینند ؟ بیکاری را درست آمار دارند ؟ آیا اینکه ارزش پول ملی را تا این حد پایین بیاورند که صادرات درست یشه درست است ؟

در ضمن اگر قبلا یک نفر خارج از ایران میرفت 10000 دلار میبرد میشد 10 میلیون از کشور خارج میکرد ؟ الان اگر بخواهد همون مبلغ را همراه داشته یاشد 45 میلیون خارج میکند ، آیا این درست است ؟ ریاضیات یک عملیات دو سویه هست و اینطور نیست که یک طرف تساوی را بالا ببرب و سود کنی آنطرف دیگر هم بالا میرود !!!!
بابا برید با بهبود مدیریت و کاهش هزینه ها قیمت تمام شده تولید داخلی را پایین بیاورید وگرنه افزایش دلار تورم میاورد و تورم "نرخ واقعی" شما را بالا میبرد و آن هم دوباره تورم میاورد و این سلسله تمامی نخواهد داشت همانگونه که در طی دهها سال ادامه داشته است
خوب ،وضعیت معیشتی مردم در کجای این محاسبه واقع شده ،آیا دولت ،و اقتصاد دانها به معیشت مردم هم بصورت نرخ دلار آزاد فکری کرده اند؟
اخه بحث اينه كه توليدات داخل را بعضا هيچكس و با هيچ قيمتي حاضر نيست بخره ...ضمنا ما مگه چه جنسي داريم كه انطرف اب از مابخرن وقابل رقابت باشه...پسته كه اون بلا سرش اومد ،فرش وزعفران هم همينطور خودرو را هم كه افغانستان هم حاضر نيست بخره....
محصول؟!!!! کدام محصول؟ مگر دلار محصول و یا تولید است؟ دلار یک ارز است مثل تمام ارزهای دیگر با این تفاوت که قدرتمند ترین ارز موجود در دنیا است. قیمت دلار هر چه کمتر باشد . قیمت مواد اولیه تولید پایین تر میشود و در نتیجه محصول تولید داخل ارزان تر و برای صادرات مناسب تر است . هر چه قیمت دلار بالاتر رود قیمت تمام شده تولید بیشتر شده و در نتیجه تولید داخل گرانتر می شود و واردات بیشتر شده و در نتیجه تولید متضرر خواهد شد. قیمت کمتر دلار به نفع تمامی اصناف اعم از تولید کنند و وارد کننده است.
پیش بسوی دلار 5 و 6 هزارتومانی
یعنی میخواهید بگید دلار قیمت مناسبی داره در ایران که قیمت واقعیش 4500 تومن هست؟ پول ایران بی ارزش ترین پول چهان شده به همین خاطر دلار 4500 هست و این ربطی به واقعی بودن قیمت دلار نداره.

قیمت مناسب دلار نباید بیشتر از 3000 تومن باشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل