بازدید 42390

شرکتی دولتی که ظاهرا اقوام و آشنایان را استخدام می کند!

شرکت های وابسته به این وزارتخانه، همچنان اقدام به جذب نیرو خارج از قواعد کرده اند و این نیروها بالغ بر 20 هزار تن هستند؛ افرادی مثل (ح-ش، داماد مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه)، (س-ع، فرزند مدیر عامل شرکت تأمین و تصفیه)، (ن-ن، فرزند قائم مقام آبفای استان)، (م-ت، برادر معاون بهره برداری آبفای کل کشور)، (ع-ط، فرزند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3)، (م، پ، فرزند معاون مالی و پشتیبانی آبفای استان تهران) و (آ-م و م-م، فرزندان سرپرست سابق وزارت نیرو) که طبعا محدود به این اسامی نیست و کسی نمی‌داند، چگونه و در کدام آزمون استخدامی عادلانه به استخدام این مجموعه درآمده اند؟!
کد خبر: ۷۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 16 January 2018

بحران آب پیشکش، لطفاً با بحران آقازاده ها در نهادهای متولی منابع آب مقابله کنید!در دورانی که بحران آب، بسیاری از نقاط جغرافیایی کشور را در بر گرفته است و به زعم بسیاری از کارشناسان، حتی پایتخت ایران نیز به زودی با مشکل تأمین آب شرب شهروندان رو به رو خواهد شد، بررسی ها نشان می دهد، برخی سازمان های متولی منابع آب کشور تحت تأثیر برخی تخلف ها توان و تخصص کافی برای مقابله با این بحران خطرناک را ندارند؛ مثل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که در آن مجموعه ای از آقازاده ها ـ آن هم با تحصیلات پایین و تخصص های بی ربط ـ مشغول به کارند.

به گزارش «تابناک»؛ امروزه بحران آب و مشکلات ناشی از آن برای عموم مردم ایران به حقیقتی انکارناپذیر تبدیل شده و کاهش شدید بارندگی های سالانه نیز این بحران و نگرانی های برآمده از آن را تشدید کرده است؛ وضعیتی خطرناک که اگر برای مقابله با آن از همه توان و تخصص موجود استفاده نشود، به زودی هزینه های سنگینی را متوجه کشور و عموم شهروندان ایرانی خواهد کرد.

در چنین شرایطی، حاشیه و هر گونه اقدام خارج از قوانین و چهارچوب مصوب در حوزه سازمان هایی که متولی مدیریت منابع آب هستند، از آن جهت نگران کننده است که بدانیم این نهادهای وابسته به وزارت نیرو و دولت در خط مقدم مقابله با بحران هستند و هر گونه اشکال در سیستم کاری آنها به مشکل های بزرگتری برای منافع جمعی شهروندان ایران تبدیل خواهد شد؛ اشکالاتی مثل جذب و به کارگیری نیروهای غیر متخصص در نهادهای متولی مدیریت منابع آب که از قرار معلوم مشکل جدیدی در این مجموعه ها نیست و اراده ای برای مقابله با آن نیز وجود ندارد.

برای نمونه، برخی نهادهای متولی مدیریت منابع آب مثل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، هم اکنون با مجموعه ای از نیروهای انسانی رو به روست که نه تنها بر اساس مستندات موجود، خارج از قواعد استخدامی در این نهاد جذب شده اند و با مقام های عالی شرکت نسبت فامیلی دارند، بلکه تأسف بار تر اینکه هیچ تخصص مرتبطی با مسائل آبی کشور ندارند!

در شهریور ماه سال 1394 معاون منابع انسانی وزارت نیرو، در نامه ای خطاب به مهندس چیت چیان، وزیر وقت نیرو، ضمن اشاره به بخشنامه هایی که در سال های گذشته مبنی بر ممنوعیت جذب نیرو در سازمان های مرتبط صادر شده است، اضافه می کند، شرکت های وابسته به این وزارتخانه همچنان اقدام به جذب نیرو خارج از قواعد کرده اند و این نیروها بالغ بر 20 هزار تن هستند؛ نیروهایی که علی رغم جذب خارج از قاعده و لزوم برخورد جدی با این تخلف، با موافقت وزیر تصمیم بر آن می شود که در یک فرایند قانونی، تبدیل وضعیت شوند.

برخی منابع آگاه در این باره به «تابناک» اطلاع دادند، از میان افراد مذکوری که غیر قانونی و خارج از قواعد معمول در سال های منتهی به سال 94 در شرکت آب و فاضلاب ـ به عنوان یکی از شرکت های وابسته به وزارت نیرو ـ استخدام شدند، 3500 تن در مجوعه های مرتبط با شرکت آب و فاضلاب استان تهران استخدام شدند.

جدا از ممنوعیت یا عدم ممنوعیت جذب نیرو در شرکت مذکور و لزوم برخورد با تخلف، نکته مهم تر اینکه شمار بسیاری از افراد به کار گرفته شده در شرکت آب و فاضلاب تهران، از نزدیکان نسبی و سببی مقام های عالی رتبه این شرکت هستند.

افرادی مثل (ح-ش، داماد مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه)، (س-ع، فرزند مدیر عامل شرکت تأمین و تصفیه)، (ن-ن، فرزند قائم مقام آبفای استان)، (م-ت، برادر معاون بهره برداری آبفای کل کشور)، (ع-ط، فرزند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3)، (م، پ، فرزند معاون مالی و پشتیبانی آبفای استان تهران) و (آ-م و م-م، فرزندان سرپرست سابق وزارت نیرو) که طبعا محدود به این اسامی نیست و کسی نمی‌داند، چگونه و در کدام آزمون استخدامی عادلانه به استخدام این مجموعه درآمده اند؟!

از موضوع آقازادگی، نسبت فامیلی و نیز خارج از چهارچوب بودن فرایند جذب این نیروها که بگذریم، بسیاری از این نیروها دارای تخصص های مرتبط با حوزه آب نیستند و اطلاعات به دست آمده حکایت از این دارد که بسیاری از این افراد، نه تنها تحصیلات عالی ندارند، بلکه در رشته هایی تحصیل کرده اند که اصلاً تناسبی با وظایف و رسالت های خطیر این شرکت ندارد.

بررسی وضعیت تحصیلی و تخصصی تنها 25 تن از نیروهای پیمانی شرکت آب و فاضلاب تهران که اسناد آن نزد «تابناک» موجود است، حکایت از این دارد که شش تن از آنها مدرک تحصیلی فوق دیپلم، 18 تن لیسانس و تنها یک تن از آنها دارای مدرک فوق لیسانس است.

تخصص این 25 تن نشان می دهد، آنها دارای تخصص در رشته هایی مثل علوم اجتماعی، الهیات و معارف، ادبیات عرب، علوم تربیتی، شنوایی سنجی، پرستاری، روانشناسی، تاریخ، مامایی، مدیریت خانواده و دامپزشکی هستند؛ تخصص هایی که تحت هیچ شرایطی نمی توان پذیرفت که در حوزه نیازهای شرکت های مرتبط با مدیریت منابع آب تعریف و به کار بیایند.

وضعیتی که مهندس بابایی، معاون نیروی انسانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به چرایی وقوعش به «تابناک» گفت: ما این موضوع را تکذیب نمی کنیم، چنین چیزی در گذشته در این شرکت رخ داده و برخی رسانه ها نیز به آن ورود کرده اند که ورود موثری نبوده است؛ شما خبرنگاران بیش از آنکه به دنبال کشف حقیقت و حل مشکل باشید به دنبال هیجان آفرینی در جامعه هستید و با انتشار اخبار منفی به افزایش نا امیدی در جامعه می افزاید. در شرایط کنونی که حجم بارندگی های سالانه استان تهران کاهش یافته است، انتشار چنین اخباری در رسانه ها جز افزایش نا امیدی سودی نخواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به اینکه وقتی تعداد زیادی دانش آموخته با تحصیلات عالی در حوزه آب داریم که بیکار هستند و در شرایط بحرانی کنونی به شدت به توان و تخصص آنها برای مقابله با بحران آب نیاز است، چرا باید در شرکت آب و فاضلاب استان تهران مجموعه افرادی با تخصص‌های بی ربط و تحصیلات پایین مشغول به کار باشند، گفت: مطمئن باشید در شرایط کنونی نیز شرکت ما دارای نیروهای متخصص فراوانی است و ما از نظر نیروی متخصص و صاحب نظر مشکلی نداریم.

بنا بر مطالبی که به آن اشاره شد، نهادهای وابسته به وزارت نیرو که متولی مدیریت منابع آب را بر عهده دارند و در شرایط بحرانی کنونی، باید تمام تلاش و انرژی خود را مصروف حل مشکل شهروندان در تأمین آب کنند، دچار مشکلاتی در حوزه نیروی انسانی هستند که آنها را هم در افزایش بازدهی و کارایی و هم در مدیریت صحیح منابع انسانی با مشکل مواجه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۱۹۰
احسنت
پاسخ ها
حقوق نجومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نکته

بودجه شرکتهای دولتی اکثرا زیانده: 450هزار میلیارد

کل بودجه فرهنگی که براش شانتاژبازی کردند : 3هزارمیلیارد تومان

یعنی 150 برابر دست خود دولته که نمیخواد شفاف سازی بشه!!؟

منافع کیا در این شرکتهاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
واکنش مهندس بابایی خیلی جالب بود. با پخش این خبر موجب یاس میشید!! انگار الآن همه در نهایت امیدواری
هستند :)))) در واقع گفته هیچی نگید که بقیه راحت کارشونوبکنن و شما هم ناامید نشید :) چقدر خوبیم ما
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
یا شما تازه فهمیدین .جوری تیر زدین انگار نمیدونستیم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تازه خودشون رو به نمیدونستن زدن!!
این معضل فقط در وزارت نیرو و ابفا نیست کل مملکت در اختیار اقازاده های بیسواد و مفت خور هست!
مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنین!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
در زیر مجمو عه وزارت کار -تامین اجتمای -شستا- نفت که فاجعه بار تر هست که نتایج روز بروز آشکار تر میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
استخدام های بی ضابطه و رابطی یکی از دلایلی ست که مردم در اعتراض به آن به خیابان امدند اما کو گوش شنوا؟
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بانک کشاورزی الان رییسش برداشته شده شما یک نگاه بنداز خودت حدیث روابط بخوان کلا بانک فامیلی است
خوب پخش کن مردم ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی هفتم دی ماه امسال بازنشسته شده ولی مجدداً از نهم دی ماه به میرداماد بازگشته است. این فرد بعد از دریافت پاداش حدود یک میلیارد تومانی بار دیگر در بانک مرکزی برگشت به کار شده است، آن‌هم درحالی که جوان‌های تحصیل‌کرده و بعضاً نخبه پشت درهای بانک مرکزی و سایر ادارات دولتی جویای کار هستند
الان مرگ بر این اقازاده ها بنویسیم که انتشار نمیدید.

فقط بدانید که این مشت مفت خور آقازاده باعث و بانی بدبختی در ایران، خاورمیانه و کل دنیا هستند.
مدرك داريد اسم كامل و باددليل مدرك افشا كنيد اينجوري كاملا معلومه پول گرفتي كه با خبر دروغ جو سازي كنيد و يه حق سكوت هم بگيريد
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این همه ورشکستگی سازمانها-اختلاس -رانت خواری گرفتاری مردم را وقتی نبینی بعد میخواهی با یه تیکه کاغذ و چنتا اسم به نتیجه برسی همان بهتر که باور نکنی ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سلام آقازاده جان خیالت راحت مدرک هم باشه کاریت ندارن. کی می خواد از کار بی کارت کنه؟ طرف خودش هم مثل تو آقازاده هست خوب ای ژن برتر
سفره ای پهن هست همه با هم خانوادگی دارن میخورن. بی خیال ملت
البته تابناک جان همه شرکت ها و اداراتمون همینطوره
قطعا اینایی که نام بردین در حد کارمند دون پایه نخواهند بود...درسته که کارشناسه عالی رتبه در سازمان زیاده ولی تحت امر و دستور و سیاست های بدون تخصص آقازاده ها کار میکنن و قطعا با یاس و ناامیدی از سازمان استعفا میدن یا بدون عرق کار میکنن!!!
تابناک جون یک سری هم به وزارت کشور بزن ببین خانواده وزیر و فک و فامیل آقای وزیر چه پست ها و مسئولیت هایی دارند...
لطفآ یکسرهم به شرکت توزیع برق استان مرکزی بزنید
اگر مدارکش موجود است اسم و فامیلشون را اعلام کنین
ژن خوب
بله درست میگن باید از انتشار چنین اخباری خودداری کرد تا راحت بتونن همین روند رو ادامه بدن و مملکت رو به تباهی بیشتر بکشن.
وقتی حق اعتراض از مردم سلب میشه وفقط باید تایید کرد عملکرد حاکمان ومسئولین یک مملکت رو قطعا این مصیبتها رو باید دید
كل اداره جات دولتي همينطور هستن بنده با بيست سال سابقه و كار حساس و فارغ التحصيل از دانشگاه دولتي تهران بعداز بيسا سالهمچنان در سمت اوليهمانده ام و بعد افرادي باپارتي بازي بادارشتن مدرك ديپلم ارتقا يافته اند خداازشون نگذاره
تابی جون حالا هی روشنگری کن تا نونتو قطع کنن تو هم مثل ما بیکار بشی خیابون متر کنی :)
اگر این کارا رو نمیکردن که الان یه مشت بیسواد مدیر نمیدشن !! طرف حتی گوش نمیده چی میگی !! چی میخوای و... با این کاراشون باعث شدن سالانه هزاران نخبه از این مملکت فرار کنن .جالبه که این روزها حتی کسانی که IQ خیلی پایینی دارن هم دارن مملکت رو ترک میکنن و نشون میده ماها که موندیم از اونها IQ به مراتب کمتری داریم
همینه که خدا با این مملکت قهر کرده به خاطر فرزندان آقازاده ها ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بخصوص از 92 به اینور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ناشناس 13:09 از 92 به بعد سهمیه شما قطع شده ؟
شما يه سري به ايران خودرو بزنيد تا ببينيد فاميل بازي يعني چي؟ بعدشم يه سري به ايدرو (سازمان گسترش)‌بزنيد تا معني فاميل بازي سببي و نسبي رو بفهميد.
بعدشم يه سري به وزارت نفت و پتروشيمي ها بزنيد كه ببينيد مدير برنامه ريزي و كنترل پروژه يكي از پتروشيمي ها ليسانس تربيت بدني داره! شما يه سري به بنياد مستضعفان بزن تا ببيني فرزندان نمايندگان مجلس در 4 يا 5 شركت عضو هيئت مديره هستند حداقل ماهانه 30 ميليون تومان حقوق ميگيرند! خيلي خيلي خيلي اوضاع خراب تر از اوني هست كه فكرش رو ميكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قاعدتا کسی هم حق اعتراض نداره
قدیما مثلی بود که به اشتباه عنوان می شد"گیریم پدرت فاضل از پدر ترا چه حاصل ".در ایران مشخص شده که حاصل
می شود و مردم اینو قبول کردند و کسی ناراحت نمی شود .من نمونه بزرگتری عنوان می کنم مدیر عامل شرکت
پتروشیمی فارابی کسی نیست جز خواهرزاده سخنگوی دولت آقای روحانی که ببنید با چه تخصصی مدیر شده است.
زمانی آقای عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات را مجلس عدم اعتماد داد یکی از موارد اتهامی کارت معافیت فرزندش
بود.مردم می گفتند وزیری که نتوانه بجه خودش را معاف کند بدرد چه می خورد.
متاسفانه مردم دیگه پذیرفتن این مشکل را و راه حلی هم وجود ندارد بخاطر انکه وقتی اینرا به جایی شکایت کنی خود آن طرف همین مشکل رادارد یعنی خودش کسی را دارد که بناحق جایی را اشغال کرده است.
پس منتظر امام زمان باید شد.
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
گیرم پدر تو بود فاضل ، از فضل پدر تو را چه حاصل؟
این معضل کل مملکته ،یه روز دیدم چندتا رفتگر به جون هم افتادن مردم سعی می کردن اونها رو جدا کنن و البته پی گیر علت دعوا بودند و آخرش مشخص شد یه بنده خدایی توی شهرداری یه پستی گرفته و اهالی روستاشون که به خاطر خشکسالی دریاچه ارومیه بیکار شده بودند دسته جمعی آورده بود شهرداری منطقه ۲ تهران برای پاکبانی و یه عده بیچاره که قرار بود مشمول تعدیل بشوند با اونها گلاویز شده بودند
کاش منم فامیل وزیر و معاون و مدیر کل داشتم
و کاش منم اسمم (ن - ن ) بود
لطفا از پارتی بازی در آزمونهای استخدامی بنویسین
در یک اداره مثلا ۵ نفر نیرو می‌خوان، ۳ نفر کلا برای ایثارگران و جانبازان بالای ۱۵ درصد و ۲ نفر برای سهمیه آزاد و ایثارگران ۱۰ درصد ...بعد طرف که فارغ التحصیل امیرکبیر در کارنامه مینویسن شما حد نصاب علمی را آورده اما به علت نداشتن سهمیه از مرحله مصاحبه کنار گذاشته می‌شوید اما یکی که میانگین درصدش منفی ۱۵ درصد هست با سهمیه میره مرحله بعد( از این دست کارنامه ها در اینترنت زیاده) تازه اگر یک نفر با سهمیه آزاد بره مصاحبه در مرحله مصاحبه با پارتی بازی و توصیه و.... ردش میکنن
بعد میگن چرا مهاجرت مغزها داریم، این مغزها در ایران باید بیکار و علاف باشن اما وقتی میرن اروپا و امریکا در بهترین شرکتها با حقوق بالا جذب میشوند...
سازمان بازرسی کل کشور چه میکند؟ مگر مسئله آب از هزار سال پیش تا کنون جزو مسائل مهم امنیتی این منطقه نبوده است؟ مگر قرار نبود وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مسائل امنیتی کشور را رصد کنند؟ فساد فریاد مردم را بلند کرده! این فامیل بازی ها آبروی نظام و امنیت ملی را تهدید میکند!!! تا کار از کار نگذشته قاطع اقدام کنید!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
کار از کار گذشته
یک آقازاده هم جدیداً تو حرم حضرت عبدالعظیم استخدام شده به نام (ا.ز - فرزند مدیر دفتر تولیت حرم) .
یک آقازاده هم جدیداً تو این حرم مدیرکل شده به دلیل اینکه از جایی که قبلاً بوده بیرونش کردن .
...
در فرهننگستان زبان وادب فارسی هم همین مشکل استخدام فامیلی وجود دارد انقدر استخدام فامیلی صورت گرفته که دعواسر اینکه چرا اون 3 از فامیل هاشو آورده من دوتا و جمعیت آنقدر زیاد شده که حقوق ندارن بدن
این عزیزان جزء ذخایر نظام وانقلاب هستند با ژن بسیار مطلوب و آی کیوی در حد لالیگا تابی جان شما خودش و ناراحت نکن
اگه ممکنه یه سری هم به شرکت گهرزمین سیرجان بزنین. اینجا هم دست کم از شرکت آب و فاضلاب تهران نداره. همه دور یه سفره نشستن دارن حال میکنن. قوم. خویش. فک و فامیل. دوست. آشنا. همه و همه (به نظرم ما آدمهای بی رحمی هستیم. بزاریم حالشو ببرن. والا. مملکت ارث پدر ایناس.ما فقط یه مشت پخمه بی خاصیتیم که ژنمون خوب نیس)
مرگ بر بعضی آقازاده ها و آقازادگی......
حالا همه ما داریم ایراد میگیریم ولی واقعیت اینه اکثر ماها هم اون بالا بودیم همین کار رو میکردیم و دوست آشنا و فامیل رو استخدام میکردیم !!!! البته این روش اشتباهه مگه شرکت خصوصی هست که هرکسیو دوست دارن استخدام میکنن؟ اصلا چرا قانون گذار نمیاد قانون تصویب کنه که هرکسی باید به تناسب مدرکی که داره استخدام بشه؟ یعنی کسی با مدرک کشاورزی در وزارت نفت نباشه اونم قسمت تاسیسات!!! البته من امیدی به اصلاح این کشور با این وضعیت ندارم خیلی خیلی اوضاع خرابه و هرکسیو که دست روش بزاری یه جا یه خراب کاری کرده
امیدم تنها به خداست و فرستاده ای که بالاخره میاد
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قشنگ اخرش معلوم شد شما هم از جنس اونایی
همچین می گید آقازاده های بی سواد! انگار خود آقاهاشون باسواد بودند حداقل آقازاده هاشون لیسانس تربیت بدنی دانشگاه پیام نور دارند. خخخخخ
درآب و فضلاب تهران ازبس کارمندان از شهر بابل وجود دارند به اداره آب و فاضلاب بابل معروف شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقا درست تلفظ کن "اداره آب و فاضلاب بابل" غلط است درست آن بابلاب است
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
باید پرسید اینها آب هستند یا بابل آب؟
تاموقعی که نخبگان خانه نشین و پخمگان صدر نشین باشند باید گفت سال به سال دریغ از پارسال!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
واسه اداره ایران باید اینجوری باشه
شرکت نفت میشه گفت 70% فامیل هستند اگر عمو مهندس استخدام هست پس کلی فک فامیل دورو برش کار می کنند این من به جرات می تونم بگم اگه داماد هست همینجور یا دایی و خلاصه جایی برای افراد دیگر پیدا نمیشه .
بقول عربها واسطه فوق القانون.
براي چه جوانان شورش ميكنن همه جا ميگن استخدام نداريم بعد اطرافيانشان ويا فرزندان سران را استخدام ميكنن رفتم دارايي بيشتر كارمندان جوان بودن واز طريق پارتی جذب شدن
عجبا..استخدام اقا زاده..پرونده حقوقهای بالا..
چرا دادستاني وامامن جمعه به اين فسادها ورود نمكنن
همین دوستانی که پبغام میزارند و حتی خود تابناکی ها اگر فرزندی داشته باشند با این اوضاع کاری کجا سعی میکنند سفارششون را بکنند. هرکس بگه من پارتی بازی نمیکنم برای بچه ام دروغ میگه. روال جاری همینه خرده نگیریم به یک جایی .
کو گوش شنوا
الملک یبقی علی الکفر و لا یبقی مع الظلم
دانشگاه پیام نور رو چه می گین؟ همه توش فامیلن.
ادرات ممیزی جریمه نقدی جبران خسارات کسانی فرزند دختر هم روستایی دوست هم حزبی وارد ادارات کرده اند بایستی پالایش شود از افراد دکتری ارشد فراخوان بدون ازمون انجام شود الویت پذیرش برا اساس معدولشون.
کاش منم اول انقلاب سن الانم بودم الان یه ایل و تبار از صدقه سرم به نون.و بوقلمونی رسیده بودند چقدر جد و اباد من بی عرضه بودن
اخراج اين اقازادها واخراج مسببين اين كار حداقل خواسته مردم بدبخت اين روزها است ونگذاريد با توجيهات الكي اين افشا گري هم مثل دست داشتن اطرافيان در اختالاس بانكي كه توسط اقاي توكلي افشا شد دچار شود
آقایون اومدند قوانینی را تصویب کردند که باعث افت علم اخلاق و منش ایرانی ها شد و حالا به جای تصحیح قوانین دنبال دلایل واهی هستند.بابا به خدا بسه دیگه
این مسئله در اکثر سازمانها و ارگانهای دولتی و شبه دولتی وجود دارد در تامین اجتماعی استان اصفهان نیز مدیران قبلی و فعلی اکثر اقوام از جمله همسر ، فرزندان و دختر خاله و پسر خاله استخدام شده اند
این که تازه خوبه سازمان مدیریت منابع آب 8 9 ساله یک گروهن من نمی دونم اگر خوبن ارتقا پیدا چرا نمی کنن اگرم بدن خوب تغییر چرا پیدا نمیکنن یعنی خیلی جای پاشون محکمه هیچ حرکت مثبتی هم تا کنون نکرده اند فقط حضور معنوی دارن. صندوق ملی محیط زیست خیلی عضو دارد اما یک نفرم پرسنل ندارد فقط ذفتر دارد این سازمان آب و فاضلاب حداقل ژن های خوب حضور دارند اینجا هیچ کس نیست
ملت حواسشون باشه به اين جور مسايل اعتراض كنيد ميشيد فتنه گر منافق آشغال و..... هزار القاب ديگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
عزیزم آشغال به معترضین نمی گویند آشغال رو به کسانی گفتند که بچه مردم رو زیر ماشین کردند. همانها که امنیت را نابود کردن رو اغتشاشگر می گفتند نه مردم را
توصیه میکنم سر دبیر محترم نور افکن را هم به شرکت مهاب قدس بیاندازد تا ببینید غیر از فساد مالی چقدر افراد بی فامیلی و دوست به کار گمارده شد ه اند ایا نباید از اینهمه بی عدالتی در مجموعه های این چنینی که متاسفانه بخشی هم متعلق به استان قدس است پرده برداشت
كل كشور همين طوريه عزيزم. بعد ميگن دشمن توطئه كرده
دست مریزاد بابت این افشاگری
اداره ماکه شرکت دولتی نیست ولی باز هم به سفارش فلان مدیر یا نماینده به صورت قراردادی استخدامی بدون نیاز داریم
عیسی کلانتری رییس حفاظت محیط زیست قبلا با دادن پستهای بالا به خواهرزاده کم سن وسال خودش و دادنئپست بالا به کاندید شکستخورده مجلس شافعی این رکورد رادر سازمان حفاظت محیط زیست شکسته
باسلام صله رحم میکنند اقا شما هم بکنید اجر دارد
شرکتهای خصولتی چی؟
پتروشیمی های ماهشهر افتضاحا .بیداده توشون
وقتی افراد ناکارامد بر مسند امور مینشینند ،امور هم عوضی اداره میشود ،آیا از زحمتکشان تابناک ،کسی هست ،یک قبض ( فیش آب ) را به نمایش بگذارد ،تا به بینید اگر امکان چنین کاری هست ،لطف کنید ،وآنرا به نمایش بگذارید ،وردیفهایی را که میگیرند ،با دقت برای تنویر افکار عمومی و خود مسولین توضیح دهید ،تا سیه روی شود هر که در او غش باشد ،،،؟
از قدیم گفتند مشت نشانه خروار است از بقیه چه خبر ؟
خوبه نگفتی تقصیر احمدی نژاده.احسنت به شیری که تورا خورد
سلام اين حقير دكترا مديريت منابع انساني با رتبه ممتاز و ارشد مديريت دولتي با رتبه ممتاز و داراي تاليف دانشگاهي و مقاله در ژورنالهاي بين المللي يك بار براي كار به يكي از وزراتخانه هاي دولت قبل رفتم و درخواست كار كردم دقيقا عين گفته معاونت وزير وقت را درج ميكنم ايشان فرمودند"ما باسواد نميخواهيم ما بي سواد ميخايم اگر آشنايي در رده هاي بالاي مديريتي داري بگو تا معرفيت كنه وگرنه ول معطلي" الان هم يك معلم حق التدريسي غيرانتفاعي با حقوق ساعتي 7000 تومان هستم بدون بيمه و .......
تابناك خواهشا نشر بدهبد با سپاس
خدایا شکرت چرا به ما ژن خوب یا آی کیو ندادی .... حداقل یکی از فامیلون جزء آقازادها می شد الان ما بیکار نبودیم ولی ما بخیل نیستیم خوشبحال شما آقازاده ها تحصیلات خوب ، کار خوب ، مسکن خوب ، خلاصه بگم آقققققققققققا بخورید
تابناک همه حرفهاتون درست ولی تو این شرایط اینقدر اخبار منفی ننویسید

دقت کردم بعد از این نا ارامی ها اخبار منفی شما به شدت زیاد شده... قضیه چی هست؟
شما یه سر به دفتر شرکت نفت فلات قاره بزنید و برای یافتن یه شماره تلفن یه فامیلی وارد کنید, کلی اسم فامیل ثبت شده یکسان فقط میاد , اونهایی که ثبت نشده بماند.
ما چند نفر تو منابع طبیعی فارس بودم بخاطر کسری بودجه سال91 تعدیل نیرو شدیم سریع ریس، پسر عموش و مدیرکل هم برادر همسرش رو وارد اداره کرد رسمی استخدام کرد
تازه یکی از اقوام ما که یکی از مدیر های استانی است دیگر زرنگ شده و فرزندان خود و داماد خود را برای اینکه تابلو نشود در ادارات دولتی دیگر استخدام کرده ( دخترش با مدرک لیسانس دانشگاه آزاد هنوز فارغ اتحصیل نشده جذب شد). گویا مدیران به هم نون قرض می دهند. این یکی فرزندان آن یکی را در اداره استخدام می کند و آن یکی فرزندان این را که یک وقت خدای نکرده رسوا نشوند.
هزینه انشعاب فاضلاب برای منزل کلنگی 60 متری مرحوم پدرم مبلغ 2 میلیون خورده ای آمده.برای اعتراض به یکی از ادارات منطقه 5 آب تهران مراجعه نمودم.کارمندان رسمی در حال بگو و بخند ونوشیدن نسکافه!!!!!!!!!!!!!! منشی رییس در حال صحبت با یکی از روسا (چون دست پسرش شکسته و آقا زاده صبح از استخر رایگان استفاده مینماید باید عصر هم از استخر استفاده نماید). جناب رییس هم با دوستان پیمانکار در حال نوشیدن نسکافه و خوردن شیرینی تر. پشیمان شده برگشتم!!!!!!!!!!
این گونه استخدام در شرکتهای دولتی وادرات بانکها امری عادی شده دوستی تعریف میکرد یکی از اق ام که معمم است ودر بانکی بزرگ سمتی حساس دارد 12نفر از فرزندان واقوام درجه یک را در بانکها استخدام کرده بیچاره جوانان تحصیل کرده بدون پارتی که اگر اعتراضی باین وضعیت بلبشو ونا لسامان داشته باشند با اتش زدن چندتا سطل اشغال وشکستن جندتا شیشه انها را بامریکا واسرابیل متصل میکنند تا فریادشان را در گلو خفه کنند این شد مملکت داری امام روحت شاد که این وضعیت را ندیدی که از هزاران جام زهر بدتر است.
سایت تابناک یکی ازگزارشگرانش رابه سازمان حفاظت محیط زیست بفرستد تا ببیند دراین سازمان ازنظر استخدام اقوام ودوستان چه خبراست
من شركت ساخت وتوسعه زير بناهاي حمل ونقل كشور وابسته به وزارت راه وترابري وشهرسازي هستم مسئولان داره نفسم بند مي آيد اين ساخت وپاخت ها كمر منو شكسته لطفا به داد من برسيد.(شركت فاميلي)
ای دل غافللللللللل
اصلا هم جای تعجبی نداره که یک ماما ، پرستار و تاریخ شناس رو در حوزه های غیر تخصصی و مربوط به آب و فاضلاب بکار بگیرند . در ایران از این مسائل بفور یافت میشه . اگه اینکار رو نکردند باید تعجب کرد . هر دم از این باغ بری میرسد .
این که تو کشور ما همه به صورت فامیلی دارند تو سیاست و غیره فعالیت می کنند.فقط سئوالم اینه اگر اینها همه ارشد و دکترا بود همه مشکلات حل میشد؟
خوب است سری به برق منطقه ای قزوین بز نید تامعنی فامیل بازی وباند بازی را خوب درک کنید....طی سالها فقط عناصر خودی ! عهده دار مسئولیت هاهستندوتاکنون آب هم از آب تکان نخورده...
بندگان خدا هشت سال از این سفره دور بودند . بگذارید بخورند چه کارشان دارید.
این که چیزی نیست آموزش پرورش خوزستان که گند زده به همه چیز ازاستخدام راننده گرفته تارمال دعانویس وفرشنده لباس و .....بخصوص در اهواز
من نمیگم ولی در مورد کشتیرانی و شرکت های تابعه هم تحقیق کنید .... همینطوریه ... افتضاح
عزيز دل برادر

گر حكم شود كه مست گيرند در شهر هر آنچه هست گيرند

اي بابا همه جا كه اينطوري است چرا به به شركت آب تنها گير دادي؟
همسر من بیچاره سال 94 تو آزمون وزارت نیرو قبول شد ولی بعد از مصاحبه هیچ خبری نشد. حتی برای مصاحبه هم زنگ نزدن روزشو اعلام کنن خودمون رفتیم در سازمان روز مصاحبه رو پرسیدیدم. میگفت موقع مصاحبه سالن پر بوده از نیروهای خودشون که بدون ازمون چن وقت بود تو سازمان مشغول شده بودن و سهمیه داشتن تو آزمون.
رفتیم پیش استادمون که قبلا توی سازمان بود گفت اینا از هر 10 نفر فقط 2 نفر خارج از آشناهاشون استخدام میکنن اونم بخاطر اینکه بگن دیدید استخدامها با پارتی نیست!
خوشم میاد بیشترشون هم انسانی‌چی‌ها و تجربیهای ضعیف بودن. ببین اینا دیگه کی بودن که با سهمیه‌ها و پول‌های ددی‌هاشون تازه شدن انسانی‌چی. ژن دقیقا همون ژن پدر و مادرشونه‌ها!!
خدا عاقبت همه را بخير كنه کاش این گند كاريها به اسم دين ثبت نشود
از سازمان بازرسی درخواست ورود به این مسئله و مشخص شدن اوضاع استخدامی های ناحق را داریم.
جمهورری اسلامی، عدالت ،برابری
چرا ناراحتین ا دست این آقازاده ها الکی
مردم دو دسته اند در این کشور
یا ژن خوب یا آشغال و خس و خاشاک... .
تووو مخابرات سال 88 آزمون برگزار شد و کسایی از بیرون اومدن با پارتی که ده تا تبر زن مازندرانی هم نمیتونست گردنشون رو بزنه از بس پارتیشون کلفت بود.
یک سری هم به سازمان فضای سبز شهرداری بزنید تو اونجا هم اقای مهندس .... 35 ساله اونجا رییس هستند و با اقوام و دوستان و آشنایانشان مجموعه را می چرخونند. اونها همیشه شاد و خندانند و در فضای سبز اداره شان حال می کنند.
شنوایی سنجی که نیاز است زیرا مدت هاست مسئولین برای شنیدن حرف مردم گوش شنوایی ندارند تازه باید بینایی سنجی هم استخدام کنند.

متاسفانه در تمام شرکتهای دولتی وضع به همین منوال است ابتدا اقوام واشنایان مدیران از طریق شرکتهای تامین نیروی انسانی طرف قراردادشرکت بکارگیری میشوند و بعد از مدتی با قرارداد های ساعتی ،کارگری ،کارمعین و .. به استخدام شرکتها در می ایند و بعدهم پیمانی و رسمی میشوند .
در دولت دهم ده ها هزار نیروی تبدیل وضعیت شده به شرکتی به همین منوال استخدلم شدن
نميفهمم اگر كسي پدرش مقامى دارد نباد به جايي برسد؟
اين چه منطقيه شما داريد كه فرزندان مدير كلها بايد كارمند دونپايه باشند؟ طورى حرف ميزنيد كه انگار به بچه مدرسه اى مقام داده اند!
چه بسا كسي از پدرش لايقتر باشد پس فرزندان مقامات را از مسوليت محروم نكنيد بلكه نسبت به انتخاب شايسته انها سوال كنيد.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
متوجه مسئله نیستی برادر. یه بار دیگه سر تا ته مطلب را بخون.
همه میدونن چه خبره. حقیقت اینه که طرف با سهمیه و پول مفت پدرش رفته دانشگاه اونم چه رشته ای و چه دانشگاهی و چه معدلی بماند.
این داستان توی همه سازمانهای مملکت هست.
آب کیلویی چند امنیت کیلویی چند.
تازه حتی اگه با رشته مرتبط هم جذب شده باشن شما یه لطفی کن برو ببین کدوم دانشگاه درس خونده. با چه سهمیه ای رفته دانشگاه. معدلش چند شده. توی کلاس نفر چندم بوده. اصلا حرف برای گفتن داشته؟
یکی از همکلاسیای من توی کلاس اصلا دیده نمیشد توی تمام آزمونهایی هم که مشترکا دادیم اصلا قبول نمیشد با آشنابازی خودش رو فرو کرد جهاد الانم رسمی شده. اون وقت من خونه نشستم بیکار با بدبختی برای خودم مغازه زدم. اول زندگی بدون سرمایه پدرم دراومد.
بقیه همکلاسیهای قوی من هم همینطور. یا بیکارن یا تو شرکتهای خصوصی با چندرغاز حقوق دارن مث اسب کار میکنن.
بعدش این همه دانشگاه مضخرف و پوک. التماس میکنن مردم برن ثبتنام. درسته قدیما میگفتن قیف برعکسه ولی الان دیگه قیف برعکس هم نیست شده لوله آب. هم دهانه ورودیش گشاده هم خروجیش. یه کسایی رو میبینم که دارن پی اچ دی میخونن که هنوز آمار رو بیشتر از درصد فراوانی نفهمیدن. همون درصد فراوانیشم نفهمیدن. مگه شما میتونی اینا رو زیر بار ببری که بیسوادن!!1
کیا میرن رشته های آب میخونن مخصوصا کشاورزی. کیا میرن کشاورزی میخونن تو این مملکت. به جز عده انگشت شماری باقیشون واقعا ضعیفن نسبت به بچه های برق و پزشکی و ...
کیا میرن رشته انسانی درس میخونن. بجز عده بسیار قلیلی بیشترشون واقعا ذهنشون ضعیفه.
اصلا توزیع مناسب مغزها رو نداریم تو رشته ها.
سهمیه هم بزرگترین خیانت به این مملکت بود. از هر نوعش. هر نوعش.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
من نه خانواده شهدا هستم و هیچ سهمیه ای هم استفاده نکردم . دوست دبیرستانیم که پدر گرامی جانبازش ۲۰ سال روی تخت خوابید برای توی نمک نشناس جوانیش رو داد رفت ، زنگیش رو داد رفت و هم لذت هاش رو داد رفت که صدام نتونه بیاد تو تهران تورو اذیت کنه. پسرش از سهمیه استفاده کرد . نوش جونش که استفاده کرد . دخترش هم استفاده کرد . اونم نوش جونش که استفاده کرد . اینکه یه دانشگاه برن هم چشمت بر نمی داره ؟! مگه چکار براشون کردین غیر یه سهمیه دانشگاه .برو حیا کن
پول مفت نفت پدر این ملت رو درآورد مفت خوری تو خیلی از سازمانها چه مدیران و چه زیردستان اپیدمی شده است.
در هر امرى افراط و تفريط بد است. به خاطر افراط در جلوگيرى از استفاده فرزندان مسولين بانكى قانونى گذاشته اند كه هر خانواده سي و پنج مليارد بيشتر نميتواند از يك بانك تسهيلات بگيرد. پدر من همه اين سهم را گرفته! و من محرومم.

افراط شما در جلوگيرى از تسهيلات بانكى به اقازاده ها باعث ظلم به من و برادرم شده!
باسلام
متاسفانه همین امر در هلدینگ خلیج فارس و مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی حاکم شده و متاسفانه نفرات رسمی را به دلایلی منزوی نموده و از بیرون نفرات قراردادی جذب نموده اند
ایضا " (شرکت آب منطقه ای استان تهران)
ازدولت تدبیر وامید انتظار دیگریست
یه سری به آب وفاضلاب مشهد بزنید ببینید چه بخور بخورو چه خبراییه اونجا
سلام؛ آقاي بابايي مهندس نيستند و نحوه حضور و انتصاب ايشون در آبفاي تهران جاي تامله !!ايشون خودشون از منتسبين هستند و في الحال در جايگاه سازماني کاملا غير مرتبط نشسته اند!ضمنا در حال حاضر گويا در مقطع دکترادرشهر تبريز بصورت پروازي ادامه تحصيل ميدهند!تابناک عزيز اخبار شما جسارتا ضعيف و ناقصه و عمق فاجعه بيش از اين حرفهاست...
الانه که بالا بیارم حالم بد شد .ارث باباشونه
با سلام هيچ مدير عاملي در آبفاي استان تهران 8 سال نمونده و مدير عامل فعلي به پاس خدماتي امثال جذب کردن فرزندان مديران بالا دستي و دادن امکاناتي نظير خودرو و خانه دولتي در بهترين جاهاي تهران نظير ولنجک وزعفرانيه و اکباتان وم..به مديران بالا دستي و مسولين دفاتراين مديران و کادو هاي جور واجور و البسه به اسم عيدي ... به مسولان تونسته رکوردار اين پست بشه وافرادي نظير سرپرست سابق وزارت تمامي اقوام و منسوبين خود را در صنعت بکار گيري کند اي کاش فقط همين دو نفر بودند خيلي بيشتر از اين حرفاست اگر رسيدگي صورت گيرد
ادارات دولتی... پر از آدمهای کم سواد و بیسواد. این جماعت هم سیستمها رو به قهقرا می برن و هم جوانهای لایق و باسواد را خونه نشین کردن. و درد بدتر اینه که تحصیلات این بزرگواران کم سواد هیچ سنخیتی با شغلشونم نداره... الهی به امید تو
شرکت نفت اهواز خو همه فک و فامیلن.یه مدیری هست که 2تا پسر 1دختر و دامادش اورده سرکار متولدین 64 تا 68
لطفا یک سری هم به دامپزشکی اردبیل بزنید و نسبتهای فامیلی را بررسی کنید.
همه با هم بد جور فامیلند
توی شرکت خودروسازی هم همین است فقط مدیران نفرات خانوادگی را جابجا میکنند چون شرکت زیاد ست همه برای مدیری استخدام میشوند و مملکت داره میترکه از این تبعیض ها -
کل مملکت فامیل بازیه !!!!!
تابناک من همونم که چند وقت پیش پیشنهاد دادم یک سایت راه بندازید فقط برای افشای اینلفساد که منتشر نکردی...حالا یک #فامیلبازی بگذار..و فقط یک صفحه بگذار برای انتشار گزارشات مردمی...خدا شاهده خواهی دید مثنوی هفتاد من خواهد شد...فقط بگو مردم افشا کنید....اگر قوه قضاییه اقدام واقعی بکنه ایران نصف معضل فساد رو حل کرده
متاسفانه کشور به سمت نامعلومی داره میره و اگر مسئولین تصمیم فوری و جدی نگیرند با ابر چالش های زیادی مثل بحران آب و محیط زیست روبرو خواهد شد که میتونه به مشکل امنیتی بزرگی تبدیل بشه و آمریکا و اسرئیل هم نظاره گر و خوشحال باشن !! این آقا زاده ها و کسانی که پارتی کلفت دارن به محض بحران با اولین پرواز عازم اروپا و کانادا خواهند شد ! بس دغدغه ای ندارن ، خواهشمندیم از مسئولینی که ویزا در دست ندارند و در مواقع بحران با مردم خواهند ماند ، قبل از این که خیلی دیر بشه اقدام کنند .
حتی داخل دانشکده های معتبرترین دانشگاه های کشور هم دیده می شود که فامیلهای هم را به عنوان عضو هیات علمی استخدام می کنند. من دو نمونه اش را دیده ام که مثلا داماد فلان عضو هیات علمی یا پسرخواهر یکی دیگر از استادان همان دانشکده استخدام شده اند یا در حال استخدام هستند. اداره که جای خود دارد.
در همه ادارات و سازمانها حتما وضع به همین شکل است مردم از از این وضعیت بسیار ناراضی هستند در مجموعه دولت در همه وزارت خانه ها مخصوصا در دولت احمدی نژاد بدون قاعده و قانون استخدام آشنایان و اقوام به یک امر عتدی تبدیل شده بودو دولت را با شرکتهای خصوصی مساوی دانستند قطعا کسانی که استخدامهای غیر قانونی انجام دادند باید در پیشگاه خدواند متعال برای اینکه حقوق شایستگان این کشور را لگد مال کردند جوابگو باشند و کسانی که بصورت غیر قانونی و با رابطه استخدام شدند حقوقشان حرام است چون اگر اینها آزمون استخد امی شرکت می کردند شاید ۵ درصدشون استخدام نمی شدند. خدایا به بزرگیت قسمت میدهم حق مظلوم را از ظالم بگیر تو همین دنیا.
از اول کار تو این کشور همه جا غالبا این طوری بوده تنها برای مشاغل سخت وزیان اور پر درد سر وکم درامد جز خر همبالی واسیب های جسمانی وروحی چیزی نداشتند اعمال میشده ،بیشتر پست ومقامات در جاهای نون واب دار سفارشی وبا رابطه وتوصیه ورانت بوده
با سلام مجدد. آز آنجایی که جناب روحانی رئیس جمهور محترم و آقای جهانگیری دنبال مدیران آویزان میگردند من یه راهنمایی ساده میکنم و راحت پیدا میشن . کافی است که از وزیران و مدیران کلیدی سازمانها بپرسند شخصی را که بعنوان مدیر انتخاب کردند چه ویزگی بلاتر از افراد باسابق و تحصیلات عالی موجود در همان سازمان داشته است که خارج از سازمان یه شخص را به عنوان مدیر وارد کردند ((لیست اشخاص با سابقه مفید و تحصیلات عالی آن سازمان را مقایسه کنند به خیلی از رابطه های پنهانی میرسند))
پارتی بازی تو این مملکت بیداد میکنه
تو موسسه سرم سازی رازی که همه فامیلی ها یکیه :)))))))))
از باغبون تا دکترای پاتولوژی. هر کسی هم بازنشسته میشه از قبل جانشینش معلومه.
با سلام شما فکر کن اگه تو کشوري مثل آلمان و آمريکا اين اتفاقات بيفته چه اتفاقي ميفته اينجا با فاسد کاري ندارند کسي که افشا ميکنه رو از کار بيکار ميکنن يا شرايط کار رزا سخت ميکنن ولي در کشورهاي ياد شده حق کشف و جايزه در نظر ميگيرن
مرگ بر آمریکا.
همه جا همینطور هست در خود صدا و سیما خیلی از انتصابات فامیلی هست .اصلا بعض ادارات برای خودشان رانت رسمی درست کرده اند بانکی ها می توانند یکی از اعضای خانواده را جای خود بگذارند اساتید دانشگاه میتوانند فرزندان قبولی خود را از هر کجای کشور به دانشگاه خودشان بیاورند. شهرداریها و استانداریها به کارمندان خودشان زمین میدهند .در شرکت نفت هم انتصابات فامیلی وجود دارد.بانکها وامهای با بهره کم به کارمندانشان میدهند. کلا شده خانه خاله
مدیر عامل محترم شرکت ابفای تهران که این گزارش برای ایشان است .دخترشان عروس یکی از مسولان هستند...
تابی جون بجنب نانت اجر نشه...
مسئولی که چنین پاسخی داده توانایی مسئولیت ندارد.
پس عدالت کجا میره. از بیت المال به اطرافیان خود سفره پهن نکنید.
م.ش. (خواهر زاده م.ب.ن سخنگوی دولت)
مرگ بر آمریکا
سیستم مافیایی
بلاخره این کارها کار دست اقایون خواهد داد.توفکرنباشید
بسمه تعالی
. رضای خدا پیشکش ای کاش در قبال همین حقوق ها هم کار میکردند، بلکه میشینن و دائما خودشون رو با دیگران مقایسه میکنند و میگند فلان اداره چندین برابر ما مفتخوری میکنند. و همش احساس میکنند در حقشون ظلم شده دیدم که دارم میگم. و جالبه اگر زیر دستیها اعتراض کنند به اونا میگن شماها دارید خوب میگیرید.
چیزی به اسم رضای خدا در بین مسئولین مرده
پیشنهاد میکنم جمله معروف "بی کفایتی مدیران و پادشاهان و به کار گماردن اقوام" از کتاب تاریخ دبستان و راهنمایی و دبیرستان حذف بشه...چون خودمونم شدیدا داریم به همون منوال پیش میریم.
اون لیسانس مامایی را برای این استخدام کردن که از بدو تولد در گوش بچه بگه زیاد آب مصرف نکنن
خوب است جناب مهندس بابایی، پاسخ دهند که وقتی میگویند در شرایط کنونی شرکت دارای نیروهای متخصص فراوانی است و ما از نظر نیروی متخصص و صاحب نظر مشکلی نداریم پس حتما این افرادی که با تحصیلات و تخصص غیر مرتبط استخدام کرده اند اضافی هستند و چون بهیچ عنوان به تخصصهای آنان در مجموعه مدیریت منابع آب منطقا نیازی نیست و نباید هم باشد بعنوان یک مسئول ارشد در مورد اخراج این افراد که با رانت و بی دلیل استخدام شده و سبب هدر رفتن بیت المال هستند پیگیری نمایند.
از مسئولین سایت وزین تابناک هم خواهشمندیم تا روشن شدن تکلیف کامل سوءاستفاده کنندگان مورد را پیگیری نموده و کماکان ملت را در جریان اخبار مربوط قرار دهد. با تشکر- از خوانندگان سایت
بله افرادی که هیچ کسی ندارند مثل من 10 سال بامدرک لیسانس کار مکنم هنوز نیروی انسانی هستم خداد ازشان نگذرد که حق مارا میخورند
خوب است بجای هزینه آبرسانی در قبوض تغیر کند و بجای آن درج شود هزینه حقوق رسانی به فامیل و بستگان مسئو لین،مجلس باید جلوی افزایش اینگونه شرکتها را بگیرد.
باسلام وعرض ادب دریکی ازشرکت های هولدینگ زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیر عامل با سابقه 23 سال مرتبط و انتخاب به عنوان مدیرنمونه مشغول به کاربودم که اینجانب را به دلیل به کارگیری نزدیکان رئیس هیئت مدیره و دوستان خود مجبوربه اسعفا نموده و پس ازسال ها تلاش برایم ترک کار زده اند.و پس ازآن باتطمیع وکلاهبرداری از اینجانب تسویه حساب گرفتند .متاسفانه تا به امروز فریادم به جایی نرسیده است .اسناد ومدارک موجود است .
تفکر مسوولان ما سنتی است مثلا همه میگن حجاب مهمه بی حجابی نباشه غیبت نباشه موسقی نباشه در حالی که بقول خیام هزار مفسده امروزه وجود داره که می پیش ان غلام است نمونش اختلاس.رشوه و رانت و فرار مالیاتی واختصاص بودجه به بعضی جاها هزاران برابر مفسده خطرناک تری داره اینه میگن فرهنگ اساس امور جامعه است
شرکت س... تقریبا ۱۳۰ نفر پرسنل داره. این شرکت متعلق به بانک ق.. مباشد. ۱۰ نفر از این پرسنل از وابستگان مسول حراست بانک می باشند. اصلا جای تعجب نیست. چون همه مال خودشان میباشد...... واقعا واقعا واقعا
از تابناك عزيز خواهشمندم كه در خصوص سفرهاي خارحي مديران آب و فاضلاب بررسي كنند تا ببيند چه فاجعه ايي در شركت هاي آب وفاضلاب وجود دارد
شركتهاييكه پول ندارند هزينه پروژه ها را كنند مبلغ هنگفتي هزينه سفرهاي خارحي مي كنند
اداره ما هم پر شد لطفا بگید چه کنیم به کجا بگیم پیگیر با شند
خدا رحمت کند مرحوم دادمان وزیر فقید راه و مسکن و شهرسازی را بعد از آن مرحوم وابستگان چقدر قراداد با وزارت را و شرکتهای تابعه دارند این هم نوعی رانت نانوشته است بدتر انکه معاونین وزیر هم بد و بستانهایی با این مجموعه دارند
مخابرات هم فامیل یک نفر را از وزارت کار در مخابرات استخدام کرد و اون هم سختی کار مخابراتیها را پایمال کرد. شکایتها هم راه به جایی نبرده
يكى از مشكلات مملكت كه تو كامنت ها هم پيداست همين گرايش شديد مردم به رشته هاى مهندسيه . دوست عزيز از المان مى فرمايند انسانى چى ! نمى فهمم هر موضوعى رو بايد كشيد به اين موضوعات بى پايه و اساس . دوستان هندسه چى يا همون مهندس كه تو دانشگاه هاى خيلى خوب هم درس خوندن لطفا بفرماييد به كدوم اختراعتون مى نازيد . بيست سال رو موتور خودرو كار كرديد اخر يه موتور درست درمون نتونستيد بسازيد . ادعا هم كه ماشاالله . تو نرم افزار چكار كرديد . تو الكتنرونيك مگه چندتا پتنت ثبت كرديد ؟ اون از وضع ساختمان سازيتون . كو اون طرح هاى خارق العاده كه اين همه اين دوستان مهندسى خونده ادعا مى كنن . اتفاقا يكى از مشكلات مملكت همينه كه اكثر مديران ارشد مهنسى خوندن . اكثرشون . اتفاقا از بهترين دانشگاه ها هم خوندن . خيلى خوبه كه جناب روحانى به اهميت رشته هاى انسانى اشاره كردند . به نظر بنده هم خيلى مهم هست كه بر رشته هايى مثل بازاريابى ، بازرگانى ، ارتباطات ، روانشناسى ، حقوق ، مديريت و غيره به صورت حرفه اى و علمى و تجربى توجه خاص بشه تا بلكه گره اى از مشكلات بيشمار صنعت باز بشه . مهندس بايد در مراكز تحقيق و توسعه باشه نه پشت ميز مديريت . يك مهندس بعد از چندين و چند سال در كشورهاى غربى در صورتى كه صلاحيت خودش رو نشون بده مى تونه ارتقا پيدا كنه و اين طور نيست كه مهندس به يك باره استراتژيست بشه . اگر متوجه شديم كه هر چيزى كاربردى داره اونوقته كه مىشه توقع داشت كه پيشرفتى هم حاصل بشه . حالا يه عده ميان مى گن پس چرا بيل گيتس از دانشگاه اخراج شده بود و غيره . عزيزم اين افراد يه عده خيلى خيلى خيلى خاصى هستند و به هيچ عنوان ربطى به من و شما ندارند . الان صنعت جهانگردى مى تونه درامد زيادى براى كشور ايجاد كنه . متخصص مى خوايم . مهندس الكترونيك لازم نداريم . زياد هم داريم . بازرگان مى خوابم . بازارياب مى خوايم . چرخى كه اختراع شده رو لازم نيست دوباره اختراع كنى . پول مى دى مى خريش . يه سر به كشور همسايه امارات بزن متوجه مى شى . از شما كه تو المان زندگى مى كنى عجيبه ! بسيار مقاله خوب و مفيدى بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
دوست عزیزی که تو آمریکا زندگی میکنی ینده وی پی انم روشنه.
یه چی میگم مطمئن نیستم بفهمی بفهمی یانه. اول اینکه این دوستان انسانی هستند که در این مورد وارد عرصه مهندسین شدن.
دوم اینکه شما یک سوم بچه های دهه شصتی که رفتن ریاضی رو بفرست انسانی؛ بعد با اونایی که رفتن انسانی
با هم ازشون آزمون بگیر ببین چی میشه. انسانیا نیست و نابود میشن. عرصه خالی بوده وگرنه من به شما قول میدم 98 درصد کسایی که تو ایران انسانی خوندن و دانشگاههای برتر قبول شدن تو کنکور مجاز هم نمیشدن.
شما برو دانشگاههای صنعتی ببین هرجا که گرنتی در اختیار دانشجوهاش بوده ببین چه کردن. سیستم فاسده وگر نه الان همه ما باید ماشین هیبریدی با موتور تولید داخلی سوار میشدیم. و زیر همه ساختمونا بلبرینگ کار گذاشته شده بود. بهترین و قوی ترین مهندسای برق دنیا فارغ التحصیلهای دانشگاه شریفن.
مشکل رشته انسانی نیست مشکل سیستم آموزش پرورشه ماست که دانش آموزای ضعیفش رو سمت رشته انسانی سرازیر میکنه، متوسطش رو تجربی و قویش رو ریاضی. البته الان گرایشا کشیده سمت تجربی بخاطر اینکه تعداد مهندسای بیکار انقدر زیاد شد که ... اتفاقا غرب اگه غرب شد بخاطر این بود که رشته های انسانیش در اولویت بودند و زمینه رو برای رشد علم و تکنولوژی فراهم کردن. این فلسفه غرب بود که بستر رشد رو فراهم کرد. اتفاقا آقایون عالیجنابان اولین چیزی که باهاش مشکل دارن فلسفه غربه
بیشتر دانش آموزای قوی دهه شصتی رفتن ریاضی. عرصه برای سایر رشته ها خالی شد و خیلی ها توش مانورچی شدن. الان بیشترشون بیکارن درحالیکه خیلی از دانش آموزای ضعیف بخاطر خالی بودن عرصه تونستن مشغول بشن.
ایراد هم به اون بچه ها وارد نیست. سیستم میکشوندشون اون سمت. ون زمان هر کی مهندس بود پول پارو میکرد بخاطر همین همه رفتن اون سمتی و سیستم بی خبر و عقب مونده آموزش پرورش هیچ کاری نکرد. الانم همین اتفاق برای پزشکی و تجربی افتاده.
بخدا من خودم خسته شدم از بس با بچه های رشته های انسانی سر تحلیلهای آماری آبکی‌شون بحث کردم..
تابناک جان خیلی بی خبری اوضاع خیلی فراتر از اینهاست. راجع به نیروهای پیمانکار و مشاور این شرکتها ورود کن ببین چی گیرت میاد.فاجعه است فاااااج ع هههههه
در باقی شرکت های مرتبط با نیرو هم وضع همین است از چند سال قبل کسی با آزمون وارد شرکت ما نشده همه ژن برتر هستند
ظاهرا کسی دلش برای این موارد نمی طپد تا وقتی که دوباره مردم به خیابانها بریزند و یقه همه را بگیرند. تابناک اگر میتونی یک کمپین نه به فامیل بازی و نه به پارتی بازی راه بینداز شاید به گوش آنهایی که باید برسد رسید.
آقایان مسءولان وزارت نیرو دست بکشن به ریشاشون
سلام برشما دوسال دوندگی بازنشتگان برای افزایش حقوق سرانجامش افزایش 40 درصدی حقوق شاغلین شد و مدیرعامل بانک تجارت ما را چوب خشک هم حساب نکرد
یکی از علل حوادث ناگوار که در جای جای کشور روی میدهد و منجر به خسارات جانی و مالی میشود همین استخدامهای بدون ضابطه در سازمانها و ادارات هست
در ادارات استانها و شهرستانها وضعیت خیلی بدتر هم هست.بنظر من شما(تابناک) از همین طریق از مردم بخواهید این موارد را که در ادارات کل کشور می بینند به شما اعلام کنن و شما نیز زحمت کشیده مانند این گزارش در تابناک اطلاع رسانی کنید.اجرکم عندا...
هزاران ماشاالله ما اينهمه ژن بسيار خوب فاميلي داشتيم و خبر نداشتيم
سلام بياييد مجموعه شركت هاي وابسته وزارت نيرو در استان ... و ببينيد كه تمام نيروي آنها از يك روستا هستند . تازه دستور استخدام براي بچه هايي كه هنوز متولد نشده اند هم گرفته شده .
تا زمانی که توی تابناک وامثال شما مینویسید ی-ع وم-ق هیچ چیزدرست شدنی نیست که نیست
من خودم تو وزارت نیرو هستم دکترا دارم رئیس اداره بودم بدون هیچ عذری معاون پارلمانی وزیر( ر.ا) شهریور ماه درست زمانی که موضوع انتخاب وزیر جدید بود فامیلشون و آوردن جای من و گفتن برای خودت جا پیدا کن.مدیرکل تنها دلیلی که بهم گفتن این بود معاون وزیر میخواد فلانی و که سفارش شده بیاره وچاره ای ندارم دستور داده و گر نه من و عوض می کنه جالب چند ماه قبلش مدیر برتر سال شدم و سرتیفیکیت سازمان بهره وری آسیا رو گرفتم یعنی دیگه تا رئیس گروه ها و اداراتم تخصص نمیخواد ژن خوب میخواد
واقعا بیچاره وزیر نیروی جدید آقای دکتر اردکانیان چه آدم هایی اطرافش هستند و میدونم چهار سال بعد نتیجه چیه؟
اونوقت وزیر محترم جدید تشریف آوردن میگن علت بی انگیزگی کارکنان چیه
بابا انگیزه برای چی ؟برای خدمت به مسولان ژن خوب؟
بله برای مرم و کشورمون جون میدیم ثابت هم میکنیم و کردیم با خونمون تو وقت نیاز کشور اما برای مدیران نالایق که دارای ژن خوبن حماقت خرج نمی کنیم.الان ام با مدرک دکتری و ۷ سال سابقه کارشناسی و ۱۰ سال تجربه رئیس گروهی کارشناسم و صرفا فرم ککمیل میکنم .خخخخ
این مملکت تخصص نمیخواد
خدا شاهد به هیچکس تابحال نگفتم حتی به خانواده ام که بد بین نشن ولی الان حرف دلم باز شد.
این ها که عیب نیست امروز ها این چیز ها مباح شده این مدیر ها وقتی باید گزینش میشدند که بایست یک کار انجام میدادند برای خوردن و بردن پای چلاق هم کافیه هرچه فامیل تر راز دار تر
لطفآ یکسرهم به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ... بزنید
تکذیب میکنم، اینجانب باتوجه به اعلام نیاز سازمان و با طی مراحل قانونی جذب شده ام. مدارک هم موجود است، در صورت نیاز ارايه میکنم.
مرکز استخدام فامیلی شرکت ملی ح است ۹۰درصد افراد از فامیل های مجموعه هستند خدا وکیلی باید تحقیق شود واینگونه افراد محاکمه شوند
تابناک با سلام

خانم بنده در امتحان ورودی رشته حسابداری شرکت فوق که چندین سال پیش در تهران برگزار شد نفر اول شد ولی هر چی پیگیری کردیم دیدیم خبری نمی شود شکایت هم از سازمان مربوطه کردیم چندین بار ولی هیچ خبری نشد و بعد از پیگیریهای متوالی فهمیدیم اصلا امتحان کشکی بوده تا بتونن سهمیه استخدام جهت آقازاده های خودشون بگیرند. در ضمن سازمان تامین اجتمایی هم همینطور می تونید سابقه امتحاناشونو در بیارید اونجا هم نفر اول شد ولی بجای ایشون دختر نماینده... بدون امتحان جایگزین شد
سلام،متاسفانه استخدام بدون ضابطه وامتحان ورودی مختص به این ارگان نیست!
بطور مثال کارمندی که در بانک بازنشسته میشه میتونه فرزندش را بعد بازنشستگی به استخدام بانک در بیاره،اینکار چه معنی داره؟
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر انگلیس.
بعضیها چقدر خوش خیالن میان اینجا کامنت میزارن
حالا ببین با شرکتهای پیمانکاری که دارد سیستم کار میکنن چه بخور بخوریه
با سلام و عرض ادب حضور خبرنگاران و مسئولین دلسوز تابناک،
بنده خودم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی منابع آب از یکی از بهترین دانشگاه های کشورم، بنده و دوستان بنده در زمینه حیاتی ترین مسائل آب در کشور تحقیق و پژوهش داشته اند ولی همچنان بیکاریم و از راه مسافر کشی و کارهای دیگر امرار معاش میکنیم و تا این سری اقدامات توی مجموعه وزارت نیرو خصوصا نهاد متولی آب و منابع آب انجام میشه هیچ امیدی به نجات کشور از بیکاری جوانان نخبه و تحصیلکرده و رفع بحران آب نخواهد بود، تابناک عزیز ین استخدام های ظالمانه و غیر قانونی توی استان های دیگر هم هست لطفا بیشتر پوشش بدید. جالبه جوانان نخبه ی فارغ التحصیل منابع آب و سایر رشته های وابسته بیکارن و سربار جامعه و خانواده و کشور روبروی بحران بسیار خطرناک خشکسالی و کمبود منابع آب و از همه مهمتر نبود مدیریت و آموزش کافی در این زمینه...خدا حق رو به حق دار برسونه
مرگ بر آمریکا ..... مرگ بر انگلیس ......... لعنت به همه دنیا به غیر از مسئولین ایرانی اصلا همش تقصیر استکبار جهانیست
امان از بی عدالتی
واقعا متاسفم برات...
در روزی که آبفا تهران دو تا جایزه جهانی انرژی(جوایزی معادل نوبل زیست محیطی و انرژی) در سطح دنیا گرفته، عوض اینکه این خبر رو کار کنی میای به سبک رئیس‌جمهور سابق بگم بگم راه میندازی و اسامی... راه میندازی
چرا مدارک دقیق و اسامی به همراه تاریخ استخدام رو منتشر نمیکنی؟؟؟
چه اتفاقی باید بیفته تا رو کنی؟؟؟
آقا همه جا اینجوری هستش یه سر به دانشگاه ازاد شهر .. بزنین ببینین رئیس قبلی که تازه عوض شده چقدر نیرو از آشناهاش استخدام کرده؟نیروهایی بسیار مستعد در داخل دانشگاه هستن اقا رفته یک نفر کم سن و سال رو از بیرون اورده و کرده معاون خودش چرا؟ چون سفارش شده است
بيكفايتى در تمام اداره هاي دولتى وجود دارد
اكثرا فاميل بازى
سفارش و تهديد
و ....
لطفا يه سرى به ذيحسابي آبفاى تهران بزنيد ببينيد چه فسادهايي كه سر و ته نداره وجود داره؛
خواهشا امور عادی در کشور را بحران نشان ندهید. کی گفته استخدام اشنایان جرم است. تازه باید بهشون پاداش داد.
وقتی وام چند هزلر میلیاردی با نامه ابوالمشاغل.............میدهند کارمند هم یاد میگیرد ................
وقتی فردی با همه تلاش میبیند به هیچ وجه علیرغم شایستکی نمیتوتند کوچکترین پیشرفتی کند چون پارتی ندارد و از ژن خوب نیست میگذارد میرود
وقتی یک کلرمند صد برابر توانا تر از مدیرانش است او هم ......................
اینها جزعی از درد این کشور است
تابناک، یک خبر، اگر موثق است باید با ذکر کامل نام و نام خانوادگی باشد، اینطور که شما خبر را اعلام می کنید ارزش رسانه ای ندارد ، و شما که خبره خبر رسانی هستید چرا اینقدر غیر حرفه ای خبر را اعلام می کنید
ببینید اونایی که در این اداره پارتی ندارن به چه وضعی افتادن، اونا رو به درشکه بستن و آقازاده ها رو با شلاق گذاشتن بالا سرشون
پاسخ ها
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
موافقم
حالا اینا آقازاده ان هیچ به شرکت توزیع نیروی برق استان قم تشریف بیارد فقط کافی فامیل آقای ح-ع باشی کافیه
ابفا که همشون یابابلی هستن یا مشهدی
بنده مدرک مهندسی آب و خاک رو این شش ساله گرفتم وهمه این شرکتها رو رفتم و مدرک دادیم ولی خبری نبود . مهندس بابایی در واقع حقیقت را گفته اند
بله افرادی امثال ما با چندین مدرک کارشناسی حدود بیست سال سابقه داریم و هنوز شرکت پیمانکاری هستیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی