بازدید 8866
سود بانک‌ها از سود سهام عدالت؛

بانک‌های عامل، برندگان اصلی سهام عدالت

سهام عدالت بعد از کش و قوس های فراوان بلاخره به سوددهی رسید و از روز دوشنبه مورخه 18 دی ماه 1396 اعلام شد که از روز سه شنبه سود به حساب مشمولین واریز خواهد شد. از عصر روز سه شنبه نیز واریزها آغاز شد ولی بعد از گذشت 5 روز هنوز هم عده ای هستند که کد شبا داده اند اما سودی به حساب آن ها واریز نشده است. در این بین آنچه سئوال برانگیز است، این است که پول این افراد کجاست و چرا بعد از گذشت چند روز واریز نشده است؟
کد خبر: ۷۶۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 15 January 2018

سود بانک‌ها از سود سهام عدالتسهام عدالت بعد از کش و قوس های فراوان بلاخره به سوددهی رسید و از روز دوشنبه مورخه 18 دی ماه 1396 اعلام شد که از روز سه شنبه سود به حساب مشمولین واریز خواهد شد. از عصر روز سه شنبه نیز واریزها آغاز شد ولی بعد از گذشت 5 روز هنوز هم عده ای هستند که کد شبا داده اند اما سودی به حساب آن ها واریز نشده است. در این بین آنچه سئوال برانگیز است، این است که پول این افراد کجاست و چرا بعد از گذشت چند روز واریز نشده است؟

به گزارش تابناک اقتصادی، سهام عدالت که از اواخر سال گذشته بر سر زبان ها افتاد بلاخره در هفته گذشته به بار نشست و به قول اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کام مشمولین را (البته برخی از مشمولین را) شیرین کرد! دوشنبه هفته گذشته بود که رئیس جمهور روحانی با حضور در وزات اقتصاد، دستور داد که سود سهام عدالت به حساب مشمولین واریز شود. البته از صف این مشمولین که به گفته مسئولین امر حدود 49 میلیون و 200 هزار نفر بودند به مرور زمان و طی چند مرحله کاسته شد. عمر حدود 2 میلیون نفر به این سهام عدالت قد نداد و نتوانستند به سود نشستن آن را ببیند و عده ای نیز با اعلام ثبت نام اولیه قید آن را زدند و همان ثبت نام اولیه را نیز انجام ندادند. در مرحله بعد هم که اعلام شد کد شبا را جهت واریز سود، در سامانه سهام عدالت ثبت کنید عده ای به هر دلیلی کد شبا را ثبت نکردند و عطای سود سهام عدالت را به لقایش بخشیدند.

به هر صورت بعد از آن که رئیس جمهور دستور پرداخت سود سهام عدالت را صادر نمود، در روز سه شنبه مورخه 19 دی ماه 1396 میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی با حضور در جمع خبرنگاران، جزئیات بیشتری از پرداخت سود سهام عدالت را مطرح نمود. وی اعلام کرد که از 3 هزار و 800 میلیارد تومان سود سهام عدالت در سال 95، حدود 1200 میلیارد تومان در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است و بنا است تا مبلغی از سود سهام عدالت به مشمولین پرداخت شود و مابقی آن به مرور تا پایان سال 96 و ابتدای سال 97 به حساب مشمولین واریز خواهد شد. پوری حسینی در ادامه اشاره نمود که این پول از روز دوشنبه به حساب بانک های عامل واریز شده است. تا لحظه نگارش این متن یعنی مورخه 23 دی ماه 1396، هنوز هم عده ای از مشمولین سهام عدالت که کد شبای خود را به ثبت رسانده اند، سودی به حسابشان واریز نشده است.

سود بانک‌ها از سود سهام عدالت

پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که پول این افراد کجاست و چرا بعد از گذشت 5 روز از زمان آغاز پرداخت سود سهام عدالت هنوز به حساب آن ها واریز نشده است؟

پاسخ این پرسش از دو حالت خارج نیست. حالت اول این است که سازمان خصوصی سازی هنوز نتوانسته است مبلغ 1200 میلیارد تومانی که اعلام کرده است را وصول کند و به همین علت هنوز سود سهام عدالت عده ای از مشمولین واریز نشده است. حالت دوم این است که این پول به حساب بانک های عامل واریز شده است اما از آنجا که وجود این پول کلان در حساب بانک ها برای آن ها سود به همراه دارد، این بانک ها بعد از گذشت 5 روز از اعلام واریز سود سهام عدالت هنوز رضایت نداده اند که این سود به حساب مشمولین واریز شود و به نوعی به جای آنکه این پول کام مشمولین را شیرین کند بیشتر در حال شیرین کردن کام بانک های عامل است.

کلید پاسخ به این شبهات در دستان رئیس سازمان خصوصی سازی می باشد و باید منتظر ماند و دید ایشان برای این شبهات ایجاد شده چه پاسخی دارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱
اخه کدام پول؟
کدام سود؟
برای من 16 هزار تومان واریز شده است.
با این همه پول چکار کنیم؟
مددجوی بهزیستی هستم و کد شبای خود(بانک پارسیان) را در موعد مقرر به سایت سهام عدالت اعلام کرده ام اما تا 25 دی 96 نه تنها یک ریال سود سهام عدالت نگرفته ام؛ بلکه یک احسنت یا صد آفرین هم به حسابم واریز نشده است!
چرا سهام عدالت ما را ناقص پرداخت کردن.دو فرزند ما که سن 15 و 17 سال را پرداخت نکردین
عدالتش کجاست؟چرا شفاف نیست؟اصلا قانون درست حسابی ندارد...بعضی پولدارند سهام میگیریند بعضی ها ندارند سهام بهشون تعلق نمیگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای من 18900 تومن واریز کردن
درحالی که ۵۰ هزارتومن بانک ازمن گرفت تا حساب باز کنم
اینم از عدالت
خانمم شماره حساب ملت داشته پرداخت شده. خودم و پسرم ملی پرداخت نکردن. فکر کنم پولدارترین بانک گداترین بانکه!!!!!!!!!!!!
بانك ها اكثر روزهاي آخر هفته كارت هاي عابر بانك مربوط به مشتريان خودشان را غير فعال مي كنند تا.....
دولتیها و بانکها ذره ای به فکر مردم نیستند و فقط فقط به فکر جیب و سود خودشان هستند
آخه عزیز من
قشنگ
کدام پول؟
26 هزار تومن واقعا کام شما را شیرین می کند؟
به من13600پرداخت کردن خیلی سخت خرج کردنش براش برنامه دارم
من وخانواده ام کد شبارا هم ثبت کرده ایم ولی تاکنون به حساب هیچ یک از اعضای خانواده واریز نشده است از بانک هم سوال کردم ولی پاسخ درستی نشنیدم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر