بازدید 20086
بازخوانی سخنان مسئولان درباره حادثه دردناک نفتکش؛

«سانچی» در دریای چین غرق شد و «امید» در تهران؛ اولی تلخ و دومی فاجعه!

سرانجام پس از ۹ روز که برای خانواده سرنشینان سانچی هر لحظه اش یک سال طول می‌کشید، آنچه نباید، رخ داد. آوار امید بر سر افراد چشم انتظاری که گوششان می‌شنید آتش نفتکش سر به فلک کشیده و انفجار‌ها پشت سر هم رخ می‌دهند، اما نمی‌توانستند از یاد ببرند که یک قایق نجات سانچی از آن جدا شده است؛ قایقی که حامل امید بود...
کد خبر: ۷۶۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 15 January 2018

سرانجام پس از ۹ روز که برای خانواده سرنشینان سانچی هر لحظه اش یک سال طول می‌کشید، آنچه نباید، رخ داد. آوار امید بر سر افراد چشم انتظاری که گوششان می‌شنید آتش نفتکش سر به فلک کشیده و انفجار‌ها پشت سر هم رخ می‌دهند، اما نمی‌توانستند از یاد ببرند که یک قایق نجات سانچی از آن جدا شده است؛ قایقی که حامل امید بود و ناگهان لابه‌لای حرف‌های مسئولان گم شد.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله یک سال از فاجعه پلاسکو، چندین هزار کیلومتر آنسوتر از مرز‌های کشورمان، رویدادی رقم خورد که شباهت‌های عجیبی با پلاسکو دارد؛ شباهت‌هایی فراتر از شعله‌های مهیب و سرکش آتش، یا خونبار بودن رویداد یا مظلومیت مأموران جان باخته یا حتی زمان طولانی رشد و نمو و در نهایت، تکوین فاجعه، که از جنس رنگ باختن امید به مرور زمان و در نهایت فروپاشی تمام و کمال همه امید‌ها در یک چشم به هم زدن.

امید‌هایی از جنس ارسال پیامک از موتورخانه پلاسکو یا شنیده شدن صدا از زیر زمین که نمی‌گذاشت بغض خانواده آتش نشانان و افراد مفقود شده در فروپاشی پلاسکو که ده، یازده روز را با چشم ‌تر در خیابان مجاور آوار ناشی از آن گذراندند، کامل بشکند. امیدی که هر بار یک لایه آوار برداشته می‌شد و سگ‌های زنده یاب وارد عمل می‌شدند، پررنگ می‌شد و شکوفه می‌زد، غافل از آنکه مسئولان حتی تا چند روز نمی‌دانستند چند آتش نشان در زمان فروریختن سازه داخل بودند!

وضعیتی که در سالگرد پلاسکو به شکلی مشابه بروز کرد. این بار با رویدادی که در دریای شرق چین به وقوع پیوسته بود، اما مسئولان در تهران در خصوصش حرف‌های امیدبخش می‌زدند؛ امثال کیان‌ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش که ساعاتی از حریق نفتکش سانچی نگذشته، از جدا شدن یکی از قایق‌های نجات این نفتکش از آن خبر داد تا عمیق‌ترین بذر امید، در کوتاه‌ترین زمان از بروز حادثه کاشته شود.

«سانچی» در دریای چین غرق شد و «امید» در تهران؛ اولی تلخ و دومی فاجعه!
روایتی که کمی بعد، قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی نیز آن را تکرار کرد تا به این شکل، جدا شدن یکی از قایق‌های نجات سانچی به جز غیرقابل انکار و مهم‌ترین عنصر امیدبخش ماجرا تبدیل شود. قایقی که درباره آن توضیحی داده نمی‌شد، اما مشخص بود که کشف نشده و معلوم نیست چه شده. آیا گم شده و باید برای کشفش تحقیق و تفحص را در دستور کار قرار داد یا به امکانات اولیه ارتباطی مجهز است و به زودی خبر کشفش منتشر خواهد شد و همگان درخواهند یافت که چند تن از مهلکه گریخته‌اند؟

پرسش هایی که به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شدند، آنقدر که گویا با گذشت روزها، پاسخشان روشن‌تر می‌شد و ضرورت پرسیدن از بین می‌رفت. شفافیتی که با افزایش شعله‌های سانچی و دود غیظ ناشی از سوختن این نفتکش و محموله اش، بیشتر می‌شد تا جایی که حتی مدیرعامل نفتکش نیز ترجیح داد به روی خودش نیاورد، چنین خبری را مخابره کرده است. مدیری که شش روز پس از حادثه روانه چین شد تا ببیند اوضاع از چه قرار است، اما در همان دقایق و ساعت نخست از جداشدن یکی از قایق‌های نجات خبر داده بود!

امیدواری کاذبی که با برخی روایت‌های دیگر نیز تقویت می‌شد. از جمله این روایت که ممکن است خدمه نفتکش در اتاق امنی در قسمت پاشنه کشتی پناه گرفته باشند، یا در موتورخانه مخفی شده باشند؛ اظهاراتی که از زبان مسئولان مختلف مطرح می‌شد، بی آنکه بگویند منشأ این حدس‌ها کجاست یا متخصصان همکارشان توضیح دهند، آیا چنین امری ممکن است یا خیر؟ اگر ممکن است، چرا پیش از مخفی شدن پیامی مخابره نکرده‌اند و اگر ممکن نیست، چرا مسئولان به مردم و خانواده‌های مضطرب امید واهی می‌دهند؟

وضعیتی عجیب که تلاش مداوم و بی وقفه امدادگران پلاسکو برای حفر تونلی از پاساژ مجاور این سازه برای رسیدن به موتورخانه سازه فروریخته را یادآور می‌شد. رسیدن به موتورخانه‌ای که می‌گفتند استحکام بتن سقف آن بسیار بالاست و ضخامتش زیاد است و کذا و کذا، اما در نهایت دستاوردی به دنبال نداشت. با این تفاوت که در روز‌های اخیر، امید نه از جنس حرف و سخن بر سر یک پیامک نامشخص، که از جنس قایق جداشده از کشتی بود؛ قایقی که یکی از مرتبط‌ترین مسئولان، یعنی مدیرعامل نفتکش در خصوص آن سخن گفته است.

امیدواری‌ که نه از بطن حادثه و شواهد آن در شرق چین، که از تهران به افکار عمومی کشورمان تزریق می‌شد تا نتیجه آن، ورشکستگی کامل در این ماجرا باشد؛ شکستی بزرگ که می‌توان اهم مواردش را این گونه فهرست کرد: از دست رفتن جان ۳۲ تن خدمه سانچی، از دست رفتن نفتکش ۹ ساله نوع "سوئزمکس" کشورمان و محموله گران قیمتش و از همه مهم‌تر، اثبات ناتوانی مسئولان در روایت صحیح و فنیِ رویدادی که آن سر دنیا رخ داده، برای مردم کشورمان!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۴
اولی نیست ، آخری هم نخواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
ما همه نفتکش کویتی بریجتون یا الرخا رو به یاد داریم که به مین برخورد کرد و یک شکاف 43 متری در دماغه اون ایجاد شد. هیچکدام از نیروهای اون نمردن و کشتی نجات یافت
چون بد آید ، هر چه آید بد شود / یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ / فلسفه باطل شود ، منطق دروغ
انشاا... که قائق نجات جدا شده از شناور صحت داشته باشد.

وقتی حادثه ای در کشور رخ میده مسئولین به جای شفاف سازی پنهان کاری می کنند دلیلش هم اینکه مثلا نمی خواهند افکار عمومی آزرده بشه دیگه نمی دونند ملت ایران همیشه غمگین و آزرده خاطر هستند و با پنهان کاری فقط حاشیه سازی ها افزایش می یابد.
اگر انفجار اولیه انقدر سریع و بزرگ بود چرا به کشتی چینی صدمه نزد و نفراتش ناو را ترک کردند. اگر واچهای سانچی سر پستشان بودند و کارآموز نبودند بیش از یک ربع وقت داشتند که ببینند ناوها به هم اصابت می کنند و اگر کاپیتان هم سر پستش بود و طبق پروتکلهای دریایی عمل می کرد محل ترک کشتی می زد و کروو شناور را ترک می کردند همان کاری که احتمالا چینی ها کردند و بعد از رفع خطر به ناو خود باز می گشتند. ما این همه شهید توی دریا دادیم کسی ککش هم نگزید حالا واسه اینها که احتمالا خطای خودشان بوده عزای عمومی اعلام می کنید؟
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
متاسفم که هم وطن تو هستم
چه ربطی به مدیر عامل نفتکش داره؟ یک اتفاق و حادثه بوده. اون بیچاره که از من و شما بیشتر استرس و دلهره داشته باز دنبال مقصر میگردیم که بریزیم سرش و ماجرا تموم بشه؟ عزیز من مشکل ساختاریست و سیستم حل بحران ما شامل تیمی از افراد مقصر هست. هم دستگاه دیپلماسی هم رسانه ملی وبین المللی هم تیم فنی مقصرند نه یک شخص خاص. لطفا اجازه بدید یک بار برای همیشه قضایا درست نقد و بررسی شود به جای انگشت اتهام گرفتن به سمت شخص خاص که خدامیدونه پشتش چه تسویه حسابهای شخصی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
همه مقصر هستند به جز مدیر عامل نفتکش! چرا شخصی که هیچ تخصصی و تحصیلاتی و تجربه ای در این زمینه نداشته باید قبول کنه که مدیرعامل بشه؟
چرا یکهفته اطلاعات غلط و بازی با احساسات مردم؟
تفسیر سوختن به تماشا نمی شود ؛ آتش بگیر که بدانی چه می کشم
چرا سازمان مدیریت بحران کشور بسیار کوچکتر و ضعیف تر از مشکلات و بحران هایی است که برای کشور ایجاد میشود؟؟؟!!!ایا وقت تغییر ساختار و مدیریت بسیار ضعیف این سازمان نرسیده است
قبح صحبتهای غیر کارشناسی در ایران ریخته. مسئولان به راحتی آب خوردن حرفهای بدون کارشناسی
میگویند.
این همه حزن و اندوه واسه یه کشور ؟! آخه چه جوری
عروج غریبانه این دریادلان زخم بزرگی بر دلهای همه ما ایرانیان نشاند که التیامش مگر بکمک خداوند قابل حصول نیست. خداوند متعال به خانواده آنها و همه ایرانیان صبر دهد انشاالله. در دنیای پیچیده امروز بروز فاجعه ملی از این دست اجتناب‌ناپذیر است. برای همه جوامع پیشرفته و غیر پیشرفته اتفاق می‌افتد. کشتی کروز دانش آموزان کره جنوب ، ایتالیا و .... اما دلیل امید واری دادن کاذب مسئولین بیشتر بخاطر هجمه های گاها غیر منصفانه ای که به دولت وارد میشود مثل پلاسکو، معدن گلستان . دیگری واقعا ضعف مدیریتی بعضی از قسمتها ست. امیدوار م که دولتمردان ما دنبال شرکای تجاری بهتر و قابل اعتماد تری غیر از چین باشد که در یک همچین مواقعی امکاناتش را بسیج کند برای ما. همانطور که اگر چنین چیزی برای کشتی آمریکایی اتفاق میافتاد انجام میداد. بر ما فرض است که خانواده این قهرمانان ملی را رها نکنیم.
بله متاسفانه مسئولان ما اشتباه اظهار نظر می کنند و بعد از مدتی به روی خودشون نمیارن که اصلا چنین اظهار نظری کرده اند
ای داد بیداد آقای کیان ارثی
مرگ بر چين
باعرض تسلیت به خانواده های بازماندگان حادثه سانجی.
سانچی زنگی بود که در سطح بین الملل بصدادرامد. چرا در سطح بین المللی مارا بحساب نمی اورند.رفتار لات منشانه برخی مسبب گردید که در کشوری مانند چین ارزش یک بنگلادشی از ایرانی بیشتر باشد.
ببخشید من یه چند تا سوال دارم که شما به عنوان رسانه مسئول پاسخگوییش هستید:
1- اون کشتی که به نفت کش برخورد کرده، الان کجاست؟
2- هیچ تصویری از کشتی که با نفت کش تصادف کرده موجود نیست؟
3- خدمه کشتی باری که با نفت کش تصادف کرده همگی نجات یافتند، امکان مصاحبه باهاشون وجود نداره؟ اونا شاهد بودند و می تونند ماجرا رو شرح بدن. هم درباره این برخورد عجیب و غریب هم درباره افراد حاضر در عرشه یا نقاط دیگر کشتی نفت کش
4- ایا به محض برخورد، ارتباطات نفت کش به اون بزرگی به کلی با همه جا قطع شده؟؟ دریانوردان دائم با خانواده شون در ارتباط بودند و عکس می فرستادند، اصلا هیچ پیامی چیزی نفرستادند؟ رادار و بیسیم کشتی چی؟ یعنی حتی یه خط پیام از هر طریقی بعد از برخورد مخابره نشده؟؟؟؟
5- چطور قبل از اینکه حجم آتش سوزی انقدر وسیع بشه افراد تلاشی برای سوار شدن به قایق های نجات و یا هر اقدام دیگه ای انجام ندادند؟
6- افرادی که از دریانوردی سر در میارند، اونها جواب بدهند، چطور این دو تا کشتی در پهنه دریا به هم برخوردی به این شدت داشتند؟ یعنی امکانش هست که رادار های نفت کش قبلا از کار افتاده بودند؟؟؟
7- میشه با یکی دو تا ناخدا و یا کسی که به اینطور کشتی ها وارد هست مصاحبه کنید؟
8- درباره حادثه برج های دوقلو، اون همه مستند ساخته شد. مثلا مستندی که مایکل مور ساخت و صدا و سیمای ما هم چندین و چند بار پخشش کرد!!!! آزادی بیان یعنی این. که طرف بیاد کل سیاست داخلی و خارجی کشورش رو تو یه مستند به تصویر بکشه و اجازه پخششو داشته باشه و آزادانه زندگی کنه. نمیشه یه مستند هم درباره این حوادث اخیر و پی در پی ایران ساخت؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
خدای متعال مزدت دهاد.حقا حرف دلمو زدی
كشتي كه با سانچي برخورد كرده واقعيت دارد؟كجاست؟چگونه جعبه سياه كه حتما جايي راحت و در دسترس نيست ، برداشته شده است؟دماي 900 درجه و گاز سمي جلوي برداشتن جعبه سياه را نگرفت؟
قطع نظر از حادثه بودن؛ انتصاب فردی بدون تحصیلات و سابقه مرتبط و فقط بواسطه رابطه با مدیر عامل صندوق بازنشستگی به سمت مدیرعاملی تیکی از خصصی ترین شرکتهای جهان باعث بروز بحران مدیریت و عدم مدیریت بحران شده است تا جاییکه در حال حاضر شرکت نفت کلیه محموله های خود را به صورت فوب (تحئیل مبدا) به خریداران عرضه می کند. و این نیز یکی دیگر از موارد صندوق بازنشستگی کشوری می باشد.
آخر میشود در کشتی به آن پهناوری همه یکجا باشند و با هم فوت کنند؟؟؟
اقایان باید قبول کنیم که برخی مسولین شایسته مقاماتشان نیستند
واقعا دردناك است كه سانچي در دريا بسوزد و مردم ايران در عين دارا در فقيري
واقعیت چیست؟مگر شهرهرت است که یک کشتی بزندبه کشتی ماآنرامنفجرکندبعدبدون اعتنا به کشتی شعله ورشده به مسیرخودادامه دهد ؟؟؟؟!!!!! مگراین دوکشتی به سیستم رادارمجهزنبودند؟!
برای صداوسیمامتاسفم که بی اعتنا به آلام خانواده های جان باختگان سریال مسخره و سخیف لیسانسه هارا دیشب پخش کرد
بحران هایی که روزانه کشور با آن مواجه است مسئولین را به حالت انفعال کشانده و قدرت تصمیم گیری صحیح را از آنها گرفته است. لذا تمام تصمیمات با تاخیر گرفته میشود و این تاخیر در تصمیم گیری ها باعث آزردگی افکار عمومی میشود و نهایتا موجب نا امیدی و نارضایتی مردم شده . علت هم شاید عدم مشارکت دادن بخش عظیمی از نخبگان در ارکان مختلف باشد.
چه وضعیتی شده هیچکس جوابگو نیست .حیف حیف .چین کثیف وکمونیست روسیه غارتگر ودزد..
انصاف داشته باشید، نفرمایید لطفا این حرفا رو! جناب آقای کیان‌ارثی هم عمیقا از این حادثه متاسف هستند.
قراره ایشون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفتکش هم مثل مدیرعامل سابق راه‌آهن، تو فاجعهٔ برخورد قطار در محور سمنان–دامغان، استعفا بدن و بشن مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک دریایی کشور!!!
به نظر من بیرون گودی هستید و نظر شخصی میدهی اگر جناب عالی در پلاسکو بودی یا در آن کشتی دلت میخواست یکباره به خانوادهات بگویند تمام شدو یا حداقل امید بدهند و پس از اینکه همه چی فرو ریخت یا فرورفت ،به خانوادهات بگویند تمام شد.
اولا"در حوادس امکان هر رویدادی وجود دارد . مگر در حادثه زلزله بچه های را از زیر آوار ساختمانها، آن هم بعد از چندروز در نیاوردنند.
ثانیا" محموله تحویل خریدارشده بصورت فوب بنا بر این خریدار باید پول محموله را بدهد. کشتی وافراد هم بیمه میباشند. پرسنل محترم نفتکش هم در حال انجام وظیفه حادثه دیده اند . روحشان شاد .این همه جنچال ندارد . مدیر عامل نفتکش هم خوب دنبال کمک به رفع مشکل بود دستش درد نکند . باید با دید درست به وقایع نگریست.
اي بابا اگه سرنوشت هواپيماي مالزي معلوم شد اينم معلوم ميشه
به نظر ميرسه چون مسئله رقابت انتخاباتي در ميان نيست و علي القائده رقيب دولت و طرفداران اون در فضاي مجازي نيازي به پوشش خبري حادثه اتفاق افتاده نميبينن.

براي انسان بودن و ايراني بودن خودم متأسفم
غم دریا دلان رابا که گویم ؟
کجا غمخوار دریا دل بجویم ؟

دلم دریای خون شد در غم دوست
چگونه دل از این دریا بشویم؟

سیاوش کسرایی
به نظرم در این حادثه بی کفایتی زیادی از مسئولین مربوطه شاهد بودیم.
[b]تمامی ابعاد حادثه کشتی سانچی مشکوک و قابل بررسی است![/b]1-

بنا به نقلی اسم اولیه کشتی سامان بوده که به دلیل تحریمها برای تردد در آبهای آزاد و بین المللی به سانچی تغییر اسم داده است
2-کشتی با پرچم پاناما در حرکت بوده است و به لحاظ قوانین بین المللی دریا نوردی و کشتیرانی مسئولیت و مالکیت حقوقی از آن کشوری است که پرچمش در کشتی مربوطه نسب باشد
3-گفته شده جعبه سیاه کشتی را پیدا کرده اند و قانوناً باید تحویل کشور پامانا و صاحب پرچم داده شود
4-گفته شد که این حادثه بر اثر برخورد کشتی چینی حامل غلات با کشتی سانچی رخ داد.مگر کشتیهای غول پیکر نفتکش امروزی، با امکانات 150 سال پیش در دریا حرکت می کنند که همدیگر را مشاهده نکرده باشند و فرصت تغییر مسیر با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت نداشته باشند
5-کشتیهای مربوطه مجهز به سیستم های پیشرفته راداری و الکترونیکی هستند که اشیاء کوچک را از فاصله 80 کیلومتری خود را تشخیص و شناسایی می کنند
6- این کشتیها مجهز به اتاقهای مخصوص ایزوله به لحاظ انفجار و حرارات و نشت گازهای سمی هستند که برای نجات پرسنل تعبیه و پیش بینی شده است و به اندازه کافی هم دارای هوا و اکسیژن جهت زنده ماندن پرسنل در مواقع بحرانی می باشد
7-چطور می شود جعبه سیاه کشتی پیدا شود ولی خبری از تمامی پرسنل نفتکش نشود
8-نفتکش مربوطه به غیر از قایقهای کوچک و طیوب های زیادی که در سراسر کشتی وجود ، مجهز به قایقهای مخصوص نجات می باشند که حتی در میان آتش هم قابل حرکت هستند و پرسنل به راحتی می توانستند در لحظات اولیه حادثه از آنها برای نجات خود استفاده کنند
9- چرا هیچ تصویری از قایق چینی که با نفتکش برخورد کرده بود و باعث این حادثه تلخ و دلخراش شد نمایش داده نشد
10- چرا هیچ تماس رادیویی و فرکانسی از اتاق فرماندهی کشتی مخابره نشده است!
11- قسمت وسط متمایل به جلو نفتکش دچار حادثه شده است و از آنجایی که این کشتی نفکش بوده است و تقریباً 2/8 حجم و فیزیک آن دارای مخزن است قاعدتاً مکانهای مختلفی که پرسنل در آنها مشغول به خدمت و انجام وظایف هستند مربوط به قسمت انتهایی کشتی و اتاق کنترل می باشد پس بنابراین فرصت نجات خود را داشته اند
12-چرا در سه روز اول حادثه امکان امداد ونجات بسیار کند پیش رفت و تقریباً اقدامی برای نجات نفتکش نشد
ای بابا تابناک ول کن دیگه . از بس از بی تدبیری ها و بی مسئولیتی ها گفتی حالمون بد شده
کسی هم گوشش بدهکار نیست.اون از داغ پلاسکو - از داغ زلزله - موسسات مالی - اشوبگر و آشغال نامیدن مردم و این هم از نفتکش سانچی.
ححالا مدتی بگذره ،گند اینم در میاد که یک حادثه معمولی نبود
چطور این همه سرمایه ناب که مهمتر از همش هموطنان ما بودن این جور بسوزند و همزمان دل مردم بسوزد و آخرش هیچ . ای کاش "مسوولین" فقط برای حفظ آبروی بین المللی و نه دلسوزی پیگیری حقوقی کنند هرچند چینی ها عین خیالشون هم نخواهد بود.
مگر میشود در همچین کشتی قول پیکری نتوان فرار کرد و خود را نجات داد؟ واقعا قضیه خیلی مشکوکه. از کشتی چینی چه خبر؟ آخه مگه امکان داره کشتی باری بدون هیچ مشکلی با سوپر تانکر 300 متری برخورد کنه و طوریش نشه ؟ سوپر تانکری که بادش به کشتی بغلی بخوره اونو غرق میکنه. واقعا جای سوالات زیادی وجودداره
آفرین به این تحلیل
چرا روزهای اول امید واهی می دهند و بعد که همه چیز خراب شد، می گویند از اول می دانستیم امیدی نیست
چرا با احساس خانواده ها بازی می کنید
مرگ بر چین
ایکاش دولتمردان ایران بپاس جان فشانی شیران دریایی ما بمنظور تسلای دل ملت ایران نمادی با شکوه وشایسته در تهران ویکی از بنادر جنوبی کشور بر پا کنند
از اخبار مشخصه که خیانت وجنایت باهم اتفاق افتاده !!!!!
متاسفانه حوادثي از اين نوع كه زياد هم در كشورمان اتفاق افتاده بيانگر يك موضوع است وانكه مسئولين با مردم روراست نيستند وصادقانه رفتار نمي كنند ....
هیچ چیز پیچیده ای در کار نیست همه منتظر همدیگه هستند تا اون یکی یه کاری بکنه و همه هم توی شبکه ها دست به سخنرانی و ابراز فلان و چلان شون عالیه
و اشاره کنید که مسئولان چینی، همان لحظات اول خبر از کشته شدن همه دادند و آقایان اینجا و در بیرون از گود از چینیها انتقاد میکردند!!
ارسال بیفایده تکاوران را هم اضافه کنید...
چرا از پرسنل کشتی فله بر چینی بازجویی و یا پرس و جو نشده
چرا جعبه سیاه کشتی فله بر چینی بررسی نشده
چرا هیچ عکسی از میزان آسیب کشتی فله بر چینی منتشر نشده
همیشه غرق در افراط و تفریطیم.
من تخصصی درباره کشتی نفتکش و تجهیزاتش ندارم اما به نظر میاد اونهایی که سالها کارشون این بوده و روی نفتکش کار میکردن حتما میدونستن توی این شرایط باید چی کار کنن. اونها نه از قایق نجات استفاده کردن و نه توی دریا پریدن، با توجه به اینکه روزهای اول تنها ده درصد از کشتی آتش گرفته بوده و به راحتی میتونستن خودشون رو نجات بدن و اینکه قبل از برخورد تماسشون قطع شده و با توجه به اینکه روز اول قاطعانه چین گفته که همه فوت کرده اند به نظر میاد که اصلا قبل از برخورد و آتش سوزی اونها باید کشته شده باشن و احتمال اینکه تصادف و آتش سوزی یه فیلم ساختگی بوده باشه زیاد به نظر میاد. احتمال داره هموطنانمون رو با نقشه کشته باشن چون این اتفاق با هیچ عقلی جور درنمیاد...
بدتر از همهٔ این تحلیل سیاسی صد در صد جناحی؟ ،عدم شفاف سازی میباشد ،؟ که کشتی بار بری چین را نشان ندادند ، در صورتیکه میتوانند از تصاویر ماهواره ای واقعیت را به مردم ،و خانواده های این عزیزان از دست رفته بگویند ؟ ،،،اما دریغ ،،،
نه جونم از بی کفایتیه
و افزايش بي اعتمادي ملتي به اخبار و مسئولین
پرواز همه به سوی خداست
خدایی که ما را می افریند ودر زمان مقرر می برد.خدایا به بازماندگان صبر عطا کن.
راستی واقعیت چیست.
چرا چینی ها با این همه تکنولوژی نتوانستند .اتش را خاموش کنند.
شاید والبته شاید نخواستند خاموش کنند.
چرا این دو کشتی با این همه امکانات ماهواره ایی یکدیگر را ندیدند.
چرا چینی ها اجازه گفتگو با ملوانان کشتی مذکور را به ایرانی ها ندادند.
چرا فقط با اب به جان اتش افتادند.
ایا تصادف عمدی بوده......
اگه غیر از این بود جای تعجب داشت.
من تخصصی درباره کشتی نفتکش و تجهیزاتش ندارم اما به نظر میاد اونهایی که سالها کارشون این بوده و روی نفتکش کار میکردن حتما میدونستن توی این شرایط باید چی کار کنن. اونها نه از قایق نجات استفاده کردن و نه توی دریا پریدن، با توجه به اینکه روزهای اول تنها ده درصد از کشتی آتش گرفته بوده و به راحتی میتونستن خودشون رو نجات بدن و اینکه قبل از برخورد تماسشون قطع شده و با توجه به اینکه روز اول قاطعانه چین گفته که همه فوت کرده اند به نظر میاد که اصلا قبل از برخورد و آتش سوزی اونها باید کشته شده باشن و احتمال اینکه تصادف و آتش سوزی یه فیلم ساختگی بوده باشه زیاد به نظر میاد. احتمال داره هموطنانمون رو با نقشه کشته باشن چون این اتفاق با هیچ عقلی جور درنمیاد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان