بازدید 3119

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تاکید امارات بر تداوم توافق اوپک، کاهش فروش نفت ونزوئلا به آمریکا در سال 2017 میلادی، کم شدن سهم شهروندان کنیایی از درآمدهای نفتی، افت رشد تقاضای نفت هند در سال 2017، نروژ در انتظار تحول در صنعت نفت و گاز خود در سال 2022 و افزایش واردات گاز چین، بوده است.
کد خبر: ۷۶۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 14 January 2018

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تاکید امارات بر تداوم توافق اوپک، کاهش فروش نفت ونزوئلا به آمریکا در سال 2017 میلادی، کم شدن سهم شهروندان کنیایی از درآمدهای نفتی، افت رشد تقاضای نفت هند در سال 2017، نروژ در انتظار تحول در صنعت نفت و گاز خود در سال 2022 و افزایش واردات گاز چین، بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات گفت: لزومی ندارد سازمان اوپک، با واکنش فوری به رشد قیمت های جهانی نفت، توافق کاهش تولید نفت را تغییر دهند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات گفت: لزومی ندارد سازمان اوپک، با واکنش فوری به رشد قیمت های جهانی نفت، توافق کاهش تولید نفت را تغییر دهند. المزوروعی معتقد است؛ علت رشد اخیر قیمت های نفت و رسیدن آن به70 دلار، رشد تقاضا و کاهش جهانی سطح ذخیره سازی‌ها است و تنش های سیاسی در برخی جوامع تنها عامل آن نیست.وی تاکید کرد: نباید قیمت های یک روزه نفت را ملاک قرار دهیم و بگوییم در شرایطی قرار داریم که باید تغییراتی در مفاد توافق جهانی ایجاد کنیم، زیرا پایه و اساس بازار تغییری نکرده است و باید به بازار زمان بدهیم.

**فروش نفت ونزوئلا به آمریکا در سال 2017 میلادی رکورد منفی زد

به گزارش رویترز، میانگین فروش نفت خام ونزوئلا به آمریکا در سال گذشته میلادی به 593 هزار و 47 بشکه در روز (مجموع 419 محموله) رسید که کمترین میزان از سال 1991 میلادی به شمار می رود. این میزان در سال 2016 میلادی 530 محموله بوده است. کاهش شدید تولید نفت در این کشور آمریکای جنوبی موجب سقوط حجم صادرات نفت و پالایش داخلی شد و ونزوئلا را به پنجمین سال متوالی رکورد اقتصادی نزدیک کرد.همچنین تحریم های دولت آمریکا علیه ونزوئلا تاثیر بسزایی بر داد و ستد نفت با ایالت متحده داشت.آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که تولید روزانه نفت ونزوئلا در پی کاهش سرمایه گذاری ها، بدهی های معوقه و تحریم ها در سال جاری میلادی 500 هزار بشکه کاهش یابد.

**سهم شهروندان کنیایی از درآمدهای نفتی کاهش یافت

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولت کنیا اعلام کرد که کشورش سهم شهروندان خود از درآمدهای حاصل از اکتشاف داخلی نفت را از 30 درصد به20 درصد کاهش داده است. این اقدام، به ویژه برای شهر شمالی این کشور، تورکانا انجام گرفت که میدان نفتی تولو در سال 2012 میلادی در آنجا کشف شد.ظرفیت کامل تولید این میدان در سال 2021 میلادی به 750 میلیون بشکه خواهد رسید.

**رشد تقاضای نفت هند در سال 2017 در 4 سال اخیر به کمترین میزان رسید

رویترز به نقل آمار دولتی هند اعلام کرد: مصرف نفت این کشور در سال 2017 میلادی به کمترین میزان از سال 2013 میلادی رسید که علت این کاهش، اقدامات دولتی و افزایش مالیات بر مصرف سوخت گزارش شد. واردات نفت هند در سال گذشته میلادی چهار میلیون و 200 هزار بشکه در روز بود که نزدیک به مجموع نفت مصرفی این کشور را تشکیل می دهد.انتظار می رود، تقاضای سوخت هند در سال جاری میلادی، به دنبال رشد اقتصادی، بیشتر شود.

**نروژ در انتظار تحول در صنعت نفت و گاز خود در سال 2022 

رویترز به نقل از اداره نفت نروژ گزارش کرد که سرمایه گذاری ها در حوزه نفت و گاز این کشور از سال جاری میلادی آغاز شده است و این امر سبب می شود که تولید انرژی در پنج سال آینده در نروژ به بیشترین رقم تاریخی خود برسد. این اداره انتظار دارد که مجموع تولید نفت و گاز نروژ از میدان های داخلی، تا سال 2022 میلادی، به رقم روزانه چهار میلیون و 400 هزار بشکه معادل نفت برسد که از سال 2004 تا کنون بی سابقه بوده است.میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای سال 2018 میلادی در حوزه نفت و گاز نروژ، 15 میلیارد و 130 میلیون دلار است.

**واردات گاز چین 27 درصد رشد سالانه ثبت کرد

رویترز به نقل از آمار رسیده از اداره گمرک چین اعلام کرد که واردات گاز چین در ماه دسامبر از طریق خط لوله و تانکر به هفت میلیون و 890 هزار تن رسید که20 درصد بالاتر از سطح نوامبر (6 میلیون و 550 هزار تن) و نزدیک به بالاترین رقم تاریخی خود است. علت افزایش، شروع فصل سرما و افزایش تقاضا ذکر شده است. مجموع واردات گاز طبیعی این کشور نیز در سال 2017 میلادی با 27 درصد رشد سالانه، به 68 میلیون و 570 هزار تن رسید. 

**تمایل شل و بی. پی به پر کردن مخزن نفت جنوب هند

به گزارش رویترز، بریتیش پترولیوم، شل انگلیسی- هلندی، بانک آمریکایی گلدمن ساکس، شرکت تجارت کالای ترافیگورا، شرکت پتروشیمی و پالایش منگلور و شرکت هندوستان پترولیوم برای پر کردن مخزن ذخیره سازی راهبردی نفت در جنوب هند، اعلام آمادگی کرده اند.قراراست با همکاری این شرکت ها و نهادها، مخزن نفتی با ظرفیت 18 میلیون و 400 هزار بشکه در شهر پادور واقع در ایالت کاناتاکا در جنوب این کشور پر شود. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان