بازدید 1772

دو کره فردا درباره المپیک زمستانی گفتگو می‌کنند

وزارت اتحاد دو کره در سئول طی بیانیه‌ای اعلام کرد، سئول و پیونگ‌یانگ برای انجام مذاکرات در سطح کاری در ۱۵ ژانویه،(۲۵ دی) توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 14 January 2018

وزارت اتحاد دو کره در سئول طی بیانیه‌ای اعلام کرد، سئول و پیونگ‌یانگ برای انجام مذاکرات در سطح کاری در ۱۵ ژانویه،(۲۵ دی) توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه خود اظهار کرد، نماینده‌ای از جانب وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری برای انجام این مذاکرات پیرامون چشم‌اندازهای اعزام گروه اجرای هنری به المپیک زمستانی کره جنوبی فرستاده خواهد شد.

این مذاکرات میان دو کره، در "کاخ صلح" در طرف کره جنوبی منطقه غیرنظامی‌شده "پانمونجوم" و "عمارت تونگیل" در طرف کره شمالی این منطقه صورت می‌گیرد.

به گفته این وزارت‌خانه، کره شمالی پیشنهاد داده که مذاکرات در این خصوص، در روز ۱۵ ژانویه برگزار شود.

پس از نخستین گفت‌وگوی رسمی‌ این دو کشور بعد ازحدود دو سال و در میانه تنش‌ها میان دو کشور بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، اوایل این هفته، مقامات کره شمالی و جنوبی اظهار کردند، برای انجام مذاکرات در خصوص حل مشکلات و جلوگیری از درگیری اتفاقی توافق کرده‌اند.

کره جنوبی همچنین گفته بود که به دنبال تشکیل یک تیم هاکی زنان مرکب با ورزشکاران کره شمالی است و کمیته المپیک بین‌المللی کره شمالی نیز  اعلام کرد که این پیشنهاد را مد نظر قرار می‌دهد.

هفته گذشته کره شمالی و جنوبی‌،پس از ۱۱ ساعت مذاکره، طی بیانیه‌ای مشترک اظهار کردند، برای برگزاری گفت‌وگوهای نظامی توافق کرده‌اند و کره شمالی نمایندگان زیادی را از کشور خود به المپیک زمستانی که ماه آینده برگزار می‌شود، خواهد فرستاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر