بازدید 62796

نفتکش ایرانی به صورت کامل غرق شد/ امیدها برای نجات 29 خدمه نفتکش از بین رفت/ دوشنبه عزای عمومی اعلام شد

پس از گذشت یک هفته از وقوع سانحه برای نفتکش ایرانی سانچی و انفجار مهیب در آن که بر اثر بر خورد با یک کشتی باری در آب های چین رخ داد، همچنان خبرهای نا امید کننده از این کشتی مخابره می شود و امیدها برای نجات خدمه و یا خاموش کردن آتش آن از بین رفته است؛ برخی مقامات ایرانی و چینی نیز از آغاز فرایند غرق شدن این کشتی خبر می دهند.
کد خبر: ۷۶۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 14 January 2018

نفتکش ایرانی در حال غرق شدن است/  امیدها برای نجات 32 خدمه نفتکش کمرنگ شدپس از گذشت یک هفته از وقوع سانحه برای نفتکش ایرانی سانچی و انفجار مهیب در آن که بر اثر بر خورد با یک کشتی باری در آب های چین رخ داد، همچنان خبرهای نا امید کننده از این کشتی مخابره می شود و امیدها برای نجات خدمه و یا خاموش کردن آتش آن از بین رفته است؛ برخی مقامات ایرانی و چینی نیز از آغاز فرایند غرق شدن این کشتی خبر می دهند.

به گزارش «تابناک»، در پی برخورد کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی باری که روز  شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در معرض خطر جدی قرار گرفتند.

به رغم گذشت یک هفته از بروز این حادثه و آغاز کمک های امدادی از سوی برخی کشورهای منطقه، هیچ اتفاق مثبتی در این فرایند رخ نداد و اخبار نگران کننده ادامه دارد.

«تابناک»، جان باختن خدمه نفتکش سانچی را به مردم ایران و به ویژه خانواده های این عزیزان تسلیت می گوید.

 

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی حادثه نفتکش سانچی
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۲۰:۲۰

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب سلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت میکنم.

سید علی خامنه‌ای

۲۴ دیماه ۱۳۹۶

دوشنبه عزای عمومی اعلام شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۲۰:۱۸

هیئت دولت در پیامی ضمن عرض تسلیت به دلیل جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه نفتکش سانچی، فردا دوشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

اسامی جان باختگان حادثه نفتکش
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۶:۰۲

اسامی 32 قربانی نفتکش ایرانی که در آب های چین جان باختند به شرح زیر است:

۱- مجید قصابی عروجی، کاپیتان

۲- فرید محبی، سرمهندس

۲- مجید نقیان، افسر اول

۴-حسین جهانی هل آباد، افسر دوم

۵-احسان ابولی قاسم آبادی،افسر دوم

۶-میلاد عنایتی، افسر سوم

۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم

۸- محمدرضا رضازاده ماسوله،مهندس سوم

۹- مهدی سادگی، مهندس سوم

۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم

۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات

۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق

۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان

۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان

۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم

۱۶-محمد ساجب علی میریدها، ملوان یکم

۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم

۱۸-علیرضا نجفیفر، ملوان دوم

۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم

۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار

۲۱- یاور افشاری، روغن کار

۲۲-میلاد آروی، روغن کار

۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغنکار

۲۴-عبدالکریم بشارتی پور، سرآشپز

۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز

۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار

۲۷-احسان فرجی، مهماندار

۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۲۹-پوریا عیدی پور،دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد

۳۲-ساغی فعال، همسر حسین جهانی هلآباد

نماینده رئیس جمهور: دمای نفتکش تا 900 درجه سانتی گراد می رسید
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۵:۰۳

علی ربیعی در مورد وضعیت نفتکش گفت: دمای نفتکش تا 900 درجه سانتی گراد می رسید و این موضوع اجازه هیچگونه نزدیک شدن به کشتی را نمی داد.

وی افزود: من به فرمانده چینی عملیات گفتم که ما می خواهیم عملیات جستجو برای یافتن اجساد ادامه یابد، اما او گفت چنین اقدامی عملیاتی نیست و نمی توان این کار را انجام داد.

همدردی وزیر کار با خانواده درگذشتگان حادثه سانچی
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : 1655
پیام تسلیت رییس جمهوری؛ اولویت اصلی بر شناسایی جان‏باختگان نفتکش سانچی متمرکز باشد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۴:۴۱

در بخشی از پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: وقوع سانحه ناگوار و دلخراش آتش سوزی برای کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، قلوب آحاد ملت ایران را محزون کرد.

وی در این پیام افزود: اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به ‏ویژه خانواده های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می گویم و برای آن جان‏باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علّو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم. رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: هم ‏اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏ های این عزیران متمرکز باشد. 

وی در این پیام به همه دستگاه های ذیربط از جمله وزارتخانه ‏های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه ماموریت داد با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحة تأسف‏ بار را به دقت بررسی و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آسیب‏ دیده به‏ عمل آورند.

 

درخواست وزیر کار برای اعلام عزای عمومی در کشور
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۴:۳۶

علی ربیعی وزیر کار کشور در نامه خطاب به رئیس جمهور ضمن اعلام خبر درگذشت خدمه کشتی ایرانی سانچی از وی درخواست کرد در رابطه با این اتفاق تلخ در کشور اعلام عزای عمومی شود.

درخواست ایران برای ادامه عملیات جستجو
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۳:۴۹

به رغم غرق شدن کامل نفتکش سانچی و بی نتیجه ماندن عملیات های امدادی، مقامات ایرانی از همتایان چینی درخواست کردند عملیات جستجو را برای یافتن نشانه ای از اجساد قربانیان حادثه ادامه دهند. این در خواست در حالی است که حجم و شدت آتش کشتی فرایند امداد رسانی را تا حدود  زیادی غیر ممکن کرده است.

کشتی سانچی کامل غرق شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۳:۲۹

به نظر می رسد توقف عملیات خنک سازی و مهار آتش در شب گذشته، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.

کشتی سانچی در آتش و دود می سوزد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۴۰
 
تعداد بازدید : 6014
 
فوت همه پرسنل "سانچی" تایید شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۲

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی در آخرین اظهار نظرهای خود در مورد کشتی نفتی سانچی گفت: بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است.

وی افزود: براین اساس فوت ۲۹ پرسنل که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود و پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.

کشتی سانچی همچنان می سوزد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۰

نفتکش ایرانی در حال غرق شدن است/  امیدها برای نجات 32 خدمه نفتکش کمرنگ شد

کشتی به احتمال زیاد غرق خواهد شد
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۲۳

مدیر عامل سازمان بنادر و کشتی رانی در رابطه با آخرین وضعیت کشتی سانچی گفت: هنوز بخش هایی از کشتی روی سطح آب قرار داد ولی به دلیل افزایش حجم آتش امکان امداد رسانی به کشتی وجود ندارد.

وی افزود:شرایط به گونه ای است که کشتی به احتمال زیاد غرق خواهد شد و امکانی برای امداد رسانی و یا خاموش کردن آتش وجود نخواهد داشت.

برخی منابع از غرض شدن کامل کشتی خبر می دهند
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۲۱

برخی منابع از غرق شدن کامل نفتکش ایرانی در آب های چین سخن می گویند/ / شبکه خبر 

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای بزرگداشت جان باختگان نفتکش
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۹

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در رابطه با حادثه تلخ جان باختن 32 خدمه نفتکش ایرانی به رسانه ها گفت: از دولت درخواست می کنم نسبت به این فاجعه بزرگ همت کامل را برای رسیدگی به خانواده این عزیزان و گرفتاری‌های مشابه داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم حرکتی که در پلاسکو برای عزیزان آتش نشان انجام شد بزرگداشتی هم در شأن این عزیزان داشته باشیم.

امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۳

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مورد آخرین وضعیت نفتکش ایرانی گفت: متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم؛ چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش‌سوزی شدید و انفجار شده است و شاهدان عینی تائید کرده‌اند که امکان زنده ماندن هیچ فردی در کشتی وجود نداشته است.
وی افزود: همچنین امکان نجات کشتی وجود ندارد و حتی پیکرهای دریانوردان عزیزمان را نیز نمی‌توانیم از آن خارج کنیم.

۳۲ خدمه نفتکش ایرانی در همان لحظات اولیه سانحه جان باختند
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۱:۵۸

خونگ رئیس سازمان دریانوردی شانگهای در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به چین اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم تحلیل‌های کارشناسی و بررسی‌های فنی نشان می‌دهد به محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بوده است که در همان لحظات اولیه همه ۳۲ خدمه کشتی ایرانی جان باخته‌اند.

این مقام سازمان دریانوردی شانگهای ادامه داد: علیرغم این پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های نزدیک به واقعیت فنی، عملیات امداد و نجات برای روشن شدن تمام ابعاد حادثه با قوت ادامه خواهد یافت.

کشتی سانچی در حال غرق شدن است
۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۱:۵۳

 رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

پیش از این نیز سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفته بود: در شرایط فعلی، به حدی شدت آتش و دود زیاد است که کشتی های امدادی مجبور شده اند کنار بکشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۸۸
چرا می گوییم این حادثه هم ادامه جنگ کثیف سرد میان امریکا و روسیه است:

1-سانحه در اردیبهشت 96 ناو جنگی امریکا در ژاپن و هنگام شب

از ناو فیتز جرالد امریکا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌‎های جنگی جهان یاد می‌شود که مجهز به آخرین فناوری‌های راداری است و به همین علت برخورد آن با یک کشتی عظیم باربری بسیار عجیب و شگفتی‌آور توصیف شده است. کشتی باربری که طرف دیگر این سانحه بوده، بنابر گزارش گارد ساحلی ژاپن، ای‌سی‌ایکس کریستال نام دارد و با پرچم فیلیپین و با باری کمتر از ۳۰ هزار تن در حرکت بوده است. نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرده است که این تصادف عجیب و نادر، در ساعت ۲:۳۰ دقیقه نیمه شب به وقت محلی در ۱۰۰ کیلومتری سواحل یوکوسوکا روی داده است.

2- هفتم اردیبهشت 96
یک ناوچه جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در نزدیکی سواحل شهر استانبول، برخورد کرد. به گزارش تلویزیون «ان تی وی» ترکیه، امروز- پنجشنبه- اعلام کرد که بر یک ناوچه جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در نزدیکی سواحل شهر استانبول، برخورد کرد. این منبع افزود، تیم نجات اجساد ۴۵ سرباز روسی را از نجات دادند ولی ۱۵ تن از دیگر از خدمه های این ناو جنگی همچنان مفقود هستند. ولی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک کشتی شناسایی نظامی در پی برخورد با یک کشتی تجاری (حامل گاو)، با خطر غرق شدن مواجه است.

3- 30 مرداد 96
ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که در پایگاه یوکوسوکای ژاپن مستقر است می‌گوید ناو جان اس. مک‌کین در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با تانکر نفتکش آلنیک ام‌سی تصادف کرده است.بنا بر بیانیه مقامات آمریکایی، ۱۰ خدمه ناو آمریکایی ناپدید و پنج نفر هم زخمی شده‌اند.این حادثه روز دوشنبه (۲۱ اوت-مرداد 96) در حالی اتفاق داد که ناو آمریکایی عازم سنگاپور بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دیروز هم یک ناو جنگی روسیه با یک کشتی باری تصادف کرد، این اتفاقات بسیار عجیب است
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اين قضيه بسيار مشكوكه به دلايل زير
نفتكشها سيستم ناوبري دارن كه در سه لول 12 و8 و 3 ساعت بعد تلاقي مسير كشتي هارو نشون ميده
ساعت 8شب اين اتفاق افتاده كه همه بيدار بودن
اعلام شده خدمه وقت براي نجات نداشتن در صورتي كه يكي از اجساد با لباس ضد حريق كشف شده چطوري وقت پوشيدنش رو داشته؟
اعلام شده اتاق ايزوله تو نفتكش هست كه نه تو نفتكش و نه توي هيچ كشتي اين اتاق وجود نداره
عمليات اطفا و نجات به گونه اي انجام ميشه طولاني تر از حد معموله
از كشتي كريستال هيچ بازديدي به عمل نيومده
به نظر ميرسه اين كارها صرفا براي ايجاد هزينه براي ايرانه كه با توجه به طلبهاي ما از چين و ديگر كشورها و هزينه بسيار بالاي عمليات ساختگي بودن حادثه بعيد نيست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مسولین باید پاسخگو باشد

چون دروغ بوده که خدمه در انفجار اول مردند
اگر هفته قبل نماینده ویژه و اعزام کاماندو انجام میشد نجات تعدادیشان قطعی بود
تصاویر اولیه نشان از سلامت 80درصد کشتی داشت
قطعا کاماندو های جان بر کف به قیمت جانشان میرفتند روی عرشه و نجاتشان میدادند
چون برای این روزها تربیت شدند
حداقل استعفا هم نمیدن این وزرای راه و رفاه و نفت که کمی تسکین شود
خدا یا صبر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حالا این همه اسمون ریسمون کردی بگو کشتی را کی زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
روز سوخت تا تمام شد
خدا یا چرا استعفا نمیده کسی؟؟
سبوس برنج شمال
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بهر من این زندگانی غیر جان کندن نبود




مرگ را هر روز دیدم در نقاب زندگی



خداوند رحمتشان کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
وزیر راه الان میاد میگه بیمه بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این یک نمونه کامل از وضعیت کشوره که هیشکی سرجای خودش نیست. وزیر خارجه در داخل افتتاحیه داره و سخنرانی میکنه و نظر میده و ربیعی که حتی بلد نیست انگلیسی صحبت کنه میره خارج کشور تا اونجا نظر بده
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عزای عمومی به چه درد میخورد ؟ علت حادثه و عوامل آن را معرفی کنید ؛ چرا از کشتی چینی کسی کشته نشد ؟ تا شاید مرهمی باشد بر زخم بازماندگان و ایذا ملت ایران و همچنین پیشگیری از حوادث مشابه آینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ایران باید به کشتی های امریکا در خلیج فارس حمله کند. وقتی بچه ده ساله ما می تونه قایق جنگی فوق پیشرفته طراحی کنه چرا ما باید اینگونه منفعلانه موضع بگیریم؟
دوستان عزیز اصلا بحث تئوری توطئه نیست بحث واقعیت دنیای کثیف جنگ سرد است. شما ممکن است بگویید پس مثلا امریکا نمی داند که این روسیه بوده که با حک سیستم ناوبری مجهز ترین و مدرن ترین ناوهای او باعث شده این دو کشتی دو نفتکش غول پیکر را نبینند؟ امریکا می داند ولی اگر ان را رسانه ای کند ضمن اعتراف به شکست در جنگ الکترونیک مجبور است به کشور عامل ان اعلام جنگ برای خونخواهی کند و این هزینه بسیار بیسیار سنگینی دارد پش در خفا به دنبال تلاقی و مقابله به مثل مانند سر نگون کردن دو هواپیمای روسی در برابر سر نگون شدن چهار هواپیمای بویینگ مالزی و المانی بر می اید و همین جا هست که ما می گوییم جنگ کثیف اعلام نشده برای ابرقدرتی که مردم بیگناه از هر دو طرف و کشورهای دیگر را قربانی میکند و اخرین مورد ان 32 نفر از هموطنان ما که مفقود شدند و در هواپیماهای مالزی و المانی هم چهار نفر از هموطنان ما جان خود را در این جنگ کثیف از دست دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شما برو اول املای هک رو یاد بگیر که ننویسی حک به معنای کندن و حک کردن هست...

همین ملت ما تئوریسین هایی مثله شما داره که اوضاعش این هست

سواد و تحلیل هم از روی هوا میگید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
البته زود هم نباید قضاوت کرد، ما نمیدانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده، شایدا همال پرسنل کشتی ایرانی بوده یا شاید هم کشتی چینی. به هر حال یک کشتی به اون عظمت بهتر بود با افراد باتجربه تری هدایت میشد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
وقتی شخصی مدیرعامل نفتکش باشه که هیچ سنخیت و اشنایی با این سیستم نداره و فقط بر اساس روابط مدیرعامل میشه بیشتر از این هم انتظار نمیره
شخص مسول هم فقط یه شو راه انداختند و با احساسات میلیونها ایرانی بازی کردند.
دوستان عزیز موضوع تسلیم شدن و ترس نیست موضوع تسلیم در برابر علم است. در هیچ مرامی مذهبی اخلاقی و... نیامده و حتی خود حادثه دیدگان و خانواده انها راضی نمی شوند که برای نجات احتمالی حادثه دیده گان جان افراد دیگر حتی نیروهای امدادی به خطر افتاده شود. در سالهای اول تحصیل در خارج از ایران و در یکی از کشورها یک تصادف شدید داشتم. در ان کشور وقتی ماشین های پلیس و امدادی در حال ماموریت هستند همه خودرو ها باید با کنار کشیدن متوقف شوند و انها حتی این اجازه را دارند که از چراغ قرمز عبور کنند و جالب اینکه ان ماشینی که شدید با ماشین من تصادف کرد یک امبولانس در حال اژیر و انتقال بیمار بود که می خواست از چراغ قرمز عبور کند. من که تازه گواهینامه ان کشور را گرفته بودم فوری وحشت کردم که موجب این حادثه شدم و تصور کردم همه هزینه ها و همه تقصیرها گردن من خواهد بود و همه هم همین را می گفتند. ولی بعد از انتقال به بیمارستان و وقتی پلیس برای تحقیق امد معذرت خواستم و فکر کردم تا چند ماه نمی توانم رانندگی کنم و ختی ویزای من باطل خواهد شد. ولی کارشناس پلیس که با دوربین و شاهدان و راننده خود امبولانس صحبت کرده بود به من گفت اصلا کوچکترین نگرانی نداشته باشم و حتی می توانم از راننده امبولانس شکایت کنم و کوچکترین تقصیری متوجه من نیست چون بنا بر قانون رانندگان خودرو های پلیس و امدادی می توانند از چراغ قرمز عبور کنند به شرطی که اطمینان یابند همه خودرو ها متوقف شدند . او اضافه کرد که نجات جان افراد نمی تواند و نباید بهانه ای باشد برای در خطر قرارد دادن جان خود و دیگران .
خدايا چراهرچي بلاست به سرما ايرانيانازل ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
96 خودمون خواستیم اردیبهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این حرفها چیه، سر همه ملتهای دنیا میاد این اتفاقات، مگر اون هواپیمای مالزی نبود با سیصد مسافر غیب شد، یا همین دیروز در کالیفرنیا رانش زمین رخ داد و چهل پنجاه نفر کشته شدند،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کالیفرنیا هم پورنوخانه آمریکاست که 3ماه است میسوزد و اکنون رانش زمین
واقعا متاسفم
حداقل این نماینده ویژه و اعزام کاماندو را یکهفته زودتر شروع میکردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مگه مسافرت از این شهر به اون شهره؟ باید با کشور مقصد هماهنگ بشه و ویزا بدن و همین کارها خودش وقت میگیره. یه خورده احساسات خودتون رو کنترل کنید و بیخودی جوگیر نشوید
روی پلاسکو سفید شد
هنوز سالگرد بچه های پرپر شده پلاسکو نرسیده...دوباره یک عالم جوان رعنای دیگر پرپر شدن
قلبم آتیش گرفته:(((
چه عجب شروع کردید به خبر زدن در این خصوص
انتظار دارید بعد از هفت روز آتش سوزی و دمای بالای نود درجه در نفنکش کسی زنده مانده باشد؟ خدا به بازماندگانشان صبر بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
نهصد درجه
کار خود چینی هاست از دیروز که وارد کشتی شدن شدت اتش بیشتر شده خلاصه یه کاسه ای زیر نیم کاسه است
فقط تسلیت در درجه اول به خانواده این عزیزان
در مرحله بعد به ما مردم که چنین مسولانی داریم . از نظر ادعا دنیا رو فتح می‌کنیم‌‌ در عمل ...
خدا رحمت شون کنه . و صبر به خانواده ها بده
پلاسکو، اختلاس های میلیاردی، گرسنگی بیش از دو میلیون نفر، غارت اموال مردم در بانک غرق شدن سانچی با سی دریادل ،بیکاری ده میلیون نفر ، خشکسالی و ....به قول نیما یوشیج به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خویش را!!!
هرچند میدونم شهامتی برای پخش این دو جمله بدبختی هم از سوی شما رسانه نماها جود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اگر مردم تک تک خودشون رو درست کنند، همه چیز درست خواهد شد، مشکل در خود ملت میباشد زیرا دولت از فضا نیامده از همین ملت است، تابناک منتشر کن لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کلا همه چیر رو بهم ربط میدی که سیاه نمایید بیشتر بشه ساختمان پلاسکو خشکسالی یا اتش گرفتن کشتی چه ربطی به بیکاری واختلاس داره تازگی ها در یه ساختمان در انگلیس 150 نفر دراتش سوختند یا درهیچ جا دنیا اختلاس بیکاری وجود نداره خدا شفات بده ذهنت بیماره
سی نفر مفت مفت جونشون رو از دست دادند . خدا از سر تقصیرات مسببین نگذره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هنوز مشخص نیست که چه عاملی باعث رخ دادن این حادثه بوده ولی احتمال، اهمال کاری از سمت پرسنل دو کشتی هم زیاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ناشناسی 12:56 ! اگر در سانچی اهمال کاری وجود داشته در کشتی باری دیگر چی؟ یعنی خدمه هر دو کشتی بی خیال وظایفشون شده بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سی و دو نفر چرا دو نفر بنگلادشی را ادم حساب نمی کنیم چنین ملتی هستیم و انتظار سعادت و خوشبختی هم داریم
خدا میدونه ولی باور کنید همش عمدی بوده
از کجا معلوم کار خود چینی ها نباشه
جاداره از مسئولین محترم هم که بلافاصله پس از یک هفته!!! به چین رفتند تا پیگیری کنند تشکر کنیم
امیدوارم هوشیاری و سرعت عمل مامور حراست جشنواره موسیقی فجر در اصلاح حجاب خواننده زن چینی!!! سر لوحه سایر مسئولین هم باشه
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
خواننده نه حسین جان ، نوازنده .
یک ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اصلا مسئولین جرات پرسیدن سوال از چینی ها رو دارن
با تسلیت به خانواده های این عزیزان اما چرا می گوییم این حادثه هم ادامه جنگ کثیف سرد میان امریکا و روسیه است:

هر چهار مورد این حوادث و البته این کشتی ایرانی در شب اتفاق افتاده و هر جهار مورد مجهز به اخرین و پیشرفته ترین سیستم های الکترونیک ناوبری و رادار بودند و متاسفانه در هر چهار مورد یعنی 8 کشتی درگیر سیستم های رادار و مو قعیت یاب هشت کشتی خاموش و دچار اختلالا شده بودند! ایا عجیب نیست که در کمتر از یکسال 8 کشتی بسیار پیشرفته ناگهان دچار سوانح غیر قابل تصور و توضیح شوند؟! مانند جنک هواپیماها که در کمتر از یکسال منجر به سرنگونی 7 هواپیما شد که به غیر از دو مورد روسی در مصر و مالزی در اکراین که با بمب و موشک بود 5 مورد بقیه همگی دلیل قابل توضیح برای انها اورده نشد به جز احتمال خودکشی خلبانها و هر 5 مورد انها سیستم رادار هواپیما و ارتباط انها دقایق و ساعتها خاموش و قطع شده بود!!

1-سانحه در اردیبهشت 96 ناو جنگی امریکا در ژاپن و هنگام شب

از ناو فیتز جرالد امریکا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌‎های جنگی جهان یاد می‌شود که مجهز به آخرین فناوری‌های راداری است و به همین علت برخورد آن با یک کشتی عظیم باربری بسیار عجیب و شگفتی‌آور توصیف شده است. کشتی باربری که طرف دیگر این سانحه بوده، بنابر گزارش گارد ساحلی ژاپن، ای‌سی‌ایکس کریستال نام دارد و با پرچم فیلیپین و با باری کمتر از ۳۰ هزار تن در حرکت بوده است. نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرده است که این تصادف عجیب و نادر، در ساعت ۲:۳۰ دقیقه نیمه شب به وقت محلی در ۱۰۰ کیلومتری سواحل یوکوسوکا روی داده است.

2- هفتم اردیبهشت 96
یک ناوچه جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در نزدیکی سواحل شهر استانبول، برخورد کرد. به گزارش تلویزیون «ان تی وی» ترکیه، امروز- پنجشنبه- اعلام کرد که بر یک ناوچه جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در نزدیکی سواحل شهر استانبول، برخورد کرد. این منبع افزود، تیم نجات اجساد ۴۵ سرباز روسی را از نجات دادند ولی ۱۵ تن از دیگر از خدمه های این ناو جنگی همچنان مفقود هستند. ولی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک کشتی شناسایی نظامی در پی برخورد با یک کشتی تجاری (حامل گاو)، با خطر غرق شدن مواجه است.

3- 30 مرداد 96
ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که در پایگاه یوکوسوکای ژاپن مستقر است می‌گوید ناو جان اس. مک‌کین در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با تانکر نفتکش آلنیک ام‌سی تصادف کرده است.بنا بر بیانیه مقامات آمریکایی، ۱۰ خدمه ناو آمریکایی ناپدید و پنج نفر هم زخمی شده‌اند.این حادثه روز دوشنبه (۲۱ اوت-مرداد 96) در حالی اتفاق داد که ناو آمریکایی عازم سنگاپور بود

ه نقل از وال ستریت ژورنال، گزارش‌ها حاکی از آن است که نفت‌کش سانچی ایران و کشتی باری چینی که هفته گذشته در آب‌های چین و در نزدیکی دهانه رود یانگ‌تسه با هم برخورد کردند چند ساعت پیش از حادثه سیستم مخابره سیگنال موقعیت مکانی‌شان به سیستم‌های رهگیری خطوط کشتیرانی متوقف بود.یکی از افرادی که در حال بررسی علت این سانحه است گفت: ما نمی‌دانیم که علت توقف مخابره سیگنال موقعیت مکانی چه بوده است.

وی ادامه داد: اینکه مخابره سیگنال موقعیت مکانی توسط خدمه کشتی و به عمد متوقف شده، یا اینکه دچار اختلال شده‌، و یا اینکه از دسترس خارج شده است مشخص نیست.

اگر دنیا خر قدرتی را که موجب سقوط هواپیما های مالزی شد می گرفت حالا و اینبار 30 نفر از هموطنان ما گرفتار نمی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ابران باید به ناوهای امریکا و روسیه و بحرین در خلیج فارس حمله کند
دریا به این بزرگی دو کشتی چرا باید با هم تصادف کنند!!!!
خدارحمتشون کنه.الان خوشحالم ۱۵سال پیش که برای استخدام درشرکت نفتکش قبول شدم پدرم نذاشت برم ورفتم استخدام پتروشیمی درماهشهرشدم.هرچنداونجاهم خطراتش بالاست
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
احتمالا پدرت یکی از گنده های پتروشیمی های منطقه ویژه ماهشهر بوده که حق انتخاب بین دو تا شغل استخدامی داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بعد معتقدیم با آدم هایی مثل این ناشناس عزیز، اگربرخی مسئولین کشور عوض بشن، کشور میشه بهشت و گل و بلبل. آخه با اینها چی کار کنیم. زیر خبر این حادثه، اومده نوشته خوشحالم که من سالمم. ای خداااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مرگ خوبه ولی برای همسایه!!!! این حرف برای الان است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
الان واقعا برای این خوشحالی؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اشتباهی مثبت دادم. خیلی هم خوشحال نباش اونام انسانهایی مثل ما بودن شاید فرهنگ و تربیتشون و درکشون هم بهتره از امثال من و تو بوده و نهایت اینکه همه ما روز خواهیم مرد.یکی دو سال اینور اونورتر خوشحالی نداره.
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اختلال شخصیت دوقطبی داری حتما برو روانپزشک. با دارو احتمالا درست میشه
خدا به خانواده و داغداران صبر بده.... خیلی سخت است
سوالی که برای من مطرحه اینه که چرا چینی ها شبها کار اطفاء حریق را تعطیل می کردند و صبح دوباره شروع می کردند؟ چرا مسئولان ما هیچ تذکری به چینی ها ندادند؟شاید دوست داشتند که بدون آلودگی دریایی همش بسوزه و دود بشه حالا که کشتی غرق میشه میفهمند که شبها هم باید کار می کردند تا هم زودتر آتش خاموش بشه و دریاشون هم از آلودگی دور بمونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مگر چینی ها آتش نشان اند و شما حقوقشان را میدین؟
لاحول ولاقوةالا بالله.
خدا رحمتشان کنه.
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
داداش اینجوروقتا میگن انا لله وانا اليه راجعون نه که لاحول ولاقوةالا بالله
کل بازار رو دودستی دادید به چین حاضر نشدن بخاطر الودگی اب ساحلی نجات بدن 30 تا هموطنمون رو ! تبریک به همه مقتدرها و مدیریت جهانی ها و سرافراز ها الگوهای جهانی
لطفا برنامه ریزی کنید و فقر را ریشه کن کنید پول نفت باید برای مردم هزینه شود
سفارت چین کجاست حالا ؟ کفن من کو ؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کفنت رو پپوش و برو از پولدارا بگیر و بده به گرسنگان آقای کفن پوش فرصت طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اون هم جای خودش مهران
اقای کیان ارثی رییس شرکت ملی نفتکش ایران برات متاسفم نه به داد زنده های در حال کار رسیدی نه به داد رفته ها . واقعا که باعث تاسفه . امسال اومدن با طرح طبقه بندی مشاغل حقوق پرسنل دریایی را به حداقل رسوندی . با این حرفه سخت کمترین حقوق به اونا میدی . اونوقت ....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
واگذارش به خدا
خدا رحمتشون کنه
خدایا به بازمانده ها صبر بده، خیلی سخته، آدم داغون میشه.

کاش مسئولین برای همدری با خانواده های این شهیدان چند روزی رو عزای عمومی اعلام کنند.
در این سیستم مدیریت کمرنگ شدن امیدها مقوله ای عادی است
معلومه هیچ کشوری حاظر به کمک به ما نبود .ماشالله به سیاست ما ماشالله به برجام.حالا کافی بود این کشتی مال یه کشور دیگه بود دنیا بسیج میشد .مدیریت یعنی بزاری کشتی غرق بشه بعد تازه تیم تشکیل بدید و وعده و وعید.. چند روز میگزره البته بگم پلاسکو تو تهران بود یک هفته طول کشید به خاطر نداشتن مدیریت بحران و کلا کمبود مدیر لایق چوی میخوریم .باشد که چوب بعدی را خودما بخوریم
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه كرذیم كه حتي كشور به اصطلاح دوست و متحدمون هم اينجوري باهامون رفتار ميكند!؟ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بس که منفوریم
رییس نفتکش بره خوشحال باشه که حقوقی که به دریانوردان میده خیلی کمتر از بخش اداری شرکت هست . جدیدا اومده طبقه بندی کرده و خیلی چیزا را از فیش حقوقی اونا حذف کرده . اخه این انصاف که پرسنل دریایی کمتر از بخش اداری حقوق بگیرن. اقای کیان ارثی خوشحال باش . به داد هیچکدوم از پرسنل دریایی نفتکش نرسیدی چه اونایی که زنده اند و مشغول بکار و چه اونایی که رفتند ....
مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟ اتفاقش که جزو نوادر علوم دریاییه...بعد همه مفقود شدن؟؟ نمیتونستن بپرن تو آب؟ رفتن تو موتور خونه قایم شدن؟؟ مگه پلاسکو بوده؟؟ خیلییییییییییییییی مشکوکه!!!!!!!!!!!!!!
این کار قطعا عمدی و از سوی چین بوده و به راحتی با همکاری نکردنشون دارن به ما میفهمونن که باج باید بدین

از بستن حساب شروع کردن تا کلی موارد ریز و درشت دیگه...

بازم به روی کشورهای بلوک شرق آغوش باز کنید
تا زمانیکه افرادی مثل ناشناس نویسنده سه کامنت اول وجود دارند که در تخیلات سیر می کنن و موقع بحران بجای اقدام و عمل فقط زر مفت میزنن اوضاع همینه که هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شما چه میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ادب مرد به ز دولت اوست، اون کاربر هرچی بود مثل شما با توهین صحبت نکرد و خیلی مودبانه نظرش را داد،
فرچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اطلاعاتتون در مورد جنگ سایبری وسیاست خارچی صفر وخیلی خیلی ضغیف است
تسليت به ايران و ايراني ........ اين هم از دريانوردان ايراني ...... كشتي فله بر چيني با پرچم هونگ كونگ چي شد ؟ كشتي در مالكيت ايران و با پرچم پاناما يعني چي ؟ جواب داغي كه بر دل مردم ايران گذاشتن و اين همه جوون و متخصص كه پرپر شدن را چه كسي بايد جواب بده ؟ 50 سال ديگه كه اسناد محرمانه سازمان سيا از طبقه بندي دراومد مشخص خواهد شد ............. باز هم تسليت ميگم به ايران و ايراني ....... باز هم ايران داغدار شد ....... خداوند به بازمانده ها صبر بده
تو را می سپارم به دامان دریا....
چشم آقای رئیس شرکت نفت کش ایران روشن که می فرمودن ملوان ها سوار کشی های نجات شدن!
ایشون به خاطر این فاجعه باید استعفا بده تا کسی که از این موارد سررشته داره سکان هدایت این شرکت رو در دست بگیره تا دیگه شاهد این فاجعه ها نباشیم.
# تحریم کالای چینی
این چینی ها اقتصادمون رو نابود کردن و حالا هم با اهمال کاریهاشون از تصادف اولیه تا عدم امدادرسانی سریع و کامل جان ملوانان نخبه چرخه اقتصاد ایران رو گرفتن. واقعا باید مصرف کالاهاشون رو تحریم کنیم و مسئولان هم از این ماجرا درس بگیرن و واردات از چین رو محدود و حتی الامکان کاملا ممنوع کنن. دوست و دشمن تو سختی معلوم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه ربطی داره چرا احساسی برخورد میکنید شاید اهمال از خود ایرانیها بوده، در ضمن کل دنیا اجناسشان را از چین تهیه میکنند، نه فقط ایران، قطع رابطه اقتصادی با چین هم ایران را فلج خواهد کرد، احساسی صحبت نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کل بازار دنیا اعم از اسیا افریقا اروپا وامریکا دست چینیهاست حالا ما یه کشور تحریم کنم به نظرت چی میشه دلت خوشه بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
برادر زرنگاه فکر کردی چینی ها عاشق چشم و ابروی ما هستن ؟؟؟ همه این بدبختی ها فقط بخاطر سازمان به ظاهر ملل هست وگرنه چه دلیلی داره این همه سنگ روسیه و چین و به سینه بزنیم..
حالا باید دید چند نفر مسئول بی تدبیر جای خود را به دیگران خواهند داد تا عبرتی باشد برای اینده ؟؟؟؟
دیر اقدام شد آتش به آهن تا ابد مهلت نمیده
شاید علت حادثه اختلال الکترونیکی تعمدی در سیستم های نفتکش سانچی بوده که منجر به برخورد با کشتی باری حامل گندم از آمریکا به چین بوده .
بهتر است مانند همه کارهای دیگر مملکت، احساسی برخورد نکنید، شاید اهمال از خوده پرسنل کشتی بوده باشد، به هر حال هرچیزی امکان دارد، متاسفانه مردم ایران احساساتی هستند و بلافاصله حکم صادر میکنند و این هم شده وضع مملکت
اگر امکان ورود به کشتی برای نجات جان عزیزان این مرز و بوم برای چینی ها وجود نداشت، چه طور جعبه سیاه رو پیدا کردند؟!! واقعا اگر کسی میدونه پاسخ این سوال رو به من هم بگه لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جعبه سیاه در برج کنترل کشتی میباشد که اتفاقا تقریبا سالم مانده بود و دسترسی به آن بسیار راحتتر از دسترسی به موتورخانه کشتی که در زیر کشتی هست، میباشد. نکته عجیب اینجاست که خدمه کشتی چرا به جای پریدن در دریا و نجات با قایق، به عمق کشتی رفته اند، این اوج بی تدبیر و بی دقتیست مگر اینکه به فن شنا وارد نبوده باشند که این هم امکان ندارد
ناشناس
| China |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یه نوبت به مدت 30 دقیقه وارد می شن و دو تا جسد رو هم بیرون میارن.
نکته ای که اکثرا از آن غفلت میکنند، این است که چطور ممکن است این حادثه اتفاق بیافتد، و ملوانان نتوانند از قایقهای نجات استفاده کنند، به هر حال در روز اول که کل کشتی رو هوا نرفته بود، میتوانستنند به راحتی با قایقهای نجات فرار کنند، اینکه پرسنل در کشتی مانده اند خودش یک معماست که باید مشخص شود علت چه بوده
ایران من تسلیت
ایران داغدارمن تسلیت
میبینی چگونه جوانانت پرپر میشوند
کاش ازاین خاک دل کنده بودند و.......
بیانیم کمی ما مردم ایران بخود آئیم و رگ غیرت خود را بادش کنیم و حد اقل کالاهای چیتی را برای مدتی خریدش را ممنوع کنیم و آتش بزنیم وقتیکه برای آلوده نشدن آبهایشان جان 33 نفر از هم میهنان ما را ایتطوری به سخره میگیرند !! کی میخواهیم متوجه شویم !!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
طبق فرمول شما بخاطر آتش سوزی پلاسکو باید خرید کالای ایران را هم تحریم کرد، چه ربطی داره صحبت شما به این حادثه
ملت ایران فکر کنید که چرا به این احوال پریشان دچار شدیم؟ چه گناهانی مرتکب شدیم که مدام درحال مجازات شدن هستیم؟ سیستم طبیعت چه چیزهایی از ما دیده که اینطور خشم گرفته و از زمین و زمان بلا نازل میکنه؟ چرا اینهمه دعا و نماز و عبادتی که حداقل 60 میلیون نفر اقامه و ادا میکنند بی اثرهست؟ اگر فکرکنید به جواب میرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
احسنت، مطمئنا الان یک عده میان انتقاد میکنند، ولی مقصر اصلی این اتفاقات خوده مردم هستند و گناهان و کارهای اشتباهشان، حالا بیاید از فیزیک و شیمی صحبت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آرش جان، عزیزم به نماز و روزه و زمین و زمان ایراد نگیر. این مساله یه اتفاق غیر مترقبه بوده که در همه جای دنیا اتفاق می افته. اتفاقی که می تونست با بهره مندی از قدرت چانه زنی کشورمونو مسولان (که اونها هم بخشی از مردم کشورمون هستند؛ افرادی که نمونه شون رو می تونید درون من، شما و افراد دور برمون به وفور پیدا کنید) خیلی بهتر مدیریت بشه که متاسفانه نشد
شاید اهمال و کم کاری از و خطا از طرف کارکنان کشتیها بوده چه ایرانی و چه چینی، چرا زود قضاوت میکنید و همه چیز را به تئوری توطئه و حمله چین و امثالهم ربط میدهید. صبر کنید تا جعبه سیاه خوانده شود
اجناس چینی دیگه نخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
گوشی اپل که دستتون گرفتید ساخت چین هست
میگم بهتره دعا کنیم شاید بعد از غرق شدن و فرو رفتن به عمق اقیانوس هنوز امیدی باشه! دعا از ته دل باشه خالص و بی ریا باشه جواب میگیریم!
تسلیت به خانواده ی این عزیزان و مظلومیت خدمه ی بی دفاع رنجمان را هزار هزار برابر بیشتر میکند.
خفت و خاری و بیچارگی پی در پی... قلبم را آتیش میزنه.
فردا منتظر چی باشیم؟! به کجا پناه ببریم
ی همچین شغلی تا سال قبل جز مشاغل سخت هم نبوده . این رییس و روسا حتی پرسنل نفتکش را جز مشاغل سخت نمی دونستند . فقط مشاغل خودشون که خیلی سخته
کشتی رادار داره مگه میشه به همین راحتی دو کشتی عظیم وسط اقیانوس بهم بخورند ؟؟؟؟؟؟ حتی رادار هم وجود نداشته باشد احتمال برخورد دو کشتی عظیم در افیانوس بسیار بسیار پایین است. مثل برخورد دو سوزن در انبار کاه
همه از خداییم پس به سوی خدا برویم.
متاسفم تابناک خواب تشریف داری!؟
سانچی غرق شد. دیگه دعا فایده نداره
چرا بروزرسانی نمیکنی خبرهاتو!!!
تسلیت به ایران دعا میکنم اونایی که در خواب بسر میبرند هرگز بیدار نشن
دوستان ناراحت نباشید ما خس و خاشاکی بیش نیستیم
تحریم کالای چینی توسط ملت باید شروع بشه
فقط #تحریم_کالای_چینی
يكى ديگر از ابعاد ناكارآمدى ...
توی دنیا که وجه بین المللی نداشته باشی و تحریم باشی و با پرچم کشور پاناما بخوای نفت فروشی کنی نتیجه میشه این که کشور چین پاکیزگی آبهای ساحلی سرزمین خودش را ترجیح بده به جان 30 نفر از مهندسین مملکت من که نفت کش بشه جهنم سوزان که جسم مهندسان ایران و روح مردم ایران را خاکستر کنه
خیلی سخت . همسر ی دریانورد همه سختی هارو تحمل میکنه به امید برگشت همسر .اونوقت ی همچین اتفاقی بیافته . دیدار به ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از لاکهای ناخونشون معلوم بود چقدر سختی تحمل کردن
خدا رحمتشون کنه این غیورمردان و شیردلان صنعت نفتو
برای اینها میلیاردی هزینه شده بود که به اینجا رسیده بودن
چه قد خون دلها خوردن و سختی کشیدن و دوری کشیدن تا اقتصاد کشور پویا بمونه
اینهاا 6 ماه یکبار خونه میرفتن
چند نفر تو ایران میتونن یک نفتکشو ناوبری کنن تا به مقصد برسه؟
بدون اغراق میگم مردم ایران مدیون به این عزیزان جان برکفمون و تمام جسورمردانی که بودجه این مملکتو دارن تامین کنن با استخراج و تولید و ترانزیت نفت و گاز و ......

غم و اندوه بزرگی بود و اینکه در غربت اینطور پرپر شدن اشک ادمو در میاره
خداحافظ غيور مردان ايران ... باز هم حادثه اي اتفاق افتاد جمعي از عزيزان ما از كنار ما رفتن و جالبتر اينكه همانند ساختمان پلاسكو مان ادم هايي كه مقصر ترند و بايد باز خواست گردند دايه بهتر از مادر شده و جلو جلو شعار ميدهند تا ياد اين عزيزان را گرامي داريم... اقايان مسئولين شما مقصريد شما كوتاهي مي نماييد براي شما مهم نيست و نبود و نخواهد بود كه اين اتفاقات مي افتد و عزيزان ما ميروند فقط ، ما ملت فهيم ايران همانندهميشه ياد اين عزيزان را گرامي خواهيم داشت اما يادمان هم نميرود تمام اين حوادث مثل پلاسكو مثل سانچي ناکارامدی شما مي باشد .
انا لله انا الیه راجعون .متاسفانه بازهم سانحه برای شیر مردان ایرانی.من نه تحلیل گر و نه متفکر این امور هستم .نفتکش ایرانی سانحه سنگینی به خود دید جدا از مسله های اقتصادی خواسته های حقوقی مردم رو لاقل براورده کنید .هیچ مسول ایرانی یا چینی تا به الان نه عذر خواهی کرده و‌نه خواهد کرد .بچه های ایران از خونشون می گزرند برای ابادانی این سرزمین وتنها ای سرزمین اباد نمی شود که هیچ که خون پاک اون ها فقط به زمین ریخته میشود .تابناک من ازت خواسته ی دارم که بنویسی چه کسانی مسعول این وضعیت شدن و در قبالش چه کردند .تابناک بنویس هر کی هست بنویس لاقل خون مردان ایران زمین چرا ریخته شد .امید وارم این نظر من پخش بشه و شما هم خواسته ی ناچیز من رو در نظر بگیرید .
انا لله و انا الیه راجعون
هر کاری سختی ها و خطرهای خاص خودش را داره این عزیزان هم انتخاب کردن و رفتن
خدا رحمتشون کنه
از همان اول نباید امید می داشتید، چون ممکن نیست در فضای بسته پر از دود و آتش کسی زنده بماند، حال این که از چند صد متری کسی نمی توانست نزدیک آن تانکر شود.
برادران چيني از بي خاصيت ترين دوستان ايران و انگل اقتصاد جهان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
پسر خوب، اقتصاد دنیا رو داره چین میچرخونه، خوبی شما ؟؟؟؟
روسیه و چین فقط به منافع ملی خودشون همیشه فکر کردند و خیری به ایران نرسوندند که هیچ، ضربه هم زدند. از رژیم حقوقی خزر با روسها، تا پر کردن بازار ایران از مزخرفات چینی، بلوکه کردن سرمایه های ایران در چین، و حالا هم کم کاری عمدی چینی ها در مهار آتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حالمان را به هم زدید انقدر مسائل سیاسی را وارد همه چیز میکنید،‌اون از پلاسکو اون از زلزله این هم از کشتی، خجالت بکشید
کلا تو دیماه اتش سوزی داریم
در اين پيشه اين جور حوادث را نيز بايد مد نظر داشت.
با سلام به دوستان
از همون اول هم معلوم بود چین برای آلوده نشدن دریا مخالف با سوختن نفتکش نیست و با کار شکنی به همین نتیجه مورد نظرش رسید روحشان شاد و یادشان گرامی
یه مراسم با شکوه! احتمالا یه عزای عمومی!
تمام نفرتم از بی کفایتی ها تو یک جمله خلاصه میشه
مسولین بی تفاوت به همه چیز!!!
یه وقتایی برای آروم شدن قلبم صدا میزدم "ای خدا"
الان تو این لحظه ی ننگین دیگه دلم نمیخاد حتی"خدا را صدا بزنم"
به یک نقطه بی هدف خیره می مانم
به لجنزاری که توش غرق شدم فکر میکنم
تو را خدا اینقدر فحش و نفرین نکنید . در سال چقدر کشتی و هواپیما حرکت میکند آیا تصادف میکنند . هرچی نفرین و مرگ فرستادیم نتیجه اش کشته شدن هموطنانم چه داخل و خارج شده است کینه و تهمت ها را کنار بگذارید بذر کینه و نفرت چیزی جز نفرت نیست
در چنین مواقعی طرفداران استبداد شروع به تزریق ناامیدی به مردم می کنند و از سویی استبداد گذشته را خوب نشان می دهند. استبداد از هیچ نوعی خوب نیست، استبداد پرور نباشیم.
چنین اتفاقاتی هم بلای نازل شده بر مردم ایران نیستند، در همه جای دنیا چنین اتفاقاتی می افتد. اگر اخبار جهانی را دنبال کنید.
ما به خرداد پرحادثه، به شهریور پرحادثه، به دی‌ماه پرحادثه، به روزهای پرحادثه عادت داریم، ما ایرانی هستیم
چطور ممکن است همه خدمه ناگهان کشته شده باشند، انفجار در قسمت مرکزی کشتی رخ داده، و آتش هم در همان قسمت بوده، چطور میشود که سی و دو نفر خدمه هیچکدام نتوانسته اند به داخل آب بپرند یا از قایق نجات استفاده کنند، آتش سوزی به قسمت عقب کشتی سرایت نکرده بوده و آنها امکان نجات داشتند مگر اینکه باد آتش و دود را به سمت عقب کشتی هدایت کرده و خدمه مجبور شدند که به زیر کشتی و موتور خانه بروند که باز هم جای تردید دارد چون یکی از اجساد پیدا شده لباس مخصوص آتش به تن داشته، پس خدمه امکان فرار داشته اند، به نظر یک بی تدبیری بزرگ در کشتی باعث مرگ تمام خدمه شده.
من نه کارمند ایران خودرو و سایپام و نه کاری به صنعت خودرو و امثالهم دارم ولی خداوکیلی این خوروهای چینی و حتی دیگر اقلام چینیا دیگL90ه از چه جه جذابیتی دارند که هی میخرید. نخرید نخرد نخرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بی اخلاق ترین مردم دنیان این چینیا
یه روز نشد یه خبر مثبت بشنویم. هر روز خبر منفی . هر روز افسردگی بیشتر
ملت ایران در سال ۵۷ برای عزت و استقلال این کشور انقلاب کردند و در تجاوز ۸ ساله رژیم صدام هم این ملت از عزت و استقلال و آبروی خویش با دست خالی دفاع نمودند اما در سالهای اخیر خصوصا در ۸ سال دولت آقای احمدی نژاد متاسفانه کشور به مسیری هدایت شد که آرمانهای انقلاب و عزت و استقلال ملت و کشور ایران به مخاطره افتاد... سرنوشت نفتکش سپید و دریانوردان شجاع آن بی شباهت به وضعیت کشور و ملت نیست..‌‌ امید است غروب نفتکش سپید و شهادت دریانوردان غیور ایران تلنگری باشد برای مسولان که عزت و استقلال این ملت به سبب بی تدبیری مضمنی گه گرفتار آن شده ایم در معرض خطر قرار گرفته است...
خداحافط مجید عزیز
خداحافط فرید عزیز
خداحافظ دریانوردان مظلوم.............
برای من خیلی تعجب آور بود که چینی ها هنگام شب عملیات را متوقف می کردند بااین روش معلوم بود که آتش خاموش نمی شود و کشتی را آماده انفجار های بزرگتر میکند به خانواده ون عزیزان تسلیت می گویم فقط داغ فروش نفت برای مردم ایران می ماند
خدا به خانواده ها صبر بده
احتمالا این حادثه هم هیچ تاثیری بر استحکام روابط دیرینه و باستانی میان دو دولت بزرگ ایران و چین نخواهد گذاشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بهتره اسلحه بردارید بروید با کشور دو میلیارد نفری بجنگید
ما ایرانیها کلا در زمینه تلفات جانی در حوادث، رکورد دار هستیم. ماشینهامون تصادف میکنه، همه سرنشینهاش کشته میشن، کشتیمون تصادف می‌کنه همه سرنشینهاش کشته میشن، پلاسکو آتیش میگیره،همه آتش نشانها کشته میشن.
دلیلش هم شاید این باشه که در کشور ما جان انسانها هیچ اهمیتی ندارد.
دریغ از یک عذر خواهی در قبال هزاران اشتباه و کوتاهی که انجام داده اند و دریغ از قبول مسئولیت بیشمار تصمیمات غلطی که تا به امروز گرفته اند.
همه خدمه کشتی دارای موبایل و بیسیم بودن.این اتفاق هم یه دفعه نیوفتاده که همشون یه جا کشته شن .ببین چقدر فرصت زیاد بوده که کشتی چینی با حوصله تمام پرسنلش رو نجات داده و رفته پی کارش.آیا تو این فرصت طولانی کسی از خدمه کشتی ما حتی وقت نکرده یه تماس تلفنی یا بیسیمی بگیره و وضعیت خودشون و کشتی رو گزارش کنه؟ حتی وقت نکردن با خانواده هاشون تماس بگیرن ؟ موجودات فضایی هم که بهشون حمله نکردن پس میمونه همون فرضیه ای که میگه یه جای کار شدیدا می لنگه !!!
خداوند رحمتشان کند و به خانواده هایشان صبر بدهد.
یادم میاد پدر خدابیامرزم همیشه به ما می گفت : بابا کثیف ترین و بی رحم ترین سیاست ها مال کمونیست هاست. چرا عملیات اطفا حریق در شب متوقف می شد؟! چرا اینقدر روند امداد رسانی کند پیش می رفت ؟! چرا دیروز بعد از اینکه چینی ها وارد کشتی شدند اوضاع آتش سوزی بدتر شد؟! و چراهای دیگر... که بی جواب مانده است . حیف از جوانان کشورم حیف از عزیزان هموطنمون اینگونه پرپر شدند متاسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
همیشه یادت باشه کثیفترین سیاستها در تمام طول تاریخ فقط متعلق به آمریکاییها و صهیونیستها و سعودیهاست
چی میشه یک مسیول بیاد صادقانه با مردم حرف بزنه و توضیح بده ، حداقل از درد کم کنه ، این همه اما و اگر ها خودش کشنده تر هست
بلا کل ایران را گرفته یا مشکل از مسئولان است یا مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمن ابراز تاسف وتالم وهمدردی شدید با خانواده های داغدار این عزیزان ، باید بگویم اگر چه از روی ناچار به انتخاب بین بدو بدتر من مجبور به رای دادن به روحانی شدم ولی میخواهم اعتراف کنم ثابت شده که روحانی ناکارامد کار کرده وآقای ظریف نیزبجزدر قضیه برجام در بقیه موارد نا توان ترین وزیر خارجه ایران در طول هفتاد سال گذشته بوده است. ایکاش برای این حادثه غم انگیز هم که شده آقای روحانی استعفا بدهد که در این صورت بزرگترین لطف را به خود وملتش کرده است.
عاقبت اعتماد به چين و ماچين، صد رحمت به غرب
پسرم هشت سالشه ميگه اصلا فرض كنيم رادار از كار افتاده ، اون موقع شب نور كشتي ها از فاصله چند كيلومتري معلومه ، واقعا قضيه چي بوده ؟خدا به داد دلهاي سوزان بازمانده ها برسه
چرا وزیر محترم اینچنین با احساسات مردم بازی می کنه؛ از لحظه اول همه چیز مشخص بوده !!!!
با عرض تسلیت و اعتذار به خانوادههای عزیزان دریادل. تمام مردم ایران در غم شما شریک هستند و در کنار شما عذادار.
تعدادی از کامنتها را خواندم. نمیدانم ما مردم چرا همه چیز را با نگاههای شک و توطئه و دسیسه میبینیم. نمیگویم دشمن نداریم و باید دست رو دست بگذاریم نه ولی یک حادثه رخ داده تعدادی عزیز از میان ما رفته خانوادههایی داغدارند و تحمل صحبتهایی از این نوع برایشان سخت است بهتر نیست فقط بفکر تسلی دادن به آنها باشیم تا با حرفهای بدون پشتوانه و دلیل جگر سوخته بازماندگان را بیشتر بسوزانیم؟
یک حادثه اتفاق افتاده و هیچ قرینه بیرونی هم وجود ندارد که عمدی در کار بوده باشد. چین با ایران و کره روابط خوبی دارد ژاپن روابطش با ایران عالی است. کشتی هم پر از نفت بوده و هر حادثه ای برای آن هر چند به ضرر ایران بوده ولی میتوانسته سواحل چندین کشور را در بر بگیرد. هیچکس نفعی از این حادثه نمیبرده تا عمدی در کار باشد. ممکن است در مسائل بعد از اتفاق افتادن حاثه اهمال شده باشد که خود جای بررسی دارد. اینرا فقط کسانی در متن قضیه هستند میتوانند قضاوت کنند نه ما که در کنار بخاری یا کولر خود نشسته ایم. یادمان نرود ماه گذشته یکی از چاههای ما برای جندین ده روز نمیسوخت؟ میشد کاری کرد که نکردیم؟ پس به قضیه همانطوری که هست نگاه کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این کشورو امثال تو به اینجا کشوندن
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تو برو مشغول همون ام ام اف شو
روحشان شاد ویادشان گرامی, بزرگ مردان دریا.
قطعا به خاطر تصادف نمردن بلکه احتمالا یه سری افراد مسلح ریختن تو کشتی و همه پرسنل رو قتل عام کردن دولت چین هم عمدا خاموش نکرده تا همه آثار جرم توی آتش بسوزه و از بین بره . هواپیما نبوده که بگین سقوط کرده و راه فراری نداشتن و همه مردن کشتی با اون عظمت و بزرگی یعنی همه پرسنل توی یه اتاق جمع شده بودن بعد تصادف کرده هیچکی واکنشی نشون نداده و نفهمیدن بعد آتیش گرفته بازم نشسته بودن توی همون اتاق و نفهمیدن بعد منفجر شده همشونم توی کانون انفجار بودن و درجا مردن؟ یعنی هرکی سر پست خودش نبوده در جاهای مختلف کشتی؟ یعنی کل اول تا آخر کشتی یکجا منفجر شده؟ لطفا کسی که مسئوله پاسخگو باشه و اگر پاسخ درستی نداره باید هم برکنار بشه هم محاکمه . مجلس باید به بررسی دقیق این قضیه ورود کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حرفت اشتباه چون سه تا جسد رو پیدا کردند که البته باید کالبد شکافی بشه تا علت اصلی مرگ مشخص شود که به احتمال قوی بخاطر تنفس گازهای سمی کشته شده اند
درود و رحمت خدا بر کشور دوست و برادر چین
تا کی ...
خس و خاشاک و آشغال بودن.
برادر چینی من سرت سلامت باد
حدس می زنم کل کل بین ناخداهای دو کشتی باعث این شده.
در این حادثه
احتمالا کوتاهی خدمه نفتکش سانچی در جدی گرفتن انجام وظایف محوله باید در نظر گرفته شود
احتمال نقص فنی و ارائه اطلاعات اشتباه توسط وسایل هدایتگر کشتی باید در نظر گرفته شود این حادثه بسیار نادر است
بعداز حادثه
چین به شدت کوتاهی کرد و حتی جلوی امداد ژاپن را گرفت من به چنین متحدی برای ایران خوشبین نیستم
مسئولان در ارسال کمک به موقع کوتاهی کردند الان وقت قدرت نمایی برای کماندوهای ارتش نبود انها به امدادگر حرفه ای نیاز داشتند
صدا و سیما کوتاهی کرد فاجعه به این بزرگی باید پوشش خبری بیشتری را در بر میگرفت
عزای عمومی کسی را بر نمیگرداند ما کلا مردم مرده پرستی هستیم و از حادثه درس نمیگیریم
خسارت مالی ۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان است
خسارت جانی ۳۲ نفر خدا به خانواده های انان صبر عنایت فرماید.
بوي تند خيانت چيني ها و تاوان پس دادن ما بجاي روسها سالهاست از فرسنگها دورتر به مشام اين ملت ميرسد ولي صد حيف كه صداي اين ملت به ايادي روس و چين و انگليس نمي رسد
در قرن 21 نفتکش با آن همه دستگاههای رد یاب و در شب با چراغ روشن که از چندین کیلومتری چشمهای کور هم آنرا می بینند آنگاه به ناگهان کشتی فله بر چینی از هوا نازل میشود و هیچکس متوجه نمیشود و به نفت کش برخورد میکند . کدام عاقلی این حادثه را عادی و غیر عمدی می پندارد. ؟؟؟؟ باید پشت صحنه روابط با چین بررسی شود و اهداف این حادثه ایجاد شده و قطعا عمدی تحقیق و خسارتها از چین دریافت و یا مقابله به مثل شود . در دنیای قرن 21 با تکنولوژی های موجود و ماهواره هایی که حرکت هر چیزی را در زمین و هوا مبدا و مقصدشان را میتوانند تعیین کنند و هشدار های لازم را بدهند نمی تواند غیر عمد و حادثه باشد . هیچ اتفاقی که حاصل علم و تجربه باشد غیر عمدی تلقی نمیشود . قطعا مسائلی و قضایای پشت پرده سیاسی و اقتصادی وجود دارد که باید در روابط با چین در نظر گرفته شود.
قبر شهیدان بی قبر قلب ملت ایران است
کشتی باده بیاور که مرا بی رخ دوست ..... گشته هر گوشه چشم از غم دل دریایی...... به یاد دریا دلان سانچی
شده تو این سال ها یک بار یه حادثه رو درست مدیریت بشه؟ شما بگرد ببین اگه غیر از سانسور و بگیر ببند و اختلاس و پول گرفتن از مردم اینا کار دیگه ای بوده که آخر سر همه بگن بابا آفرین به این مدیریت، تیتر یک بزن همه بخونن.
هروقت اتفاقی افتاد، جون مردم عادی در خطر بود بدون میمرن. امید به زنده بودن نداشته باش.
موضوع کاملا مشخصه
ناکارآمدی و بی کفایتی مدیران و مسئولین
و در نتیجه آن
خسران ایرانیان در دنیا و آخرت و
بی اعتباری و بی شخصیتی ایران و ایرانیان در عرصه بین الملل
چطور کارکنان و ملوانان کشتی حتی یک تماس بی سیم با مرکز کنترل و فرماندهی نگرفته اند در حالیکه بعد از تصادف تا یک ساعت حداقل امکان تماس و فرار بوده چون کشتی چینی خیلی راحت نجات پیدا کرده، این وسط کارکنان ایرانی کجا بوده اند ؟؟؟؟؟؟؟
چرا موقعی که همان لحظه تصادف شد خدمه سریع بیرون نریختن و با قایق نجات دور نشدن
چرا حادثه قطار مشهد درخواست عزای عمومی ندادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
مسئولين كشور كمي به حال اين مردم مظلوم وبي گناه بناليد تا..كي تحريم يعني چه آتش زدن كشتي هم يكي ازتحريم هاست مگر تحريم راشما چطوري تعريف مي كنيد.....پناه مي بريم به خدا......والسلام
متاسفانه چینی ها در این قضیه کم کاری کردند تاریخ را که ورق بزنیم متوجه می شویم چینی ها هیچ وقت دوست هیچ کشوری نبودند ار امپراتوری هان تا الان
در برجام محدودیت فروش نفت و کشتیرانی برداشته شده ولی ظاهرا نفت کش ها هنوز با جی پی اس خاموش میرانند
اولین مقصر این حادثه رئیس جمهوره که هنوز داره سنگ برجام رو به سینه میزنه
بسيار شوك بزرگي است. از خداوند براي اين عزيزان سفر كرده علو درجات و براي خانواده و آشنايان ايشان صبر و شكيبايي خواهانم.
مسئولان می توانستند از نیروی دریایی آمریکا کمک بخواهند. انها مجهز به پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا در این زمینه ها هستند.
می توانستند همه را نجات بدهتد.
تسلیت به خانواده های این عزیزان میگم
ولی حداقل باید به خانوادهاشون امید بیهوده داده نمیشد و همان ابتدا گفته میشد در انفجارهایی با این حجم احتمال زنده ماندن زیر صفره
چرا از این چینیهای کثیف شکایت نمی کنید چرا سرنشینان خودشون رو نجات داند ولی سرنشینان کشتی ما رو نه
حتما منافع کثیف اقتصادی دلالها ایجاب نمی کند که از این چینیها شکایت کنیم
خسته نباشید جناب ربیعی نتیجه ماموریت شما اعلام عزای عمومی برای مرگ دریانوردان بود اینکار را از تهران هم میشد انجام داد کلا دولت روحانی همینطورن دیگه
معدن یورت ، حادثه پلاسکو ، نفتکش سانچی ، همه آه مظلوم ...
مسئولان عزیز و زحمتکش- آقای وزیر محترم که جلو دوربین همکار روبرو اشک تمساح میریزی. همه اینها را یادداشت کنید. همه شیرین کاری هاتونو. روزی که وقت جوا پس دادن رسید، نپرسید چرا!
زباله را هم به آن اضافه کن دیگر عالی میشود!!!
هر چی بدبختیه داره سر این ملت میاد
زلزله..گرانی...خشکسالی...پلاسکو...نفتکش سانچی..الودگی هوا...جاده های نا امن...تصادفات..
اینها همه به کنار...مسولینی که هر بار تو تلویزیون باید ببینیشون ...حرف زدنشون مایه شرمساریه این ملته
خدایا با این مردم چه کردی...این مردم مخلوق تو بودند..
این همه عذاب برا چی بود...
سال پیش حادثه پلاسکو ، امسال هم سانچی.
دیروز زلزله گیلان و بم ، امروز زلزله کرمانشاه و فردا ؟
کلا در دقت کردن مشکل داریم و مدیریت مان باری به هر جهت است.
مسولین خیلی دیر اقدام کردن. مسولین در خواب بودن. روز دوم آتش سوزی نفت کش, هلیکوپتر آمریکایی خواست کمک کنه اما مسولین ایرانی نذاشتن. مگه چه اشکالی داشت؟؟؟؟ با جان هموطنانمان بازی کردید که بگید از آمریکا کمک نمیخواید, در صورتی که آمریکا بزرگترین ناوگان و تجهیزاتش در جزیره اوکیناوای ژاپن نزدیک نفتکش آتش گرفته بود. همان روز قبل از اینکه آتش گسترده تر شود و انفجارهای بعدی روی دهد آمریکاییها با هلی برد نیرو میتوانستند همه ایرانی ها را نجات دهند. افسوس, افسوس و صد البته افسوس...
جوونای این مملکت از داخل و خارج میروند ، یکی تو دریا یکی تو بازداشتگا. فدای همه شون
دهها نفر از فرزندان این ملت و دهها ملیون دلار از ثروت این مردم بدون هیچ تضمینی روی دریا فرستاده میشود جایی که اگر اتفاقی افتاد کسی نیست به دادشان برسد چرا ؟بجای اینهمه مرگ بر و درود بر بهتره به فکر رابطه با جهان باشیم برای چنین روزهایی. چینی که اینهمه جنس بنجلش رو خریدیم و کشتی اونا کشتی مارو درواقع غرق کرد کار چندانی نکرد بهتر نیست در روابطمون با دنیا تجدید نظر بکنیم
انفجار وقتی رخ می دهد که اکسیژن در سوخت موجود باشد ولی در مخازن میعانات قاعدتا نباید اکسیژن باشد . در اخبار اولیه هم خبری از انفجار نبود . فقط گفته شد که قایقهای نجات به صورت اتوماتیک شلیک شده اند و خدمه نتوانسته اند به آن برسند که آن هم چرند است .
تسلیت به ایران.تسلیت به خانواده هاشون.از مسئولین باید پرسید با اینکه ژاپن بارها اعلام همکاری برای خاموش کردن کشتی کرد ولی چینی ها اجازه ندادن ، چرا با این همه باجی که به چین و فلجک کردن صنایع ریز ودرشت کشور با واردات بی رویه کالاهایه چینی دادن .مسولین فقط سکوت کردن و در اخر که ایران داغدار شد فقط ابراز همدردیه خشک و خالی میکنن.
اگر مردم ما همدل باشند دیگه نباید جنس چینی بخرند تا اونها هم بفهمند که ما فقط مقصد کالاهای اشغالشون نیستیم که مواقع بحران کمکشون را از ما دریغ کنند.
نکته اساسی آینه که جعبه سیاه رو می برن کانادا
مقصر هم ما از آب در میریم.
باید اونقدر از این اتفاقات بیفته تا مردم بالاخره بتونن به قضایا منطقی نگاه کنن، یکی بلای آسمونی می دونه و می گه به خاطر گناهانمونه، یکی می گه نباید دیگه جنس چینی بخریم و ...! چه قدر احساساتی و سیاسی و غیر منطقی به قضایا نگاه می کنیم و چه قدر انگار لایق این مصیبت ها هستیم. با احترام.
کشتی کریستال که به تانکر مازد الان نزدیک جزیره ژوشان چین رسیده . بیشرفها زدند و در رفتند . این کمونیستها هر مدلشان جنایتکار هستند . نمی دانم چرا ما گیر روسی و چینیی آنها افتاده ایم.
بعضی ها هم فقط تا یه اتفاقی می افته، اتفاقات ناگوار کشور رو پشت هم می نویسن تا نمکی روی زخم مردم بپاشن و افسردگی رو عمق بدن!
اگه مشکل هست، خودت هم کاری بکن، فقط مشکلات رو ردیف نکن، ما همه می دونیم مشکل هست. از خودت شروع کن، وقتی از خودت شروع کنی می فهمی که بعضی چیزا رو باید بذاری مردم خودشون بفهمن، سخن رانی جواب نمی ده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی