بازدید 2747

شرایط پرداخت حق مهدکودک به زنان شاغل آموزش‌وپرورش

کد خبر: ۷۶۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 14 January 2018

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای پرداخت حق مهدکودک به زنان شاغل در این وزارتخانه باید به دولت ابلاغ شود و پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت آن اقدام شود.

به گزارش تسنیم، فرحناز مینایی پور درباره پرداخت حق مهدکودک به زنان شاغل آموزش و پرورش که دارای فرزند زیر هفت سال هستند, اظهار کرد: 7هزار نفر از زنان شاغل در این وزارتخانه که دارای فرزند خردسال هستند برای دریافت حق مهدکودک به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و در برخی استان‌ها, دیوان عدالت مدیران کل آموزش وپرورش را ملزم به پرداخت حق مهدکودک می‌کرد.

وی افزود: در بودجه آموزش و پرورش اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت حق مهدکودک به زنان شاعل در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به افزایش تعداد رای‌های صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری در این رابطه, موضوع در هیئت عمومی دیوان بررسی و مصوب شد بر این اساس سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار مربوط را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد تا این وزارتخانه نسبت به پرداخت حق مهدکودک زنان شاغل دارای فرزند خردسال اقدام کند.

مینایی پور با اشاره به اینکه این مصوبه یه نفع آموزش و پرورش و مادران شاغل در این وزارتخانه است,گفت:مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری باید به دولت ابلاغ شود و پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت آن به مادران شاغل اقدام شود.

وی تاکید کرد: درآموزش وپرورش تعداد زنان شاغل از بسیاری دستگاه‌ها بیشتر است و برخورداری این همکاران از این حق موجب برقراری عدالت خواهد شد و از تبعیض بین کارمندان کاسته خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان