بازدید 4276
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار یک میلیارد ریالی در شهرستان نور

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که با جعل عنوان نمایندگی یک موسسه خیریه ، یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .
کد خبر: ۷۶۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 13 January 2018

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که با جعل عنوان نمایندگی یک موسسه خیریه ، یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش ایلنا از ساری، سردار" سید محمود میرفیضی " درباره جزئیات این خبر، گفت: درپی مراجعه یک شهروند نوری مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان نماینده یک موسسه خیریه از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق شدند متهم را که در اقدامی مرموزانه و با اخذ مدارک هویتی شاکی به بهانه دریافت وام برای افراد نیازمند، 7میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود را با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی کنند .

سردار میرفیضی خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی ، در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی مقادیر قابل توجهی مهر، اسناد و مدارک اداری و هویتی جعلی با عناوین مختلف کشف شد .

میرفیضی اظهار داشت: متهم که با جلب اعتماد عمومی تاکنون به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از چهار شهروند در شهرستان های نور، فریدونکنار، آمل و ساری اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به این که کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیستند، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه و عمدی برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون‌اند، گفت: کلاهبرداران معمولا با ظاهری موجه و فریبنده و با بازی گرفتن احساسات مردم طعمه های خودرا انتخاب می کنند .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد ناشناس و کسانی که با استفاده از عناوین‌دولتی، انتصاب خود به افراد تاثیر گذار و تظاهر به آداب مذهبی، سعی در جلب اعتمادآنان را دارند خودداری کرده و در صورت برخورد با چنین اشخاصی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار