بازدید 7280

داعش انبوهی از اطلاعات ارزشمند برجای گذاشته

کد خبر: ۷۶۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 13 January 2018

براساس گزارش یک روزنامه آمریکایی شبه‌نظامیان داعش در پی فرار از پایگاهایشان در سوریه انبوهی از اسناد و مدارک مربوط به ثبت امور مالی خود را برجای گذاشته‌اند که نشان دهنده دقت شگرف این گروه در مستندسازی اقدامات و امور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه یواس ای تودی، ژنرال جیمز جرارد، به این روزنامه آمریکایی گفت: مهارت داعش در حفظ اسناد و مدارک خود شگفت انگیز است.

بر اساس این گزارش داعش با دقت فراوانی اسناد و مدارک خود از جمله دستورات و سفارش‌های با مهر رسمی را نگهداری می‌کرده است. در سه سال گذشته ائتلاف مبارزه با داعش به همراه نیروهای محلی صدها ترابایت اطلاعات کامپیوتری از رایانه‌ها و حافظه‌های متعلق به اعضای داعش در شمال سوریه کشف و ضبط کرده‌اند.

این منطقه جایی است که نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت آمریکا در آنجا فعالیت داشته و با داعش درگیر شدند. در هر ترابایت از این اطلاعات چیزی بیش از 80 میلیون صفحه ذخیره شده در قالب فایل نرم افزار Word وجود دارد.

جرارد اظهار داشت: ما اطلاعاتی درباره ساختار سازمانی آنها و نحوه ارتباطات آنها و اینکه چطور امور شخصی و مالی خود را رتق و فتق می‌کردند به دست آوردیم. در اینجا ما با یک سازمان برخوردار از مهارت دقیق ثبت دفتری روبرو هستیم که حجم زیادی از اطلاعات را درباره هر فرد ثبت کرده است.

گفته شده که این اطلاعات به ائتلاف اجازه داد تا رهبران ارشد داعش را مورد حمله قرار دهد.

جرارد خاطر نشان کرد: با ارزش‌ترین اطلاعاتی که ما فورا به دنبالش می‌گردیم اطلاعات مربوط به روابط و ارتباطات و ساختار سازمانی است تا به موجب آنها ما بتوانیم حملاتمان را هدفمندتر کنیم.

تحلیلگران از این اطلاعات استفاده کردند تا یک تصویر جامع تر از کارکردهای داعش به دست بدهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر