بازدید 14060
۲

آخرین خبرها از نفتکش حادثه دیده ایرانی در چین

کد خبر: ۷۶۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴ 13 January 2018

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به آغاز مجدد عملیات اطفا حریق از صبح امروز توسط کشتی های چینی، آخرین وضعیت، اقدامات و تلاش ها برای اطفا آتش و نجات جان دریانوردان را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، سیروس کیان ارثی روز شنبه در شانگهای با بیان این که پس از غروب آفتاب به وقت محلی، چینی ها عملیات نجات را متوقف کرده بودند گفت: کشتی های مستقر در منطقه صبح امروز، همگی درگیر عملیات شده و مهار آتش را مهار شروع کردند.

او با بیان اینکه روز گذشته چهار شناور درگیر مهار آتش بودند، گفت: شناور ژاپنی نیز که پنجشنبه شب به منطقه رسید کار خود را آغاز کرده است.

کیان ارثی افزود: هنوز میزان زیادی از محموله میعانات گازی باقی مانده است و همچنان آتش ادامه دارد، اما خوشبختانه امروز شرایط بهتر است و شعله ها کاهش یافته اند.

وی در مورد امکان مهار آتش در روز شنبه گفت: هر احتمالی وجود دارد اما امیدواریم عملیات امروز به خاموش شدن آتش منجر شود تا تیم نجات بتواند وارد کشتی شود.

او گفت: از همه امکانات برای مهار آتش و تعیین تکلیف سرنشینان استفاده می شود.

کیان ارثی با اشاره به نشست روز گذشته خود با معاون نخست وزیر چین و همچنین وزیر حمل و نقل چین به صورت ویدیو کنفرانسی در شانگهای گفت: معاون نخست وزیر چین هم دستورات مهمی را صادر کرده است تا نهادهای مرتبط امکانات لازم برای امداد و نجات را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: امروز شرایط بهتر شده و چند نفر از نیروهای متخصص شرکت ملی نفتکش هم از 2 روز پیش توانستند در مرکز عملیات مهار آتش در چین حضور داشته باشند.

او اضافه کرد: حضور نیروهای متخصص ایرانی در مرکز مدیریت حادثه و کمیته بحران چین، می تواند شرایط را بهتر کرده و باعث اطمینان بخشی برای مردم شود.

کیان ارثی افزود: به دلیل این که جریان باد به صورتی است که نفتکش را به سوی آبهای ژاپن منتقل کرده است کشتی های آتشخوار ژاپنی را نیز وارد عملیات کردیم.

او گفت: تیم تخصصی جستجو و نجات ایرانی به منظور کمک به تیم عملیات امداد و نجات حادثه دیده سانچی ایران نیز روز گذشته وارد شانگهای شد.

به گفته وی این تیم قرار است بعد از کنترل آتش در عرشه کشتی و فراهم شدن امکان ورود به نفتکش، برای نجات جان ملوانان و دریانوردان، وارد کشتی شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی به منظور پیگیری آخرین وضعیت این نفتکش نیز امروز شنبه به چین سفر می کند.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.

البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.
عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 31 خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
خدای مهربان کمکشان کن
جالا که چینی ها کم کاری کردند و بموقع و کامل برای اطفا حریق کشتی ایرانی وارد عمل نشدند بهتر است که کالاهای چینی را از طریق یک مطالبه مردمی تحریم کنیم . ضمنا برای کالاهای ایرانی یک امتیاز خوب است .هم کارآفرینی کردیم هم از خروج ارز جلوگیری کردیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان