بازدید 6389
گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

قیمت دلار در بازار با موج ریزشی همراه خواهد شد؟

هفته گذشته در بازار آزاد ارز شاهد رشد قیمت دلار آمریکا بودیم. افزایش قیمتی که بیشتر تحت‌تاثیر جو روانی و اخبار قرار داشت. در اولین روز از سومین هفته دیماه، میانگین قیمت فروش دلار آمریکا نسبت به پنج شنبه قبل، با کاهش همراه شد. ولی این روند با شروع دومین روز کاری هفته، تغییر جهت داد و تقریبا در تمامی روزهای هفته روندی صعودی را رقم زد. آنچه در بازار هفته قبل بیشتر به گرانی دلار دامن میزد، خبرهای ضد و نقیض پیرامون واکنش ترامپ نسبت به برجام بود.
کد خبر: ۷۶۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۷ 13 January 2018

هفته گذشته در بازار آزاد ارز شاهد رشد قیمت دلار آمریکا بودیم. افزایش قیمتی که بیشتر تحت‌تاثیر جو روانی و اخبار قرار داشت. در اولین روز از سومین هفته دیماه، میانگین قیمت فروش دلار آمریکا نسبت به پنج شنبه قبل، با کاهش همراه شد. ولی این روند با شروع دومین روز کاری هفته، تغییر جهت داد و تقریبا در تمامی روزهای هفته روندی صعودی را رقم زد. آنچه در بازار هفته قبل بیشتر به گرانی دلار دامن میزد، خبرهای ضد و نقیض پیرامون واکنش ترامپ نسبت به برجام بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، عده ای معتقد بودند اگر ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند و واکنشی مانند گذشته داشته باشد، قیمت دلار در بازار با موج ریزشی مواجه خواهد شد. از اواخر روز پنج‌شنبه تا اواسط روز جمعه بخشی از رسانه‌های خارجی از تمدید تعلیق تحریم‌ها خبر دادند. همچنین روز پنج‌شنبه بیشتر کشورهای اروپایی از ادامه همکاری‌ها با ایران در چارچوب برجام استقبال کردند. مجموع این اخبار موجب شد که دلار از بعدازظهر پنج‌شنبه وارد فاز کاهشی شود و حتی روز جمعه در معاملات پشت خطی به زیر مرز ۴هزار و ۴۰۰ تومان برود.

دسته دوم معامله‌گران اعتقاد داشتند، اگر ترامپ تمدید تعلیق تحریم‌ها را امضا کند، باید سایر شرایط را نیز مد نظر قرار داد. از نظر آنها باید دید تحریم‌های جدیدی وضع خواهد شد و در صورت وقوع این اتفاق، اثرگذاری آنها تا چه میزان خواهد بود. به نظر این دسته از معامله‌گران، در‌صورتی‌که چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است که قیمت در ابتدا در مسیر کاهشی قرار بگیرد، ولی با هضم بیشتر شرایط، وضعیت کاهشی می‌تواند ادامه‌دار نباشد.

دسته آخر که عده کمتری را پوشش می‌دادند، معتقد بودند اگر ترامپ تمدید تعلیق تحریم‌ها را امضا نکند یا ابتکار جدید و غیرمنتظره‌ای را صورت دهد، می‌تواند قیمت‌های بازار را با افزایش مواجه کند. البته عده‌ای از معامله‌گران نیز باور داشتند، قیمت دلار هر گونه اتفاق ممکن را پیش‌خور کرده است و آمادگی رشد بیشتر را ندارد. به نقل از دنیای اقتصاد، روز پنج‌شنبه در شرایطی که دلار تحت‌تاثیر جو روانی قرار داشت، سکه تمام بهار آزادی نیز در مقطع کوتاهی از مرز یک میلیون و 500 هزار تومان عبور کرد، ولی در نهایت با قیمت یک‌میلیون و ۴۸۹ هزار تومان به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک؛ روز گذشته دونالد ترامپ بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران که بخشی از تعهدات 5+1 آمریکا در چارچوب برجام است، را تمدید کرد. بدین ترتیب بار برجام تا چهار ماه آینده برجا خواهد ماند، مگر آنکه کنگره آمریکا در این فاصله مصوباتی در زمینه خروج برجام یا نقض فاحش برجام داشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد شمارش معکوس خروج آمریکا از برجام آغاز شده و رئیس جمهور آمریکا شروطی را برای تمدید مجدد تحریم‌ها مطرح کرد که بعید به نظر می‌رسد به حفظ برجام منتهی شود.

آنچه در این میان اهمیت دارد این است که با توجه به تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران توسط رئیس جمهور آمریکا و همچنین پیش‌خور شدن قیمت دلار در هفته گذشته، پیش بینی می شود هفته جاری، روند قیمت گذاری دلار آمریکا بر اساس ریزش قیمت باشد. هرچند این روند نزولی را برای یورو و درهم نیز می توان بیان کرد.

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

در ادامه نگاهی داریم به قیمت گذاری دلار، یورو و درهم در شش روز کاری هفته گذشته؛

شنبه؛ هر دلار آمریکا با کاهش 418 ریال نسبت به پایان هفته قبل، به طور میانگین به قیمت 42 هزار و 895 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افت 234 ریال همراه شد و در پایان اولین روز هفته، به رقم فروش 52 هزار و 699 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 11 هزار و 777 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پنج شنبه گذشته، 159 ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز شنبه شانزدهم دی ماه با ۲ ریال کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۶ هزار و ۸۹ ریال قیمت خورد.

یکشنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 217 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 112 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 552 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 147 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد دومین روز هفته، 11 هزار و 775 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 2 ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز یکشنبه هفدهم دی ماه بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۸۹ ریال قیمت خورد.

دوشنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 394 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 506 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 188 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 335 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 11 هزار و 874 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 99 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه هجدهم دی ماه) با ۳۷ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۱۲۹ ریال قیمت خورد.

سه شنبه؛ هر دلار آمریکا با افت 229 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 277 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 123 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 458 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد چهارمین روز هفته، 11 هزار و 903 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 29 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه با ۹۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۲۱۹ ریال قیمت خورد.

چهارشنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 135 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 412 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 18 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 476 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 11 هزار و 902 ریال قیمت گذاری شدکه نسبت به روز سه شنبه، یک ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز چهارشنبه بیستم دی ماه با ۷۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۲۸۹ ریال قیمت خورد.

پنج شنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 122 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 534 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 199 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 675 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پایان هفته، 11 هزار و 896 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 6 ریال به طور میانگین، ارزان تر فروخته شد. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز پنجشنبه بیست و یکم دی ماه با ۸۵ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۳۷۴ ریال قیمت خورد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر