بازدید 7213

لزوم تغییر رویکرد در رشته‌های تحصیلی

کد خبر: ۷۶۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 12 January 2018

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: باید در رشته‌های تحصیلی تغییر رویکرد دهیم، باید به کمیسیون آموزش مجلس ایده داده شود تا بتوانیم گره‌گشا باشیم و بتوانیم به خواسته‌های جامعه و دانشگاهیان پاسخ دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که برای بازدید از مراکز علمی استان هرمزگان و نشست با روسای دانشگاه‌ها به این استان سفر کرده بودند با نمایندگان استان و رؤسای دانشگاه‌های هرمزگان از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان، آزاد اسلامی، پیام‌‌نور، غیرانتفاعی، علمی‌کاربردی استان، فرهنگیان و دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای دیدار کردند. در این دیدرا هرکدام از روسا از ویژگی‌های دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان و مطالبات و مهم‌ترین مشکلات حوزه‌ی کاری خود با اعضای کمیسیون به گفت‌وگو پرداختند.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: هرمزگان پتانسیل مناسبی در حوزه صنعت و بنگاه‌های اقتصادی دارد و می‌توان به‌خوبی رابطه مناسبی بین دانشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرد.

محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه باید قانون رفع موانع تولید توسط دانشگاهیان مطالعه شود تا بتوان از ظرفیت‌های آن بهره برد، اضافه کرد: باید دانشگاه‌ها به سمت آن‌ها رفته تا هم مشکلات بنگاه‌های اقتصادی حل شود، هم اشتغال ایجاد و هم سرمایه جذب شود.

وی ادامه داد: نتیجه کلی بحث و بررسی باعث شده تا این قانون تصویب شود اما از اینکه دانشگاه‌ها در این زمینه فعال نبوده‌اند جای تعجب دارد زیرا باید از این ظرفیت بهره برد. باید از بسترهای قانونی در جهت رشد و توسعه استفاده کرد اما نیاز به ابتکار عمل و خلاقیت دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: باید در رشته‌های تحصیلی تغییر رویکرد دهیم، باید به کمیسیون آموزش مجلس ایده داده شود تا بتوانیم گره‌گشا باشیم و بتوانیم به خواسته‌های جامعه و دانشگاهیان پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه چرا باید برخی دانشگاه‌های خاص همواره بالا باشند، افزود: باید شاخص‌ها طوری بررسی شوند که با خودش مقایسه شود نه آنکه دانشگاهی در هرمزگان را با شریف مقایسه کرد، بلکه باید سیاست‌های تشویقی هم نگریسته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر