بازدید 3857

صدور کارت شناسایی اکوادوری برای آسانژ

کد خبر: ۷۶۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 11 January 2018

همزمان با اینکه اکوادور برای بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس کارت شناسایی صادر کرده، وزارت امور خارجه انگلیس نیز ظاهرا درخواست اکوادور برای اعطای عفو دیپلماتیک به این افشاگر را رد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، منابع آگاه و معتبر اعلام کردند که اکوادور در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی کارت شناسایی برای جولیان آسانژ بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس صادر کرد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس نیز به رسانه‌های انگلیسی گفت: دولت اکوادور اخیرا خواستار عفو دیپلماتیک جولیان آسانژ در انگلیس شده بود. انگلیس نه این عفو دیپلماتیک را به آسانژ اعطا کرده و نه با مقامات اکوادور در خصوص این مساله در حال مذاکره است.

وی افزود: اکوادور به خوبی می‌داند که تنها راه حل این مساله این است که جولیان آسانژ از سفارت اکوادور در لندن خارج شده و با اجرای عدالت مواجه شود.

پیتر تاتچل، فعال حقوق بشر گفت: ظاهرا دولت اکوادور نوعی اسناد رسمی همچون کارت شناسایی برای جولیان آسانژ صادر کرده است. اگر این مساله حقیقت داشته باشد، این اقدام می‌تواند راه را برای صدور پاسپورت برای آسانژ و اعطای عفو دیپلماتیک به او هموار کند.

وی افزود: صدور کارت شناسایی، نخستین گام برای دریافت حق شهروندی در اکوادور است و این احتمال وجود دارد که عفو دیپلماتیک به آسانژ اعطا شود. اگر عفو دیپلماتیک به آسانژ اعطا شود،‌ او می‌تواند آزادانه از سفارت اکوادور در لندن خارج شده و به اکوادور سفر کند و دولت انگلیس نمی‌تواند آسانژ را بازداشت کند. البته این یک مسیر طولانی است، اما با صدور کارت شناسایی برای آسانژ می‌توان گفت که تحولات جدیدی رخ داده و در به روی مسائل مهمی در آینده باز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان