بازدید 10615

کلاهبرداری به بهانه فروش آپارتمان

کد خبر: ۷۶۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 11 January 2018

 کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه وام‌دار نبودن واحدهای آپارتمانی اقدام به تهیه وام بانکی با سند واحدهای فروخته شده برای خود می‌کرد، با تلاش ماموران پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش ابتکار، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پایگاه دوم پلیس آگاهی استان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری از سوی یک فروشنده واحد‌های آپارتمانی با توجه به حساسیت موضوع، پیگیری پرونده و شناسایی کلاهبردار در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پرونده تحت بررسی بود که ۲۴نفر دیگر از شهروندان نیز با مراجعه به پایگاه غرب پلیس آگاهی با اعلام شکایت اظهار کردند از سوی فردی که خود را سازنده پروژه‌های ساختمانی معرفی کرده و اقدام به پیش‌فروش واحد‌های آپارتمانی می‌کرد در مجموع به مبلغ ۱۰میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری شده و نام‌برده اکنون متواری و از وی اطلاعی ندارند.

سردار محمدیان تصریح کرد: طبق اظهارات مال‌باختگان، فرد کلاهبردار با ادعای واگذاری واحد‌های آپارتمانی در موعد مقرر علاوه‌بر اینکه به تعهدات خود عمل نکرده بلکه با استفاده از سند ملک اقدام به دریافت وام و ایجاد بدهی برای خریداران کرده است.

وی افزود: با توجه به اطلاعات تکمیلی و بررسی‌های انجام شده در نهایت متهم مذکور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از مناطق شهر کرج دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه غرب پلیس آگاهی استان البرز ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با مال‌باختگان به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری در پوشش فروش واحد‌های آپارتمانی اعتراف و اذعان کرد واحد‌های مذکور را با عنوان واحد‌هایی بدون وام و بدهی به خریداران فروخته و با سند آن‌ها اقدام به دریافت ۱۰میلیارد ریال وام بانکی کرده و واحد‌های مذکور را نیز در موعد مقرر تحویل خریداران نداده است.

سردار محمدیان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و با قرار وثیقه قانونی ۱۰میلیارد و سه میلیون و ۵۰۰هزار ریالی روانه زندان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار