بازدید 84262

تلگرام رفع فیلتر می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنج‌شنبه) در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که وزارت خارجه مامور به تهیه شکایتی به سازمان ملل و مراجع قانونی بین‌المللی درباره کمک‌های آمریکا و عربستان برای ایجاد اغتشاش در کشور و به دنبال آن وارد شدن خسارات شد.
کد خبر: ۷۶۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 10 January 2018

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنج‌شنبه) در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که وزارت خارجه مامور به تهیه شکایتی به سازمان ملل و مراجع قانونی بین‌المللی درباره کمک‌های آمریکا و عربستان برای ایجاد اغتشاش در کشور و به دنبال آن وارد شدن خسارات شد.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتیجه جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اعتراضات اخیر، بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی بعد از رصد اقدامات انگلیس، عربستان،‌ اسرائیل و آمریکا درباره اغتشاشات، روز گذشته جلسه‌ای را با حضور همه مسئولان و معاونان سازمان‌های امنیتی، انتظامی و وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات تشکیل داد که در این جلسه ریشه‌ رخ دادن اتفاقات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: برخی کشورهای همسایه بخصوص عربستان کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی برای خرابکاری و کارهای تروریستی با کمک اسرائیل انجام داده بود چون هدف آنها ضربه زدن به ملت ایران است. آنها از چند ماه پیش نیروهای خود را آموزش داده بودند تا در صورت وقوع اعتراضی، ناآرامی در کشور به وجود آورند. با این برنامه که بعد از به وجود آمدن ناآرامی‌ها ترامپ با سوء استفاده از موقعیتش از طریق سازمان ملل بخواهد رسما در امور داخلی ایران دخالت کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هوشیاری ملت ایران نسبت به این اقدامات، گفت: در حالیکه این افراد از چند ماه گذشته در خارج از مرزها آموزش‌هایی برای ایجاد ناآرامی در ایران دیده بودند برای ورود به مرزهای کشور تلاش می‌کردند که برخی از آنها با هوشیاری سازمان‌های امنیتی کشورهای همسایه قبل از رسیدن به مرزهای داخلی کشور شناسایی و دستگیر شدند.

حسن‌بیگی ادامه داد: تعدادی دیگر نیز به مرزهای کشور رسیده که با هوشیاری نیروهای انتظامی، امنیتی و مرزی دستگیر و یا کشته شدند و یا اینکه به داخل خاک همسایه فرار کردند. در جریان فرار نیز برخی از آنها توسط نیروهای امنیتی کشورهای همسایه دستگیر شدند.

وی یادآور شد: با توجه به اعتراضات اخیر مردم مال باخته همچون سپرده‌گذاران موسسات کاسپین، البرز و سایر موسسات مالی و اعتباری و یا تجمعات بازنشستگان برای احقاق حقوق‌شان، این کشورها از ماه‌های گذشته افرادی را آموزش داده بودند تا در جریان تجمعات حضور پیدا کرده و دست به اغتشاش زنند که خوشبختانه مردم ما با آگاهی متوجه شده و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

به گفته حسن بیگی، بنای این افراد انجام خرابکاری و عملیات انتحاری در تجمعات بود که سربازان گمنام امام زمان آنها را در نقاط مختلف شناسایی و دستگیر کردند. از طرفی دیگر تعدادی از اراذل و اوباش و معتادان توسط این سازمان‌ها سازماندهی شدند تا در جریان اعتراضات و تظاهرات اقدام به شکستن شیشه‌های بانک، تخریب اموال عمومی و حتی تعرض به ناموس، جان و مال مردم کنند، افرادی که بیشتر آنها شناسایی شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به چگونگی تلاش این سازمان‌ها برای ادامه اغتشاشات، گفت: آنها از طریق تلگرام به دامن زدن به اعتراضات و تهییج افکار عمومی پرداختند. با طرح موضوعاتی همچون افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و یا تفاهم دولت و مجلس برای افزایش قیمت‌ها سعی کردند که با انتشار مطالبی از طریق تلگرام مردم را به خیابان‌ها آورده تا اقدامات خرابکارانه‌اش را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اسناد متقنی از کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی و دادن تجهیزات خرابکاری از سوی عربستان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه آمریکا برنامه‌هایی برای ادامه این اقداماتش دارد، ما در کمیسیون امنیت ملی تاکید کردیم که باید فرماندهی مشخصی برای مقابله با این اقدامات وجود داشته باشد چون اسناد متقنی از کمک‌های مالی و آموزش نظامی و دادن تجهیزات برای کارهای خرابکاری از سوی عربستان وجود دارد. عربستان از طریق تلگرام و اینستاگرام افراد را تجهیز می‌کرد تا در کشور ما اختلال به وجود آورند.

حسن بیگی تاکید کرد: با عنایت به وجود چنین اسنادی، وزارت خارجه مامور به تهیه شکایتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل و سایر مراجع قضایی بین‌المللی درباره پشتیبانی‌های آمریکا و عربستان برای آموزش به افراد جهت آتش زدن اموال عمومی و خرابکاری شد. آنها باید خسارت ملت ایران را بدهند که برآوردها حکایت از خسارات سنگین به اموال بیت‌المال دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح هدف آمریکا و عربستان برای ایجاد اغتشاش در کشور، گفت: با توجه به منزوی شدن آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا و همچنین پیروزی مقاومت و نقش تعیین‌کننده ایران در فرماندهی مقاومت، آمریکا به دنبال براندازی ایران است تا بتواند مجددا به خاورمیانه برگردد به همین دلیل برای رسیدن به چنین هدفی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

وی درباره وضعیت بازداشتی‌ها نیز بیان کرد: تعداد بازداشتی‌ها محدود است، تعداد زیادی از آنها با قرار وثیقه آزاد شدند و خانواده‌های آنها توجیه شدند که نباید در زمین آمریکا، موساد و سیا حرکت کنند. البته شناسایی آنهایی که از طریق مرزها برای خرابکاری وارد کشور شدند نیز زمان‌بر است که قوه قضاییه و وزارت اطلاعات مامور رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده‌ها و اخذ اطلاعات کافی شد.

حسن بیگی تاکید کرد که اسناد کافی اعم از فیلم و عکس و شهادت مردم نسبت به خرابکاران وجود دارد بخصوص افرادی که مامور آتش‌نشانی را از ماشین خود پیاده کرده و با خلاص کردن ماشین آتش‌نشانی تعدادی از مردم را زیر گرفتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد وضعیت دانشجویان بازداشتی، گفت: تعدادی از دانشجویان که بازداشت شده بودند در همان روزهای اول آزاد شدند چون آنها تنها در حال عبور از مسیر و حرکت به سمت خوابگاه‌شان بودند. تعداد دیگری از دانشجویان نیز با قرار وثیقه آزاد خواهند شد. آنها در تجمعات حضور داشته و به عنوان هوادار اقداماتی را انجام دادند.

وی درباره طرح موضوع رفع فیلتر تلگرام در این جلسه، اظهار کرد: خارجی‌ها از طریق تلگرام به تهییج افکار عمومی و بیان دروغ نسبت به وضعیت تهران و سایر شهرها می‌پرداختند. مثلا می‌گفتند که فلان مسجد و فلان منطقه آتش زده شده در حالیکه چنین چیزی صحت نداشت. هدف آنها دادن روحیه به سربازان‌شان در ایران بود. آنها آمار کشته‌ها را بالغ بر سه هزار نفر اعلام می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و 13 نفر کشته شده‌اند.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به چنین وضعیتی به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.

وی افزود: قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۵۸
فیلتر شدن تلگرام دست آورد خدمات خوب دولت به مردمه که پدر مادر مردم با فیلتر شکن و سایتای خبری اونوری آشنا شدن بالاخره.
خدا خيرتون بده
این یعنی یا فیلتر می ماند یا چیزی که از فیلتر در می آید دیگر تلگرام نیست!

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به چنین وضعیتی به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.

وی افزود: قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.
کجا گفتن 3000 هزار نفر؟!!!!!!
من حدود 40 تا 50 نفر شنیدم.
مثل اینکه این نماینده عزیز از رسانه های خاصی خبر میخونه!!!!!!!!!!!
تازه اونم احتمالا" رفع خواهد شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه بابا دیگه وصل کنن توروخدا این چه بلایی بود ضد انقلاب ها سرمون آوردن بابا ملت سرشون توکار خودشونه
یا وصل کنن یا جایگزین خوب و با امنیت بالا معرفی کنن
این تلگرام داخلی که گفتی یعنی چه ؟؟؟//
قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند.... این جمله منو یاد دوران ابتدایی انداخت ....
نمی شود
خخخخخ تلگرام بدون فيلتر ميخواد بياد . ديگه رفع بشه نشه فرقي ميكنه؟؟
انشاء ا...
وقتی همه بافیلترشکن ازتلگرام استفاده می کنند خواهشا رفع فیلترنکنید
13 نفر فوت کردن؟؟؟؟؟ بابا امار رسمی حداقل فوت 21 نفر تایید کردن.......... متوجه این عبارت سربازانشون در داخل نشدم؟؟؟؟؟؟؟ ینی داخل کشور سرباز داشتن که روحیه بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که نفهمیدین میخواد تلگرام داخلی راه بندازه یا از تلگرام خارجی رفع فیلتر کنه.
به نظرتون به حرف همچین آدمی میشه اطمینان کرد؟
اگه سرورا بیاد داخل ایران هیچکس مرض نداره بیاد استفاده کنه
دلم پرات تنگه تلگرام چون من وتو دوری هرگز
فیلتر شدن تلگرام توی این چند روز اخیر صد در صد دلیل دیگری غیر از نا آرامی های اخیر داشته در غیر اینصورت
طوری فیلتر می کردن که با فیلترشکن ها هم نشه وارد تلگرام شد
سلام.من واقعاخیلی خوشحالم که تلگرام رفع فیلتر میشه چون ما با تلگرام کار میکنم.و از تموم مسولان تشکرمیکنم.خداخیرتون بده. اگه رفع فیلتر بشه دمه عیدشرمنده خانواده نمیشم.بازم یه دنیا ممنون
ما كه فيلتر شكن استفاده ميكنيم مشكلي هم نداريم.بهتره قبل از فيلتر شكن خود تلگرام كه در نسخه بعدي اپديت ميشه و ديگه به هيچ فيلتري از طرف ايران نمي تونه براش مشكلي ايجاد كنه خودشون رفع فيلتر كنن
خواهشا رفع فیلتر نکنید!؟ خودمون بدون منت با فیلترشکن وصل میشیم. در ضمن از قابلیت تماس صوتیش هم اسفاده می کنیم.
اگه واقعا سرورش داخلی باشه خوبه رفع فیلتر کنن وگر ن فیلتر باشه بهتره.
آقایون فهمیدن چند روز دیگه طبق گفته مدیر تلگرام نشخه فیلتر شکن این نرم افزار میاد حالا بخاطر اینکه ضایع نشن پیشاپیش اعلام می کنن رفع فیلتر می کنیم که منت سر ما یزارن و ما هم خوشبحالمون بشه و ازشون تشکر کنیم..واقعا که...
خدا خيرتان بدهد. ما مريض بد حال داريم و با تلگرام با تيم پزشكي ايشان ارتباط داشتيم كه از وقتي فيلتر شده مجبور شديم تو اين ترافيك هر روز بريم بيمارستان. تو را به خدا فيلتر تلگرام را بردارين.
خیلی خوبه
خداروشکر
سلام.خداکنه واقعا این فیلترو بردارن من تقریبا همه ی کارامو با تلگرام میکردم نصف دوستامو ازدست دادم نمیدونم چجوری پیداشون کنم کاش شماره هاشونو گرفته بودم توروخدا زود فیلترو بردارین...
رفع فیلتر تلگرام مثل واردات است. اپلیکشن های داخلی را نابود و اختیار اطلاعات ما را به بیگانه می سپارد. کنترل اذهان را به دست تیم های اطلاعاتی دشمنان قرار میدهد. حتی باید فیلتر را طوری کرد که فیلترشکن ها قادر به شکستن ان نباشد. البته فعلا در کشور خط وابستگی فعال تر است.
ما منتظریم که فردا بشه و ببینیم رفع میشه یا نه- و گرنه مجبوریم از فیلترشکن استفاده کنیم بخدا آدمو مجبور می کنند- ما خیلی لازم داریم منظورم جامعه ی علمی کشور هست
این همه جوان بیکار دارن بیکار میگردن .جوانها روز به روز دارن بیکار ار میشن .اگه کاری هم باشه میدن به خانمها.خانمی که کار و درامد داشته باشه شوهر میخاد چکار .اقایی هم که کار نداشته باشه زن میخاد چکار.
تو این وضع باید غصه بخوریم که تلگرام چرا فیلتر شده چون چند تا جوان سر کارن .
و من الله توفیق
انشاله به زودی نسخه غیرقابل فیلتر تلگرام توسط خارجی های عزیز میاد و دیگه دولت میماند و تلگرام داخلیش که مثل صدا و سیماش مشتری ندارد.
سرورش داخلی باشه عالیه وگر ن. باید کاری کنن فیلتر شکنم نتونه. کاری کنه. چون امنیت کشور در میونه
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
کسانی که اخلال امنیتی ایجاد می کنند ارتباطات اینترنتی شون رو در حالت عادی هم با فیلتر شکن برقرار میکنند که ردیابی نشن.
حوصلمون پوکیدکی وصل میشه
تشکر نداره، واسه چی بعضیا تشکر می کنن؟!
اگه بازش هم نکنن، همه فیلترشکن دارن.
رفع فيلترهم نكنيد بسترهاى لازم براى عدم امكان فيلترتلگرام درحال آماده شدن است اندكى صبر سحرنزديك است پاينده ايران
تلگرام از مشروب و شبشه..بدتره چرا باعاث رفع فیلترشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
چون باعث ارتباط اجتماعی میشه
چون یک عده از کسبه مثل من با تلگرام پول در میارن و باعث شکسته شدن قیمت مصرف کننده شده
چون آگاهی مردم رو تو زمینه های پزشکی، زلزله،سلامت،روابط اجتماعی،درسی ، دینی و الهی و ... افزایش میده
واقعاماب تلگرام عادت کردیم
سلام لطفا تلگرام باز کنید چون خیلی ها ازفلیترشکن استفاده میکنن پس چه دلیلی داره وقتی عده ای راحت استفاده میکنن بعضی ها ناراحت باشن
نه... از وقتی تلگرام.......قطع ..... شده .......بابامو میبینم. تورو خدا ......فیلتر باشه.... چون برای مشتریام عکس محصولاتمو میفرستادم الان که فیلتر شده دیگه بدبخت........بود هر کسی که از تلگرام استفاده.... میکرد.....یه بارم داشتم عکس میدیدم رفتم تو ماشین جلویی....چایی ریخت روم.

نتیجه اینکه وقتی تلگرام رو گوشیم بود یه جوری بودم. همش منقلب میشدم. ملت خیلی راضین که فیلتر شده. تشکر.
خدا خیرتون بده.از تلگرام استفاده های بهتری هم میشه کرد.من نه بسیجی هستم و نه روحانی یا نظامی ولی بخدا جوونای ما نباید گول حرفای جفنگ وطن فروشها بخورند. مملکت خوبی داریم درسته اشکالات اقتصادی هم داریم ولی باور کنید با تلاش همه میتوانیم به کشورمان کمک کنیم
سلام
اینکه اینقدر راحت میشه توی کشوری اغتشاش به راه انداخت و این‌همه خائن در یک کشوری گوش به زنگ بیگانگان باشند جای نگرانی جدی است و این یعنی یک جاهایی کم گذاشته‌ایم یعنی یک جای کار می‌لنگد و هرروز باید منتظر حادثه بود
چرا همان دو ماه جلوتر مانع فعالیت‌ها نشده‌اند؟
اونهایی هم که بلد نبودند به برکت تصمیم هوشمندانه شما با آشنایی با فیلتر شکن ها به دستاوردهایی رسیدند که تلگرام دیگه واسشون جذابیتی نداره
توروخدا دیگ امروز وصلش کنین خسته شدیم باو
گند زدن تو کسب و کار مردم
ملتو‌سر کار نزارین ی تاریخ دقیق بگین کی رفع فیلتر میشه همین
سلام و عرض ادب خدمت شما
بنده با رفع فیلتر تلگرام کاملا مخالفم . اونایی هم که اصرار بر رفع فیلتر دارن 4 5 تا بچه زیر 24 هستن که هیچ اطلاعاتی در مورد سیاست و ... ندارن و دنبال سرگرم کردن خودشون در این فضا هستند .
میلیون ها سایت در ایران وجود داره که به هنگام ورود کانال های تلگرام این سایت ها غیر فعال شده .
چرا کسی این چیزارو نمیبینه ؟ کسب درامد فقط از تلگرامه فقط؟ از تلگرام فقط افراد کمی هستند که کانال های گنده دارند و درامد میلیونی دارند . اما کسی نگفت وقتی یه مسنجر بیگانه اومد تمام سایت داران ایرانی از کار بیکار شدن؟ :|
تلگرام یه فضای دروغین میباشد . از اعضای کانالش گرفته تا خبر هایی که منتشر میشه که به هیچ عنوان دولت مردان نمیتونن جلو این خبر های دروغین رو بگیرین . اما سایت به راحتی کنترل میشه توسط فتا
و خیلی حرفای نا گفته هست که اینجا جاش نیست
ایشالله 100 سال دیگ رفع فیلتر نشه و اگر مسنجری میاد دارای قابلیت کانال و گروه نباشه .
همه چیز قدیمیش خوبه
خسته شدیم از فیلتری تلگرام
ببخشید اونایی که میگن رفع فیلتر نکنید همه فیلتر شکن دارن
ما که نمی تونم نصب کنیم چی کار کنیم؟
یکم به جز خودتون به دیگران هم فکر کنین
یکی از مقامات فرمودند:
لازمه تحقق شبکه ملی اطلاعات دل کندن از شبکه‌های اجتماعی غیر قابل کنترل بیگانه و رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی بومی است.

به نظر میاد کل هدف مخالفت با تلگرام عدم امکان کنترل و شنود زندگی خصوص مردم است!
فکر کنم اگه خودمون قول بدیم که یه کپی از پیامهامون رو بفرستیم برای مقامات، مشکل حل میشه :-)
وصلش کنید :|
شاید یکی دوس نداشته باشه فیلترشکن نصب کنه
با سلام
خب اینم فردا . پس چی شد - ما همچنان منتظریم رفع فیلتر بشه نشه از امروز مجبورم از روش های دیگه از تلگرام استفاده کنم.
خدا خيرتون بده، واقعا وقتي که به فکر دانشگاهيان و اشخاصي که روزي حلالشون رو از طريق تلگرام بدست مي آوردند مي افتادم ناراحت ميشدم، تشکر
سلام آیا مسئولین نمیدانند الان باعث شدن مردم با فیلتر شکن نه تنها به تلگرام بلکه به تمام سایتهای ممنوعه هم میرن
الانه که میگن اومدن ابرو درست کنند زدن چشو درآوردن
هالا هم ک پنچ شنبس خو چلا وصل نمیکنین
چون توانایی انجام کاری را دارید بدین منظور نیست ملزم هستید آن کار را انجام دهید چیزی دیگر برای فیلتر کردن نمانده تو این وضع مملکت تنها دلخوشی مردم همین شبکه های مجازی هست استفاده از این شبکه ها هم حق مردم هست
سلام
برای اونایی که تلگراموفیلتر کردند همه بافیلترشکن رفتن وکاراشونو انجام میدن و اونایی که شغلشون و کسب درامدشون با تلگرامه نمیتونن انجام بدن
من خودم دانشجوام و استاد قراربود که برامون نمونه سوال و جزوه بفرسته از طریق تلگرام ولی فیلترشد متاسفانه
خواهش میکنم به فکر ماهایی که کاری انجام ندادیم باشین چون فقط ماها نمیتونیم وارد بشیم وبقیه با فیلترشکن رفتن خواهشمندم تاشنبه رفع فیلتربشه
خواهش میکنم آزاد کنیم کار و زندگیمون تو تلگرامه تمام جزوه های درسی ونمونه سوالا و حتی کسب درامدمون
پس چي شد رفع فيلتر؟؟!!!!!!!
از وقتی تلگرام فیلترشده من کلی به خانوادم نزدیک شدم و قاطیه جمع میشم خلاصه اگه فیلتر شکنم یجوری قطع شه خیلی خوب میشه و بیشتر جوان ها هم از کارای بدشون که باتلگرام انجام میدادن برکنار میشن و خلاصه خوب میشه بیشتر زندگی هاهم بخاطر تلگرام خراب شده این چه وعضشه دیگه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر