بازدید 23809
۲

ایبوپروفن چه بلایی بر سر مردان می‌آورد؟

کد خبر: ۷۶۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 10 January 2018

تحقیقات نشان می دهند، دوزهای بالای مسکن ایبوپروفن در طولانی مدت می تواند با بروز مشکلاتی در باروری مردان همراه باشد.

به گزارش سیناپرس، مطالعه صورت گرفته به سرپرستی دانشگاه کپنهاگ (دانمارک) نشان می دهد، مصرف طولانی مدت دوزهای بالای مسکن ایبوپروفن می تواند مشکلاتی باروری، ضعف عضلانی و خستگی در مردان ایجاد کند.

مردان جوان که به مدت 6 هفته از مسکن ایبوپروفن در دوزهای بالای استفاده کردند، با اختلال در تولید هورمون های جنسی مردانه مواجه شدند که این شرایط معمولا در افراد سیگاری و مردان مسن دیده می شود.

مردان 18 تا 35 ساله ای که در این مطالعه حضور داشتند، با نوعی اختلال موسوم به compensated hypogonadism در طی دو هفته مصرف 600 میلی گرم ایبوپروفن دوبار در روز مواجه شدند. این اختلال زمانی رخ می دهد که بدن تلاش می کند سطوح تستوسترون را بدلیل کاهش تولید طبیعی در بدن، افزایش دهد.

دیوید کریستنسن (David Møbjerg Kristensen) از محققان دانشگاه کپنهاگ تأکید کرد: نگرانی اصلی در مورد باروری مردانی است که ایبوپروفن را در بازه زمانی طولانی مدت استفاده می کنند. این ترکیبات، مسکن بسیار خوبی هستند، اما برخی افراد جامعه بدون توجه به عوارض احتمالی، این دارو را در دوز بالا و به مدت طولانی استفاده می کنند.

درحالی که این اختلال در بین شرکت کنندگان، خفیف و موقتی بود، این نگرانی وجود دارد که مصرف طولانی مدت ایبوپروفن منجر به اختلال دائمی در مردان شود. این مسأله می تواند باعث سطوح پایین تستوسترون به صورت دائمی شود، زیرا بدن دیگر قادر به جبران این کاهش نیست.

برنارد جگو (Bernard Jégou)، نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه بیان داشت: هیچ مشکلی در مصرف مسکن ایبوپروفن درکوتاه مدت برای تسکین دردهایی مانند دندان درد وجود ندارد، اما هشدار می دهیم که مصرف طولانی مدت این مسکن در دوزهای بالا می تواند با بروز مشکلات سلامتی در مردان همراه باشد.

در تحقیقات قبلی نیز عنوان شده بود، مصرف ایبوپروفن می تواند منجر به افزایش خطر حملات قلبی در جمعیت عمومی شده و در عین حال، با مشکلات پزشکی در زنان باردار از جمله خطر سقط جنین همراه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قرصهای ژلوفن و ادویل تا اخر عمرم شریک زندگی من هستند
موقعی که سردردم شروع میشود برای رهایی از ان سردرد وحشتناک برایم مقدار مصرف فرقی نمیکند
کارش شبیه به مرفین است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان