بازدید 3902
اقتصاد در گذر زمان

از مرگ فجیع وزیر سابق مالیه تا اعلام سیاست جدید پولی ایران توسط رئیس کل بانک مرکزی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیستمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیستمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

20 دی 1316، فيروز فيروز (نصرت الدوله) وزير سابق ماليه، در زندان سمنان به طرز فجيعي به قتل رسيد. او هنگام مرگ 58 سال سن داشت.

20 دی 1348، وزیر کشور دستور اجرای ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری را صادر کرد. به موجب این دستور از اول فروردین ‌ماه سال ۱۳۴۹ عوارض نوسازی املاک توسط شهرداری ‌ها اخذ خواهد شد.

20 دی 1351، مهندس ارداقی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی از کار برکنار شد و سرلشگر زهدی جانشین وی شد.

20 دی 1352، رییس کل بانک مرکزی ایران سیاست جدید پولی کشور را که براساس آن ریال واحد پول بین ‌المللی شده بود را اعلام کرد. با این سیاست معاملات ارزی آزاد شد و صدور کالا نیاز به سپردن پیمان ارزی نداشت.

 

منابع: موسسه مطالعات پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل