بازدید 26730
مقایسه رفتار آیت الله هاشمی و احمدی‌نژاد نسبت به برخورد با نزدیکان‌شان؛

آیت الله هاشمی چگونه رفتار کرد؛احمدی‌نژاد چه می‌کند؟!

اعتراض به شیوه عملکرد قوه قضائیه در صدور احکام معمولا با واکنش فرد متضرر از حکم های صادر شده، همراه می شود. این واکنش در بین سیاسیون هم قابل توجه و جالب است. در روزهایی که مواجه شده با اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این گزارش به بررسی دو شیوه برخورد با احکام صادره از سوی قوه قضائیه پرداخته ایم؛ واکنش آیت الله مرحوم در خصوص احکام قوه قضائیه در مورد فرزندانش و واکنش «محمود احمدی نژاد» به احکام قضایی صادر شده علیه یارانش.
کد خبر: ۷۶۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 10 January 2018

اعتراض به شیوه عملکرد قوه قضائیه در صدور احکام معمولا با واکنش فرد متضرر از حکم های صادر شده، همراه می شود. این واکنش در بین سیاسیون هم قابل توجه و جالب است. در روزهایی که مواجه شده با اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این گزارش به بررسی دو شیوه برخورد با احکام صادره از سوی قوه قضائیه پرداخته ایم؛ واکنش آیت الله مرحوم در خصوص احکام قوه قضائیه در مورد فرزندانش و واکنش «محمود احمدی نژاد» به احکام قضایی صادر شده علیه یارانش.

به گزارش «تابناک»، اگرچه مرحوم آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» از جمله مبارزان پشتاز انقلاب اسلامی بود که رهبری او را یار دیرین انقلاب خوانده و امام (ره) درباره او گفت که «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است» اما او در این راه ملایمات و ناملایمات زیادی دید که از جمله آن می توان به زندانی شدن 2 تن از فرزندانش و دادگاهی شدن یکی دیگر از فرزندان او اشاره کرد.

اگرچه قوه قضائیه رأی به زندانی شدن 2 فرزند هاشمی داد و یک فرزند دیگر او را محکوم به زندان کرد و در نهایت تبرئه، اما رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچگاه به دستگاه قضایی و مسئولان آن تعرضی نکرد و بر رأی صادر شده علیه فرزندانش گردن نهاد. اوج فهم او از لزوم ندادن بهانه به دست معاندان جمهوری اسلامی جایی است که در واکنش به بازداشت فائزه و مهدی هاشمی، اظهار کرد که «فرزندان وی با فرزندان مردم فرقی ندارند.»

در زمان مراجعت «مهدی هاشمی» به زندان خانواده هاشمی رفسنجانی، فیلمی را منتشر کرده‌اند که در آن «اکبر هاشمی رفسنجانی»، با خواندن دعایی برای پسر خود، مهدی، وی را بدرقه زندان اوین می‌کند. خبرگزاری فارس در همان زمان به نقل از «محسن هاشمی» که در پاسخ به سئوالی درباره نظر پدرش در مورد بازداشت مهدی و فائزه اظهار نظر کرده بود، نوشت: «ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست.»

فرزند ارشد آیت الله مرحوم نظر پدر در مورد زندان رفتن «مهدی هاشمی» و اجرای حکم «فائزه هاشمی» برای تحمل 6 ماه حبس را اینگونه عنوان کرده بود که «نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود»

«محسن هاشمی» با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: «ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند.»

اظهار نظر غیر رسمی هم به نقل از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در همان برهه منتشر شده که اینگونه بود: «مطلب این است که یک گروه با اهداف تخریبی هرچه دلشان می‌خواهد، می‌گویند. مهدی مجموعه کارهای آن‌ها را جمع کرده که در سایت‌ها، تریبون‌ها و روزنامه‌ها گفته و نوشته‌اند. این فشارها روی قاضی خیلی اثر می‌گذارد. نمایندگان مجلس آن‌گونه حرف می‌زنند. یک نماینده مجلس موضوعی را که سه بار در مجلس رد شده، تکرار می‌کند و دروغ هم می‌گوید. با این وضع قاضی باید خیلی شجاع باشد که در این فضا رأی بدهد.»

او درباره حکم صادره علیه فرزندانش گفته بود که « من نمی‌خواهم دخالت کنم. من از اول به رهبری و رئیس قوه‌قضاییه و همه گفته‌ام. قاضی را نمی‌شناسم و هیچ وقت ندیده‌ام. به این‌ها گفتم اگر مهدی جرمی کرده باشد، ترجیح من این است در دنیا جزایش را ببیند و به آخرت نیفتد. چون آخرت خیلی سخت است و اگر جرمی نکرده، این در شأن جمهوری اسلامی نیست که انسانی را که جرم ندارد، به دلیل مسائل سیاسی، متهم یا محکومش کنند. من باید از جمهوری اسلامی دفاع کنم.»

همه اینها در حالی است که «فائزه هاشمی» در همان زمان  از سوی ماموران امنیتی بازداشت و برای اجرای حکم شش ماه حبس خود به بند امنیتی زندان اوین منتقل شد. همچنین «مهدی هاشمی» بیش از 28 جلسه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد و سرانجام این فرد به ترتیب زیر و براساس مواد قانونی اعلام شده محکوم شد.

براساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، نامبرده متهم به اخذ رشوه و اختلاس 600 میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیون تومانی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

براساس ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ 5 میلیون و 200 هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به 10 سال حبس، رد مال به مبلغ 5.2 میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (5.2 میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه 50 ضربه شلاق محکوم شد.

براساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی، نامبرده به 5 سال حبس محکوم شد.

با رعایت ماده 134 قانون مجازات اسلامی در مقام اجرا،‌ اشد این احکام که همان 10 سال است اجرا خواهد شد.

فائزه، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت ایران به ۶ ماه زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت و عضویت در احزاب، فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده بود. قاضی صلواتی ریاست دادگاه وی را بر عهده داشت.

بر اساس اعلام «غلامعلی ریاحی» وکیل «فائزه هاشمی» او توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبش قطعی محکوم شده است. بر اساس این حکم وی به مدت ۵ سال حق عضوی در «احزاب‌، گروه‌ها، انجمن‌ها و فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی» را نخواهد داشت.

«فاطمه هاشمی» دیگر فرزند آیت الله هاشمی به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد. «سیدوحید ابوالمعالی» در خصوص حکم صادره علیه موکل خود اعلام کرده بود: دادگاه، فاطمه هاشمی را به 6ماه حبس تعزیری محکوم کرده البته وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: اجرای این مجازات به مدت دو سال معلق شده است. البته او چندی بعد در این پرونده از دادگاه حکم برائت گرفت.

بر خلاف رویه و رویکرد مرحوم آیت الله «هاشمی رفسنجانی» و درست در نقطه مقابل آن می توان «محمود احمدی نژاد» را یاد کرد. رئیس دولت های نهم و دهم که در دوران صدراتش هم نشان داده بود که به نزدیکان خود حساسیت زیادی دارد و حتی وقتی سخن از برخورد احتمالی با برخی اطرافیان او شد. احمدی نژاد کابینه و اطرافیان خود را خط قرمز خودش عنوان کرد و اجازه رسیدگی به تخلفات احتمالی را نداد.

رئیس دولت های نهم و دهم پس از جدی شدن مساله برخورد با برخی اطرافیانش از سوی دستگاه قضایی، رویکرد تندی در پیش گرفت و موضوعات و مسائل اثبات نشده ای را به رئیس دستگاه قضا و برخی مسئولان قضایی و حتی رئیس قوه مقننه نسبت داد؛ مساله ای که با اقبال جدی رسانه های معاند جمهوری اسلامی مواجه شد.

او در نامه های متعدد و ویدئوهای مختلف پس از بازداشت «حمید بقایی» ضمن اعتراض به بازداشت او بی هیچ قید و شرطی خواستار آزادی فوری وی شده و مسائل مطرح شده و اتهامات او را واهی خوانده بود. «محمود احمدی نژاد» در اظهارنظرهای مختلف با انتقاد تند از «آیت الله صادق لاریجانی» و برخی مقامات ارشد دستگاه قضایی در اظهار نظری عجیب خواستار کناره گیری رئیس قوه قضائیه  شده بود.

همچنین پس از اظهارنظر رئیس قوه قضائیه پیرامون رئیس دولت های نهم و دهم و اطرافیان او در جمع دانشجویان، احمدی نژاد در ویدئویی ضمن انتقاد از آیت الله آملی لاریجانی گفته بود که او که ما را به فساد متهم می کند، دو روز فرصت دارد مدارک را ارایه بدهد، وگرنه علیه او افشاگری می کنم. اگرچه افشاگری او بیشتر شبیه اظهار نظرهای پیشینش و بیان سخنان بدون سند و مدرک علیه افراد بود.

انتشار ویدئوهایی در مورد عملکرد قوه قضائیه و وارد کردن اتهامات بدون سند و مدرک و طعنه زدن به برخی افراد و عملکردها، اقدم عجیب در تعیین ضرب العجل 48 ساعته پس از سخنرانی رئیس قوه قضائیه و زیر سئوال بردن دستگاه قضایی و احکام صادره از سوی این دستگاه و طرح موضوعات بی پایه و اساس علیه رئیس دستگاه قضایی و ... از جمله رویکردهایی است که احمدی نژاد پس از جدی شدن احتمال برخورد با اطرافیانش آن را اتخاذ کرد.

اینها همه نشان می دهد که او و نزدیکانش سخنانی که در مورد عدالت و رعایت آن می زنند بیشتر درباره خودشان است، بدون توجه به مصالح ملی و مصالح مردم. در اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی پیرامون محکومیت فرزندان و نزدیکانش اگرچه حالت اعتراض دیده می شود، اما هیچگاه فرصتی برای بیگانه دست نمی دهد تا از این اختلاف و شکاف بتوانند استفاده کنند، اما رویکرد احمدی نژاد هیچ شباهتی به کسی که مصالح مردم و ملت برایش اهمیت دارد، ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۰۹
واقعا احمدی نژاد از عوامل تحریک و تشویش اذهان عمومی بوده است که باید محاکمه شود مردم می گویند احمدی نژاد از حکومت نقطه ضعف دارد که محاکمه نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
خخخخ نقطه ضعف؟ خودش کلا ضعف هست. دلیل برخورد نکردن همینه که فعلا کشور به اندازه ی کافی گیر و گدور داره حالا این بابا هم بشه غوزه بالاغوز. خودتون گفتید که باعث اغتشاشات اخیر هست حالا تصور کنید بگیرنش !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
بس کنید نمیگیره این بازیا پیش مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
دروغ هر چه بزرگتر قدرت فریبش بیشتر
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
جای سوال هست که چه کسی این فرد را بالا کشید و به مقام ریاست جمهوری رساند که او بتواند چنین بی پروا همه ی ارکانها را زیر سوال ببره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
چه کسی؟
مردم خسته از گرانی و فساد در دولت دوم اصلاحات
خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد.
جوابش مشخصه . مرحوم آقای هاشمی بسیار محافظه کار بودن .ایشون تا جایی از اطرافیان و دوستانش حمایت می کرد که به خودشون ضربه نخوره .
پاسخ ها
عاملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
دقیقا بهمین خاطر روحانی از هاشمی عبور کرد و در کنگره شرکت نکرد
ناشناس
| Austria |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
در ضمن هاشمی می دونست که اولادش چه گندی زدن و اتفاقا اینجور نبود که از اونها طرفداری نکنه. یکی از موارد که میگن اینه که هاشمی چوب طرفداری از اولادش را خوزد.
می دونست اگه دفاع کنه کار به جاهای باریک می کشه.
مخاطب را چی فرض کردی آقای نگارنده؟؟؟
تصاویر زیادی از مهدی هاشمی منتشر شد که جای ایشان در زندان از جای ما در بیرون راحتتر است.
اگر اتهامات وارده به ایشان صحیح است، حکم یکی از آنها عناد با نظام و محاربه است و بایستی معدوم شود.
اگر هم این اتهامات واهی و ساختگی است، بایستی تهمت زنندگان را محاکمه نمایند.
به اوج بردن مرحوم هاشمی با روایت ساختگی و غلط کار درستی نیست. بچه های هاشمی کجا و بچه های مردم کجا؟؟؟
شما را ارجاع میدهم به خاطرات مرحوم.
این چیزا بمن ربطی نداره.
من عملکردشونو مقایسه میکنم.
۸سال مملکت دست هاشمی بود، ۸سال هم احمدی.
آخر دوره هر دو هم تورم کشور به بالاترین میزانش رسیده بود. چیزی که حتی در زمان جنگ و نخست وزیری میرحسین ندیدیم. مردم توان زندگی کردن هم نداشتن دیگه.
بنابراین هر دو از نظر من تاثیری که روی کشور گذاشتن یکی بود. حالا اخلاقشون چطور بود، باشه برا بقیه...
پاسخ ها
محمد مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
ناشناس عزیز!
اگه به شما ربطی نداره به ملت بسیار مربوطه. چون رفسنجانی به حق سردار سازندگی بود و کشوری را که برای سیم خاردار محتاج خارج بود به سازندگی رساند و لی احمدی نژاد درآمد سرسام آور 140 دلاری نفت و 40 میلیارد صندوق ذخیره ارزی را با طرحهای زودبازده و مسکن مهر و اختلاسهای نجومی بابک زنجانی، امیرخسرو آریا و بریز و بپاشهای بی حد و حصر اطرافیان به باد فنا داد و یک شبه قیمتها را سه برابر کرد و ملت را به روز سیاه، تورم هردو زیاد بود اما یکی صرق سازندگی کرد و یکی تخریب مملکت: "هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا"!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
من از نظر اوضاع اقتصادی بیشتر با همین ناشناس عزیز موافقم. هر دو آقایون مملکت رو به فلاکت کشیدند! هر دو اونها هم کارهای سازندگی انجام دادند. هردو اونها هم اشکالات زیاد داشتند. مثل سدهای آقای هاشمی و مثل مسکن مهر احمدینژاد. پس واقع بینانه نگاه کنیم
بواسطه همين خصلتهاي مرحوم هاشمي بود كه متاسفانه درزمان حيات به اوجفا كرديم؟
مقايسه مرحوم هاشمي با فرد معلوم الحالي مثل احمدي نژارد مقايسه ...... با .....است عزيزجان.لطفا" جايگاهها را حفظ و حرمت ها را نگهداريم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
میلیون ها لایک .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
شمال شهریا لایک کنن
ما اگه اینترنت و وقت اضافه داشته باشیم منفی میدیم
ناشناس
| Austria |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
ماشالله به فهم و شعورت فیروز!!!! از کجا اوردی. باج خورش بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
اینقدر هاشمی را بالا میبرند که خدای نکرده آدم فکر می کند جناب شادروان دکتر مصدق است.
واقعاً؟ هیچ تفاوت دیگری نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
منظور ؟
شما چه کسی رو با چه کسی مقایسه میکنید؟ اصلا در یک حد واندازه نیستن این دو. کاملا قیاس مع الفارق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
هر دو از دید ما مردم مهم نیستند.
این کجا و آن کجا !!!!!!
خدایش بیامرزد اون مرد بزرگ رو و هدایت کند این عامل اصلی قضایای 88 و 96
100 سال مملکت رو عقب انداخت
به نظر من مقایسه احمدی نژاد با آیت اله هاشمی توهین آشکاری به آیت اله هاشمی است
احمدی نژاد اصلا در حدی نیست که بخواد با آیت اله هاشمی مقایسه بشه
در نظر بگیرید هاشمی بجای احمدی نژاد رئیس جمهور شده بود در زمان فراوانی دلارهای نفتی و ازخود بپرسیم آیا با سازندگی که ایشان میتوانست با آن دلار ها بکند و رابطه خوبی که با کشورهای منطقه و جهان همیشه برقرار میکرد و دیگر تحریمی نداشتیم ,آیا الان اینقدر بیکار داشتیم و تولید ناخالص کشور نصف ترکیه بود و یا هزاران سوال اقتصادی و سیاسی وفرهنگی و سربلندی بسیار بیشتر ایران .امام افسوس.
البته که فائزه خانوم می رن ساندویچ بخورن بعد از بد روزگار همونجا آشوب می شه! یا مثلا مرحوم ازش میخوان که اشتباه دیدار با سرکرده های بهایی را جبران کند ولی نه تنها وقعی نمی نهد بلکه ادعا می کند در جامعه اثر مثبت داشته است. مهدی شون هم که به جرم دادن رشوه به رسانه های آنوری برای جانبداری از مرحوم در جنگ بین این دو و قضایای دیگر می ره زندان. به نظر من یک دلیل این مدلی شدن احمدی نژاد متاسفانه خود مرحوم هستند. بماند جک هایی که هر هفته براش می ساختن و ... بالاخره هر آدمی یه مقدار جنبه دارد. زمان خاتمی هم تا دلشان خواست مصباح رو کوبیدن و حتی در روزنامه هایشان که کل اکیپشان الان در خارج (کانادا و انگلیس) اقامت گزیده اند به اون حمله کردند و کاریکاتور موهن از او کشیدند که کار به این جا کشیده جانم. این همه گفتی از اون ور قضیه را هم بگو تا مردم به یه سمت غش نکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
چیزی نگفتم که سانسور کردی!!! واقعا حال آدم به هم می خوره
جایگاه هاشمی در اوج است گرچه کوته اندیشان بی منطق افراطی نپسندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
چابلوسان در کار بت ساختن هستند
هم هاشمی و هم احمدی نژاد ؛ هر دو پدر ایران را درآوردند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
جالبه الکی منفی مثبت میدیم
یه جا به نفع هاشمی یه جا به ضررش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
هزاران مثبت
نهضت زنده است تا هاشمی زنده است
وقتی با این جمله تحریف شده از امام متن رو شروع کردی مشخصه که آخرش چیه
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
این اصل جمله است جناب بی سواد
چطور میتوان ایندو را باهم مقایسه کرد؟
مگر اینکه هاشمی را از عرش به فرش بیاوریم بعد مقایسه کنیم والا این مقایسه فقط اعتبارست برای دولت پاک..... و رییسش
آهن و فولاد از یک کوره می آید برون ، این یک شمشیر گردد وان دگر نعل خر است .
کره اسب از نجابت در تعاقب می رود ، کره خر از خریت پیش پیش مادر است .
شست و شاهد هر دو دعوی بزرگ می کنند ، پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است؟
کاکل از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد ، زلف از افتادگی قابل به مشک و عنبر است .
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست ، روی دریا کف نشیند قعر دریا گوهر است .
آیت الله هاشمی چگونه رفتار کرد؛احمدی‌نژاد چه می‌کند؟! اولا این مقایسه غلطی است آقای هاشمی از استوانه های انقلاب بودند وتوسط باند احمدی نژاد مورد حمله قرار گرفتند ونان به نرخ روزبخور ها هم از احمدی نژاد حمایت کردند مثل صداو سیما هاشمی انقلابی زجر کشیده ومردمی بود وروی دست مردم به ابدیت پیوست روحش شاد ثانیا آقای احمدی نژاد با حمله به آقای هاشمی رییس جمهور شد ودرزمان ریاست مثل سیل عمل کرد چند جارا آباد وبسیاری از جاهارا خراب کرد البته دراینکه آقای احمدی نژاد از شروع کارهای بزرک ترسی نداشت شکی نیست اخیرا هم گناهی نکرده انتقاد واعتراض برابرقانون است ترسیدن ومداحی از قدرت سم مهلک است
متاسفانه مداحی از قدرت نهادینه شده وهمین اعصاب مردان روزگار را خرد میکند اما فائزه هاشمی کپی پدر بزرگوارش هست شجاع و حق گو بدی انقلابها در این است که با رفتن وبرکناری انقلابیون اصیل ریاکاران ومداحان جایگزین آنها میشوند با تشکر از تابناک که تا اینجای کار انقلابی وسالم مانده است
هر انسان معمولی جایز الخطا است و مرحوم هاشمی هم همچنین. حداقل در همین چندسال اخیر نشان داد که بین این دو فرق از زمین است تا اسمان و بقول همین خوانندگان این خبر، این دو نفر قابل قیاس نیستند. بی جهت نبوده که امام (ره) فرموده: «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است».
هاشمی کشور جنگ زده را از خاک بلند کرد و با صرف درآمد دولت به این کار باعث تورم شد ولی احمدی نژاد با طرحهای بی بازده "زودبازده اشتغال" و بی مهر "مسکن مهر" ,و یک شبه قیمتها را سه برابر کرد و مردم را به روز سیاه نشاند و از همه مهمتر با اعتقادات و ارزشهای معنوی بازی کرد و همه را به باد داد.
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
روز سیاه نشاند چیه ببم؟مگر روز سیاه داریم؟! باید میگفتی به خاک سیاه نشاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
منفی دادن به معنای حمایت از آن یکی نیست.
بله،تفاوت در رفتار این دو نفر در این مورد خاص، مشخصه، اما باز هم نمیشه به این راحتی راجع به افراد قضاوت کرد.رفتار هر کسی در شرایط خاص خودش سنجیده میشه و نمی شه افراد رو صرفا از یک بعد در یک مسئله با هم مقایسه کنیم.
ولی به هر حال، مسئله مهم، قبول این موضوع است که نقد منصفانه و اعتراض به هر نهادی جایز است ولی تخریب و سیاسی کاری و تضعیف کشور از هیچ شخصی تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.
سلام
تا کسی زنده هست قدرش را بدونیم،زنده که هست حرمتش را بشکنیم و فوت که کرد بت بسازیم!
تابناک بازم یه طرفه رفتی
مگه خلاف هر دو نفر یکی بوده؟؟
مهدی هاشمی قصد براندازی نظام رو داشت اونم با گروهک تیمی و بصورت مسلحانه!!! اونوقت اونو با کسی مقایسه میکنی که بخاطر برداشت غیر مجاز از بیت المال مجازات شده؟؟!! جرم این دونفر یکی هست که بخواد رفتار اطرافیانشون یکسان باشه؟
مهدی هاشمی در انگلیس بود و خواهرش هم همینطور
نکنه فکر کردین مردم از قضایا باخبر نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
مردم :
بعله ، در جریان نیستیم - شما بفرمائید ما خبردار شویم
این قضیه بر میگرده به نجابت و صبر اقای هاشمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
آخه بمیرم برایشان.در راس باشی و صبور .این یکی واقعا از آن سخنان جوک مانند است.
سلام
احمدی نژاد میگه اسناد فساد بقایی و سایر اطرافیانم رو علنی پخش کنید
یا میگه دادگاه مربوط به ما رو رو علنی برگزار کنید
و ....
اگر واقعا به فسادش مطمئن هستید تقاضاش رو برآورده کنید. راه دوری نمیره. عین عدالت هم هست. هم خودش می خواد هم مردم. بهانه هم دست هیچکس نمی افته
آیا سایر مسئولین مثلا هاشمی رفسنجانی هم چنین تقاضاهایی داشت؟ یا برخی مسولین فعلی که از اطرافیانشان دفاع می کنند؟ به نظر من خیر! این افراد فرقشان با احمدی نژاد این است که خودشان تخلفات اطرافیانشان را می دانند و قبول دارند.
رحیمی که در زندان است بایت تخلفی است که قبل از مسولیتش در دوران احمدی نژاد مرتکب شده بود. به نظر من فقط با خاطر کوبیدن احمدی نژاد الان تو زندان است. اگه معاون اول احمدی نمی شد الان احتمالا آزاد بود.
اتهامات وارده به آقای بقایی واقعا به نظرم خنده دار میاد.
گاهی از یکی خوشمون نمیاد خوب حق ماست ولی نباید در مورد دشمن هم بی عدالتی کنیم.
من خودم زمانی احمدی رو دوست داشتم ولی الان چندان خوشم نمیاد ولی معتقدم اگه کسی احساس کنه بهش ظلم شده حق داره داد بزنه
چرا این مرده دولت بهاره که ایران را بخاک سیاه نشانده هی زنده می کنید
چی شده تابناک هر روز داری راجع به اقای هاشمی تیتر میزنی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
احساس میکنند برای رهایی از وضع موجود باید به مردگان هم متوسل شد.
بهتر بود که با بقیه متهمین هم مقایسه میکردین مثل بعضی از نمایندگان و.....
یا مثلا چرا کسی که فساد مالی داشته میره هتل اوین زندانی میشه؟!!!! یعنی منم فساد مالی داشته باشم میبرن هتل اوین؟!!! حتی تو زندانی شدن تو زندان یا هتل هم ژن خوب داشتن تاثیر گذاره
اللهم عجل لولیک الفرج
نهضت زنده است تا هاشمی زنده است و ...........
اگر حکم فرزندان مرحوم هاشمی توسط دادگاه صالح به رسیدگی و پس از برگزاری جلسات متعدد و با حضور وکیل و مستندات صادر گردیده , دیگر چه جای دفاع از محکوم است که قانون خود شرایط دفاع از متهم را احصاء نموده است و مرحوم آیت الله هاشمی چون از جرم و مجازات فرزندان مطلع بوده , رفتاری غیر از این مقبول و گفتاری غیر ازاین نیز مسموع نبوده است, متاسفانه پایه گذار این رویکردهای مجرنامه نامناسب ,آقا زاده ها بوده اند و از مردم عادی جز حمایت از انقلاب اسلامی و حضور در عرصه های حماسی و تقدیم شهیداقدام دیگری متصور نمی باشد, حالا از سران فتنه و خاوری و زنجانی و احمدی نژاد و صدها مورد مشابه نباید انتظار دیگری داشت , مهم این است که دستگاه قضا وحکومت برخورد عالمانه و عادلانه خود را بدون حب و بغض و با هرکس به نسبت سهم خطای وی تعمیم و تسری نماید .
نفس مقایسه ظلم در حق ایت الله است تورو خدا نکنید این کار را . هنوز خیلی زود است که واقعیتها مشخص شود نیاز به عمق دید بیشتری وجود دارد که زمان لازم است تل با فاصله از شرایط فعلی عمق دید بیشتر شود انوقت خواهیم فهمید که چه ظلمی به ایشان شد.
هاشمی باعزت وروسفیدی از این دنیارفت بطوریکه خیلیها ارزو خواهندکرد وغبطه خواهندخورد از مراسم ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
این قضاوت را فقط خداوند متعال در روز قیامت خواهد کرد نه من و شما .ما فقط در باره عملکردهای دنیویشان می توانیم نظر دهیم .
در مورد اقتصاد هم هاشمی پایه گزار این نوع اقتصادی بود که الان داریم و هم خاتمی و هم احمدی نژاد و هم روحانی مجبور بوده و هستند تا همان راهی را که رفسنجانی پیش از این معین کرده بروند . واقعا یک نخبه به معنای واقعی لازمه تا بتونه پس آقایون بر بیاد و اقتصاد را به مسیر درست هدایت کنه
برای ما مردم عادی ایران در حال حاضر آینده مهم است و اشخاص چه خوب و چه بد برایمان پشیزی ارزش ندارند چه احمدی نژاد چه رفسنجانی چه غیره . مگر ما امیر کبیر را در روز چقدر دعا می کنیم و یا هر روز چقدر نفرین به تیمور و چنگیز و اشرف افغان می کنیم ؟ این ها گروه های سیاسی هستند که افراد را بخاطر اهداف ( بی ارزش )خود با لا و پایین میبرند. خدا برای هر شخص کفایت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
آفرین به این نظر درست
ترازوی انصافتان خیلی کج شده.برای فهم نفوذ و اعمال نفوذ هاشمی کافی ست به خاطرات ایشان مراجعه کنید تازه ان حرفهایی که خودش گفته و نوشته باقی در دادگاه الهی معلوم میشود
چون محمود چاره دیگر نداره
هاشمی از زیر فشار میاورد
احمدی از رو
اگر بازداشتش کنن محکومش کنن مردم به این نظام افتخار میکنن
چرا که با رئیس جمهور همانطور رفتار میکنن که با مردم عادی
دروود بر احمدی نژاد
چرا نظرات منرا از سایت پاک کرده اید
بی جنبه ها
با نام خدا .

با سلام .

آیا این اظهار نظرها در سایت تابناک هیچ تاثیری دارد ؟

یا اینکه ما فقط از لحاظ روانی خودمان را تخلیه میکنیم . یعنی یک آزادی قلم وجود دارد که ما در سایت تابناک بنویسیم . خوب حالا چه میشود ؟
آیا مسولین کشور این مطالب نوشته شده را می بینند ؟
به نظر اینجانب یک نوع تخلیه روانی باشد که از طریق این سایت تابناک ما اظهاراتی داریم وگرنه بنده حقیر را کسی تحویل نمی گیرد .

اصلا" جایگاه اینجانب در کشور کجاست ؟ حقوق شهروندی دارم یا ندارم ؟ هیچ چیزی دست ما نیست .
ما ملت ایران بعنوان مثال عرض میکنم چون : ماهی ساردین در اقیانوس هستیم که شکار کوسه ها میشویم ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
کاملا حق با شماست .البته از تخلیه روانی گذشته و ابراز خشم فرو خورده ماست.
اینروزها یه جوری از ایشان حرف میزنند که نسل جدید فکر میکنند ایشان گاندی یا ماندلا بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
آدم های بزرگی چون کاندی و ماندلا تا جهان باقی است نزد جهانیان ماندگارند..آنها کجا و اینها کجا
برای بیشتر مردم سوال است که جرا احمدینژادرا با این اوضاعش به مثلحت نظام منصوب کردند لطفا جواب قانع کننده بدهید۴
به نظر من آقای بقایی به احتمال صد درصد ریس جمهور بعدی کشور هستند و ایشان آقای احمدی نژاد را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب می کنند.
ازاین بازیها دست بردارید خودشما تحریک کننده هستید تابناک !
پاسخ ها
پرنیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تحریک کننده چی؟هر موضوعی مورد بحث میشه چند نفر میگن چه خبره گیر دادای به فلان موضوع.
اصولاً این مقایسه از پایه غلط است.
عجب پس بخاطر این خوبیای ایشان بود که اینهمه کم محبتی و ظلم بهشون کردیم ؟ ودر مقابل با احمدی نژاد با آنهمه فساد و خلاف و اشتباه و جو سازی فعلا هم خودش و هم دوستانش آزاد هستند .
نباید شک کرد ؟
خلاف احمدی نژاد به خاک سیاه نشاندن کشور برای سالها و اتهامات خانواده هاشمی انتقام کشی و عقده گشایی تندروها بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
کدام اتهام یعنی تمام سرمایه گذاری هایشان در انگلیس و کانادا و هزار کشور دیگر فقط اتهام است.یعنی بابای ایشان اطلاعی از کار های فرزندانش نداشته است.مردم را ... فرض نکنید.
جرم مهدی هاشمی بسیار سنگین تر بود. جرائم امنیتی داشت و مطمئن باشید که هرکی دیگه بود اعدام میشد. البته برگشتنش به کشور هم از سر اجبار بود. پرونده کرسنت داشت توی دادگاههای غربی باز میشد و خطر دستگیریش وجود داشت که خب طبعا دیگه از پدرش هم کاری ساخته نبود. الان اومده ایران و به همه اتهامات مطروحه محکوم شد بغیر از اتهام امنیتی که حکمش اعدامه.
در مورد اطرافیان احمدی نژاد ایشون خواستار دادگاه علنی هست نه عدم رسیدگی.
قطعا هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
اولا باید گفت: بیچاره ملتی که محتاج قهرمان باشد ، ثانیا مومن از یک سوراخ ، سه بار گزیده نمی شود!
فقط داستان سه چهار خانواده شده اند سوژه همیشگی رسانه های همگانی! با خودش یا پسراش یا دختراش یا برادرش یا برادر رنش! پس هشتاد میلیون بقیه مردم چی؟ هیچ اتفاقی واسه شون توی این کشور نیفتاده؟
هاشمی هم هیچی نبود . الکی جو ندید . پسراش همه بی کفایت
من اسم مقاله نویس ندیدم احتمالا از خاندان هاشمی بودند. عمه من بود از خونه برای زندان مرخصی می گرفت. تا 48 ام به خاطر مرحوم مرخصی رفت. احتمالا عمه من بود در فیلم تبلیغاتی گفته بود به زودی آزاد خواهی شد. احمدی نژاد نمی گه چرا زندان، چون معاونش هم شش ماه زندان رفت. احمدی نژاد میگه دادگاه علنی باشه.
با سلام
چرا الکی جو میدید و از اینو اون طرفداری می کنید کی میگه فلانی خیلی خوب بود و فلانی باعث اغتشاشه- اولا اغتشاش با اعتراض به گرانی فرق دارد- دوما مردم خودشون عقل و شعور دارند- مردم به اعتراض سالم و قانونی حق دارند- سهام عدالت که تابستون مطرح شد و فقط تو کافی نت ها مطرح شد و ...، بعدش گفتن کنسل شد- الان دیدن که اوضاع خراب شد و مردم به گرانی اعتراض کردن و هزار مشکل دیگه، دوباره گفتن شلوغش نکنید سهام رو میدیم !!!
یک عده برخورد بسیار زشت و بی انصافانه با ایشان انجام دادند که در شان و منزلت ایشان نبود. تمامی آنها در پیشگاه عدل الهی پاسخ گو خواهند بود. ایشان به نوبه خود معمار این انقلاب بودند
زیاد روی مهدی هاشمی برخی دوستان دارن مانور میدن که جرم امنیتی داشته بقول یکی از نمایندگان استان گیلان که چند روز پیش صحبتی کردند و تابناک جان هم صدایش را درنیاورد از این پسر و "دختر"ها که جرم امنیتی دارند مواردی هستند ولی بخاطر این جمله کلیشه ای حفظ مصالح نظام عدالت در موردشان اجرا نمیشود
یکی ندونه فکر میکنه هاشمی رو از اسمان فرستادن که ما بدبخت بیچارها رو سرو.سامان بده لطف کنید اگه میخواهید هاشمی رو مقایصه کتید با جناب اقای پوتین مقایسه کنید چون کسی سذاغ ندارم به اندازه این اقای پوتین سیاست ومدیریت درستی در قبال روسیه ورشکسته گرفته باشه احمدی نزاد یه ادم بی کس وگیر ندین
اگر دعوای حیدری و نعمتی و سیاه و سفید کردن فضا اجازه دهد،
می توان به نظر رئیس قوه قضائیه درباره فشارهای پشت پرده هاشمی در تقابل با پرونده فرزندانش هم اشاره کرد.
بله هاشمی زرنگ تر از آن بود که بخواهد مثل احمدی نژاد ناشی عمل کند.
واقعا جالبه
بروید ببینید احکام صادر شده در مورد کسانی که مورد حمایت آقای هاشمی بودند مانند رفیق دوست ، کرباسچی و مهدی هاشمی و ... چگونه بوده و کسانی که مورد حمایت آقای احمدی نژاد بودند چگونه بوده مانند رحیمی ، جوانفکر ، بقایی ، خراسانی و ...
به راحتی می توان نتیجه درستی گرفت که چه کسی و چگونه رفتار کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
عزیزمن .آقای هاشمی مرحوم ،به قدرت بسیار علاقمند بود و به همین علت بسیار محافظه کار بود .ایشون هیچ وقت به خاطر کسی در عالم سیاست خودش رو خراب نمیکرد.ببخشید که خیلی خودمونی گفتم .این ربطی به این که ایشون ملاحظه نظام رو میکرد یا قانون مدار بود و ... نداشت .والسلام
سخنگوی رسمی ایشان در آن زمان خانم ایشان بودند که گفتند انقلاب هم از زندان آغاز شد. آیا این بدتر است یا اینکه بگوییم من اعتراض دارم. پس کسی را بی جهت تبرئه نکنید . تورم ۵۰ درصدی سالهای ۷۳ الی ۷۵ مگر یادتون رفته این در حالی بود که هر سال از سال ۱۳۷۰ تورم داشتیم. شورشهای مسهد و قزوبن یادتان رفته! زمان احمدی نژاد تورم در ابتدا کم بود و بواسطه تحریم یکباره ۳ برابر شد. در آن زمان طلافروشان و بازاریان اعتراض کردند و از فردوسی تا میدام امام تظاهرات کردند! نه مردم! اما اکنون مثل بیست سال پیش بعضی مردم به خبابان ریختندو متاسفانه باز هم ضد انقلاب سوء استفاده کرد!
مقایسه بین حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای احمدی نژاد توسط شما قیاسی است مع الفارق ! به چند دلیل :
1 - آیت الله هاشمی رگ و ریشه و اصل و نسب و زادگاهش مشخص است ، در حالی که احمدی نژاد هیچ چیز مشخصی ندارد ! حتی نام خانوادگی اش هم ساختگی و تغییر یافته است
2 - آیت الله هاشمی طی یک فرایند کاملاً مشخص مبارزاتی از یک نقطه ای به نقطه دیگر رسیده بود و قدرتمند شدنش بر اساس سلسله مراتب بود . در حالی که آقای احمدی نژاد به ناگاه و از جایی به درون سیستم فرستاده شد !
3 - آیت الله هیچ گاه برای استحکام قدرت خود به لاطائلات و دروغ و حیله متوسل نشد ، در حالی که آقای احمدی نژاد از روز اول ورود با بگم بگم ها پایه های دولتش را بنا نهاد !
4 - آیت الله هاشمی رفسنجانی هر تهمت و افترا و درد و رنج را به جان خرید تا نظام و انقلاب اسلامی صدمه نبیند ! اما آقای احمدی نژاد هر چه توانست انجام داد تا خودش مطرح شود ! و نهایتاً آیت الله هاشمی علیرغم بازداشت سه تن از فرزندانش کوچکترین اخمی به انقلاب نکرد و به مسئولین مربوطه نتاخت و فرزندان خود را مثل فرزندان ملت دانست ، در حالی که احمدی نژاد یاران حلقه انحرافی را که هر کدام در خیانتی و اختلاسی و زد و بندی بصورت محرز دست داشتند خط قرمز خود خواند و همگان دیدند که با بست نشینی و بد و بیراه گفتن به مسئولین چه آبروریزی و افتضاحی به بار آورد !
امروز هاشمی رفسنجانی در میان ما نیست بد یا خوب در محضر خدا خود جوابگوی اعمالش است اما کسانی که بر او میتاختند و از هیچ دروغ و افترایی بر او ابایی نداشتند آیا آمادگی حضور در محضر الهی را دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
نمی دونم چند سالته و چقدر حافظه تاریخی داری ؟؟؟؟ برو از توده مردم بپرس از سالهایی که هاشمی قدرت داشت چه کارایی که نکرد و با مخالفین خود و منتقدین خود چه رفتاری که نمیکرد ؟ به خاطر کوبیدن احمدی نژاد دیگری رو بت نکن .هاشمی این اواخر به خاطر اینکه از دایره قدرت بیرون بود ( حالا به هر دلیلی) نقش اصلاح طلب و معتدل رو داشت و گاها تکرار میکرد باید صدای مردم رو شنید و از این ژست های مثلا دموکراسی طلبی و روشن فکری و.....افسوس که حافظه تاریخی مردم چقدر زود ضعیف میشه .ضمنا راست میگی احمدی نژاد معلوم نبودریشه اش از کجا بود آخه تو مملکت ما باید جزء فامیلای آقایون باشی در حقیقت باید جزء طایفه شون باشی تا تو دایره قدرت و مدیریت باشی !! آقای هاشمی اون قدر محافظه کار بود که بهترین دوستاش رو ذبح سیاسی کردن ولی حاظر نشد بخاطر موقیعت خودش کوچکترین حرکتی بکنه حتی پدر دامادشون که از مبارزین قبل انقلاب بود و از روحانیون سرشناس بود اعدام شد حاظر نشد حرکتی کنه و سکوت رو ترجیح داد و........... آخه دوست عزیز برو تاریخ رو ی مقدار مطالعه کن .سوار موج درهم کوبیدن احمدی نژاد شدید اشکال نداره ولی مرحوم هاشمی رو هم بت نکید .
ناشناس
| Armenia |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
دوست عزیز لطفا کتاب خاطرات ایشان را بخوانید خواهش میکنم. و البته با کمی تامل .خوشبختانه ایشان خاطرات نوشت و بلاخره چیزهایی روشن شد. از این سیاست مدار لطفا بت نسازید که خودتان ضرر می کنید خواهشا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
از همون بند اول مقایسه تون معلومه آقازاده تشریف دارید ..........1((- آیت الله هاشمی رگ و ریشه و اصل و نسب و زادگاهش مشخص است))..یعنی باقی ملت از زیر بوته به عمل اومدن دوست عزیز و ژن برتر. متاسفانه بیشترین ضربه به اون مرحوم رو امثال شما بهش زدید
قیاس مرحوم هاشمی رفسنجانی با آقای احمدی نژاد مع الفارق است . آقای هاشمی با سابقه مبارزاتی و همچنین شاگردی حضرت امام و یار صدیق رهبر انقلاب را اصلا نمی شود با فردی نو ظهور مثا احمدی نژاد قیاس کرد .
اصلا این مقایسه کار بیهوده ای است هاشمی نماینده و رئیس جمهور حدود ۵ درصد از مردم بود و این ۵ درصد هم صاحب و مالک روزنامه و فضای مجازی هستند و میتوانند سیاه را سفید و برعکس جلوه دهند اما احمدی نژاد نماینده توده مردم است با یک سایت دولت بهار بسته شده که به خاطر خدمت به مردم به مسلخ میبرندش.
هر روز به بهانه ی به دلاور مردمسلمان ایرانی احمدی نژاد قهرمان حمله می کننند ولی غافلند که توده مردم اورا دوست دارند واورا از خودشان می دانند ا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
اتفاقا توده مردم ازش متنفرن
پادوهای امریکا وانگلیس هر روز به بهانه ی به دلاور مردمسلمان ایرانی احمدی نژاد قهرمان حمله می کننند ولی غافلند که توده مردم اورا دوست دارند واورا از خودشان می دانند ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
من که دوست ندارم اسمش گداشتم آقای دوربینی چون خیلی علاقه به دیده شدن داره
تابناک حالا چه چیزی از بزرگ کردن هاشمی می خواهی به دست بیاوری؟ واقعیت را بپذیر که ملت دیگه هیچ کس را قبول ندارند.
هاشمی کیلو چند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
احمدی نژاد کیلو چند بی ادب ؟
هر دو بی توجه به خواسته های واقعی مردم و بدون برنامه کشور را به این وضع انداختند.
درایت هاشمی در مقاطع مختلف به داد مملکت رسید و جایش اکنون بشدت خالیست ،بخدا پناه میبریم از شر تند روهای ناسپاس فرصت طلب ماجرا جوی بی منطق
هاشمی هاشمی بود و احمدی نژاد احمدی نژاد است.احمدی نژاد همیشه انقلابی و اسلامی ست اما هاشمی تا در قدرت جا خوش کرد فقط به حفظ قدرت می اندیشید حتی سکوی بیت رهبری را هم حاضر نبود از دست بدهد ولی احمدی مردمی ست و بلندگوی عدالت تا اخرین نفس .درود بر این مرد بزرگ و استثنایی که بی هیچ رسانه و بانک و کارخانه و ...جان خود را در طبق اخلاص نهاده برای مردم.
سخن حضرت ایت الله جوادی عاملی در باره مرحوم هاشمی که فرمودند هاشمی در حیات و در وفات مظلوم بود گویای همه چیز است
تا دیروز که راس فتنه و خواص بی بصیرت بود!!!!
من گناه را به گردن احمدی نمیندازم بلکه خیز ایشان برای کرسی ریاست جمهوری را کسانی از پشت به ایشان سارژ اطلاعاتی و سیاسی دادند که برای تصاحب دولت باید عملکردهای قبلی را بشدت بکوبی چه حق چه ناحق باشد بگو بگو که هاشمی طرفدار سرمایه داری هست . بگو میخواهد با غرب وارد معامله اقتصادی شود جلویش بایست تا بازار رانت ما آسیب نبیند . غرب هراسی و سرمایه داری و جایش فقر پروری و پوپو لیست را جایگزین کرد که حتی نتوانست یک ریالی از جیب سرمایه دار بردارد . بلکه فقیر را فقیرتر کرد اما سرمایه دار بایک سکوت دوماه دوباره با گران شدن اجناس پول یارانه از جیب فقیر پرواز کرد و دوباره به جیب سرمایه دار برگشت . دیدین کشور داری با هیا هو نیست . علم و تخصص حرف اول را میرند . کاربران محترم میدانید اکثر دنیا انقلابیون و سیاسیون زندان رفته را در مقام مسول و رده های بالای کشور قرار نمیدهند ؟چرا
مقایسه احمدی نژاد و اقای رفسنجانی ظلم فاحش به رفسنجانی است .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی