بازدید 2616

اولین حمله هکرها به المپیک زمستانی

هکرهای اینترنتی به چندین گروه فعال در زمینه برنامه ریزی و سازماندهی المپیک زمستانی که ظرف هفته‌های آینده در کره جنوبی برگزار می‌شود، حمله کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 09 January 2018

هکرهای اینترنتی به چندین گروه فعال در زمینه برنامه ریزی و سازماندهی المپیک زمستانی که ظرف هفته‌های آینده در کره جنوبی برگزار می‌شود، حمله کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، این هکرها ایمیلی آلوده که حاوی بدافزار است را برای آدرسی با پسوند @pyeongchang2018.com فرستاده اند. بسیاری از این آدرس ها در زمینه سازماندهی مسابقات المپیک فعال هستند و ایجاد زیرساخت های تازه را بر عهده دارند یا نقشی حمایتی را ایفا می کنند.

بررسی های موسسه امنیتی مک آفی نشان می دهد حملات هکری از 22 دسامبر آغاز شده ولی در شش روز اخیر شدت گرفته و در روزهای منتهی به تعطیلات کریسمس یعنی 28 دسامبر اوج گرفته است.

اگر چه هویت هکرهای عامل این حملات اعلام و مشخص نشده، اما بررسی آدرس های آی پی نشان می دهد ایمیل های یادشده از آدرسی در سنگاپور ارسال شده اند. البته ایمیل ها از نظر ظاهری از آدرسی با پسوند @nctc.go.kr ارسال شده اند تا گیرندگان فریب خورده و تصور کنند محتوای نامه ها مربوط به مرکز ملی ضدتروریسم کره جنوبی است.

در زمان ارسال این نامه ها مرکز یادشده در حال اجرای تمرینات ضدتروریسم بوده تا برای بازی های المپیک آماده شود و ظاهرا هکرها از این همزمانی برای فریب مخاطبان سواستفاده کرده اند. هنوز مشخص نیست حمله هکری یادشده تا چه حد موفقیت آمیز بوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان