بازدید 5870

رسانه و دانشگاه دو بال پرواز فرهنگ جامعه هستند

کد خبر: ۷۶۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 09 January 2018

 مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: معتقدم رسانه ها و دانشگاه ها دو بال پرواز و اوج گرفتن فرهنگ جامعه به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، سیدضیاء هاشمی روز گذشته(دوشنبه) در دیدار با حسین عسکریان ابیانه معاون مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: رسانه ها دارای ظرفیت های بسیار بالایی هستند.

وی گفت: معتقدم خبرگزاری ایرنا به سبب ظرفیت های بالایی که دارد، همچون یک دانشگاه بزرگ بوده و به منزله نهادی فرهنگی و ارگانی تعیین کننده در جامعه ایران است.

مدیرعامل ایرنا افزود: ایرنا می تواند قابلیت های مغفول مانده در عرصه دانشگاه ها را به ظهور و بروز برساند و ظرفیت های مراکز علمی کشور را هر چه بیشتر به اطلاع افکار عمومی و مسوولان برساند.

وی ادامه داد: البته حوزه عمل رسانه از خبر صرف فراتر رفته و می تواند با تحلیل و تشریح مسایل به اقناع افکار عمومی و زمینه سازی تحقق اجماع ملی و تفاهم سازنده کمک کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در دوره جدید ایرنا انجام خواهد شد، اطلاع رسانی در مورد رساله های مقطع دکتری در حوزه رسانه است زیرا اکنون سالیانه هزاران نفر پایان نامه در دانشگاه ها ارائه می شوند که دارای ظرفیت های ارزشمند علمی هستند.

وی یادآور شد: به طور حتم انعکاس خبر و دستاوردهای رساله های دکتری می تواند در توسعه گردش اطلاعات علمی مفید بوده و اتکا به دانشگاه ها و همچنیبن اعتماد به نفس دانشگاهیان را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار