بازدید 4420
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد ۹۸ واحدی شاخص کل بورس با حمایت وبملت

معاملات بورس تهران در سومین روز هفته بر خلاف روز قبل، با رشد 0.10 درصدی شاخص کل به پایان رسید. در پایان معاملات امروز فولاد خوزستان با معامله بلوکی 144 میلیون سهمی به ارزش 676 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. همچنین در بازار فرابوس شاهد افزایش 7 واحدی شاخص کل و رسیدن به رقم 1075 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۶۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 08 January 2018

رشد ۹۸ واحدی شاخص کل بورس با حمایت وبملتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه هجدهم دیماه 96 با افزایش 98 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 96 هزار و 332 واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت 35 واحدی نماگر بورس بودیم. 

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری از سومین هفته زمستان، بر خلاف روز یکشنبه، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 31 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 30 هزار و 875 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن همانند روز قبل با رشد 70 واحدی معادل 0.41 درصد، عدد 17 هزار و 377 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 53 واحدی معادل 0.41 درصد به رقم 13 هزار و 103 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.12 درصد همراه شد و 125 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 103 هزار و 602 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف روز قبل با 29 واحد افزایش معادل 0.04 درصد به رقم 68 هزار و 250 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 420 واحد افزایش معادل 0.20 درصد همراه بود و عدد 206 هزار و 70 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:45 داشت و در سطح 96 هزار و 351 واحد قرار گرفت.
 
رشد ۹۸ واحدی شاخص کل بورس با حمایت وبملت
 

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد وبملت (بانك ملت) با 28 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 21 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 20 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) و نماد پرداخت (به پرداخت ملت) با 17 واحد و نماد شاراك (پتروشيمي شازند) با 12 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 11 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 10 واحد، نماد خساپا (سایپا) و نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 9 واحد و همچنین نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 8 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز با افزایش حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه، 801 میلیون و 804 برگه بهادار و سهام را در قالب 54 هزار و 36 نوبت معامله و به ارزش 226 میلیارد و 785 میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و حق تقدم استفاده نشده آن، حق‌تقدم استفاده‌نشده مجتمع‌های توریستی و تفریحی آبادگران ایران، اوراق اختیار فروش تبعی سهام فولاد خوزستان، فراورده‌های نسوز آذر، داروسازی تولیددارو، نورد و لوله اهواز. همچنین شرکتهایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: فرآوری مواد معدنی ایران، مواد اولیه دارویی البرز بالک، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های فلزات اساسی، شیمیایی ها و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فرآورده های نسوز آذر، لنت ترمز ایران، ایران ارقام، کاشی و سرامیک سینا، داده پردازی ایران، سرما آفرین و معادن بافق بود.

در مقابل نمادهای سبحان دارو، قند لرستان، صنایع جوشکاب یزد، آبادگران ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال، لیزینگ رایان سایپا و فروسیلیس ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران بری خروج از اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام سیمان اصفهان و اوراق صکوک سایپا بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد خوزستان با معامله بلوکی 144 میلیون سهمی به ارزش 676 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار