بازدید 5778
۳

پادشاه عربستان حقوق کارکنان دولت را افزایش داد

کد خبر: ۷۶۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 07 January 2018

در فرمان پادشاه عربستان دلیل افزایش حقوق کارکنان دولت جبران افزایش هزینه های زندگی عنوان شده است.

به گزارش یورونیوز سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی روز شنبه دستور داد حقوق کارکنان دولت این کشور به مدت یک سال ماهانه هزار ریال عربستان (معادل ۲۶۷ دلار آمریکا) افزایش یابد.

در فرمان پادشاه عربستان دلیل پرداخت این رقم به کارکنان دولت جبران افزایش هزینه های زندگی عنوان شده است. علاوه بر این بنا به دستور پادشاه عربستان به آن دسته از کارکنان ارتش این کشور که در خط مقدم جنگ در یمن خدمت می کنند پنج هزار ریال (۱۳۳۵ دلار آمریکا) پرداخت خواهد شد. بازنشستگان و مستمری بگیران نیز ۵۰۰ ریال (۱۳۳ دلار آمریکا) کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

دولت عربستان دوشنبه گذشته در راستای اجرای برنامه های اقتصادی خود بهای گاز خانگی در این کشور را تقریبا دو برابر کرد. علاوه بر این از همان روز بر روی بسیاری از کالاها و خدمات نیز پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده وضع شد.

آمار بانک مرکزی عربستان نشان می دهد حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در بخش دولتی مشغول به کار هستند. تعداد افرادی که در این کشور مستمری دریافت می کنند نیز بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

تعدادی از کاربران اینترنتی ساکن عربستان طی هفته جاری با استفاده از هشتگی خاص در شبکه اجتماعی توئیتر به افزایش هزینه زندگی در این کشور اعتراض کرده بودند.

وضع پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده و افزایش بهای برق و گاز از جمله برنامه های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای افزایش درآمدهای غیرنفتی این کشور جبران کاهش درامدهای دولت به دنبال کاهش قیمت نفت بود.

هزینه پرداخت ارقام اعلام شده در فرمان روز شنبه پادشاه عربستان ۵۰ میلیارد ریال (بیش از ۱۳ میلیارد دلار آمریکا) تخمین زده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
افزایش 100درصدی قیمت گاز، افزایش 75درصدی قیمت بنزین و گازوئیل و افزایش هزار ریال سعودی یعنی بین 7 تا 3 درصدی حقوق کارمندان.
گمانم تورم را خیلی بالا ببرد.
این کشور رو که همه می گفتند ورشکسته شده ؟!!!!!!!
در عربستان تورم در حد صفر است و با این حال حکام سعودی به فکر کارمندان دولت هستند و افزایش حقوق کارمندان را انجام دادند . یکی از دوستان عرب من در شرکت ارامکو کار میکند و توانسته است در آنجا با حقوق خودش یک زندگی کاملا مرفه را برای فرزندان و خانواده خود فراهم نماید در سفری که به ایران داشت از او پرسیدم گفت خانه ای که گرفته است بیست درصد قیمت را خودش پرداخته و 80 درصد باقیمانده به صورت وام با بهره صفر درصد است و یک خانه ویلایی بزرگ در شهر ظهران عربستان دارد. هر چند سال یک بار به ایران و مخصوصا مشهد و به قصد زیارت امام رضا می آید ( شیعه هستند) و در کل از کار و در آمد راضی هستند و با این حال بازهم دولت عربستان حقوق انها را به اندازه 1000 ریال اضافه می کند. حال در ایران دولت مردان با وجود تورم حدود 30 درصدی و اعلام 10 درصدی افزایش حقوق 5 درصدی را خواستار شدن و 5 در صد هم از محل صرفه جویی سازمان ان هم حد اکثر....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان