بازدید 4635

ماهاتیر محمد به سیاست بازمی گردد

کد خبر: ۷۶۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 07 January 2018

ائتلاف اپوزیسیون مالزی امروز (یکشنبه) نخست‌وزیر پیشین این کشور را به عنوان نامزد پست نخست‌وزیری در انتخابات پارلمانی ماه اوت معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، با توجه به اینکه انور ابراهیم، رهبر سرشناس اپوزیسیون مالزی در زندان است، ماهاتیر محمد ۹۲ ساله، نخست‌وزیر پیشین مالزی به عنوان بزرگترین تهدید برای نجیب رزاق، نخست‌وزیر کنونی این کشور که درگیر رسوایی فساد است، دیده می‌شود.

ماهاتیر محمد در طول ۲۲ سال حکومتش توانست وجهه خوبی به عنوان نخست‌وزیر از خود نشان دهد و با کمترین میزان مخالفت، ارزش‌های لیبرال را ارتقا داد و اگر اپوزیسیون مالزی در انتخابات آتی پیروز شود او کهنسال‌ترین رهبر جهان می‌شود. پیروزی احتمالی ماهاتیر همچنین می‌تواند راه را برای انور ابراهیم که از مخالفان سابق او بود باز کند تا نخست‌وزیر شود.

به گفته دبیر کل ائتلاف مذکور، ماهاتیر و همسر انور ابراهیم (وان عزیزه وان اسماعیل) به ترتیب نامزدهای ائتلاف پاکاتان هاراپان برای نخست‌وزیری و معاون نخست‌وزیری هستند. چنانچه اپوزیسیون پیروز شود، ‌احزاب آن توافق کردند تا فورا روند قانونی برای دریافت عفو سلطنتی برای انور را آغاز کنند. او افزود: پس از آن انور می‌تواند فورا در دولت فدرال ایفای نقش کند و متعاقبا به عنوان نامزد برای هشتمین دور نخست‌وزیری پیشنهاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار