بازدید 3947

باید صدای مردم پیش از اعتراضات شنیده می‌شد/

بهرام پارسایی
کد خبر: ۷۶۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 07 January 2018

من بعنوان نماینده در میان مردم هستم و حق اعتراض را امری طبیعی برای آن‌ها می‌دانم، طبیعی است که بعد از وقوع اعتراض افرادی سوء استفاده کنند و دست به اغتشاش بزنند یا اهداف خاصی را دنبال کنند که این موضوع باید مدیریت شود.

اعتراض را حق طبیعی مردم می‌دانم، طبق اصل 27 قانون اساسی اگر مردم تجمع یا اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند، حفظ امنیت این تجمع برعهده دولت خواهد بود.

در بحث احزاب نیز باید بپذیریم که جامعه ما از لحاظ نهادهای مدنی مانند احزاب توسعه یافته نیست، احزابی در کشور وجود دارند ولی به لحاظ کیفی آنچنان که باید در سطح کشور، حزب قدرتمندی نداریم.

دلیل اینکه تاکنون چرا تقاضای تجمع یا اعتراض از سوی احزاب ارائه نشده این استکه در چند دهه گذشته چنین امری باب نبوده و اگر کسی نیز در گذشته درخواست تجمع می‌داد، مورد موافقت قرار نمی‌گرفت و عدم صدور مجوز تجمع تبدیل به عرف شده است.

به طور کلی نه تنها اصل 27 قانون اساسی، بلکه فصل سوم قانون اساسی که حقوق ملت بر حاکمیت است، در بخش هایی بسیار ضعیف و در بخش های دیگر نیز اجرایی نشده است، ادامه داد: می‌توان از این حقوق به حق تجمع و حق و حقوقی که برای احزاب در نظر گرفته شده و عدم تجسس در زندگی خصوصی مردم اشاره کرد.

در مورد اینکه صدای ملت و اعتراض‌ها شنیده شده یا نه، می‌توان گفت بدون این اعتراض‌ها هم مسئولانی که بین مردم بوده اند، صدای مردم را از قبل نیز شنیده بودند.

وضعیت فعلی حاصل 5 سال گذشته نیست بلکه نتیجه چندین دهه عملکرد غلط ما است، اشتباه افراد در مسیر امری طبیعی است ولی اصرار بر ارتکاب اشتباه و عدم پذیرش واقعیت، آینده چندان روشنی را برای ما رقم نخواهد زد، امیدواریم به واقعیات بنگیریم از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

تا زمانی که انسجام بین ملت نباشد و با دنیا تعامل نداشته باشیم، بعید می‌دانم بتوان کاری کرد تا از این بحران‌‎ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی عبور کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل