بازدید 5145

تمرکز نهادهای اطلاعاتی انگلیس بر روی ایران

گزارش سالیانه کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس از تداوم تمرکز بر ایران به ویژه در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای اشاره دارد.
کد خبر: ۷۶۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 06 January 2018

گزارش سالیانه کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس از تداوم تمرکز بر ایران به ویژه در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای اشاره دارد.

به گزارش فارس، در این گزارش سالیانه با اشاره به موارد متعددی که انگلیس با آن روبرو است از جمله تهدیدهای سایبری، از روسیه، چین، کره شمالی و ایران به عنوان کشورهای مورد توجه منافع امنیتی و اطلاعاتی و نقطه فعالیت‌ دستگاه‌ اطلاعاتی «ام آی5»، «ام آی 6» و سازمان اطلاعاتی و امنیتی دولتی این کشور یاد شده است.

در بخش «ایران» این گزارش آمده است: «کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس بر این نکته اشاره دارد که انگیزه‌های ایران علیه انگلیس بسیار مبهم‌تر از چین و روسیه است. سازمان اطلاعاتی و امنیتی دولتی نیز بر این باور است که ایران در تلاش برای نمایش قدرت است. در حالی‌که دستگاه اطلاعات برون‌مرزی انگلیس (MI6) بعد از توافق هسته‌ای جولای 2015 از تمرکز خود بر ایران کاسته، اما کانون توجه اصلی نهادهای اطلاعاتی بر این کشور کماکان در مبارزه با عدم اشاعه سلاح‌های اتمی است.»

این در حالی است که یکی از محققان علوم رایانه‌ای دانشگاه «کالج» در لندن (یو.سی.ال) که خود از فعالان سابق سایبری بوده هفته گذشته در سخنانی از تلاش‌های‌ بخش ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) برای نفوذ و خط دهی به جریان‌های مخالف دولتی در چند کشور از جمله ایران در گذشته و حال و نیز در جریان بهار عربی سال 2011 اشاره کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «مصطفی الباسم» در نشست سالیانه هکرهای اروپا در آلمان (CCC) گفت که گروه اطلاع و تهدید ( JTRIG) که یگانی در داخل بخش ستاد ارتباطات دولت انگلیس است، با استفاده از حقه‌های کثیف مخالفان دولتی در کشورهای هدف را شناسایی می‌کند.

این فعال سابق سایبری در ادامه سخنان خود از تلاش‌های واحد ویژه جاسوسی انگلیس از گذشته تا حال برای رخنه و برقرای تماس با گروه‌های هکری « Anonymous» ، «LulzSec» و نیز معترضان مخالف دولتی در ایران، سوریه اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل