بازدید 4458

دانشجویان بازداشتی تا یک هفته دیگر آزاد می‌شوند

کد خبر: ۷۶۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 06 January 2018

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: بر اساس تفاهم های صورت گرفته شده با نهادهای مربوطه، بخش عمده ای از دانشجویان بازداشتی در وقایع اخیر تا هفته آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش ایرنا، مجید سرسنگی اظهار داشت: در راستای پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر صبح امروز (شنبه) جلسه ای با حضور برخی از مراجع تصمیم گیر کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

وی گفت: مباحث ارزشمندی در این جلسه مطرح و معلوم شد که نگاه ویژه ای به بحث دانشجویان بازداشتی اخیر وجود دارد، هر چند که از قبل هم وعده های همکاری داده شده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: هم اکنون نزدیک فصل امتحانات دانشگاه های کشور هستیم و بر همین اساس نیز وعده همکاری های گسترده برای آزادی دانشجویان داده شده است.

وی ادامه داد: البته طی یک هفته گذشته نیز بخش قابل توجهی از دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر، آزاد شدند.
سرسنگی تصریح کرد: آمارهای پراکنده ای از آزادی دانشجویان بازداشتی وجود دارد اما در دانشگاه تهران 8 نفر و در دانشگاه علامه طباطبایی 15 نفر طی هفته گذشته آزاد شده اند.

وی یادآور شد: آمار دقیقی در مورد تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی های اخیر وجود ندارد و این اطلاعات از طریق همکلاسی ها و یا هم خوابگاهی ها و یا خانواده های دانشجویان ارائه می شود که بیشتر گمانه زنی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ساعتی قبل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: دانشجویانی که روزهای اخیر در بیرون از مراکز علمی کشور بازداشت شده اند، تحت پیگرد کمیته انضباطی دانشگاه ها قرار نخواهند گرفت.

غلامرضا غفاری افزود: وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه، پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشت شده مرتبط با وقایع اخیر هستند و بر همین اساس نیز تاکنون جلساتی را با افرادی که می توانند به این مسایل ورود پیدا کنند، برگزار شده تا گشایشی حاصل شود.

به گفته وی، انتشار اسامی دانشجویان بازداشت شده از جانب وزارت علوم صحت ندارد و اغلب گمانه زنی هایی است که برخی افراد به آن می پردازند.

غفاری تصریح کرد: مدیران دانشگاه ها و مراکز علمی کشور پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستند البته برخی از نهادها هم فرصتی می خواهند تا تمامی جریانات اخیر روشن و شفاف شود.

طی چند روز اخیر عده ای با سوءاستفاده از فرصت طرح مطالبات اقتصادی، اقدام به ایجاد آشوب و ناآرامی خیابانی کردند که حرکت آنها با واکنش مردمی و برخورد هوشمندانانه نظام جمهوری اسلامی مهار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر