بازدید 11703
۱
57دقیقه تا بهرام مودت، 15دقیقه تا عابدزاده

یورش شیرقفس استقلال به رکورد کلین شیت تاریخ فوتبال ایران

حسینی اگر فقط 57 دقیقه دیگر در بازی بعدی استقلال مقابل سایپا دروازه اش را بسته نگه دارد، به بهترین دروازه بان تاریخ ایران از این حیث تبدیل خواهد شد. در تاریخ فوتبال بهرام مودت در مقطعی در پرسپولیس 844 دقیقه متوالی دروازه اش را بسته نگه داشت
کد خبر: ۷۶۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 06 January 2018

دروازه بان استقلال فقط 57 دقیقه با ثبت رکورد بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران فاصله دارد؛ آیا حسینی از مودت، حجازی و عابدزاده عبور می کند؟

به گزارش تابناک ورزشی، چند سال قبل که امیر قلعه نویی در اردوی پیش فصل استقلال در بازی دوستانه با دیناموکیف به حسین حسینی میدان داد، کسی تصورش را نمی کرد این دروازه بان جوان روزی بتواند رکورددار کلین شیت متوالی در تاریخ لیگ برتر و شاید تاریخ فوتبال ایران شود. او اما آرام آرام در استقلال رشد کرد و با پیشرفت روزافزون به جایگاه کنونی رسید. 

Related image

حسینی در استقلال معمولا پشت سیدمهدی رحمتی بود و شاید به همین خاطر بود که خیلی زود ترجیح داد برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان برود. رفت و برگشت به استقلال، پسر سربه زیر آبی ها را نزد آبی ها محبوب کرد و در نهایت او با صبوری و البته تلاش مضاعف برای حفظ آمادگی بدنی اش مزد زحمات خود را گرفت. شکوفایی حسینی در استقلال را می توان به بازی با سپاهان در هفته پانزدهم نیم فصل اول سال گذشته ربط داد؛ جایی که علیرضا منصوریان با مهدی رحمتی به اختلاف خورد و به هر دلیلی که داشت تصمیم گرفت حسینی را درون چارچوب قرار دهد؛ عملکرد خوب گلر آبی ها در آن مسابقه سرآغازی برای موفقیت های دروازه بان 25 ساله آبی ها بود.  اگرچه رحمتی بازهم در سال گذشته و لیگ هفدهم به ترکیب اصلی برگشت و حسینی مجبور به نیمکت نشینی شد؛ اما او که دست از تلاش و رقابت با کسی که همیشه احترامش را نگه داشته و از او به نیکی یاد کرده، برنداشت. حسینی در کمال احترام و فروتنی امسال هم همچون ادوار گذشته لیگ برتر با رحمتی رقابت کرد و خوش شانس هم بود که وینفرد شفر آلمانی به این آمادگی اش ارج گذاشت.

 بازگشت به ترکیب استقلال مساوی بود با درخشش های متوالی و حالا کار به جایی رسیده که او رکورد مهمی را در اختیار گرفته است؛ رکوردی به بزرگی بیشترین کلین شیت متوالی در تاریخ لیگ برتر. حسینی بعد از سوت پایان دیدار استقلال و تراکتورسازی تنها دروازه بانی لقب گرفت که در تاریخ لیگ برتر 788 دقیقه به صورت متوالی دروازه اش را بسته نگه داشته است. اگرچه او مقابل تراکتورسازی یکی، دو اشتباه داشت که با خوش شانسی دروازه اش باز نشد؛ اما هرگز نمی شود کار بزرگ او را نادیده گرفت. اگر بیرانوند دو هفته قبل مقابل فولاد این رکورد را شکست و در دقیقه 89 گل خورد، حسینی این شانس را برای افزایش دقایق گل نخوردنش دارد؛ اتفاقی که می تواند او را در تاریخ فوتبال ایران ماندگار کند و کار را از لیگ برتر با سابقه 17 ساله بالاتر ببرد.  

حسینی اگر فقط 57 دقیقه دیگر در بازی بعدی استقلال مقابل سایپا دروازه اش را بسته نگه دارد، به بهترین دروازه بان تاریخ ایران از این حیث تبدیل خواهد شد. در تاریخ فوتبال بهرام مودت در مقطعی در پرسپولیس 844 دقیقه متوالی دروازه اش را بسته نگه داشت؛ بعد از او ناصر حجازی در استقلال رکورد 837 دقیقه ای ثبت کرده و احمدرضا عابدزاده نیز در 802 دقیقه به صورت سریالی اجازه باز شدن دروازه اش را نداد. به عبارت بهتر حسینی که تاکنون 788 دقیقه دروازه اش بسته مانده، اگر 15 دقیقه دیگر گل نخورد، از رکورد عابدزاده می گذرد و اگر 49 دقیقه گل نخورد رکورد ناصر حجازی را پشت سر می گذارد. همانطور که در بالا هم اشاره شد اما عقاب جوان آبی ها برای اینکه رکورددار گل نخوردن در لیگ برتر شود باید 57 دقیقه در بازی بعدی کلین شیت کند و آنوقت با 845 دقیقه بالاتر از همه دروازه بان های تاریخ خواهد ایستاد.

چنین موفقیتی که سال های سال است هیچ دروازه بانی به آن نرسیده اگر برای گلر استقلال حاصل شود، افتخاری بزرگ خواهد بود. بی تردید حالا همه استقلالی ها برای رسیدن حسینی به چنین رکوردی لحظه شماری می کنند و آنوقت این دروازه بان با اعتماد به نفس و روحیه بالاتری خودش را برای جام جهانی روسیه می سازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
من که استرس گرفتم وای به حال خود حسینی!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر