بازدید 2085

واکنش پاکستان به تعلیق کمک‌های نظامی آمریکا

دولت پاکستان در واکنش به تصمیم آمریکا در تعلیق کمک های نظامی به اسلام‌آباد اعلام کرد، ضرب‌الاجل‌های خودسرانه، اظهارنظرهای یکجانبه و تغییر اهداف در مواجهه با تهدیدهای مشترک غیرسازنده هستند.
کد خبر: ۷۶۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 06 January 2018

دولت پاکستان در واکنش به تصمیم آمریکا در تعلیق کمک های نظامی به اسلام‌آباد اعلام کرد، ضرب‌الاجل‌های خودسرانه، اظهارنظرهای یکجانبه و تغییر اهداف در مواجهه با تهدیدهای مشترک غیرسازنده هستند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقابله با گروه‌های نوظهوری چون داعش در افغانستان نیازمند همکاری گسترده بین‌المللی است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن اکثر کمک‌های امنیتی خود به پاکستان را به حالت تعلیق در می آورد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه پاکستان مکان‌های امن برای تروریست‌های فعال در افغانستان تامین می‌کند، به خبرنگاران گفت: تنها زمانی تجهیزات یا کمک‌های مالی برای تامین امنیت به پاکستان ارسال می‌کنیم که آنها از قوانین تبعیت کنند.

وی به مبلغ کمک های آمریکا که قرار است به حالت تعلیق درآید،‌ اشاره نکرد اما این مبلغ می تواند 1.3 میلیارد دلار باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این مساله که اگر اسلام آباد رفتارش را در مواجهه با تروریست‌ها تغیر دهد، ‌تعلیق این کمک می‌تواند برداشته شود، گفت: پاکستان توانایی این را دارد که در آینده این کمک‌های مالی را بار دیگر دریافت کند اما باید تصمیم درستی بگیرد.

پاکستان این اتهامات را رد کرده و می‌گوید آمریکا باید به اسلام آباد افتخار کند چون کشوری است که با تمام منابع خود در مقابل تروریسم ایستاده است.

وزارت خارجه پاکستان همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: ما توانسته‌ایم با القاعده و سایر گروه‌های تروریستی مقابله کنیم. پاکستان حضور تروریست‌های سازمان یافته را که باعث برهم خوردن امنیت در کشور شده‌اند، ریشه کن کرده است. اقدامات ما در راستای دستیابی به صلح در انتظار اقدامات از سوی طرف افغانی است که باید راهکاری را برای مقابله موثر علیه تروریست‌ها اجرایی کند.

در همین حال، شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه خود با روزنامه گاردین اعلام کرد که بابت تهدید آمریکا در تعلیق کمک‌های نظامی به پاکستان دچار سردرگمی شده و اعلام کرد، کمک‌های مالی آمریکا بسیار ناچیز است و این درحالی است که پاکستان در خط مقدم مقابله با تروریسم قرار دارد.

وی در ادامه مصاحبه‌اش گفت: گزارش‌ها مبنی بر تعلیق کمک مالی دو میلیارد دلاری ایالات متحده به پاکستان گیج کننده است چون مجموع کمک هایی که ارتش و دولت غیرنظامی پاکستان دریافت کرده بخش کوچکی از این کمک‌هایی است که باید پرداخت می شد. بابت چیزی که آمریکا گفته مطمئن نیستم. کمک های مالی آمریکا در پنج سال گذشته کمتر از 10 میلیون دلار در سال بوده است. این کمک‌ها چشمگیر نیستند.

نخست وزیر پاکستان همچنین اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در عدم انجام اقدامات کافی در مقابله با تروریسم رد کرد و این ادعا را که پاکستان مامنی برای تروریست هاست، کاملا نادرست خواند.

وی گفت: پاکستان یک کشور مستقل است و همیشه از کنوانسیون‌های بین المللی تبعیت می‌کند. ما امروز در مقابله با تروریسم در راس قرار داریم. ما با منابع خود با تروریسم می جنگیم. ما در این جنگ کشته های زیادی دادیم و بیش از 120 میلیارد دلار اقتصادمان ضرر کرده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: امروز هم  با تروریسم مقابله می کنیم. بنابراین صحبت از این مساله که پاکستان محلی امن برای تروریست‌هاست،‌ اصلا درست نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان