بازدید 8766

۴سال بدنبال کار با مدرک دکترا

کد خبر: ۷۶۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 06 January 2018

۴در حال حاضر معلولان زیادی مدارج علمی بالایی را در دانشگاهها بدست آورده اند اما همچنان شغلی ندارند. گرچه با اصلاح قانون حمایت از معلولان شاید امیدی برای رفع برخی مشکلات این افراد باشد.

به گزارش مهر، امین شاه کرمی معلول جسمی و حرکتی و گفتاری ۲۹ ساله که در مقطع دکترای ریاضی کاربردی مشغول تحصیل است بعد از ۴ سال که دنبال شغل به سازمانها و ادارات مختلفی رجوع کرده هنوز نتوانسته کاری مناسب پیدا کند.

او در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: علیرغم اینکه در رشته ریاضی کاربردی که درس سختی است، در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستم اما متاسفانه به هر جا و شرکتی که برای کار مراجعه می کنم، امروز و فردا می کنند و در نهایت شغلی به من نمی دهند.

وی از پیگیری در سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بارها برای ارائه درخواست کار به این سازمان مراجعه کرده ام و علیرغم رفتار خوب مدیر بهزیستی لرستان، این بار نیز شغلی برای من پیدا نکردند.

امین شاه کرمی با تاکید بر اینکه توانایی انجام کارهای علمی و پژوهشی را دارم، اظهار داشت: به دلیل معلولیت، می توانم در کارهای علمی و پژوهشی فعالیت کنم که دانشگاهها برای من بهترین گزینه هستند و به این منظور چندین بار به دانشگاه پیام نور مراجعه کردم اما موفق نشدم.

وی که کتاب آنالیز ادبی پیشرفته را تالیف کرده است، گفت: این کتاب مربوط به دانشجویان کارشناسی ارشد است و علاوه بر تالیف این کتاب، چندین مقاله نیز با موضوعات مختلفی به چاپ رسانده ام.

وی گفت: تاکنون درطی دوران تحصیل خود با مشکلی مواجه نشده ام و به طور حتم می توانم از عهده کار نیز برآیم اما به هر اداره ای که مراجعه می کنم حتی برای کارهای دفتری و کامپیوتری که در آن نیز تخصص دارم، من را قبول نمی کنند و در حال حاضر ۴ سال است که دنبال کار هستم.

وی از بی مهری مسئولان گله کرد و گفت: دوست دارم با دکتر ربیعی وزیر رفاه از نزدیک ملاقات داشته باشم و بتوانم با او صحبت کنم.

تعداد زیاد معلولان دارای مدارک علمی جویای کار

علی همت محمودنژاد رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان نیز در مورد اشتغال معلولان به خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال های اخیر با توجه به حضور گسترده معلولان در عرصه های علمی، معلولان زیادی در رشته های مختلف علمی توانستند مدارج بالایی را کسب کنند که متاسفانه این موضوع دور از انتظار جامعه است و باوری که در میان مردم وجود دارد این است که معلولان نمی توانند به مدارج بالا دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از معلولان با مدارج علمی استفاده می شود و آنها همچنان جویای کار هستند گفت: از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون انجمن معلولان با همکاری سازمان بهزیستی در حال رایزنی با دانشگاه آزاد برای جذب ۱۵۰ نفر از معلولان متخصص و دارای مدرک پی اچ دی است، اما متاسفانه حتی در بدنه مدیران کشور نیز استفاده از معلولان به عنوان استاد دانشگاه پذیرفته شده نیست.

وی به قانون سه درصد استخدام معلولان در دستگاههای دولتی اشاره کرد و گفت: این قانون منوط به هیچ رشته و سالی نیست و در همه مقاطع از جمله دکترا نیز باید اجرایی شود و باید استخدام سه درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها از میان افراد دارای معلولیت انجام شود. اما این در حالی است که دانشگاه های آزاد، پیام نور و ... هنوز به این باور نرسیده اند که معلولان به عنوان استاد دانشگاه می توانند در کلاس های درس حضور پیدا کنند.

وی از وزیر رفاه خواست تا وزیر علوم را به پذیرش افراد دارای معلولیت در مقاطع عالی به عنوان استاد دانشگاه مجاب کند.

محمودنژاد اظهارامیدواری کرد که پس از تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس و ایجاد دبیرخانه پیگیری اجرای قانون، مشکلات ۳ درصد استخدام این افراد در دستگاه ها به طور جدی پیگیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان