بازدید 40033

سه پیام مهم رفع فیلتر «وی‌چت» پس از ۱۸۴۲ روز

نخستین نکته‌ای که با رفع فیلتر وی‌چت به ذهن می‌رسد، کمرنگ شدن احتمال بازگشت تلگرام است. این را بیشتر زمانی می‌توان دریافت که به یاد آوریم آنچه فیلتر وی‌چت را موجب شده بود، اصرار برخی مسئولان بر نقض حریم خصوصی کاربران توسط این نرم افزار و ترویج فساد و فحشا به واسطه آن بود، در حالی که...
کد خبر: ۷۶۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 06 January 2018

از مستمری ناچیز تا اعتراض های بی نتیجه بازنشستگان؛ حکایتی تلخ از یک درد کهنهپیام‌رسان نام آشنای چینی که چند سال پیش نفس کاربران پرشمار ایرانی به نفسش گره خورده بود، پس از پنج سال و چند روز رفع فیلتر شد؛ رفع فیلتری که چند روز پس از انسداد تلگرام رخ داده و معانی فراوانی می‌تواند داشته باشد.

 

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش، «وی‌چت» پس از سال‌ها توقیف و فیلتر، بار دیگر در زمره نرم افزار‌های قابل دسترسی در کشورمان قرار گرفت؛ نرم افزاری که طی این مدت طولانی، تغییرات فراوانی به خود دیده و شباهت چندانی به آن چیزی که در خاطرات ایرانیان نقش بسته ندارد، هرچند بعید است که بتواند نیاز‌های امروز ایرانیان را پاسخگو باشد!

نیاز‌هایی که بیشتر پیرامون قابلیت‌های تلگرام تعریف می‌شوند. نرم افزاری بسیار محبوب میان ایرانیان که چند روزی‌ است از دسترس خارج شده و بحث بر سر جایگزین آن حتی به کوچه و بازار نیز کشیده شده است؛ بحثی که اغلب به یک پاسخ مشخص منجر نمی‌شود و معمولا با این یادآوری همراه است که تلگرام به غایت متفاوت و تا حدودی یگانه است.

تعریفی که پشت بند آن برخی قابلیت‌های تلگرام بیان می‌شود تا مهر تأییدی بر برتری‌های آن باشد. تأیید نرم افزاری که شاید روزگاری صرفا یک پیام رسان بود، اما مدت زیادی است که از این خدمت تک بعدی فاصله گرفته و توانسته خود را نسخه مدرنی از شبکه‌های اجتماعی معرفی کند. اینجاست که رفع فیلتر وی‌چت معنا‌های متفاوتی می‌یابد و حاوی پیام‌های مهمی به نظر می‌رسد!

 
۳ پیام مهم رفع فیلتر «وی‌چت» پس از ۱۸۴۲ روز

۱- روی برگشت تلگرام حساب چندانی نکنید!
نخستین نکته‌ای که با رفع فیلتر وی‌چت به ذهن می‌رسد، کمرنگ شدن احتمال بازگشت تلگرام است. این را بیشتر زمانی می‌توان دریافت که به یاد آوریم آنچه فیلتر وی‌چت را موجب شده بود، اصرار برخی مسئولان بر نقض حریم خصوصی کاربران توسط این نرم افزار و ترویج فساد و فحشا به واسطه آن بود.

اشکالی که به گفته واعظی، وزیر وقت ارتباطات از قابلیت «people nearby» در وی‌چت نشات می‌گرفت و می‌شد به دنبال راهی برای فیلتر کردن آن قابلیت و حفظ کلی وی‌چت در دسترس کاربران ایرانی رفت که دیگر اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه با این پیشنهاد موافقت نکردند و در نهایت وی‌چت فیلتر شد.

شاید اکنون جالب باشد که بدانید آن قابلیت هنوز هم در وی‌چت وجود دارد و همچنین، قابلیت «shake» (که پیشتر هم وجود داشت) توسعه یافته و علاوه بر اینها، قابلیت «Friend Radar» هم به این پیام‌رسان افزوده شده، اما هیچ یک از این قابلیت‌ها نتوانسته مسئولان را مجاب کند که آن را رفع فیلتر نکنند، شاید به این دلیل که تنها راه پاسخگویی به نیاز مردم در این حوزه، تداوم انسداد تلگرام و مقابله با موج فزاینده دریافت و استفاده از فیلترشکن، بازگشت غول محبوب وی‌چت به دسترس عموم است.

 
۳ پیام مهم رفع فیلتر «وی‌چت» پس از ۱۸۴۲ روز

۲- تغییر رأی مخالفان وی‌چت بر مبنای قاعده دفع افسد به فاسد!
چند روز پیش خبر رسید که وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات از بی پاسخ ماندن درخواست‌های واضح و به حق کشورمان در خصوص فیلتر شدن برخی کانال‌های آموزش ترور و خشونت گلایه کرده و تأکید کرده که به رغم میل باطنی خودش و دولت، در صورت تداوم این وضع مجبور به دائمی کردن انسداد تلگرام هستند.

این سخنان در حالی بیان می‌شد که ساعاتی پیش از آن، وزیر در توئیتی از مدیر تلگرام خواسته بود که یکی از کانال‌های تلگرامی که همزمان با ناآرامی‌های اخیر، ترویج خشونت می‌کرد و از آن فراتر، آموزش ساخت بمب‌های دستی مانند کوکتل مولوتف می‌داد را مسدود کند و این درخواست به سرعت با پاسخ مدیر تلگرام مواجه شد، اما در نهایت دایرکنندگان آن کانال کذایی، کانالی با اسم دیگر دایر کردند که این بار درخواست برای حذفش بی نتیجه ماند.

این در حالی بود که کانال جدید نیز بار‌ها خط قرمز‌هایی که دورف، مدیرتلگرام مدعی است از آن‌ها مراقبت خواهد کرد و مانع از زیر پای گذاشتن‌شان خواهد شد را زیر پای گذاشت و با برخوردی مواجه نشد؛ موضوعی که جهرمی با گلایه از آن، از پیشنهاد بازگشت وی‌چت به جای تلگرام خبر داد که مخالفانی داشت. مخالفانی که ظاهرا اکنون نظرشان تغییر کرده چراکه وی‌چت بازگشته تا وزیر با خیال راحت، بر خلاف دعا و وعده رئیس جمهور ـ که در روز ۲۸ آذر در اجلاس حقوق شهروندی بیان شد و به شکل اتفاقی، سالروز فیلتر شدن وی‌چت در سال ۹۲ بود ـ دستش را روی دکمه فیلترینگ تلگرام نگه دارد و دفع افسد به فاسد رقم بخورد!

 
۳ پیام مهم رفع فیلتر «وی‌چت» پس از ۱۸۴۲ روز

۳- شکست بزرگ پیام‌رسان‌های وطنی!

پیام بعدی رفع فیلتر وی‌چت از نوع فنی است. اینکه پیام‌رسان‌های وطنی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای تلگرام باشند چراکه اگر این گونه بود، دلیلی نداشت وی‌چت پس از ۱۴۲ روز رفع فیلتر شود و به جایش دست کم یکی از پیام‌رسان‌های پرشمار وطنی به عنوان جایگزین معرفی می‌شد. پیامی که پیشتر هم مخابره شده بود، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته بود؛ زمانی که بحث بر سر انتقال سرور‌های تلگرام به کشورمان بالا گرفته بود، امتیازات فراوانی برای آن بیان می‌شد و حتی مسئولان حاضر بودند با تقبل هزینه‌های این جابجایی، مدیران تلگرام را مجاب به پذیرش این ضابطه کنند و موفق نشدند.

وی‌چت در حالی بار دیگر در دسترس کاربران پرشمار ایرانی قرار می‌گیرد که در روز‌های اخیر بسیار درباره پیام رسان‌های وطنی و قیاسشان با تلگرام شنیده‌ایم که گاه در مقام مقایسه از تلگرام هم برترند؛ اما هیچ یک نتوانستند در روز‌های انسداد تلگرام خود را در قامت جایگزین آن معرفی کرده و با جذب مخاطب، خیال مسئولان را از بابت فیلترشدن تلگرام راحت کنند. اتفاقی که اگر رخ می‌‎داد، حتی ممکن بود دیگر پیام‌رسان‌های خارجی هم فیلتر شوند. درست همان گونه که خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در سال ۹۲ و پس از فیلترشدن وی‌چت گفته بود: «استنباط من به عنوان دبیر کارگروه این است اگر کارگروه به این نتیجه برسد که نرم‌افزار‌های داخلی مشابه وی‌چت می‌توانند نیاز ارتباطی صوتی و تصویری کاربران را برآورده کنند، کارگروه دستور فیلتر تانگو، وایبر، واتس آپ و کوکو [پیام‌رسان‌های خارجی]را هم صادر می‌کند.»

اینجاست که رفع فیلتر وی‌چت را می‌توان معادل پیام شکست نرم افزار‌های پیام رسان وطنی در جذب مخاطب و رفع نیاز‌های کاربران دانست. شکستی که با شکست‌های دیگری عجین است. از جمله شکست آن‌هایی که با استفاده از تلگرام، کسب و کار‌هایی راه انداخته بودند و حالا می‌بایست چشم انتظار شرایط جدیدی باشند که دایر کردن کسب و کار در آن‌ها اگر غیرممکن نباشد، به اندازه تلگرام سهل الوصول و ساده نیست، به ویژه اگر بدانیم وی‌چت علاوه بر اشکالات بزرگی مانند رمزگذاری نشدن پیام‌هایش، امکان دایر کردن کانال ندارد و بعید است با توجه به کشور خاستگاهش، در این مسیر گام برداشته و چنین امکانی را در اختیار کاربران پرشمارش قرار دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۲
یعنی الان مشکل مردم ما پیام رسان هست یا آقایان دنبال یک فتنه جدید هستند؟
تحلیلی کشکی و آبکی
نرم افزارهای وطنی هیچوقت مورد پذیرش قرار نمی گیرند نه به دلیل فنی بلکه به دلیل اینکه هیچکسی دوست ندارد سربازان گمنام را در گوشی اش قرار دهد!!! و جیک و پیک زندگی اش بر علیه خودش استفاده شود!! تلگرام هم تاکنون هیچ جایگزینی در دنیا نداشته است چون قابلیت کانال خصوصی و عمومی در هیچ نرم افزار دیگری وجود ندارد و همچنین امنیت بالای تلگرام آن را هم در حوزه خبر رسانی و هم در حوزه کسب و کار محبوب ایرانیان کرده است اکنون بسیاری با فیلتر شکن تلگرام را دوباره فعال کرده اند و ظرف مدت کوتاهی هم با فیلتر شکن تلگرام را در گوشی خود خواهند داشت و اینجاست که می بینیم فقط باعث زحمت مردم شدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تلگرام در کل جهان کمتر از 100 میلیون کاربر دارد که اکثرا ایرانی ها هستند و واتس اپ 1.3 میلیارد نفر کاربر دارد بنابراین تلگرام نرافزار خاص با امکانات عجیب نیست و در هیچ جای جهان به غیر از ایران محبوبیت گسترده ندارد
مسخره است ، همه چی مسخره شده ، بعد میگن مردم ناراضی اند
فیلتر کردن تلگرام کار بیهوده ای هست. تلگرام و یوتوب را باز کنید بزارید به کار و زندگیمون برسیم. اگر میخواهید همه چی آروم بشه سعی کنید وضع اقتصادی مردم رو بهبود بدید . با ایجاد محدودیت های این چنینی مشکل رو بزرگتر نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
خوبه تابناک از سانسور حظور فتنه شکن مردم علیه اغتشاشات در رسانه های مدعی اصلاحات مطلب یزند. آیا ناراحتند فتنه زود و بدست مردم حزب الله جمع شد؟ و چرا اعتراضات اقتصادی را کمرنگ میگنند و سیاسی را پررنگ جلوه میدادند؟
وی چت نرم افزار ساخت دولت چین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
دولت بهانه ای پیدا کرد از دست فضای شدیدا انتقادی تلگرام به گرانی و فساد راحت شود که شد و الان وانمود میکند ناراحت است متاسفم
ما خودمون بلدیم یک برنامه خوب پیدا کنیم .هر چی دوست دارید فیلتر کنید .دستتون رو دکمه بره پاتون بره ...راحت باشید (فیلترینگ یکی دیگه از هدر دادن بودجه کشور به جای عمران و اشتغال )
پیام رسان داخلی اخرش یک چیزی شبیه صدا و سیما میشه و قوانین کشور هم این رو تایید میکنن و من خودم ترجیم اینه با خارجی کار کنم تا داخلی . مشکل داخلی ها فکر غلط افراد سیاست گذار این حوزه است که انگار میشه همه چیز رو کنترل کرد
چرا نمیخواید بپذیرید که هیچکس به شما اعتماد نداره
فک نکنم کسی حاضر بشه از وی چت استفاده کنه چون یک نرم افزار جاوسی به تمام معنا است و توی خود چین چند صد نفر توسط شنود دولت به وسیله این نرم افزار بازداشت شده اند.استفاده از تلگرام با فیلترشکن همچنان بهترین گزینه است
من همیشه کانال هایی که اشاره کردید رو دنبال میکردم. هیچ وقت در محتواش آموزش مواد منفجره نگذاشته بود. بد نیست صادق باشیم. چیزی که در اسلام موکد است اما به بهانه های مختلف فراموشش کرده ایم
من همیشه کانال هایی که اشاره کردید رو دنبال میکردم. هیچ وقت در محتواش آموزش مواد منفجره نگذاشته بود. بد نیست صادق باشیم. چیزی که در اسلام موکد است اما به بهانه های مختلف فراموشش کرده ایم
پیام مهمش اینه که توی این مملکت روی حرف رییس جمهور هم نمیشه حساب کرد.

#انگشت
#فیلترینگ
#وزیر ارتباطات
#آزادی بیان
#دورغ و حناق
تلگرام در حال ساختن فیلتر شکنی شکست ناپذیر است. صبر لازم است
تلگرام که هست!!! من هر کسی رو می بینم از پیر و جوان همه آنلاین هستند چرا فکر میکنید مردم دسترسی ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
من كه نميرم و با فيلتر شكن هايي كه معلوم نيست پشتش چي هست اطلاعات رد و بدل كنم
خوب لابد باهاشون کنار اومدند !!!
فیلتر تلگرام روسی راه را برای ورود یک نرم افزار مشابه غربی باز می کند .درامد همه را وسوسه می کند .
یعنی میخوان تا ابد دولا دولا راه برن؟ به تبعاتش فکر کردن؟
فکر نکنم فکر کرده باشند
این همه bot و برنامه نویسی و هزینه و شغل و فروشگاه و مردم عادت کرده و دیتابیس و فایل مانده در تلگرام و چندین دلیل دیگر باعث میشود این پروژه، مردم ما را که الان مانند پروانه ای زود قهر میکنند ناراحت تر کند.
اگه روزی وات ساپ و وی جت هم قابلیت های تلگرام را پید اکند باید آن را مسدود ساخت . به دولت اعتماد نداریم یعنی چی ؟ یعنی هر کاری خواست بتونی بکنی و مرتب ویئو و فیلم و عکس و متن فوروارد کنی؟ نه بابا در ایران همچین خبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
تو با خودت چند چندی ؟؟؟؟
باز قرصاتو با پوست خوردی ؟
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
شما چیکاره ای که واسه بقیه نسخه میپیچی ؟ بقیه دلشون میخواد فوروارد کنن. آخه بتوچه ؟ اصلا کی گفته حق با شماست ؟
مدیر تلگرام گفته تا چند ماه آینده نسخه جدید تلگرام همراه با فیلتر شکن درونی عرضه می شود . آن وقت دیگر تلگرام هم فیلتر باشه مشکلی نداره . در واقع غیرقابل فیلتر میشه . البته همین الان هم از پروکسی های داخل تلگرام استفاده می کنیم و مشکلی تو ارتباط با تلگرام نداریم . سرعتش هم مثل قبله .
ما تا 3 ماه دیگه هم صبر می کنیم ...
هیچ شکستی برای پیام رسان داخلی ایجاد نشده..اگه شما رسانه ها حمایت کنید پیامرسانهای داخلی هم پر طرفدار میشن ..اما چون مردم 3 سال است که به تلگرام وابسته شده اند فعلا نمیتونند براحتی از اون جدا بشن برای اینکه اکثر کسب وکارشون تو تلگرام هست..توی این چند روز پیامرسان سروش داره به 2میلون و700هزارکاربر رسیده ومطمئنا بیشتر خواهدشد..به دور از هرگونه غرض ورزی باید از داخلی حمایت کرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
عزیز من چیمون داخلیش بدرد بخوره که پیام رسانمون باشه. ابزار های ما برای ترافیک های پایین خوبه یه کم ترافیک بره بالا کار نمیکنه. یاد احمدی نژاد افتادم وقتی روسیه گفت ما اس سیصد نمیدیم به ایران گفت خودمون میسازیم کاری نداره بعد از یک هفته اس سیصی و یه جنگنده ساخت تو تلویزیون نشون دادن . :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مشکل پیام رسان های داخلی عدم اعتماد مردم به . . . است و نه مسائل فنی نرم افزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
پیامرسان داخلی چی داره که من کاربر ازش حمایت کنم؟
ظاهر کاربرپسند داره؟ امکانات مناسب داره؟ ترافیک بالا را خوب هندل میکنه؟ مهمتر از همه یه ذره امنیت داره؟
دیگه به خودتون که دروغ نگید.
اینکه بقیه ی نرم افزارا رو ببندن که نرم افزارای خودشون بیشتر استفاده بشه٬ هنر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
بله انتظار داشتن یه هفته ای همه از تلگرام کوچ کنن به سروش!
همین تلگرام رو اگه وایبر فیلتر نمیشد کسی تا حالا نمیشناخت.
!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
سروش! از اسمش معلومه چیه! نرم افزارهای داخلی از وی چت بدتر هستن
سید
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
عاقبت فیلترکردن نهایت در کمال بسته شدن و جلوگیری موفق(که امکانپذیر نیست)میشه پراید ساختن!!! یه نرم افزاری که بعد از چهل سال قابلیت جدیدی نخواهد داد. من که هرگز از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
جدا از مسائل فنی که برای مردمی که فقط جهت سر و گوش آب دادن اومدن یک سری به نرم افزارهای داخلی مثل سروش زدن و دیدند در اثر فشار و افزایش کاربرها سرورهایش از کار افتاد و بسیار بسیار کند شد بنده به شخصه اگر تا هزارسال دیگه هم تمام شبکه های ارتباطی و پیام رسان ها جز داخلی ها را ببندد به داخلی ها رجوع نخواهم کرد
حاضرم اطلاعاتم در سرورهای خارجی باشد اما در سرورهای داخلی که ارگان های خاص براحتی سرک میکشند نباشد
هرگز
هرگز
هرگز
فردا واستون از طرف چینی ها یه پیغام میاد توی ویچت:

مشترک گرامی ایرانی
بی زحمت به ما اعتماد کنید
همان گونه که به کالاهای ساخت ما اعتماد کردید
دشمن دانا بلندت می کند،بر زمینت می زند نادان دوست
خب می توانند با مدیرعامل تلگرام مکاتبه کنند که کانالها را مسدود و امکان گروههایی با تعداد اعضای محدود را آزاد بگذارند. اینطوری مشکل حل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اره اونم نوکر بابای شماست بهش بگین ببنده اونم بگه چشم!!!خیلی ساده ای حسین خیلی
تلگرام تا یک ماه دیگه کلا غیرقابل فیلتر میشه و آقای جهرمی خیالشون راحت میشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
آنوقت دکمه قطع اینترنت بین الملل را میزنند
این کار یعنی از چاله به چاه افتادن منتها ینبار از نوع تهاجم فرهنگی
متاسفانه مسئولین بجای تقویت پیم رسانهای داخلی، تمام اتکایشان به پیام رسانهای خارجی است
تا زمانی که مسئولین به جوانان این کشور اتکا نکنند باید شاهد مشکلاتی از این قبیل باشیم
آیا نمی شود با تقویت پیام رسانهای داخلی، ضمن ایجاد اشتغال داخلی که امروزه بزرگترین مشکل کشور است به جوانان این کشور فرصت عرض اندام داد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مسئولین میدانند هرچه هم خرج این پیام رسان ها بکنند و هرچقدرم که تشویق بکنند وضعیت برای اعتبار این پیام رسان ها بهتر نمیشود چون مشکل فنی نیست که بشود با هزینه های دولتی هنگفت حلش کرد
مشکل اعتماده
اعتماد هم با پول ریزی ها و تبلیغات دولتی نه تنها بهتر نمیشود بلکه بدتر و بدتر میشود
به خدا هيچكس خواهان آشوب و هرج و مرج و نابودي كشورش كه نيست برعكس همه دوست داريم كشوري داشته باشيم كه در همه عرصه ها مايه افتخار و عزت مان باشد، پس براي رسيدن به اين هدف مسئولين از خواب بيدار شوند و بجاي فيلترينگ و تحديد اطلاع رساني مردم بفكر اصلاحات گسترده و بنياني در اداره مملكت باشند ، والا كارهايي از قبيل حذف كانالهاي ازتباطي و چه و چه همانند قرص مسكن براي بيمار سرطاني ست ، بايد بفكر درمان اساسي و بنياني بود قبل از اينكه بيمار از دنيا برود ، آقايان زود دير ميشود.
الان فرانسه و آلمان و انگلیس هم آزادی بی قید و شرط فضای مجازی را قبول ندارند و درحال وضع قوانین و جریمه برای اخبار دروغ هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
پس در کشور ما اول باید صدا و سیما رو جریمه کنن با این همه دروغ ک میده ب خورد مردم
واقعا در قرن بیستم ما به چه مسئولینی روبرو هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
بیست و یکم
پشت پرده با وی چت توافق شده..... قرار هست وی چپ پا به پای تلگرام و قابلیت های آن پیش بره..... و پول کلانی هم پرداخت خواهد شد.... ولی به جاش تمام اطلاعات وی چت در دسترس سریع ایران قرار خواهد گرفت......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
عمرن
وی چپ بره چپ
به عنوان یکی ازدلایل برای رفع فیلتر میگم لابد سهام داران این چینی از ایران هستن یعنی بازار سازی به زور سر نیزه
از چاله به چاه افتادن مصداق بارز این تصمیم کورکورانه است.
تابي جان اگر شما و امثال شما ايران وايراني رو باور كنيد هر اتفاق غير ممكني ، ممكن ميشود .
اگه يه همتي بكنيد و پيام رسانهاي ايراني رو درست تبليغ كنيد و اين فرهنگ رو جا بياندازيد كه هر مشكلي راهي داره . درسته سروش كمي و كاستي هايي داره ولي خدايي از پارسال تا حالا خيلي از ايرادات رو برطرف كرده و خيلي خوب داره مشتري مداري ميكنه ، پس لطفا حمايت كنين..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مشکل اعتماده
هیچ کمکی هم از تابناک یا هیچ نهاد و ارگان داخلی برنمیاد
فیلتر تلگرام !!
سرگرمی مردم رو گرفت
ترافیک رو بیشتر کرد
کسب و کارهای مجازی رو تعطیل کرد
هیچ برنامه ای به اندازه تلگرام کارایی نداشت
برنامه نویسی برای ای پی آی نلگرام عالی بود
ربات هاش بی نظیر بود
منم خیلی از درآمدم رو از دست دادم
اما اون چیزی که مهمه امنیته که اگه نباشه روزگار همه سیاهه
فدای سرم که فیلتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
وقتی امنیت اقتصادی نداری اون به قول تو امنیتتتتتت هم نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
وقتی پولات تموم شد و شکم زن و بچت گشنه موند بیا بگو فدا سرم و امنیت
فعلا داغی
من شخصا ترجیح میدهم اطلاعاتم در اختیار خارجی ها باشه تا داخلی ها.
البته متاسفانه دلیلش فقط و فقط بی قانونی حاکم بر کشوره که باعث شده من کاربر مطمئن باشم نهادها به راحتی به اطلاعاتم دسترسی خواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
گل گفتی
گفتید فیلتر نمی کنیم که کردید........ گفتید موفق است که اگر دائم شود ............. اون سر سوزن اعتمادی که به صحبتتون داشتم اقای وزیر از بین میره...... من تلگرام با فیلتر شکن ترجیه میدم به همه ی این موارد.......... باز هم با این کارتون نشون دادید زره ای به شعور ما احترام نمیذارید.
پیام‌رسان‌های داخلی به دلیل محدودیت‌هایی که براشون وضع می‌شه، هیچ‌وقت نمی‌تونن جای پیام‌رسان‌های خارجی رو بگیرن، حتی اگه واقعا امکانات بهتری ارائه بدن. اینو خودتون هم می‌دونید. اگرم واقعا نمی‌دونید، یه سرچی بکنید.
یه دلیل اصلیشو یادتون رفت بگین: این نشون میده با تلگرام در زمینه شنود به توافق نرسیدن ولی با وی چت توافق کردن!!! قبل از این ماجراها هم بحث بستن تلگرام بود فقط هنوز موقعیتش فراهم نشده بود. اینو دیگه همه خبر دارن. و توصیه اکید اینکه با فیلترشکن برید تلگرام حتی اصلا تلگرام استفاده نکنید برید سراغ واتس آپ و ... حتی وایبر. حتی لاین. ولی وی چت رو بیخیال شید. این همزمانی خیلی نکته ها داره.
من تقریبا همه برنامه ها از قبیل واتساپ ؛ لاین ؛ اینو رو واسه توسعه کارم دارم.
اما وی چت واقعا چیز دیگه ای هستش. نزدیک یک میلیارد یوزر داره که اونم تقریبا همگی هر روز باهاش کار میکنند.
واقعا من از باز شدن وی چت خیلی خوشحال شدم و صرفا جهت بیزنس و تجارت ازش استفاده میکنم و کاملا ازش راضی هستم.
این یعنی اضافه کردن 40 میلیون مخالف .....فیلترینگ به چه قیمتی....
آقا جون مادرتون اینترنت و درست کنید بابا کارم به خدا مونده، آخه دردم و به کی بگم...
همین الان من بیچاره که سروش نصب کردم نسخه دسکتاپ بالا میاد ولی هیچ کانالی رو باز نمیکنه رو کانال کلیک میکنی صفحه رو باز میکنه بالاش هم نوشته فلان کانال ولی مطالب رو نمیاره یه صفحه سفید جلوته باید بهش نگاه کنی اینم از سروش
من هرگز اطلاعات شخصي خود را از طريق شبكه جاسوسي وي چت در اختيار نخواهم گذاشت. زنده باد فيلتر شكن.
راه حل مشکلات فضای مجازی تصویب قوانینی است که اجازه دخالت بی مورد بعضی ها در زندگی خصوصی مردم رو نده.
یعنی مشکل مردم اقتصاد نیست بلکه شبکه های مجازیست..
تا چند سال دیگه دهه هشتادی ها هم به صف بیکاران اضافه میشن و مملکت میره به سمت انفجار اعتراضی..
متاسفانه مسئولین ما ر هر رده ایی دوراندیش نیستن و فکر آینده زو نمیکنن.. (البته فکر حال رو هم نمیکنن چه برسه به آینده)
علت اصلی عدم استقبال از پیام رسان های داخلی، جدا از ضعف های تکنیکی، این است که مردم به آنها اطمینان ندارند و نگران در دسترس بودن اطلاعاتشان هستند!!!
من نمیدونم این ملت چی با هم رد و بد میکنن که میگن نمیتونیم به برنامه های داخلی اعتماد کنیم!!
پس معلومه اکثر تجمع کنندگان و اغتشاش گران ابزارشون تلگرام بوده پس فیلتر کردن چندان بی علت هم نبود!
شما هم بیخود نتیجه گرفتید که مردم از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنن! همین برنامه های خارجی چند وقت طول کشید تا رایج بشه؟؟
پیام رسان داخلی با کدام امکانات و دیتا سنتر ؟!! تازه باید مردم اعتماد کنند که به شدت اعتمادشان از همه موارد داخلی از جمله صدا وسیما و غیره سلب شده و به محصولات خارجی پناه برده اند که کاملا حق دارند.
مسئولین عزیز به عمق فاجعه ی این فیلتر شکن ها هنوز پی نبردند. تا همین اواخر قبل از فیلتر شدن تلگرام، 90 درصد اقوام و دوستان بنده (مخصوصا خانمها) اصلا اطلاعی توئیتر و یوتیوب و .... نداشتند و مثلا برای اینکه کلیپی رو به اونها نشون بدم، باید دانلود میکردم و بعد از تبدیل کردن ، در تلگرام براشون آپلود میکردم. اما الان که ماشالله همگی فیلتر شکن دارند و عملا یک اینترنت آزاد روی گوشی همه هست، براحتی لینک یوتیوب رو براشون میذارم. دیشب یکی از همین آشناها به من گفت جالبه من اصلا نمیدونستم این اپلیکیشن یوتیوب توی گوشیم اینقد بدرد میخوره و رفته بود واسه خودش یک ساعت کلیپ دیده بود و ذوق زده شده بود! یا دوست دیگه ای که قبلا بیشتر در اینستاگرام و تلگرام فعال بود، الان کاربر توئیتر هم شده. دست مسئولین درد نکنه که خودشون عملا فیلترشکن رو همگانی کردند و افسار فضای مجازی رو از دست خودشون خارج کردند.
کاربران محترم بیاییم در سایت تابناک افکار همدیگر را به چالش بکشیم بهتر هست . چون اکثر مسولین تو سایتها نیستند که مستقیم بحث کرد .عرض شود بنده اگر رسانه ای یا شخصی یک و دوبار بمن دروغ بگوید دیگر یا خاموشش میکنم یا هزینه ای برای شنیدن آن نمیکنم . برای نفهمیدن و ندانستن مردم تا کجا باید رفت . اشکال کار از آنجایی هست که میخواهیم مردم در پای صندوق رای به شخصیت اول سیاسی کشور رییس جمهور رای بدهند ولی سواد و معلومات و آگاهی سیاسی جلویش گرفته میشود آیا 50میلیون بزرگسال ایران همه معلومات سیاسی دارند ؟.فکر کنید بخاطر ندادن آگاهی سیاسی بمردم گروهی گفتند که برای عبور از هاشمی میشود به احمدی نژاد رسید هر کاری میکنید فقط نذارین هاشمی بیاید افتادم تو آرمان و آرزوهای احمدی نژاد و حالا گروهی میگویند یه کاری کنید روحانی دیگر نباشد تا میتوانید با گفتار و حرف سیاسی وزنه سیاسی روحانی را کم کنید یا مهارش کنید .بعد بیفتیم در دولت شعاری کار و کرامت که با دادن یارانه سه برابر ایران گلستان میشود سخنان الهم الهدی را چند روز پیش ببینید .کاربران محترم آنچه گفتم فضای حقیقی بود و آنچه در فضای مجازی در حال رخ دادن هست این هست که اصلا اینترنت نباشد و اگر باشد حداقل تلگرام نباشد و اگر تلگرام باشد خودی و وطنی باشد دریغ از اینکه فلسفه اینترنت و تلگرام و اینستا گرام برای یک کشور خاص نبود برای ارتباط با کل دنیا بود یعنی ارتباط از شرق آسیا مثلا ژاپن تا غربی ترین کشور آفریقا . تا اروپا تا آمریکا و اقیانوسیه هست . اگر هر کشوری در فضای مجازی دسترسی مردم به جهان خارج را قطع کند دیگر شرکتها و کشورهای دیگر اجازه ورود در فضای مجازی را به دیگر کشورها نخواهند داد .و آنها هم ورود به فضای مجازی کشورشان را بر روی ما محدود و مسدود میکنند و این حق متقابل هست . یعنی از چی به چی میخواهیم برسیم مردم تشنه دانستن همه چیز هستند محدویت ایجاد شد برای آگاهی به ماهواره و رادیو سوق داده میشوند چون مردم ایران تشنه حرف سیاسی هستند چون مسولین کشور از اول انقلاب درس اخلاق سیاسی دادند . چرا مردم تشنه کار و حرف سیاسی هستند ؟ آیا کسی میداند مردم ایران چرا اینقدر سیاسی هستند .؟ همین تشنه و حرص سیاسی بودن هست که اقتصاد را به چالش کشیده و نتیجه آن بیکاری شد و حالا هم همین سیاست کنترل فضای مجازی را هم را در سر دارد در صورتی میدانیم سایت های داخل کشور چقدر زیاد هستند چرا کاربران ورود نمیکنند . مگر به حساب عرضه و تقاضا نیست ؟مگر محتوا تکراری آن سایتها چگونه هست که وارد نمیشوند در حقیقت میشود گفت مشتری نیستند چون محتوای آن دولتی و حاکمیتی هست ؟ عرضه محتوای دولتی چه اشکالی دارد ؟ منتظر نظر مخالفان نظرم هستم
خیلی جالبه که حاضرن وی چت رو پس از سالها اونم به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران و ترویج فساد و فحشا و غیره رفع فیلتر بکنند ولی حاضر نیستن اینکار رو برای تلگرام انجام بدهند . با توجه به اینکه عده خیلی زیادی از طریق ایجاد کانال در تلگرام کسب روزی میکردند . واقعا جای تاسف داره
بچه اصلا نگران نباشید و به این چرت و پرت ها گوش ندهید. زیرا که تلگرام در حال راه اندازی یک فیلترشکن قوی در بستر تلگرام هست و دیگر نیازی به نصب فیلترشکن هم تخواهد بود.
در واقع تلگرام به زودی غیرقابل فیلتر خواهد بود.
مدیر تلگرام اطلاع داده است که به زودی تلگرام غیرقابل فیلتر خواهد شد.
من خیلی دوستدارم از پیامرسان داخلی استفاده کنم ... اگز تمام پیام های من هم شنود بشه مشکلی ندارم ..ولی خوب پیام رسان داخلی سرعتش بسیار پایینه , نسخه دستکتاپ هم نداره ...یعنی اصلا پیام رسان نیست اساسا ...بیشتر پیامک رسانه ..
خود سایت شما هم داره از آب گل آلود ماهی میگیره، اولش یه متن نگران کننده برای مردم میزارین که البته مطلبش درسته ولی از اون استفاده ابزاری میکنین و مقصود اصلی خودتون که فیلتر تلگرام هست رو دنبال میکنین و توقع دارین مردم نفهمند ودر حالی که کل سایت خودتون تو این چند روزه پر شده از اینکه به مسولین بفهمونین که این مردم مردم چند سال پیش نیستند
مثل اینکه بعضیها هنوز نفهمیدند مردم از دست کارهای اونا خسته شدند از برعرضه گیهاشون از دخالتهای بیجا شون از سرک کشی در خصوصی ترین جنبه های زندگیشون از تصمیم گریها شون بجای مردم از فهمیدن هاشون بجای اعتماد به فهم و شعور مردم از استصوابشون از حذف هر کسی که در جهتشون نیست دست از سر مردم بردارید بذاررید مردم نفس بکشند کی بهتون گفته شما از مردم بهتر می فهمید هر چی ادم با سواد هسترو دارید فراری میدید هیچ میدونید این طوری نمیتونید ادامه بدید؟
به لطف تصمیمات اخیر ، فیس بوک ، توئیتر و یوتوب ،و همچنین تماس صوتی تلگرام هم قابل استفاده شده است به علاوه طیف وسیعی از سایت های غیر اخلاقی و سیاسی مخالف ، که با یک فیلتر.شکن همه آنها در دسترس هستند
مشکل پیام رسان های داخلی فضولی سرک کشیدن تو محتویات گوشی هست ....وقتی همون اول اجازه استفاده از تصاویر و ویدئو ها و مخاطبین رو می خواد یعنی چی ؟؟؟ یعنی میتونه تمام عکس هاو فیلم های خصوصی و خانوادگی و ... داخل گوشیت توسط برادران همیشه در صحنه دیده بشه و شما هم قانونا اجازه اش رو دادی بهشون ... اینکه تو یک گروه خصوصی یک حرفی زدی بعد فردا تقی به توقی خورد همه علیه ات استفاده بشه ....خود مسئولین اینو قبول می کنن ؟؟؟؟؟؟؟
تنها پیام برگشت وی چت بی احترام به ذایقه مردم است
دنياي بدون شبكه مجازي دنياي واقعي همراه با ارامش
واقعا ۴ نفر فتنه گر میتوانند کسی و کار هزاران نفر را در ایران نابود کنند؟ اگر این فتنه گران به جای ۴ نفر ۴۰ نفر بودند کلا اینترنت در ایران تعطیل میشد؟ این نشان میدهد که مسولین ما خودشان هم نمیدانند چکار دارند انجام میدهند.
اگه پیام رسان سروش بتونه حجم بالای مخاطب رو پوشش بده و کندی و عیب و ایراد نداشته باشه طبیعیه که مردم هم به سمت این پیام رسان حرکت میکنند منتها فعلا که نسخه دسکتاپ این نرم افزار کار نمیکنه و مشکل داره
شما رسانه های داخلی هم میتونید نقش موثری داشته باشین در مورد همه گیر شدن سروش و یا هر نرم افزار ایرانی دیگه و اونایی که اهل خلاف نباشن هیچ وقت از یه پیام رسان داخلی نخواهند ترسید
بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است ...
اگر عموم مردم باور داشتن که حاکمیت از اون هاست و برای اون ها کار می کنه هیچ گاه مشکلات این چنینی بوجود نمی اومد ...
هزارتا کانال هم دعوت به اغتشاش می کرد یک نفر بیرون نمی یومد ... کما اینکه زمان جنگ ملت زیر موشک بودن اما جبهه ها رو خالی نکردن...
خود شکن، آینه شکستن خطاست ....
بهترین راه حل مشکلات رفع فیلتر بیکاریست و نه مسدود کردن تلگرام. کای تلاش کردم و هزینه کردم در تلگرام تبلیغ کردم، به شبی ان را به هم زیختند.
تو مملکتی که همه چی خلاف است مگر خلاف آن ثابت شود ! یا به عبارتی همه خلافکارند مگر خلاف آن را بتوان ثابت کرد ! چه اعتمادی به چه کسی خواهی داشت ؟!
با سلام. تابناک عزیز واقعا به عنوان یک خواننده که چندسالیه سایت شما را دنبال میکنم باید بگم رویکرد عقلانی و خردمندانه شما و سایتتون در رویارویی با رخدادها و حوادث اجتماعی و سیاسی واقعا ارزشمند و قابل ستایش است. به خصوص بخاطر چاپ مقاله ای درباره خصوصی سازی و این مطلب درباره تلگرام بسیار سپاسگزارم امیدوارم به این رویه حسنه و خداپسند و مردم پسند ادامه دهید. با سپاس
به هیچ عنوان نمیتونن تلگرامو از بین ببرن چون تلگرام یکی از ابزار اعتراضات بود و مردم اونو یه جورایی بهش مدیون میدونند مطمن باشید از وی چت استقبال نمیشه
یه فیلتر شکن نصب کنی برا تلگرامت نه تنها اتفاقی نیفتاده بلکه امن تر هم میشه
بنظر من استفاده از پیام رسانهای خارجی که هیچگونه نظارتی ما روش نداریم و تموم اطلاعات ما توی مشتشونه اشتباه محضه ، درسته تلگرام امنیتش بالاس اما باز کنترلش از دست ما خارجه ، یه پیام رسان ایرانی هست بنام آی گپ که از سروش و ... از لحاظ سرعت و امنیت در حد تلگرامه ، وقتی ما امتحانش کردیم واقعا متعجب شدیم ، ای کاش مسئولین بجای آزاد کردن پیام رسان وی چت که اصلا امن نیس و قبلا بخاطر همین فیلتر شده و جای شگفتی داره که چرا اون رو آزاد کردن و مث تلگرام هیچ نظارتی روی اونم نخواهیم داشت و یقینا مشکلات زیادی درست میکنه ، واسه یه پیام رسان داخلی هزینه میکردن
واقعا متاسفم
تلگرام هستش جایی که نرفته من که دارم ازش استفاده میکنم منتها با سرعت کمتر که این رو هم باید گذاشت به حساب مردم آزاری
خوبی وی چت اینه که مال دولت چینه و‌ما هم برادر چینی ها هستیم و هر کسی بخواهد تو ویچت حرفی بزنه کارش ساخته است.
درود بر برادران چینی عزیزمان!
برگشت به عقب
افرادی که به هر نحو در فیلتر کردن تلگرام نقش داشتن در برابر مشکلات جوانان و نوجوانانی که اثر رواج و همه گیری فیلترشکنها دچار ناهنجاریهای فکری و اخلاقی خواهند شد شرعا و قانونا بایستی پاسخگو باشند.
کشوری که همه چیش رو حساب و کتاب باشه و مردمش به دولت مرداش اعتماد داشته باشن نباید از تلگرام هراسی داشته باشه .. بروید اصل قضیه را درست کنید .. از فیلتر کردن این و ان نتیجه حاصل نمیشه .
خدایی همه اخبارتون دوزاری هستن
مشکل کشور و مردم و رها کردید و چسبیدید به فیلتر تلگرام
مردم با کلی بدبختی و مشکل دارن زندگی میکنن و شما نشستید تحلیل مسائلی که به هیچ دردی نمی خورن رو انجام میدید
بابا اصلا همه رو فیلتر کنین فقط این اینترنت رو سرعتش رو اینقدرکم نکنین
لازمه دوستان تصمیم گیر توجه کنن تلگرام یه برنامه بین المللی است و هر جای دنیا قابل دسترسی و استفادست و ولی سروش و امثال اینها وطنی هستن و خارجی ها قبولش ندارن
اگه تلگرام فیلتربشه مردم میرن سمت پیام رسانalloگوگل اونوقت روزگار دولت سیاه میشه
ما ملتی هستیم ک همیشه محدودیت رو دور زدیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار