بازدید 3342

کشف ۲ انبار بزرگ قاچاق در تهران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف دو انبار بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته که به صورت قاچاق و با برچسب های جعلی وارد کشور شده بود خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵ 05 January 2018

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف دو انبار بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته که به صورت قاچاق و با برچسب های جعلی وارد کشور شده بود خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی اکبر پور احمدنژاد افزود: ارزش لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شده در این دو انبار بیش از صد میلیارد تومان است که توسط عده ای سودجو و با برندهای جعلی و تقلبی وارد کشور می شد و سپس در این انبارها افرادی با پاک کردن تاریخ انقضا و چسباندن برچسب های جدید و یا زدن تاریخ های جدید با دستگاه های تاریخ زن و همچنین بسته بندی آنها با برندهای معروف ، این محصولات قاچاق و تاریخ مصرف گذشته را وارد بازار می کردند.

وی ادامه داد: قیمت برخی از این محصولات در بسته بندی های دوتایی حدود 30 هزار تومان برای وارد کننده سودجو تمام می شد اما این افراد هر یک از این بسته ها را با قیمت 130 هزار تومان به بازار عرضه می کردند.

پوراحمدنژاد گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود که به جرأت می توان گفت بیش از 50 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی بازار از طریق قاچاق تأمین می شود که به این ترتیب با توجه به اینکه بر روی این کالاها هیچ گونه رصد استانداردی و بهداشتی انجام نمی شود، سلامت مصرف کنندگان و جامعه با استفاده از این لوازم آرایشی و بهداشتی که احتمال انتقال بیماری نیز در آن می رود با خطر جدی مواجه است.

وی افزود: بسیاری از وارد کنندگان سودجو 10 تا 20 درصد از محصولات وارداتی را از مبادی رسمی و با اسناد و مدارک مورد تأیید وارد می کنند اما بقیه محصولات را از طریق قاچاق به کشور وارد می کنند و هرگاه بخواهیم به این مرحله ورود کنیم با ارائه اسناد و مدارکی که برای آن مقدار اولیه تهیه کردند کار ما را سخت و پیچیده می کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنین از کشف هزار و 500 کیلو تجهیزات پزشکی قاچاق به ارزش 20 میلیارد تومان از یک منزل مسکونی خبر داد.

کشف 7 کانتینر ظروف چینی و بلور قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: 7 کانتینر سرویس چینی شامل ظروف چینی و بلور قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه یکی از 9 گروه کالایی که مبارزه با قاچاق آن امسال در دستور کار قرار گرفته ­چینی، بلور و لوازم آشپزخانه است ­گفت: اقلام کشف شده با اظهار غلط به مبادی گمرکی وارد شده بود که با رصد دقیق کشف و ضبط شد.

پوراحمدنژاد افزود: بنا داریم با مبارزه قاطع تر با قاچاق این دسته از کالاها، زمینه را برای رشد و شکوفایی صنایع داخلی چینی و بلور فراهم کنیم ضمن اینکه در برخی موارد صنایع ما باید توانمندی خود را در کیفیت و تنوع ساخت افزایش دهند.

وی ادامه داد: درصد بالای کشف چینی و بلور قاچاق کشف شده از جمله محموله های 14 و 18 میلیارد تومانی قاچاق نشان می دهد جاذبه ورود غیرقانونی برای این کالاها فراهم است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر