بازدید 29781

طعنه نیوزویک به ترامپ در خصوص مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در ایران

درحالی‌که اعتراضات روزهای گذشته در برخی شهرها، منجر به آن شد که مقامات مسئول و تصمیم‌ساز در این زمینه اقدام به مسدود کردن موقتی تلگرام و اینستاگرام کنند، این موضوع منجر به آن شده است که انتقادات متفاوتی از سوی برخی افراد و نهادهای خارجی معطوف به این اقدام شود. اکنون نشریه نیوزویک در مطلبی به انتقاد ترامپ از این مسأله پرداخته است.
کد خبر: ۷۶۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 03 January 2018

درحالی‌که اعتراضات روزهای گذشته در برخی شهرها، منجر به آن شد که مقامات مسئول و تصمیم‌ساز در این زمینه اقدام به مسدود کردن موقتی تلگرام و اینستاگرام کنند، این موضوع منجر به آن شده است که انتقادات متفاوتی از سوی برخی افراد و نهادهای خارجی معطوف به این اقدام شود. اکنون نشریه نیوزویک در مطلبی به انتقاد ترامپ از این مسأله پرداخته است.

به گزارش «تابناک»؛ مسدود شدن موقتی اینستاگرام و تلگرام در پی رویدادهای اخیر در شهرهای مختلف ایران، انتقادات زیادی را در داخل و خارج از کشور موجب شده است. این مسأله که قطعا از ناحیه تصمیم‌گیری مقامات و به دلایل امنیتی بوده است، اکنون دستمایه هجمه چهره‌هایی شده است که پیش از این نیز در جریان شروع اعتراضات با سخنان خود، سعی در ایجاد جوی منفی علیه ایران داشته اند.

در همین راستا، نشریه نیوزویک در مطلبی جالب توجه، انتقادات ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این مسأله را مورد توجه قرار داده است.

طعنه نیوزویک به ترامپ در خصوص مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در ایران

البته آنچه نویسنده نیوزویک در این مطلب بیان کرده، انتقاد در یک زمینه خاص است و به شکلی طبیعی، وی نیز رهیافت ترامپ در خصوص حمایت از اعتراضات در ایران را مناسب و قابل تقدیر دانسته است. آنچه نویسنده در مطلب خود به آن معترض شده و انتقاد دارد، در واقع طعنه‌ای کاملا شخصی است: چرا ترامپ از مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در ایران انتقاد دارد، درحالی‌که خود در توییتر دیگران را بلاک کرده و مسدود می کند؟

این مطلب اشاره‌ای به کنفرانس خبری چندی قبل استیو گلدشتین، رئیس دفتر کاخ سفید دارد که طی آن وی گفته بود، آمریکا خواهان دسترسی آزاد به تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی در ایران است، زیرا این ها ابزار ارتباط مشروع و آزاد هستند. وی حتی تا به آنجا پیش رفت که پیشنهاد استفاده از وی پی آن‌ها را به مخاطبان ایرانی برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی داد.

این مسأله به سرعت منجر به آن شد که بسیاری از منتقدان ترامپ، مسدود و بلاک شدن برخی از چهره‌های مهم در سیاست آمریکا از سوی وی در توییتر را به یاد آورده و گوشزد کنند.

این در حالی است که به عقیده نویسنده مطلب نیوزویک، ترامپ توییتر خود را تبدیل به ارگان رسمی کاخ سفید کرده است و بسیاری از سیاست های اصلی دولت ترامپ در داخل و خارج از آمریکا از طریق توییتر شخصی وی اعلام می‌شود و همچنین دان اسکاوینو مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید گاهی بیانیه‌ها و اقدامات دولت آمریکا را از طریق توییتر شخصی ترامپ اعلام می کند. در نتیجه این حساب کاربری توییتر دیگر چندان جنبه شخصی نداشته و اقدام برای مسدود کردن برخی نهادها و چهره‌ها از دسترسی به آن به هیچ وجه قانونی و مشروع نیست.

نویسنده در ادامه اقدام به مقایسه کار ترامپ با فیلتر شبکه‌های اجتماعی در ایران می کند و می گوید: هرچند در ایران کل یک شبکه اجتماعی برای جلوگیر از هماهنگی معترضان برای اعتراض از دسترس خارج می‌شود، کار ترامپ نیز در خصوص مسدود کردن افراد از دسترسی به حساب کاربری توییتر خود، چندان تفاوتی به لحاظ ماهوی با اقدام دولت ایران برای مسدود کردن شبکه اجتماعی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
وای چقدر ترامپ بده ولی ایران خوبه! نچ نچ نچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
یخ کنی !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
چرا تا کسی می خواد بگه اروپا و آمرکا مدینه فاضله نیست به بعضی حضرات عشق آمریکا برمیخوره؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
میگم ترامپ همون دیوانه زنجیری نبود که همه دنیا از جمله امریکا مسخره اش میکردند و داشتن چنین رییس حکومتی را باعث سر شکستگی خود میدانستند حالا چطور شد این دیوانه از قفس پریده فرشته نجات دنیا شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مرگ بر استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا
خیلی مزخرف بود
سلام
بسیار جالب که گفته اند مبارزه با فساد تبعیض وفقر.. طبق آمار اعلام شده 10الی 12 میلیون جوان بیکار و 23 میلیون نفر کم درآمد در این مملکت داریم و نیزمی دانیم که پیش از این اعتراضات مردم به این دلیل بود که : ،سازمانهای مالی و اعتباری چه ضربه ای بر مردم وارد نمودند وتعدادی از شرکتها بدلیل عدم پرداخت معوقه های 7 الی 8 ماهه و عدم پرداخت حق بیمه پرسنل و به حداقل کشاندن حقوق و اضافه نکردن حقوق سالانه و... باعث بوجود آوردن نارضایتی و در نهایت اعتراضات به اینجا کشیده شد..
دولت می باید
1- ایجاد اشتغال برای جوانان از طریق ایجاد سرمایه گذاریهای شرکتهای خارجی ( طبق نظر وزرای نفت و صنعت و معدن و......)
2-دولت بخصوص از طریق تامین اجتماعی اطمینان یابد که هر شرکت و اداره ای حق بیمه پرسنل را قطعا" پرداخت می کند.
3نظارت دقیق به پرداخت حقوق در موعد اول هر ماه به پرسنل از طریق اداره کار
4-شرکتها و سازمانها و اعم از موسسات مالی و شرکتهای زیر مجموعه صنعت و معدن و نفت و گاز و کلیه اداره هایی که در روند کار و گزارشات سالانه و حتی ماهیانه خود موفق نبوده اند را از صحنه خارج و حداقل با تغییر مدیران سطح یک و دو و با ایجاد بازار رقابتی امکان سرمایه گذاری افراد توانمند و کارآمد را فرآهم آورده تا بخش صنعت و بازار کار برای جوان ایجاد شود... تا این بحران بیکاری جوانان و 30 میلیون افراد کم درآمد حل شود انشالا.
"آنچه نویسنده در مطلب خود به آن معترض شده و انتقاد دارد در واقع طعنه‌ای کاملا شخصی است: چرا ترامپ از مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در ایران انتقاد دارد درحالی‌که خود در توییتر دیگران را بلاک کرده و مسدود میکند؟"

استدلالش تو حلقش. بلاک حق هر کاربریه و جز مزایای شبکه های اجتماعی به شمار می ره؛ اما مسدود کردن تلگرام و اینستاگرام حق هیچ دولتی در هیچ جای جهان نیست. مسئولان می تونستن کانال های متخلف رو مسدود کنند اما نه این که همه ی ملت رو محروم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
مطمئنی هیج دولتی؟ مثلا مطمئنی انگلیس در اعتراض های 2010 اینکارو نکرده؟
هموطن عزیزم قدری با تحقیق بیشتر حرف بزن و همیشه خودتو کوچک تر از خارجی ها ندون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
فیلترینگ در همه کشورها هست فقط موضوع و شدت و ضعف آن متفاوت هست.
دم نیوزویک گرم
من به عنوان یک دهه شصتی که زندگی غمباری از دوران کودکی تا کنون داشته ام ( چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ خانوادگی) و همه ی عمر خود را در حسرت به سر برده و بیش از هر چیزی به مثابه تماشاچی نعمات دیگران زاده شده ام و قلب پر دردی از زندگی‌دارم از مسئولان محترم تقاضا دارم تلگرام و اینستاگرم را برای همیشه مسدود نفرمایند. زیرا این دو ابزار تنها راه فرار من از عالم واقعی به دنیای خیال است و من راحت تر می توانم سالهای زندگی خود را تا فرا رسیدن لحظه ی مرگم تحمل کنم. البته که این را می خوانید فکر نکنید من فردی تنبل و بیکاره ام. فوق لیسانس دارم و مترجم بوده ام و کتاب ترجمه کرده ام. اما اگر دستتان در کار باشد می دانید که این کارها برای کسی آب و نان نداشته و فقط ارضای روح است و دیگر هیچ.
آزادی بیان یعنی بستن کل وسایل ارتباط جمعی مملکت . همه مردم دنیا اینو می دونن دیگه !!!!!!!!!!!
بايد بپذيريم اگر مقبوليت عمومي از مسولین قابل اطمينان باشد هيچ نيازي به محدوديتهاي شبكه هاي اجتماعي نيست. اينكه رفتار پرخاشگرانه و مخرب مورد پذيرش نيست ولي بايد آنسوي ماجرا را هم ديد تعداد معترضان نه تنها كم نيست بلكه با بي تفاوتي اكثريت در تقبيح اين گونه رفتار ها روبروهستيم واين يعني براستي شكاف ميان مسولین و مردم بشدت رو به فزوني ست. و البته همه هم مي دانيم ريشه اين پديده چيست. در واقع اين بازتاب رفتار سوء و عملكرد نارواي مسئولين است.
تابناک خیلی لمپن خبر میزاری. این همه مردم اعتراض به حق دارند و مسئولین توجه نمیکنن تو هم به جای اینکه صدای مردم باشی خبر چرت و پرت تحویل مردم میدی؟
داعش وطنی را با داعش خارجی یکجا دفن خواهیم کرد
کلا خوش به حالشون. تحت هر شرایطی آزادن حرفشونو بزنن و علیه شخصیتها انتقاداتشون رو بیان کنن.
بسیار چرند و بی معنی بود
مزخرف


مرگ بر آمریکا و اغتشاشگر
عجب تحلیل مزخرفی کرده این نشریه..اتفاقا امکان بلاک کردن افراد جزء مصادیق بارز احترام به حقوق فردی و شخصی شبکه های اجتماعی هست و مزیتشه..تابناکم به چه مقالاتی استناد کرده.!!
بله مردم دوباره این کمپین را به راه میاندازن
وخواسته ما تعرفه گمرگی صفر درصد میباشد
مقامات مسئول چرا که تلگرام و اینستاگرام رو فیلتر میکنند! چطور تا اوضاع خوبه همه از خوبی دنیای مجازی و مزایای اون میگن اما تا اوضاع به هم میخوره سریع قطعش میکنن؟ بدتر از همه وزیر ارتباطات هست که صاف بر میگرده میگه معذرت میخوام فیلتر کردیم چون اوضاع بهم ریخته است! یعنی کاملا بخودش حق میده که قطع بکنه.

اگه اوضاع بدتر بشه حتما میخوادن بنزین و گاز رو هم قطع بکنه؟

خود تو تابناک؛ کارمندات از امروز امنیت شغلی دارن ؟ اوضاع بدتر باشه کل اینترنت رو مسدود میکنن اونوقت باید مثل همه بیکاران دیگه توی ترافیک دستمال بفروشی! اونوقت تیتر میزنی "مقامات مسئول و تصمیم ساز "؟؟؟؟ بجای اینکه امثال شماها در ردیف اول اعتراض به این فیلترینگ باشن دارین در لفافه به این تصمیم مشروعیت میدین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تو نگران کارمندان تابناکی؟!
تو ایران یه تلویزیون خوب یه تلویزیون خاموشه …
خخخخ.وقتی بنای گیردادن باشه همین می شه!اخه چه ربطی به بلاک کردن افراد داره
چیشد؟!!!
منم از یکی خوشم نمیوند بلاکش کردم
الان نمیتونم اعتراض کنم به فیلترینگ؟ :-|
کافیه فقط برید کامنت های زیر مطالب ترامپ رو بخونید ببینید مردم دوستش دارند یا نه.
آخه ترامپ هم مثل بعضی ها خیلی خوبه !
بلاک کردن حق هر کاربری هست حالا اون کاربر ترامپ باشه یا هرکی.
اما مسدود نمودن یک شبکه اجتماعی میلیونی حق هیچ دولتی نیست.
آیا ترامپ به لحاظ روانی سالم، تابع دموکراسی و یار مظلومان جهان هست؟ دیگه مردم دنیا ساده و بی خبر نیستن.
بلاک کردن یک مساله شخصی هست. اما مسدود کردن یک کار بسیار بد است.
گرانی کشک شد
حالا هرچی میشه میبندن به آمریکا
ملت بد بخت چه گناهی کردن
ما از دولت محترم انتظار داریم که دیگر به هیچ عنوان به مدیران تلگرام باج ندهند و تا زمانی که امکان حذف کانال های فاسد و وابسته به بیگانگان و اغتشاشگران وجود ندارد ، از برقراری مجدد آن جلوگیری کند . دشمنان با زدن حرف های قشنگ می خواهند اهداف پلید و خانمان سوز خود را جلو ببرند . البته دولت باید به سرعت و با بسیج همه ی امکانات خود یک جایگزین مطمین را در اختیار مردم قرار دهد . ادامه ی تلگرام با این وضعیت همه را به نابودی خواهد کشاند . آن ها می خواهند با بیان دفاع از حریم خصوصی به این وسیله اختیار را از دولت ها ، پدران و مادران و همسران و ... بگیرند و هرطور که خودشان می خواهند انسان ها را تربیت کنند . خانواده ها را تک تک جدا کرده و مغز آن ها را شستشو دهند . دیگر نه زن به شوهر اعتماد و احترامی دارد نه فرزند برای پدر و مادر ارزشی قایل است .ای علمای اسلام ، ای مسؤلان دولتی و امنیتی ، ای همه ی کسانی که احساس مسؤولیت می کنید سستی و رودر بایستی را کنار بگذارید و در مقابل این خطر ویرانگر به پا خیزید و قبل از این که به کلی همه چیزمان از دست برود فکری بکنید .
مزخرف ترین مطلب
ترامپ شبکه اجتماعی کل یک مملکت رو مسدود نکرده .
شما هم واسه توجیه هرکاری که میکنین ، مشابهش رو از ترامپ پیدا میکنین
آفرین
مردم بچه که نیستن
انگار دارین با بچه ها حرف میزنین.
همه ما درک میکنیم که محدودیت موقتی تلگرام واسه جلوگیری از تحرکات ضدامنیتیه
نیازی نیست یه همچین مطالب مسخره ای رو منتشر کنید
اه
ترامپ که دیروز مردم ایران را تروریست میخواند امروز از آنها حمایت میکنه، ترامپ بیت المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام میکند و در اعتراض فلسطینیان بودجه کمکی آنهارا قطع میکند ، آنچه ثابت شده ما را بخیر ترامپ امیدی نیست شر مرسان.
آخه مومن يكي در خونه خودشو به روي ديگران ميبنده كجاي كارش شبيه كسي هست كه دروازه شهر رو بروي اهل شهر ميبنده؟؟؟

تابناك خيلي باحالي، تو اين چند روز با گزينش اخبار و مهندسي تيترها خوب ماهيت خودتو رو كردي دلبندم!
بلاک کردن رو با فیلترینگ یکی کرده خسته نباشه واقعا
دیگه مطلب ازین مهم تر پیدا نکردی؟؟؟
واقعا خجالت داره تابناک، همین شبکه های اجتماعی و تلگرام بود که در جریان زلزله اخیر خیلی مفید و‌موثر بود ، این مقاله ، یک نتیجه گیری شخصی هستش ، لطفا از منافع تلگرام هم بگویید
حقوق 45میلیون ایرانی که با تلگرام کار میکنند رو دولت روحانی ضایع کرد.
این خیلی به ضررشونه
واقعا شما با این تحلیلاتون جاتون تو ایران نیست...
من مدیر واشینگتن پست بودم شمارو به عنوان تحلیلگر استخدام میکردم... خخخخخ
,و البته ببینید که چطور مطبوعاتشون شخص اول مملکت رو به باد انتقاد و بعضن استهزا میگیرن و کسی ه اعدام و زندانی نمیشه
چه ربطی داشت!!!؟؟ فیلتر کردن آزادی بیان کار درستی نیست چه در ایران و چه در آمریکا. هدف شما از این تیتر چی بود!!؟؟؟
ریشه اصلی ناارامیها..1. شکاف طبقاتی وقوانین تبعیض امیز ایجاد معافیت وحق گوناگون برای عده ای خاص که باید به سرعت خذف شوند2 اجرای تور مالیاتی بردرامدهای بالا واستیفای حق عامه3 پولدارها وکسانی که بیش از یه خودرو دارند باید هزینه بنزین بیشتری پرداخت کنند.4 بیکاری گسترده جوانان.5. عدم حمایت مالیاتی از شرکت های خصوصی
خوبه اون فقط بلاک میکنه شماها که بنکل واز بیخ فضای مجازی و اینترنت بستین
ای کاش کلا تلگرام زاجمع کنند بیشتر از انکه سازنده باشه باعث تحریب فرهنگ جامعه است.
حتمابايداينترنت ملي وامنيت دروني درفضاي مجازي باشه جنگ أينده درفضاي مجازي است اگراهل مطالعه واينده نگري م علم وفكرباشيدراحت نميخوايدتلگرام ويا..جولانگاهش درخونه هامون وافكاربچه هامون باشه خيلي حواسمون درفضاي مجازي ورسانه بايدجمع باشه وگرنه نابودي فرهنگ ايراني حتميه
اختلاسها دیگه عادی شده
در همه جای دنیا ایجاد محدودیت به کانالهای مخرب وجود دارد
من یابی سوادم ویا باعجله خوندم نفهمیدم این داستان چی بود!؟
آقا پیام رسان ایرانی بله ،دقیقا عین تلگرام و قابلیت خوبی داره من بعد از تلگرام اونو نصب کردم عالیه برید از بازار بگیریدش دانلود کنید....
اینترنت ملی یعنی همون صدا و سیما
اصولا" سانسور و حذف کار درستی نیست .
مردم ما بیشتر از نبود امکانات و بی پولی از این ناراحتند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل