بازدید 4067

افزایش ۶ دلاری قیمت طلا در نخستین روز سال ۲۰۱۸

در بازارهای جهانی قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی سال ۲۰۱۸، شش دلار افزایش یافت و هر اونس آن ۱۳۰۸.۶ دلار معامله شد.
کد خبر: ۷۶۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱ 03 January 2018

در بازارهای جهانی قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی سال ۲۰۱۸، شش دلار افزایش یافت و هر اونس آن ۱۳۰۸.۶ دلار معامله شد.

به گزارش فارس، روز سه شنبه بازار طلا نخستین روز سال میلادی را با افزایش آغاز کرد. فلز زرد در حالی سال نو را با 6.1 دلار افزایش نسبت به آخرین قیمت سال 2017 آغاز کرد که این رقم بیشترین قیمت نسبت به 3 ماهه گذشته محسوب می‌شود.

قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 29 دلار و نسبت به یک سال گذشته 157 دلار افزایش داشت. قیمت طلا در کمترین زمان به قیمت 1306 دلار و در بیشترین زمان به قیمت 1310 دلار و 50 سنت معامله شد. در سایر فلزات گرانبها هم نقره رشد 11 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 17 دلار و 2 سنت معامله شد. فلز پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش‌هایی به ترتیب 5 و 12 دلار داشتند.

رویترز در این‌باره می‌نویسد: قیمت طلا در نخستین روز سال جدید میلادی و گشایش بازارها با بیشترین قیمت 3 ماه گذشته معامله شد. این به دلیل حمایت عوامل تکنیکی پس از شکست مقاومت 1300 دلار در هر اونس در هفته گذشته بود.

براساس گزارش رویترز، دلار بدترین عملکرد خود را هفته گذشته از سال 2003 تاکنون داشته است که به دلیل تنش‌های کره شمالی و همچنین درگیری دونالد ترامپ به دلیل طرح بحث مداخله روسیه در کمپین‌های انتخاباتی و همچنین تداوم تورم پایین آمریکا بود.

جفری هلی مقام ارشد تحلیلگر بازار در OANDA گفت: طلا از پایین بودن ذخایر آمریکا سود می‌برد و همچنین تضعیف بیشتر دلار در پایان سال از عوامل دیگر رشد طلا بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر