بازدید 3354

حق پرچم حذف نمی‌شود

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: حمايت از ناوگان ملي و حق پرچم ايران در درياها ادامه مي يابد و سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان سازمان حاکميتي دريايي کشور علاقه مند است، روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.
کد خبر: ۷۶۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 02 January 2018

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: حمايت از ناوگان ملي و حق پرچم ايران در درياها ادامه مي يابد و سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان سازمان حاکميتي دريايي کشور علاقه مند است، روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، مدير عامل و رئيس هيئت عامل سازمان بنادر و دريانوردي ضمن رد خبر يکي از رسانه هاي حمل و نقلي در خصوص حذف حق پرچم ايران گفت: بيشترين تمايل و علاقه سازمان بنادر و دريانوردي به عنوان سازمان حاکميتي دريايي کشور اين است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

محمد راستاد با تاکيد بر اينکه در کنار اين مسئله بايد سهم ناوگان از حمل و نقل جهاني دريايي نيز رشد داشته باشد، اظهار داشت: موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم را بعضا برخي از فعالان بخش خصوصي مطرح مي کنند و اين اشخاص قصد دارند در شوراهاي مربوطه اين مسئله را طرح کنند اما اين موضوع بايد از جوانب مختلف مورد بررسي و بحث قرار گيرد و سپس تصميم گيري شود.

وي تصريح کرد: هدف ما حمايت از ناوگان ملي کشتيراني است، بدين گونه که مکانيزم هاي حمايتي مناسبي را در کشور داشته باشيم که در مرحله اول ناوگان ملي و تحت پرچم و مالکيت کشور بتوانند سهم بيشتري را از حمل کالاهاي کشور به عهده داشته باشند.

راستاد افزود: بايد ظرفيت هاي بيشتري را تحت پرچم کشور جمهوري اسلامي ايران داشته باشيم به گونه اي که اقتدار دريايي خود را در سطح بين المللي حفظ کنيم و بيشترين پتانسيل در اين زمينه در اختيار ناوگان کشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شرکت ملي نفتکش ايران است، البته اميدواريم ساير شرکت هاي خصوصي نيز مقياس، توان و ظرفيت خود را افزايش دهند تا همه مالکان ايراني که کشتي هاي اقيانوس پيما در اختيار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوري اسلامي ايران در دنيا تردد دهند.

وي افزود: بايد بتوانيم تا حد امکان، ناوگان تحت مالکيت و تحت پرچم ملي خود را توسعه دهيم و از جنبه ديگر بايد صنايع دريايي با توجه به زير ساخت هاي موجود در زمينه ساخت و تعميرات گسترش داده شود.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد: بايد بنادر خود را از نظر ظرفيت، توان عملياتي و پسکرانه ها به جايگاهي برسانيم که هيچ گونه نقصي نسبت به بنادر رقيب نداشته باشند به گونه اي که کالاهاي ترانزيتي و ترانشيپي بيشترين سهم را در بنادر داشته باشند در حقيقت بايد بتوانيم از حمل و نقل دريايي منطقه اي و جهاني بيشترين سهم را داشته باشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار