بازدید 3114

تنوع مدارس خیانت به دانش‌آموزان است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود تنوع مدارس از رشد مدرسه‌های غیرانتفاعی جلوگیری می‌کند، گفت: این تنوع خیانت است.
کد خبر: ۷۶۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 02 January 2018

 

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم حذف آزمون‌های تستی برای ورود به مدارس تیزهوشان، گفت: در طرح سنجش و پژوهش دانشگاه‌ها مسائل تستی در حال حذف شدن است و این آزمون‌ها باید به صورت تشریحی و توصیفی برگزار شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه استرس شدیدی را تحمل می‌کنند که این موضوع تاثیرات نامناسبی بر روند آموزشی دارد؛ آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان باید از نظر استانداردهای آموزشی بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی در مدارس ارزشیابی توصیفی اجرا می‌شود و نمره‌دهی به صورت خوب عالی وبد است برگزاری آزمون‌های تستی جز زیان چیز دیگری برای دانش‌آموزان به همراه ندارد.

وی با انتقاد از تنوع 17 گانه مدارس، اظهار کرد: این تنوع خیانت است؛ دسته‌بندی دانش‌آموزان مشکلات بسیاری برای آنان ایجاد می‌کند چرا که برخی دانش‌آموزان نه ازتوانایی مالی برخوردارند و نه نمی‌توانند به واسطه آشنا در مدارس غیر انتفاعی، شاهد، سمپاد و یا هیئت امنایی ثبت نام کنند.

احمدی با بیان اینکه دانش‌آموزان فقیر ناچارند در مدارسی تحصیل کنند که از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیستند، تاکید کرد: آموزش و پرورش باید هر چه سریع‌تر نسبت به کاهش تنوع مدارس اقدام کند.

وی ادامه داد: وجود تنوع مدارس از رشد مدرسه‌های غیرانتفاعی جلوگیری می‌کند؛ در اصل 44 بر کمک بخش خصوصی به دولت تاکید شده است که وجود مدارس غیر انتفاعی نمونه‌ای از تحقق این اصل است.

احمدی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات تلاش‌هایی برای کاهش تنوع مدارس انجام داده است همچنین وزیر آموزش و پرورش ساماندهی تنوع مدارس را در دستور کار خود قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: حضور دانش‌آموزان نخبه در مدارس عادی برای الگوبرداری دانش‌آموزان دیگر ضروری است؛ در کشورهای توسعه یافته دنیا مدارس بچه‌ها را دسته بندی نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار