بازدید 34623
کاش نگذاریم آثار این تصمیمِ موقتی، دائمی شود؛

انسداد تلگرام و رشته‌هایی که به سرعت پنبه می‌شوند!

وضعیتی که اگر بگوییم زیان انسداد تلگرام و اینستاگرام را بیشتر از منافع آن می‌سازد، سخنی به اغراق بیان نکرده، چون اگر محدودسازی تلگرام و اینستاگرام موقتی است و قرار است رفع شود، زشتی‌هایی که در سایه استفاده از فیلترشکن مقابل روی جوانان و نوجوانان و کاربران بسیار پرشمار نرم افزارهایی چون تلگرام در کشورمان قرار می‌گیرد، آثاری موقتی و زودگذر ندارند...
کد خبر: ۷۶۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 02 January 2018

با احداث پتروشيمي در استان گيلان مشكلي نداريم / وزارت نيرو قرار است 20 سد ديگر در استانمان بسازدهرچند مسئولان تأکید دارند که تصمیم به انسداد و اعمال محدودیت در دسترسی کاربران به تلگرام و اینستاگرام، موقت و با توجه به شرایط پدید آمده اخیر است، پیرو آن موجی در جامعه به راه افتاده که بعید است آثار آن موقتی و زودگذر باشد!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله بسیار کوتاهی از تصمیم مسئولان به اعمال محدودیت‌هایی برای دسترسی به تلگرام و اینستاگرام و انسداد این دو اپلیکیش محبوب میان ایرانیان، تقاضا برای دریافت فیلترشکن و آموختن چگونگی کار با این ابزار‌ها به شدت اوج گرفت؛ اشتیاق وصف ناشدنی به دور زدن قانون که چه بسا در نوع خود در جهان بی همتا و یگانه باشد.

اگر تا چندی پیش، چگونگی کار کردن با تلگرام و استفاده از امکانات آن یا ساختن آیدی در اینستاگرام و کار با این شبکه اشتراک گذاری تصویر، سؤال طیف وسیعی از مردم بود و در نتیجه ارائه نشدن آموزش‌های کافی در این خصوص، مشکلات فراوانی برای شمار زیادی از هموطنانمان پدید می‌آمد، حالا یکی دو روز است، نیازی جدید در جامعه شکوفا شده و در مسیر رشد قرار گرفته است.

نیاز به دریافت و استفاده از فیلترشکن برای عبور از محدودیت ایجاد شده در دسترسی به تلگرام و اینستاگرام؛ محدودیتی که تا ساعاتی پیش وجود نداشت و ورود به دنیای این نرم افزار‌ها تنها با یک لمس کوچک روی صفحه گوشی‌های هوشمند مقدور می‌شد؛ وضعیتی که در نتیجه ناآرامی‌های اخیر و واکنش مسئولان به آن، تغییر کرده و کنار آمدن با آن برای بسیاری از کاربران فضای مجازی مقدور نیست.

صحبت درباره کاربرانی است که شمار زیادی از ایشان برای بهره‌مند شدن از مواهب تلگرام و برخی نرم افزار‌های مشابه پا به دنیای مجازی گذارده‌اند و به این منظور هزینه‌هایی متحمل شده‌اند. شهروندانی که اگر نبود اشتیاق به استفاده از تلگرام و نرم افزار‌های مشابه، چه بسا تمایلی به خرید گوشی‌های هوشمند هم نداشتند، اما حالا علاوه بر آن، خود را به اینترنت خانگی یا بسته‌های اینترنت تلفن همراه مجهز کرده و بخشی از زندگی روزمره شان را به دنیای مجازی گره زده‌اند.

از عضویت در کانال‌هایی که در حوزه علاقه مندی‌های ایشان فعالیت می‌کنند و مرجع و منبع قابل اعتنایی برای دریافت اطلاعات در حوزه‌های مختلف هستند یا حتی سرگرم کننده و جذابند، تا همراهی با عده‌ای دیگر از اقوام و آشنایان، یا دوستان و همکاران یا دیگر جوامع کوچک در گروه‌ها و سوپرگروه‌ها و برقرار کردن ارتباط با ایشان و...؛ مزیت‌هایی که با ورود به این دنیای مجازی در اختیار ایشان قرار گرفته و حالا ساعاتی است که همگی باد هوا شده‌اند. همه آن مزیت‌ها و هزینه‌هایی که برای دستیابی به آن‌ها متحمل شده بودند.

وضعیتی غیرقابل قبول که موجب می‌شود، کاربران به استفاده از فیلترشکن و استفاده دوباره از امکانات دنیای مجازی راغب شده و اگر پیشتر در این باره اطلاعاتی نداشتند، بکوشند چگونگی دور زدن قانون فیلترینگ را به سرعت هرچه تمام‌تر بیاموزند و آموزه هایشان را مورد استفاده قرار دهند. ورود به دنیای جدیدی که انسداد تلگرام و اینستاگرام راه مردم را به سوی آن کج کرده است.

اشتیاق وصف ناشدنی که برای دریافت، نصب و استفاده از فیلترشکن در جامعه پدید آمده و خدا می‌داند چه رهاوردی برای جامعه خواهد داشت. استفاده از ابزار‌های مختلف دور زدن فیلترینگ که بسیاری شان کاربران را در معرض خطرات بزرگی قرار می‌دهند که کمتر از آن‌ها آگاهند؛ خطراتی از جمله امکان سرقت اطلاعات شخصی و حیاتی‌شان که در سایه استفاده از پروکسی‌ها و فیلترشکن‌ها به شدت تقویت می‌شود.

همه این‌ها در حالی است که با استفاده از فیلترشکن، دنیایی پیش روی کاربران قرار می‌گیرد که از مدت‌ها پیش، مسئولان برای مقابله با آن دست به کار شده و نهاد فیلترینگ را دایر کرده‌اند. دنیایی که در آن همه چیز در دسترس کاربران قرار دارد و قسمت‌های ناخوشایند و زشت آن پشت دیوار فیلترینگ قرار گرفته که این روز‌ها فروریختن آن به امری عادی تبدیل شده است.

وضعیتی که اگر بگوییم زیان انسداد تلگرام و اینستاگرام را بیشتر از منافع آن می‌سازد، سخنی به گزاف نگفته ایم، چون اگر محدودسازی تلگرام و اینستاگرام موقتی است و قرار است رفع شود، زشتی‌هایی که در سایه استفاده از فیلترشکن مقابل روی جوانان و نوجوانان و کاربران بسیار پرشمار نرم افزارهایی، چون تلگرام در کشورمان قرار می‌گیرد، آثاری موقتی و زودگذر به دنبال ندارند و دائمی‌تر از چیزی هستند که فکرش را بکنیم!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸۵
من تا حالا فیلترشکن نداشتم الان که نصب کردم متوجه شدم که شبکه های مستهجن هم میشه باهاشون رفت در واقع دولت میخاست ابروهاشو درست کنه زد چشم هاشم کور کرد
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
این نظرت برا دهه شصته داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
خالی نبند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
یاد شرکتمون افتادم. اینترنت رو بستن که کارمندا بیشتر کار کنن، از فردا همه مودم آوردن شرکت و همه چی بد تر شد. بعدش که اینترنت رو باز کردن هم دیگه خیلی با مودم راحت تر بودن
وقتی به راحتی با فیلتر شکن میشه وارد شد پس دلیل فیلتر کردن چیه ؟؟؟؟؟
اینکار باید ۶ ماه پیش انجام می گرفت متاسفانه عرصه به دشمن واگذار کردند. اپلیکیشن سروش و جایگزین های ایران هم سبب اشتغال ایرانی میشه هم سبب میشه اطلاعات مردم و پیام های مردم و طرز فکرشون دست سرویس های اطلاعاتی بیگانه نیافته. باید ای پی فیلتر شکن ها هم فیلتر بشه. متاسفانه بعضی از مسئولین حرف های رهبری را گوش نمی دهند.
پاسخ ها
مسلم نیک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
دوست عزیز من یه توسعه دهنده نرم افزارهای تحت وب هستم متاسفانه سروش و مابقی اپلیکشن های ایرانی هیچ امکانات و سرعتی ندارن . در مورد سروش با افزایش تعداد کاربران از دیروز تا حالا هنگ کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
از خواب غفلت بیدار شو.مسولین به فکر ملت نیستند.
با انجام فیلترینگ نوجوانان مارا با فیلتر شکن اشنا کردید وفیلتر شکن شد جزعی از زندگی ما ونوجوانانمان.که در تمام زمینه های فساد ومستهجن را به روی انها باز کردید.این شد دستاورد مطالبات اقتصادی وای بر ما که اگر فکری برای اصلاح این مورد بعمل نییاید
ايستاگرام سرتاسر فحشا است. چه با فيلتر شكن چه بدون فيلتر شكن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
خودت از اینستا استفاده کردی یا از زبان همسیایه شنیدی؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
بستگی داره شما چطور استفاده کنید
نبودن این شبکه ها احساس عقب ماندگی و خفه کی بیشتری ایجاد می‌کنه که درنهایت جایی سر باز خواهد کرد. مثلاً همین الان من نگرانی ام را با شما در میان گذاشتم و تخلیه هیجانی شدم وگرنه جایی دیگر باید فریاد می زدم.
عجیبه اینهمه تقاضا برای فیلتر شکن!!!طوری شده بچه های کم سن و سال با این اخبار فیلترینگ با توجیحات خودشون صحبت از فیلتر شکن و نصبش میکنن... و در نهایت همگی درگیره کارهای خاک تو سری خواهند شد...اصلا نیازی به این کار نبود...آیا بود!؟
ساکت کردن اوضاع الان خیلی مهمتر از این موضوعیه که شما بابتش کیبورد فرسایی کردی تابناک جان!
همین حالا من وهمسرم در این رابطه صحبت می کردیم که ممکن است نصب فیلتر شکن باعث شود پسرم به سایتهای غیر اخلاقی مراجعه وعواقب بدی دلشته باشد .که ضررش بیشتر از این شلوغیها باشد مانند امواج ضر ماهواره
باید سیاست ها درست شه
این حرف های مسخره چیه. تلگرام باید خیلی زودتر فیلتر می شد. تلگرام چی ها تمام اطلاعات ایرانیان را دارند و این یعنی فاجعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
یعنی از این بدتر هم میشه؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
ببخشید این اطلاعات چیه که باعث فاجعه میشه؟؟!!
در دنیای مدرن نمی شود با مدیریت سنتی بر بحران ها غلبه کرد. هم مردم عوض شده اند و هم دنیای ارتباطات تغییرات اساسی داشته است.
بنظر من بستن تلگرام واینستا یک حرکت ناپخته و خام بود . الان بقدری هجوم به سمت دریافت فیلترشکن افزایش یافته ، چه بسا در آینده ای بسیار نزدیک دسترسی جوانان کم سن و سال به سایتهای غیر اخلاقی به راحت فراهم میشود . آنموقع از نظر فرهنگی کاملا به قهقرا کشیده میشویم
واقعا متاسفيم که به قضايا نعل وارونه مي زنيد و همه چيز را گردن دشمنان نظام و انقلاب مي اندازيد. کسانيکه با رانت و انحصار بر کشور چنبره زده و مالي و پستي کشور را دوقبضه کرده اند اقتصاد و توليد را ويران و مردم را بيکار و واردات را ملک انحصاري خود ساخته اند و مرتب حسابهاي ارزي خود را انباشت مي کنند هرگز به واقعيات اعتراف نخواهند کرد چون به ضررشان است. تا چقدر مي خواهيد جيبهاي خود را انباشته کنيد تن فروشي و فساد و فروختن ناموس براي امرار معاش و حتي اعضاي بدن واقعيتي است که بايد درک شود اينها ساخته دشمن نيستند ساخته خود مسئولان هستند لطفا به گردان بيگانگان نيندازيد و هرچه سريعتر رسيدگي کنيد دعواي جناحي هم ديگر نخ نما شده.
حالتون خوبه؟ما ایرانیها سالهاست از فیلتر شکن استفاده می کنیم ! اونوقت شما مثل اینکه در ایران تشریف ندارید ! این چند روزه جوانان دنبال یادگیری نصب و استفاده از فیلتر شکن هستن ؟ خدا خیرتون بده هر کس گوشی هوشمند داره فیلتر شکن هم داره اصلا همون موقع که گوشی را از مغازه خریداری می کنه مغازه دار براش نصب می کنه معلوم نیست شما کجاها داری سیر می کنی که از هیچ جا خبر نداری راستی فیلتر شکن می خوای برات بفرستم آخرین ورژن !!!
با سلام. منافقین یکی از دلایل دست نیافتن حد اکثری به خواسته هایشان در آشوبهای اخیر را بستن تلگرام عنوان میکنند و میگویند روی مخاطبهای چند ده میلیونی حساب ویژه ای باز کرده بودیم و باید این بار روی جایگزینها کار کنیم . البته چند وقت پیش هم میدیدم روی تلگرام و تاثیرات زیاد آن صحبت میکنند شاید من کوتاهی کردم و کامنت نگذاشتم .از این صحبتها که همین امروز صبح عنوان کردند فکر میکنم شما بتوانید سرنخهای مهمی از حساب تلگرام دستگیر شده ها به دست بیاورید. پیشنهاد میکنم : 1- تظاهرات جمعه بخصوص در تهران را با تمام نیرو و میلیونی برگزار کنید حمایت از رهبری توسط همه مردم با هر شکل و قیافه ای از بدحجاب و کراواتی گرفته تا افراد متدین خیلی خیلی مهم است هم برای روحیه خود ما مردم و هم از نظر خارجیها و البته مراقب توطیه های منافقین که خرابکاری نکنند هم باشید. ترامپ هر وقت کم میاره بلافاصله چند هزار نفر را جمع میکنه و با شعار دادن و سر و صدا و فیلم و عکس همه جا اعلام میکنه هنوزطرفدار داره و واقعا کار میکنه براش . 2- از منافقین و بررسی تمام سایتها و حرفها و مقاله هاشون غافل نشوید چون اینها به قدری مزدور و بی شرف و خاین هستند که شاید بزرگترین دشمن مردم ایران باشند . من این روزها که کارم کمتر بوده زیاد توی اینترنت چرخیدم یکی از دیگر مزدوران ایرج مصداقی است که البته بهترین شناخت را در باره منافقین داره و در مقاله هایی که راجع به منافقین داره و بخصوص گزارش 92 و گزارش 93 بخشهایی که در باره مسعود رجوی و اردوگاه اشرف و اینهاست میشود اطلاعات ذی قیمتی در باره این دشمن خطرناک پیدا کرد . توصیه میکنم دشمنی این کثافتها را جدی بگیرید.همان طور که خارجیها میزان مزدوری اینها را تشخیص داده و جدی گرفته اند . موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
چه ربطی به منافقین داره وقتی مردم گرسنه هستند منافقین گرسنه شون کرده ؟ حرف بزن نخندد بهت عزیز دل برادر
سپرده گذار کاسپین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
چون دشمن خارجی داریم باید در برابر کوتاهی و قصور و اختلاس برخی مسئولان ساکت باشیم؟؟؟
راست گفتی تابناک. نمی دانم کی قراره مسئولین به خود بیایند. چرا به زعم خود جلو گردش آزاد اطلاعات را می گیرند( در اولین ساعت فیلترینگ شکست خورد). مردم اطلاعات را هر طور شده بدست خواهند آورد. اگر به نظر شما مردم با چند کانال تلگرامی تحریک می شوند حتما دلیلی دارد.
الان بچه دو ساله هم میدونه فیلتر شکن چیه.تلگرام پر از کانالهای غیر مجاز هست.بچه ها و نوجوانها را با این نرم افزار تنها نگذارید.بزرگترا باید بچه هاشون مراقبت کنن.دولت نباید دخالت کنه.نمیتونه کاری کنه.کاری از دستش نمیاد.فقط فرهنگ سازی.
الآن طوری شده که فیلتر شکن می فروشند!!!!! درصورتیکه جز در مواقع ضروری استفاده از آن توصیه نمی شود و خطرناک است!
چه كسى به شما اين حق را داده تا قيم مردم شويد كه چه مطالب و برنامه هايى را فيلتر كنيد و چه چيز هايى را نكنيد؟
نتایج جامعه تک صدایی.
من خودم اهل این شبکه های اجتماعی هستم و گروه های بسیاری تشکیل داده بودم. ولی خدا وکیلی، منافع این شبکه ها حتی به اندازه یک صدم ضررهاشون نیست.
1. دوری اعضای خانواده از یکدیگر
2. دسترسی راحت به مضامین مستهجن
3. حواس پرتی افراد در سر کار
4. تلف شدن وقت بسیار زیاد از بخش وسیعی از جامعه
5. شوکهای روانی و عصبی به مردم در نتیجه دریافت اخباری که حتی شاید هیچ ربطی هم به آنها نداشته باشد
و....
فقط بخشی از آسیبها و ضررهای این شبکه ها هستند. خواهش میکنم برای باز شدن دوباره اونها تلاش نکنید. اونهایی که نیازشون به این شبکه ها حیاتیه، خیلی کمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
فقط از جانب خودت حرف بزن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
بسیار بسیار موافقم
بنده اصلا از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنم و هیچ مشکلی نیز در انجام فعالیت هایم پیش نیامده است. با اینکه فرد بسیار پرمشغله ای هم هستم و .ارتباطات اجتماعی بسیاری نیز دارم.
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
گلم! از شما که اینقدر مدیر فعالی بودی و درگیر این حوزه هستی این اظهار نظر بعیده...خیلیها هستن که میشناسم این روزها بخاطر کارشون از طریق همین تلگرام اینطرف و اونطرف دنبال راهکاری هستن کاسبیشونو انجام بدن...پس خواهشن با مطالعه دقیقتری نظر کارشناسی بدین....ضمنا همین اینستاگرام و تلگرام باعث پیدا شدن بچه ای بعد از 6 سال در خرمشهر در همین روزها شد و خیلی های دیگر...ممنونم
گوشی شیائومی به محض وصل شدن به سایفون، اخطار میزنه که احتمال هک شدن دارید...
اگر حاکمیت فکری بحال صدای مردم بخاطر معیشت شان ، حذف فاسدان و مهار نیروهای استعمار که قصد خرابکاری دارند نکنه
حتما سرنوشت سوریه در کمین مردم ایران خواهد بود
اکثر حجم اینترنت خریداری شده بابت اینستاگرام و تلگرام مصرف میشه و اگه همیشه فیلتر بشه درامد مخابرات و اپراتور ها قطعا به شدت کاهش خواهد یافت
اتفاقا حالا که مدتی است تلگرام قطع شده باید به طور کامل و همیشگی فیلترش کنند.
نمی‌شود پیامرسانی بدون رعایت قوانین کشور فعالیت کند. ممکن است فردا روز یک مشکل امنیتی دیگر درست کند. پیشگیری بهتر از درمان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
آره گمونم مشکل از همون اول تلگرم بود وگه نه که همه چی آرومه ما چقد خوشحالیم
تازه حالا كه فيلتر شده جمعيت خيابوني بيشتر ميشه اگه دولتمردان فقط يه كم توجه به نظرات مخاطبين تابناك كرده بودند حالا اين اوضاع نبود چون خودشون را اصلاح ميكردند با بستن تلگرام و خشونت عليه معترضين اوضاع خرابتر ميشه بايد گوش كنن ببينن مردم چي ميخواند ايا جز منافع فردي و گروهي درش هست يا دولتها دايه دلسوزتر از مادر هستند و ما خبر نداريم
زشتی‌هایی که ...روی جوانان و نوجوانان ...قرار می‌گیرد

یعنی چی زشتی روشون قرار میگیره؟!
در حدود 20 سال پیش داشتن یک ویدیو ساده در منزل جرم محسوب میشد. بعد از مدتی ماهواره آمد و در نتیجه ویدیو به فراموشی سپرده شد و مقابله با آنتن ماهواره و جمع آوری آنها در دستور کار قرار گرفت. اما قطعاً همه می دانیم که تمام بگیر و ببندها بی نتیجه ماند زیرا با آمدن گوشی های هوشمند و اینترنت و نرم افزارهایی مانند تلگرام و واتساپ و امثالهم مردم به راحتی موفق به دریافت تمام اطلاعات مورد نیاز خود شدند. حالا این سایت ها را فیلتر می کنند و بلافاصله مردم با فیلتر شکن به آنچه می خواهند می رسند. مخلص کلام اینکه آئینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن آئینه شکستن خطاست
انسداد تلگرام و فروش ویژه فیلترشکن هم یک راه ازدیاد سرمایه بود که فوری انجام شد
ما نه سر پياز بوديم نه ته‌اش؛ اما اين چند روز حسابي گرفتار شديم!
پیام من خطاب به متصدی فیلترینگ
........... زحمت ما میداری
ما که داریم استفاده می کنیم فقط کمی زحمت ما را بالا می بری
اگر دولت نخواد واقعیت و درک کنه و همه چیز و فرافکنی کنه و گردن دشمن و دول خارجی بندازه و قبول نکنه گرسنگی فقر بیکاری ناامیدی عدم تامین اجتماعی دزدی اختلاس دو رویی اختلاف طبقاتی رو بهش توجه نکنه امروز نه بالاخره یک زمان این بمب فشار تجمیع شده گردن همه ما رو میگیره. اقایون یادشون رفته زمان قبل از انتخابات مرتب از مسائل معسشتی مردم میگفتن .خب کسی که همه چیزش و از دست داده و بقیه نشستن فقط بهش میخندن و هیچ کاری براشون نمیکنن معلومه میاد تو جامعه هر چی از دهنش درمیاد میگه چی فکر میکنین و توقع دارین. بازم فرافکنی کنید و مشکل و بندازید گردن اینترنت و کشورای خارجی
تابناک جان طوری حرف میزنی که انگار واژه فیلتر شکن ومفهوم اون تازه به وجود اومده؟؟
بعدش وقتی که یک برنامه پیامرسانی مثل تلگرام که با داشتن 40میلیون کاربر ایرانی حتی حاضر نیست که یک کانال رو که مسبب این آشوبها ومخل امنیت مردم هست رو حذف کنه دیگه چه انتظاری میشه ازش داشت؟؟
درسته که بیش از حد به تلگرام وابسته ایم که اینهم مقصرش خود مسولان دولتی در ارتباطات هستند که باید برنامه های جایگزین بومی رو بسیار کارامدتر تولید میکردند اما غفلت کردند..الا هم دیر نشده ما چرا نباید از برنامه داخلی استفاده کنیم؟؟یعنی ما حضر هستیم که اطلاعاتمون در تلگرام که الان در امارات متحده هست وتوسط اونها کنترل میشه رو قبول کنیم ؟؟اینکه مدیر تلگرام میگه اطلاعات کاربران مخفی هست ودرز پیدا نمیکنه خودتون هم میدونید که دروغی بیش نیست.کلا هیچ اطلاعاتی در هیچ جای دنیا امنیت کامل رو نداره وهمیشه نفر سومی هست که اونها رو میبینه ..پس بهتره به تولید وبهبود برنامه داخلی کمک کنیم ..وحتی مردم میتونن از این برنامه های تولید داخل برای کسب وکارخودشون استفاده کنند..البته که هر برنامه ای درآغاز مشکلاتی داره ولی با حمایت بهتر میشه..خود تلگرام مگه اول چی داشت ولی به مرور زمان بهترش کردن تا الان شده این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
گل گفتی.
فکر کردید اگر امریکا یک ماهواره با مکان دسترسی با موبایل برای ایران بفرسته دیگه اصلا اینترنت ایران رد نمیشه که بخواد فیلتر بشه مثلا بالن گوگل
واقعا باید تلگرام قطع بشه.... چون باعث اگاهی مردم میشه
فیلترشکن به کنار، این همه شغل و خدمات چی میشه
ملت گرفتار شدند
خود این فیلترینگ با بنزین آتش خاموش کردن است
دولت بریتانیا برای مقابله با سایت های به اصطلاح مستهجن اونا رو کلا از روی سرورهاشون مسدود کرد اما شهروندان می تونن درخواست بفرستن که برای خطشون باز شه. با این کار دیگه هیچ سایت غیر مستهجنی بسته نیست و هیچکس نمی تونه به این بهانه ها دسترسی به اطلاعاتو محدود کنه.
ملانصرالدین هم اگر امروز زنده بود می گفت با وجود فیلتر شکن جمع کردن تلگرام خنده اور است
هر کسی هم که فیلتر شکن نصب کند قطعا دیگر آن را بر نمی دارد.زیرا اعتمادی باقی نمانده
فکر کنم نویسنده مقاله تازه با فیلتر شکن آشنا شده.
بابا بی خیال. همه از همه چی خبر دارن توی این روزگار
بهتر است به جای فکر کردن به محدویت به فکر حل مسائل اقتصادی باشید.درسته امنیت هست امنیت معیشتی و اقتصادی هم مهم هست.الان عربستان موقع اذان مردم مغازه ها را باز می گذارند و به نماز میروند این یعنی امنیت اقتصادی علاوه بر قدرت نظامی
جناب روحانی بابستن دنیای مجازی مهلوم شد چقدر حقوق شهروندی رعایت میشود
تابناک آفرین بر شما و نویسنده فهیم این مطلب .
در دنیایی که ظرف نیم ساعت پس از فیلتر تلگرام ده ها فیلتر شکن قوی در دسترس مردم قرار میگیرد ، دلیل و تاثیر این کار چیست ؟
غیر از اینکه هزاران و ملیونها نفر از کار و درامد منفک شدند و نهایتا عده ای از انها که مشغول کسب و کار بودند به صف معترضین پیوستند .
و ضمنا من بعنوان یک ایرانی چند روزه خیلی فکرم مشغوله که ایراد از کجاست که ... برنامه ای مثل تلگرام میتونه برای یک دولت با اون عظمت را به خطر بیندازه !
بازار فیلتر شکن الان خیلی داغه دولت خودش باعث شد مردم برن سمت فیلتر شکن و سایتهای مستحجن اونیی هم که سر در نمی آوردن الان یکی یه دونه کلید دارن
مثل اکثر دنیا باید فقط دسترسی به سایت های مستهجن محدود شه و هیچ محدودیتی در موارد دیگه نباشه.
الان که سرعت نت به شدت اومده پایین. دیگه فیلتر شکن هم جواب نمیده. کی پول از دست رفته ما رو میخواد بده؟
دشمن دانا که غم جان بود، بهتر از آن دوست که نادان بود.
1.مطمعن باشید هیچ کس با فیلترشکن به سمت شبکه غیر اخلاقی نمیره.مگر کسی که طالبش باشه و از قبلها با فیلترشکن میرفته،الانم میره.
2.اینکه امریکا بالون بفرسته بالای ایران،برای ارائه اینترنت بدون فیلتر،بیشتر شبیه به جوکه.در عمل غیر ممکنه. اگه امریکا میتونست بالا سر بقیه دشمناش میگذاشت.
3.در تمامی کشورها در چنین وضعیتی،فیلتر میکنند،مانند ترکیه اوایل سال2017 یا اکراین
4. هیچ فیلترشکنی در حال حاضر کار نمیکنه
لطفا جایگزینهای تلگرام رو به مردم معرفی کنید.مثل مسنجر بله. که سرعت و کیفیتش عالیه.
در ضمن استفاده از فیلترشکن نه تنها باعث انتشار فایلهای شخصی میشه⭕.بلکه مصرف باطری گوشی را بشدت افزایش میده.و پردازنده و رم رو درگیر میکنه و گوشی داغ میکنه. حالا مثلا گوشی من 4گیگ رم داره.حسابی داغ میکنه.خدا بداد بقیه گوشی های معمولی برسه
بهتر نیست بجای ترس از فیلتر شکن مردم و جوانان را به سمت برنامه های سالم دعوت کنیم.
مثلا بگوییم: اکنون که تلگرام مسدود شده شبکه های سالم داخلی هست
ای مردم . ای جوانان بروید از این برنامه ها استفاده کنید.
اما کسی که به هر ترتیب می خواهد از تلگرام استفاده کند
قطعا کار دیگری غیر کارهای مشروع و سالم دارد
و الا تلگرام تنها راه برای چت کردن و گفتگو نیست.
من فکر می کردم پدر و مادرها از این انسداد اعلام رضایت می کنند.
اما اگر ما دنبال کارهای خلاف هستیم و آن هم بطور جدی و حیاتی
این حرف دیگری است
تو رو خدا پاتونو از رو خرخره ما برداريد...خسته شدم...يه شهروند عاديم...نه وابسته به جایی و کسی...بچگی،جوونی مون که هدر رفت ميانساليمون هم دچار بدبختی و اضطراب و وحشتيم...بسه
بسیاری از کسب کارها و بازاریابی ها الان از طریق تلگرام انجام میشه همه اصناف و اکثر فروشنده ها حتی کاسبان جز صاحب یک کانال هستند در تلگرام
اینطور نیست که تلگرام فقط وسیله چت باشه الان کاربردش گسترده شده و مردم دارند متضرر میشند و کار و شغل بسیاری از مردم مختل شده در این چند روز
والا اون کانال هایی که دارند تبلیغ این آشوب رو میکنند که در یک روز از مرز یک میلیون کاربر میگذره اعضاشون من نمی دونم چی رو فیلتر کردند و برای چه کسانی فیلتر کردند؟!
ای بابا... چرا اراجیف میبافی برادر من... فیلترشکن که چیز جدیدی نیست.. چرا حرف بی ربط میزنید...
فرارنیست اشباهات ما تکرار ناشدنی بشه .اینوبدونید موقه ایکه یک در را ببندید مردم دنبال درهای دیگر میگردند هر کاری باید مهندسی شده وکارشناسی شده انجام داد آزمون خطا دیگه جواب نمیده
مرگ بر رادیو، مرگ بر سینما، مرگ بر تلویزیون،‌ مرگ بر ماهواره، مرگ بر اینترنت، مرگ بر تلگرام!

مرگ بر پیشرفت! زنده باد تحجر!
فیترینگ به نظر من باید هوشمند بشه
فقط کانال هائی که مورد دارن باید فیلتر می شد نه کل تلگرام
همه کانال هائی که من عضوش بودم کانال های محاز ومفیدی بودن
همهش از دست رفت.
اگر چه قیلتربنگ را ناکار آمد مبدانم و باید روشهای بهنری درپیش گرفت. اما استدلال اینکه با قیلتر شکن حواتان با سایتهای مستهحن آشنا می شوند را غیر موجه میدانم. چوت بدوت فیلتر کردن هم این نوع مختوا چه در تلگرام چه بیرون آن بدون نیاز به قیلتر شکن در دسترس طالبان آن بوده و هست. از طرفی آنهایی که دنبال چنین محتوایی هستند منتظر این حرفها نمی مانند و همیشه قیلتر شکن را دارند. باید پرسید چرا قانون شکنی در ایران اینقدر سهل و آسان است؟

ذر اروپا و آمریکا چیزی ممنوع شود مردم اصلا جرات نزدیک شدن به آن را ندارند.
سلام
خیلیا مثل بنده درامدشون با همین تلگرام بود تو این چند روز هزارتومن کار نکردیم .
کی میاد این پول از دست رفته رو جبران کنه؟
مردم از گرسنگی داد میزنن از تخلفات مالی داد میزنن اونوقت دلتون خوشه ک فیلتر کردین ک چی؟
با این تحلیل آبکی ات . تو اگر تونستی تو این چند روز فیلترشکنو باز کنی دیگران هم تونستند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
:O
روحانی در زمان تبلیغات ازهر نفر میخواست خودش خبرنگارباشد وبه صدا وسیما اهمیت ندهد حال که رای آورده وبخاطر خلف وعده وبدعهدی باملت مردم اعتراض میکنند برای جلوگیری از انعکاس اعتراضات دستور محدودیت خبرسانی وفیلترکردن توسط وزیر اطلاعاتیش صادرمیشود
راحت شدم از دست این تلگرام کاش هیچ وقت باز نشه
انشالا که زودتر فیلترینگ اینستاگرام رو هم بردارن، به شخصه با درامدی که از فروشگاه مجازیم داشتم خرج کل خانواده رو میدادم، این مسئله به ما خیلی ضرر زد و از الان نگران اجاره خونه و بیکاری هستیم، امیدوارم زودتر رفع فیلتر بشه تا ارامش به طور کامل برگرده
اگر فقط 10 درصد کسانی که از تلگرام استفاده می کردند، وی پی ان ماهیانه 5000 تومانی از سرورهایی که خود دولت در اختیار دارد بخرند، می شود 4500000 نفر در 5000 تومان در 12 ماه مساوی با 270 میلیارد.
من یک یک برنامه نویس کامپیوتر هستم .
دنیای کامپیوتر آن قدر وسیع است که نمی شود راجع به سود و زیان آن صحبتی کرد ! کامپیوتر و موبایل و برنامه های آن خود یک ابزار است مثل آچار فرانسه .آیا نمیشه با آچار فرانسه که کاربرد خاصی دارد زد کله یکی رو پر از خون کرد ؟! هر کاربردی از هر ابزاری ممکن است .اگر آچار فرانسه رو پنهان کنید طرف برای هدف خودش می رود و چاقو می خرد ! به پیچیدگی موضوع توجه نمایید لطفا !
وقتی کسی فیلتر شکن استفاده می کند مانند کسی است که خودش مشروب الکلی تولید می کند. بنابراین مسئولیتش با خودش است. اونهایی هم که مثل بچه های تازه بالغ از کشف شیکه های مستهجن توسط فیلتر شکن!! آگاه شده اند لطف کنند کامپیوترشان بعد از پاک کردن کامل بیاورند تا معلوم بشود که که در چه تاریخ و چه ساعت و دقیقه و ثانیه ای وارد کدام برنامه و شبکه شده اند.
دوستان فکر نکنند که روشن و خاموش کردن و پاکسازی کامپیوتر ، رد پاها را برطرف می کند.
بستن شبکه های اجتماعی اگر چه ممکن است بطورموقت بعضی ازارتباطات را کندویا قطع کندولی دردراز مدت خود این بستن تلگرام وسایر شبکه های اجتماعی باعث عدم اعتماد مردم ونارضایتی پنهان ودرازمدت عمومی می گرددونارضایتی عمومی باعث به خطر افتادن امنیت عمومی ودرنهایت امنیت ملی می گردد.بنابراین تصمیم گیران وتصمیم سازان بایدمسائل را اززوایای مختلف درنظر بگیرند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان