بازدید 2441

سیاست پولی بانک‌های مرکزی آسیا از فدرال رزور جا می‌ماند

کارشناسان اقتصادی بانک «اچ اس بی سی» اعلام کردند که سیاست پولی بانک های مرکزی آسیا برای بالا بردن نرخ بهره در ۲ سال آینده محدود و ناچیز خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 02 January 2018

کارشناسان اقتصادی بانک «اچ اس بی سی» اعلام کردند که سیاست پولی بانک های مرکزی آسیا برای بالا بردن نرخ بهره در ۲ سال آینده محدود و ناچیز خواهد بود.

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزینس اینسایدر، بررسی های اخیر بر روی خط مشی بانک های مرکزی کشورهای آسیایی از سوی کارشناسان بانک «اچ اس بی سی» نشان می دهد که در سال جدید میلادی سیاست پولی آنها از سیاست فدرال روز آمریکا عقب بیافتد.

این در حالی است که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را در سال ۲۰۱۸ میلادی برای چند بار افزایش دهد؛ اما افزایش نرخ بهره بانکی در میان بانک های مرکزی آسیایی در دو سال آینده محدود و ناچیز خواهد.

بر همین اساس، بانک مرکزی کره جنوبی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نرخ بهره را برای اولین بار در بیش از ۶ سال اخیر به ۱.۵۰ درصد افزایش داد و بعنوان اولین بانک مرکزی اصلی آسیایی اقدام به بالابردن نرخ بهره از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد کرد؛ حال آنکه انتظار می رود بانک های مرکزی مالزی، فیلیپین، استرالیا و نیوزلند هم در اوایل سال جاری میلادی افزایش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین رییس بانک مرکزی کره جنوبی در روز یکشنبه گفت: زمانی که فشارهای تورمی ضعیف باقی مانده اند، سیاست پولی باید متناسب با آن باشد. از سویی دیگر انتظار می رود بانک مرکزی سنگاپور هم به دلیل رشد ضعیف اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی، سیاست خود بر پایه نرخ ارز را سفت و سخت تر کند.

بر پایه این گزارش، اگرچه ممکن است افزایش نرخ بهره بانکی در میان کشورهای آسیایی در سال جاری میلادی به دنبال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا محقق شود، اما به طور کلی با توجه به روند اقتصادی و نرخ تورم آسیا این رویه در مقایسه با سیاست پولی فدرال رزرو، عقب خواهد افتاد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها