بازدید 2857

استفاده از ظرفیت‌های فضای آنلاین برای حل معضل بیکاری

استفاده از فضای آنلاین برای پیدا کردن نیروهای مناسب، فرآیند استخدام برای کارفرمایان را آسان‌تر، سریع‌تر و کم هزینه‌تر می‌کند و به شکل دقیق‌تری منجر به تحقق شایسته‌سالاری در کشور می‌شود.
کد خبر: ۷۶۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 01 January 2018

آسیه حاتمی، در کنفرانس ارزیابی حقوق و دستمزد، از انتشار نتایج این ارزیابی تا پایان سال جاری در قالب گزارش حقوق و دستمزد 1396 خبر داد و افزود: گزارش حقوق و دستمزد تنها مرجع آگاهی از حقوق و دستمزدها در کشور است. اقبال همه کارفرمایان، کارجویان و شاغلان به انتشار این گزارش باعث شده تا تنها در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در 28 گروه شغلی مختلف در این ارزیابی شرکت کنند.

استفاده از ظرفیت‌های فضای آنلاین برای حل معضل بیکاریوی گفت: مطالعه این گزارش به شاغلان کمک می‌کند تا در آینده حقوق منصفانه‌ای دریافت کنند و به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان می‌دهد با آگاهی از میزان رایج پرداختی‌ها در بازار کار برنامه‌ریزی مالی مناسبی برای آینده داشته باشند.

این کارآفرین نمونه کشوری در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر کسب‌وکارهای آنلاین در جهان، افزایش قابل توجه ضریب نفوذ اینترنت در کشور در سال‌های اخیر و وجود چهار میلیون دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور ظرفیتی بزرگ برای استفاده از ابزارهای نوین جهت زدودن بیکاری دانست و گفت: برای حل معضل بیکاری می‌توان تمهیدات مختلفی اندیشید، یکی از این تمهیدات استفاده از ظرفیت‌های فضای آنلاین است. استفاده از فضای آنلاین برای پیدا کردن نیروهای مناسب، فرآیند استخدام برای کارفرمایان را آسان‌تر، سریع‌تر و کم هزینه‌تر می‌کند و به شکل دقیق‌تری منجر به تحقق شایسته‌سالاری در کشور می‌شود.

وی همچنین ایجاد رزومه توسط افراد جویای کار در سایت‌های استخدامی را راهی مناسب برای به نمایش گذاشتن توانایی‌ها، سوابق و مهارت‌ها دانست و اضافه کرد: کارجویان در فضای آنلاین بدون پرداخت هزینه می‌توانند تنها با یک کلیک به چند موقعیت شغلی مناسب دست پیدا کنند.

آسیه حاتمی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال و مهار بیکاری یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و بخصوص نسل جوان در سال‌های اخیر است، اظهار داشت: همواره موضوع ایجاد اشتغال مورد تاکید مسئولان کشور بوده و در این باره وعده‌های بسیاری داده شده است.

وی در عین حال تاکید کرد: طبق جدیدتری آمارها تعداد دانشجویان کشور در تمام مقاطع تحصیلی 4 میلیون و 83 هزار و 12 نفر برآورده شده است که باید وارد بازار کار شوند.

حاتمی گفت: وزارت کار اقداماتی را برای رفع بحران اشتغال از جمله صدور بخشنامه طرح کارورزی، حمایت از اشتغال توسط سازمان صدا و سیما، تسهیل اشتغال دانشجویان از سوی وزارت علوم و حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده است.

وی در عین حال به تاثیر اینترنت در رشد اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: گسترش استفاده از اینترنت در کشور موجب شد تحولات گسترده در حوزه‌های مختلف پدید آید و در این میان حوزه اشتغال نیز علت رشد استفاده مردم از اینترنت دستخوش تغییرات اساسی شد و کارفرمایان و کارجویان به علت ظرفیت‌های فضای آنلاین برای استخدام نیرو و ظرفیت‌های کاریابی از آن استقبال کردند.

وی با بیان اینکه سوئیس که در همسایگی آلمان و ایتالیا قرار دارد جمعیتی نزدیک به یک دهم ایران را دارا است، گفت: 25 درصد از جمعیت کشور سوئیس را مهاجران تشکیل می‌دهند در عین حال 20 وب ‌سایت استخدامی در سوئیس فعال هستند که از میان آنان بزرگترین وب‌سایت استخدامی در این کشور 18 سال قدمت دارد؛ این سایت‌ها بیش از 3.5 میلیون بازدید دارند و بیش از 30 هزار موقعیت شغلی در آن ثبت شده است و طبق اطلاعات بیش از 100 هزار رزومه در دیتابیس آن قرار دارد.

وی با اشاره به انتشار گزارش حقوق و دستمزد، تصریح کرد: گزارش حقوق و دستمزد تنها مرجع آگاهی از حقوق و دستمزدها درمورد گرو‌های شغلی مختلف در سراسر کشور است که در چهار سال گذشته جایگاه مهمی نیز بین جامعه کارجویان، کارفرمایان و فعالان بازار کار پیدا کرده است.

حاتمی اظهار داشت: خلا وجود گزارش حقوق و دستمزد در کشور موجب شده بود تا علاوه بر سردرگمی کارفرمایان و شاغلان، رسانه‌های کشور نیز از دسترسی به آ‌مار و اخبار دقیق در مورد وضعیت اشتغال و پرداختی‌ها در بسیاری از گروه‌های شغلی و استان‌های کشور بی‌خبر باشند.

وی تصریح کرد: از مزایای گزارش حقوق و دستمزد برای کارفرمایان ابتدا آگاهی از بازه‌های رایج پرداختی و حقوق‌های عرف بازار، امکان برنامه‌ریزی مالی برای آینده، امکان تمدید قرارداد و حفظ نیروی انسانی در طول سال و سپس پیشگیری از پرداخت حقوق‌های نامتعارف و غیرمنصفانه است.

حاتمی آگاهی از دستمزدهای دریافتی از مشاغل مختلف و افزایش قدرت مذاکره در مصاحبه‌های شغلی و امکان دریافت حقوق منصفانه را از مزایای گزارش حقوق دستمزد برای کارجویان اعلام کرد.

وی افزود: در گزارش سال 1395 بیش از 105 هزار نفر مشارکت کردند که جامعه آماری به قدری بزرگ بود که برای اولین‌بار در کشور دو سامانه خدماتی با آمارهای منحصربه فرد از دل آن استخراج شد،‌همچنین سامانه حقوق و دستمزد استان‌ها در گروه‌های شغلی مختلف در اختیار تمام استان‌ها قرار گرفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس