بازدید 6352
۳

زوج یا فرد جمع می‌شود

کد خبر: ۷۶۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 01 January 2018

با اجرای طرح جدید شهرداری تهران در محدوده طرح ترافیک، طرح زوج یا فرد از فروردین 97 جمع و محدوده طرح کاهش جایگزین آن می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران برنامه جدیدی برای محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد دارد و قرار است این برنامه از 15 فروردین 97 اجرایی شود.

با اعلام پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فروش مجوز طرح ترافیک سال 97 دیگر به صورت سالانه نخواهد بود و سهمیه هایی که پیش از این به حدود 100 هزار خودرو اعطا شده بود، دیگر وجود نخواهد داشت.

اما اجرای طرح جدید به همین جا ختم نمی شود، علاوه بر اینکه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک از این پس به صورت روزانه و با مبالغ شناور 9600 تا 36 هزار تومان تعیین می شود، محدوده زوج یا فرد نیز از بین می رود.

با تصمیم شهرداری تهران از صبح 15 فروردین 97، محدوده زوج یا فرد به نام محدوده آبی تغییر نام می دهد و هر خودرو برای ورود به این محدوده باید مبلغی شناور بین 3200 تا 12 هزار تومان پرداخت کند.

با اجرای این طرح دیگر تردد خودروها به عنوان زوج یا فرد معنا نخواهد داشت و هر خودرویی که وارد محدوده آبی (زوج یا فرد) شود، باید هزینه ورود به این محدوده را پرداخت کند.

پورسید‌آقایی‌ با بیان اینکه طرح ترافیک تاکنون به عنوان یک ابزار قدرت برای تعامل‌ با سایر دستگاه‌ها در دست ما بوده است، اظهار کرد: ما این طرح را کنار می‌گذاریم تا عدالت اجتماعی برقرار شود تا همه مردم بتوانند در شرایط یکسان از آن استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری با دادن سهمیه‌ طرح ترافیک‌ به عده‌ای خاص می‌توانست کارهای زیادی انجام دهد، اظهار کرد: در دوره جدید شهرداری می‌خواهیم از ابزار خود به عنوان یک لابی‌ استفاده نکنیم و تلاش می‌کنیم همه مردم در شرایط برابر از این امتیازها‌ استفاده کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تخلفات غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در اوج خود به 14 هزار مورد می‌رسد، اظهار کرد: قدرت خواندن دوربین‌ها نامحدود است و دوربین‌های قدیمی قدرت تشخیص‌ پلاکشان‌ پایین است‌.

پورسید‌ آقایی با تأکید بر اینکه کلیات این طرح به تأیید شورای ترافیک رسیده است، ادامه داد: در طرح جدید تمام درآمد حاصل از آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود و از محل این درآمد، خرید 1000 دستگاه اتوبوس جدید و 140 واگن برای مترو محقق‌ خواهد شد.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان در اختیار شرکت‌ کنترل ترافیک قرار گرفته تا کمبود دوربین‌ها جبران شود، افزود: از طرح جدید چند نتیجه‌ می‌گیریم‌ که اولاً میزان تردد‌ خودروها مدیریت‌ می‌شود و در مرحله بعدی ضمن کنترل میزان آلایندگی هوا قیمت‌گذاری در معابر هم مدیریت‌ می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خسته نباشید !!!!! مفهوم این طرح یعنی روزانه هر فردی که توانایی مالی پرداخت هزینه ورود به طرح را دارد وارد منطقه ابی گردد
ایا به نظر شما عدالت اجتماعی برقرار گردید
یه فکری هم واسه کسانی بکنید که خونشون تو طرح ترافیکه.. چه گناهی کردن؟ واسه یه بار ورود و خروج هم مشکل دارن.
باز صد رحمت به قالیباف
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر