بازدید 3113

سود بیشتر دولت در افزایش تعرفه‌ها است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس، گفت: افزایش تعرفه واردات خودروهای دارای حجم موتور ۱۷۰۰سی‌سی که مشابه آن در داخل کشور نیز تولید می‌شود به معنای غیر رقابتی کردن بازار است.
کد خبر: ۷۶۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 01 January 2018

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تعرفه‌های جدید واردات خودرو، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در تعرفه‌های واردات خودرو بازهم نگاه حمایت از تولید داخلی وجود دارد تا افزایش درآمدهای دولتی، بنابراین سود بیشتر دولت علی‌رغم سهم کمی که دارد در تولید خودروهای داخلی است که باید با هر روشی که امکان دارد این سود قطع شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که دولت در تولید خودروهای داخلی مشارکت دارد این نوع حمایت‌ها صورت می‌گیرد، گفت: قرار بر این نبود که واردات خودروهای هیبریدی افزایش تعرفه داشته باشد در صورتی که درحال حاضر شاهد افزایش تعرفه آنها نیز هستیم.

افزایش تعرفه واردات خودروهای دارای حجم موتور 1700سی‌سی به معنای غیر رقابتی کردن بازار است

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌های واردات خودرو تا سقف 2500سی‌سی که شرایط خرید آن برای تعداد بیشتری از افراد جامعه وجود دارد باعث افزایش چشمگیر قیمت آنها می‌شود، ادامه داد: افزایش تعرفه واردات خودروهای دارای حجم موتور 1700سی‌سی که مشابه آن در داخل کشور نیز تولید می‌شود به معنای غیر رقابتی کردن بازار است و با این اقدام هیچ رقابتی ایجاد نمی‌شود، لذا باید به این مسئله به‌عنوان یک مشکلی اساسی توجه شود.

وی در خصوص اینکه چه زمانی می‌توانیم شاهد رقابت بین خودروی تولید داخل و وارداتی باشیم، اظهار داشت: زمانی این مسئله امکان پذیر است که خصوصی‌سازی واقعی صورت بگیرد و دولت هیچگونه سهمی در خودروسازی نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص سقف قیمتی 40هزار دلار در واردات خودرو، اظهار داشت: اگر در میزان این سقف دقت کنیم متوجه می‌شویم سقف قیمت خودروهای خارجی مشابه تولیدات داخل است، در خودروسازی داخلی درحال تولید خودروهای جدیدی با این قیمت هستیم و برای اینکه این محصولات توان فروش داشته باشند این سقف اعمال شده که این روش یک روش صحیح نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان