بازدید 2650

تحول در رفع مسائل چک با بکارگیری طرح اعتبار سنجی برای ارائه دسته چک

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بکارگیری طرح اعتبار سنجی برای ارائه دسته چک به متقاضیان را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۷۶۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 01 January 2018

 

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرح اصلاح قانون چک، گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از مدت های پیش موضوع طرح اصلاح قانون چک را مورد بررسی قرار داده البته کلیات این طرح تصویب شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مثبت طرح اعتبار سنجی برای ارائه دسته چک ادامه داد:به سرانجام رسیدن طرح اصلاح قانون چک می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه رفع کند، البته باید توجه داشت برخی از فعالان اقتصادی به دلیل مشکلات اقتصادی در سال های گذشته بطور ناخواسته نتوانستند تعهدات مربوط به چک های صادره را انجام دهند.

نوروزی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود:یکی از اهداف طرح اصلاح قانون چک این است که صدور دسته چک بر مبنای سنجش اعتبار مالی، متقاضی دسته چک باشد و سوء پیشینه اشخاص درخصوص وضعیت چک، براساس اطلاعات بانک مرکزی به تمامی بانک ها ارسال شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود:اینکه سوء پیشینه اشخاص برای ارائه دسته چک باید لحاظ شود یک نکته بدیهی است اما ممکن است به شخصی که از سوء پیشینه برخوردار است دسته چک با سقف مشخص ارائه شود، البته باید تدابیر و تضامین لازم اخذ شود که سوء استفاده نشود.

نوروزی تصریح کرد:باید از تولیدکنندگان واقعی که به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود در چند سال گذشته با مشکل در تولید روبرو شدند حمایت شود .

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت:در کمیته تخصصی طرح اصلاح قانون چک مورد بررسی قرار گرفته البته به دلیل بررسی لایحه بودجه سال 97 کمی با تاخیر بررسی های نهایی در این خصوص انجام می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر